A OnePlus 10 Pro fotós képességei, példákkal

150 fokos látószög, halszemoptika effek, RAW+ formátum és profi videók terítéken.

Kikerülve a mélyfilozófiai kérdést, hogy honnantól számít egy okostelefon bemutatottnak, hiszen a OnePlus 10 Pro külleméről, specifikációjáról és immár kameráiról nagyjából tudunk mindent, mégis január 11-e a hivatalos start, rátérhetünk a korábbiaknál is tartalmasabb konkrétumokra.

[+]

A OnePlus volt oly kedves, és megosztotta velünk nem csak a közelgő, Snapdragon 8 Gen 1-gyel szerelt csúcsmobilja legfontosabb kameraparamétereit, hanem első példáit is, mindjárt az 50 megapixeles ultraszéles egységgel lőve, ami tényleg ultraszéles, lásd a jóval szűkebb látóteret befogó előddel összevetve fent balra.

[+]

A felvételek amúgy rendre 12,5 megapixelen készülnek 4:1-es binning után, torzításkorrekció nélkül. A következő páros ugyanakkor megmutatja a hagyományosabb, 110 fokos módot is torzításkorrekcióval, azonos felbontáson – a kellő mennyiségű részletet az 50 megapixeles szenzor és ügyes feldolgozó algoritmus biztosítja.

[+]

A Hasselblad a lencsék és a szoftver optimalizálásából is kivette a részét, és olyan javaslatokkal is előállt, mint a halszemoptikás effekt, ha már ekkora a látótér.

[+]

Nem ez az egyetlen újdonság: a fotós legendával összefogva a profik és a legigényesebbek is örvendezhetnek: a OnePlus 10 Pro 48 megapixeles főkamerája, 50-es ultraszélese és 8 megapixeles telefotós egysége is képes 12 bites RAW+ állományokat menteni, egyszerre kihasználva a nyersfájl pluszinformációját (első kép érintetlenül) és a készülék többelemes képfeldolgozó képességeit, így kis veszteséggel dolgozható fel egy forrásból több egyéni ízlésre szabott felvétel (2-3.)

[+]

Emellett 10 bites HEIF felvételek is menthetők, és ez annyira friss formátum, hogy például ezt a fájlt Windowson meg se tudtam nyitni, legújabb MacBook vagy ugyebár OnePlus 10 Pro kell hozzá, és egyikből sem volt épp nálam. Lent azért akad pár RAW-ból feldolgozott kép, mindenki számára láthatóan.

[+]

A OnePlus a Hasselblad segítségével végül a komolyabb videózásra is rámegy: a mozimód akár félrevezető név is lehetne, mert nem filmes effektekről, hanem olyan profi beállítások felajánlásáról van szó mindhárom optika számára, mint záridő, a fehéregyensúly, az érzékenység vagy a fókusz.


[+]

Kérhető HDR felvétel is, ki- és bekapcsolható stabilizálással, valamint menthetünk LOG formátumban, ami ugyan nem igazi nyersformátum, ám több feldolgozatlan tónust és nagyobb dinamikaátfogást biztosít, lehetővé téve effektek hozzáadását komolyabb minőségveszteség nélkül. A gyártó és fotós partnere tehát minden korábbinál komolyabban rámegy a minőségi álló- és mozgóképekre, és január 11-én a maradék részletre is fény derül. Persze azért majd mi is szemügyre vesszük az ígéretes kamerákat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés