Kiszállhat az Asus az okosóra piacról

Hirdetés

Az Asus három éve indította a ZenWatch termékvonalat, a legutóbbi modell menetrendszerűen a tavalyi IFA-n mutatkozott be, és év végétől vált elérhetővé. A ZenWatch 3 400 x 400 pixeles, 1,39 hüvelykes AMOLED kijelzővel szerelt, körprofilú eszköz, a Snapdragon hordható eszközökbe szánt, 2100-as lapkájával. 512 MB rendszermemóriával és 4 GB belső tárhellyel a harmadik ZenWatch abszolút hozza a szintet a termékkategóriában. Van benne gyorstöltés és az IP67-es védelem is adott. Ehhez képest alig fogy.

Asus ZenWatch 3
Asus ZenWatch 3 [+]

A magát megnevezni nem kívánó tajvani forrás szerint az Asus alig tud havi 5-6 ezer órát értékesíteni, míg mondjuk az Apple havi átlaga úgy egy millió. A Strategy Analytics minden viselhető, okos- és csatlakoztatott eszközökre vonatkozó elemzéséből kiderül, hogy az első negyedévben magasan az Apple vezet, 3 és fél millió Apple Watch leszállításával, míg a második helyen a Xiaomi végzett majdnem megegyező mennyiséggel, számszakilag 3,4 millióval.


(forrás: Strategy Analytics) [+]

Nem kizárt, hogy az Asus a továbbiakban nem kíván energiát és erőforrásokat áldozni a hordható eszközök fejlesztésébe. Mellesleg nem az első gyártó lenne, amelyik egyelőre, vagy már egyáltalán nem lát túl sok fantáziát az intelligens időmérőkben. Az egyik legsikeresebb eszköz gyártója sem érzi szükségét a termékvonal további fenntartásában: a Motorola nemzetközi termékfejlesztési részlegének igazgatója, Shakil Barkat már tavaly jelezte, nem tervezik a Moto 360 folytatását.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés