- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Mekkora csend van itt...
Bár gépem sincs (mármint NEX / Alpha), de "ha netalántán befigyelne egy" felkiáltással már pár kiegészítőt összeszedtem / rendeltem ( ), s kérdezném, hogy utángyártott akkuk kinek mennyire váltak be?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
...motorozunk...
NEX3-hoz van egy utángyártott akksim, (magyar boltból, kb. 5000,- forint volt), az másfél év után is kb. úgy viselkedik mint a gyári, bár nem sokat van a gép használva. Módszeresen cserélgetem őket: a gépben feltöltöm, és akkor kivéve megy a táskába. A másik meg a helyére.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz konyi79 #5256 üzenetére
Majd mondom, hogy "az vesse rám az első követ, ...", ugyanis a társaság többsége Fujizik mellette S Parci is szimpatizál az A7m2-vel, talán megértő lesz
De az egész még csak egy erős gondolat szintjén van, és erősen függ pár dologtól.Láttam egy-két boltban Angliában, ugyan a japán árnál magasabban, de a szokásos európai árnál jóval alacsonyabban. Esélyes, hogy szürkeimport, de a Japánból behozottakkal szemben nem a szokásos kizárólag japán nyelvű, hanem angol a fw.
Inkább szélestől kistele tartományig szoktam tájkép, városkép, épületek, éjszakai égbolt és hasonlókat, és nem is a dof (teljesen nyitva ritkán lövök), hanem az alacsony színzaj vonz az A7-esekben.
Olynál 12-32 pancake, 17 és 45 az alapfelállás; plusz időnként a 7.5 halszem szokott jönni, amit kényszerűségből UWA helyett használok, (részleges-defishelek, kropolok), mert olyan obi nincs a rendszerben ...Kedvenc látószögem talán a 35-ösé; Sonynál nagy kár, hogy a 35-ös kicsit sötét és árához mérten optikailag nem nagy szám. 90 még nincs is, csak egy batár makró lesz, tehát a megszokott felállást nem tudom hozni. 55 bár már kicsit hosszú, de nagyon jó obi hírében áll, ár/teljesítményben messze lekőrözi a 35-öst. Szélesnek akkor kizárásos alapon marad a 28 f2, amennyiben jó lesz..... és itt billeg az egész. Ha nincs egy jó optikai minőségű, de még kompakt, relatíve fényerős (f2) és elérhető árú mérsékelt-széles / majdnem-normál obi, akkor a rendszer nekem bukta.
Ha a 28f2 mégis jó lesz, akkor a felállás:
- 2870 (kitben - nappal, kicsit rekeszelve korrektnek tűnik),
- 28
- 55
- egy 90~120 (esetleg 135) körüli kompaktabb, éles, aránylag fényerős manuál (pl. Pentax M 100 f2.8, Oly OM 100 f2.8)
- UWA: ha a tesztekben jól szerepel, akkor a 28-WA adapter, bár az eddigi beszámolók alapján erre kicsi az esély; ha nem, akkor valami 18~21 manuál
- esetleg EA4 + egy-két Alpha-obi, mondjuk valami könnyebb telezoom (-200, -300-ig), arra a pár alkalomra, ha éppen kellene.Gondolkozom még egy használt olcsó 5R vagy -T-n könnyű kis másodváznak, hogy time-lapse-hez ne sajnáljam belé az expót, s ebbe legalább u.a. akkuk, FE obik is felmennek, így kevesebb helyet foglal. Az kapna még egy 1650-est, 19-est vagy nagyon talán a 1018, s akkor az A7 is használhatná ultra-uwa-nak (12-16 ).
---
Akkura visszatérve: DSTE-ket mostanában kevésbé látok. Wasabit egyáltalán nem.
Rendeltem egy eredetinek kikiáltottat, kaptam egy hamisat (helyesírási hibák az akku címkéjén, lol), épp az eladóval hadakozok, azt hazudja Hong Kong-i verzió (közben meg "Europe only" van ráírva, na erre mit válaszol...).
Akkor inkább maradok az echte, őszinte u.gy.-nál.
Tőlük Olyhoz úgy emlékszem már volt egy okés nóném akkum, ez is nóném, és elég olcsó. Egyet még olcsóbban már licitben nyertem tőlük, meg is jött, csak tesztelni nem tudom Esetleg nem használ valaki ugyanilyet? (sokan árulják)
Van még valami német MTEK és egy VHBW amit többnyire olaszok és spanyolok árulnak (eleve gyanús), alacsonyabb kapacitással és feszültséggel; valami DEKK, OTB, MTB, aztán másfajta nónémek, és csak azután jön az első régebbről is ismerős név, Patona, de az meg nem szállít Mo-ra.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
Noja, Fuji. Mindenki XT1-et vesz mostanság... Nekem is megfordult fejben az e-shutter meg 56f1.2 miatt, de nem. Hordom tovább a sony szégyenkeresztet
Én is ezen az A7mk2-n agyalok, nagyon bejön nekem is. Most nagy dilemmában vagyok, húzzak-e a ff gépek felé. Ami hiányzik, a fényerős tele, meg nagyon vonz a samy 12f2, lassan 2 hónapja agyalok vegyem-ne vegyem. Ha később A7lesz, akkor felesleges már pénzt ölni az apsc 12f2-be, ha megveszem előre a 70-200-at, bannolnak a PH-ról, olyan a hangulat mostanában a szomszéd topikban
Nekem A7-en ennyi kellene csak:
16-35
55f18
70-200
Ha nyerek a lottón otus 85f18De persze netto baromság, fogni kellene a 1018-at és elindulni hegyet mászni az a6k-val a hóvirágok hervadása után, mert akkorát bukok betörik a homlokom.
-
.mf
veterán
válasz konyi79 #5259 üzenetére
Igen, csábító rendszer a Fuji is, sok jó obi van hozzá.
Az XT1-nek is vonzania kéne, mert sok olyan dolog van benne, amit kedvelnék, de valahogy mégse tetszik. Formára se, sok kezelésbeli apróságban se, pár Fujis agymenésben sem, de ami fontosabb: a vázstabi hiánya és az x-trans-tól is idegenkedek. Ha ez a kettő lenne, a többit még lenyelném és már rég itt figyelne egy 18-55, 12, 23, 60, kit telezoom sor.Ha úgy nézzük, A7-en is van crop mód vagy ha manuálisan vágsz, még több marad meg belőle
Az eredeti A7-et már szinte az ember után dobják Anno 1300 GBP-n indult, most hivatalos márkakereskedőktől is már régóta 800 GBP a váz, olyan rég, hogy lehet lassan megint vágnak rajta..
A 16-35 is nagyon jó, csak sajnos elég drága is... lottóötössel persze nálam is az lenne a felállás, hogy 16-35, 24-70, 70-200, 55 és vagy 28 vagy egyik 35 (az f1.4, ha van sherpa is); meg csak úgy még pluszba a többi is
Lottóötös nélkül viszont mérlegelek: kell-e nekem zoom, nem elég egy jó fix, 18~21, aztán a 28-ig fennmaradó részt legfeljebb kroppolni? Fix előnye lehet még a magasabb élesség és a nagyobb fényerő, ami csillagos égnél nem hátrány, valamint kisebb méret és tömeg (bár ebben a 16-35 se vészes).70-200-ért nem jár ban, max ha keresed odaát a bajt de abban nagyon igaza van Kristófnak, hogy ennyiért, egy f4-es obitól, ennél azért többet várna az ember. EA4 + egy a-obi talán jóval kevesebből meglenne, igaz nekem nem lényegi az af sebesség.
De amúgy ja, ezt kell tenni: fogni, ami van, és menni képelni, felfedezni, rácsodálkozni a világ szépségére mert hiába van csúcs fényképezőgép, ha csak a szekrényben áll és rohamléptekkel veszti értékét, célját meg nem tölti be.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
A 70-200-ra bánatomra tekertem már fel a vázam, és valóban. Biztos lehet vele baj ff gépen 200mm-en sarkokban, de nagyon jó a szine, a kontraszt f4-en is kiváló, nyitva is bőven elég éles. Szóval én tudnék vele élni, bár nekem biztos perverzióim a nexek szar teléi, mert az 55-210-et is szeretem, csak ha nem süt a nap sötét a vége. Viszont f4-ért amaz tényleg elég drága.
Sima a7-nek olyan hülye helyen van az expo gombja, soha nem szoknám meg. Nomeg a sebesség. Az a6k-hoz nagyon messze van bármelyik 7-es, az minden tekintetben marha gyors. -
HÁZIGAZDA
Tetszik az a7ii. De őszintén szólva az a6000 érettebb cucc és az is tetszik. Sőt, a tegnapi csúcs fuji és pana vazak fodgosasa után odáig megyek, h azt mondjam, h két váz tetszik igazán: a fuji x-t1 és az a6000. Az utóbbival két bajom van: az evf belépő pupillaja kicsi, kényelmetlen, noha maga az evf jó. És az obik. Viszont az a7ii-nel az obik meg rosszabbak, kivéve, ha valakinek elég a 28 és az 55. De ez utóbbi f1,8, ergo egy fuji 35 is alig van lemaradva. kell még pár obi az ff sony-nak, és sajnos elég nagy az összes. Én maradnék az apsc-nel, ha Sony.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
.mf
veterán
Lehet, hogy érettebb az a6000, de nem olyan területeken, mint ami nekem kell. Tájképeléshez nem kell bajnok AF, főleg ha néha kézzel fókuszálok és belenagyítva ellenőrzöm. Ellenben hiányozna a vázstabi fixekhez; és az A7 továbbra is kevesebb színzajt produkál alacsonyabb ISOn, több részlet megtartása mellett. Sokkal kevesebb a közvetlen kezelőszerv is. stb.
XT1 is lehet, hogy egy jó váz, és X-ben lenne egy nekem optimális kiváló obisor is, de egyrészt racionális érveim is vannak ellene (vázstabi hiánya, x-trans, kezelésbeli hülyeségek), s valamiért a váz formára is sokkal kevésbé tetszik, míg az EM5 és A7m2 első ránézésre is rákívánós volt. Színzajban alig van előrébb, mint az EM5; márpedig ha belekezdek egy másik rendszerbe is, akkor az alacsony-ISOs színzaj csökkentése, élesség, részletesség növelése miatt lenne. Kicsit úgy érzem, hogy az a6000 és XT1 ebben csak kis lépés lenne előre, ellenben a teljesen más rendszer, a m4/3-hoz képest jóval nagyobb obik teljes hátrányával.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
Érdemes megnézned a szenzor teszteket, ha ennyire számítanak a részletek. Kicsit olyan, mintha az A7 szenzorából valamit beáldoztak volna a vázstabi érdekében. Nem tudom, talán a hőtermelés vagy fogyasztás, árnyalatnyival ugyan de laborban gyengébbnek tűnik. Perszhe más kérdés, ez valóságban észrevehető-e.
Kíváncsi leszek az A7Rii-re.[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz konyi79 #5264 üzenetére
Rongyosra néztem nem csak azokat (mert ha a dxo-ra gondolsz, ott főleg a magas iso húzza le), hanem a tesztképes összehasonlításokat (pl dpr) és mintaképeket is. Színzajban nem látok különbséget, élességben talán hajszálnyit (néhol az A7 recésebb, A7m2 kevésbé), magas ISOt meg úgyse használok ha csak tehetem, tehát az, hogy ebben gyengébb, nekem majdnem irreleváns. Bár dinamikában is kicsit kisebbnek mérték ki, de ennél is a nagyon alulexponált raw-ból még rengeteget lehet kihozni (EM5 Sony szenzorában is rengeteg tartalék van raw-ban, már ott is csak néztem, ezekben meg még több).
Ellenben nem mindig van kedvem / időm / lehetőségem (pár helyre nem is engedik) állványt felállítani (meg őszintén cipelni is +2.3-2.5 kg a teljes méretű állványom), olyankor nagy szolgálatot tehet a vázstabi. Ezt szeretem annyira az EM5-ben is, gyakran esti városképekhez sem kell állványért nyúlnom.Parci: bocsánat, milyen tánc? Az egész onnan kezdődött, hogy kinek melyik u.gy. akku vált be egy szóval sem írtam, hogy átnyergeléshez kérek tanácsokat, sőt, leírtam, hogy abban az esetben, ha belekezdek egy másik rendszerbe is, akkor melyik váz lenne, és a kérdésekre le is írtam, hogy miért az a kiszemelt, milyen szempontok alapján.
Ennek ellenére köszönöm a tanácsokat, jó néhány ilyen input alapján újra átgondolni az egészet, vagy hogy van-e valami, amit kihagytam.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HÁZIGAZDA
egy ideje izélsz ezen az a7 dolgon, dxo-n számolod a pixeleket stb., pedig ennél kevés értelmetlenebb dolog van a földön. ha bárki azt mondja, hogy gondold meg, hogy nem jobb-e egy a6000 vagy ilyesmi, már lövöd is a betárazott ellenérveket.
erre mondtam, hogy nekem úgy tűnik, hogy már döntöttél. akkor viszont csináld, ne csak fórumozz róla.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
b.vr
őstag
Én annyit még tekernék rajta hogy lehet itt dinamikáról meg mennyi színzaj meg stb, de itt van egy gyors keresés sarki fény + e-m5 témakörben. Persze azt mindenki maga dönti el hogy a gépe korlátozza-e és a váltástól majd megnyílik egy új világ.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
.mf
veterán
Hát azért nem olcsó, na, alaposan meg kell rágni
Még bő egy hónapom van indulásig. Addig még van időm gondolkodni, hogy tényleg kell-e nekem; meg várni, hátha még egy kicsit esik az ára.
Az EM5-nél is hasonlóan voltam: jóval előtte már megtetszett, akkor alaposan utánanéztem és összehasonlítottam másokkal; azután pedig gondolkoztam, hogy tényleg érdemes-e váltanom, vártam, hogy megy-e még lejjebb az ára, és indulás előtt pár héttel megvettem. Addig meg apránként szereztem be hozzá a kiegészítőket.
De mint mondtam, billeg még az egész, sok ponton. Egyrészt, nagyon sokba van egy rendszer, váz, obik, vaku, kiegészítők. Ez a 28-as is kérdéses, ha ez is drágán csak optikailag közepes lesz, akkor egyetlen 55-ös nem biztos, hogy elviszi a hátán... Akkor inkább elcserélem az EM5-öt EM10-re (enyhébb AA, wifi, live compo), szerzek egy PL5-öt timelapsere, és inkább obikra költöm a pénzt.B.vr, egészen véletlenül aurórás képek... célozgatunk talán?... Sosem állítottam, hogy jó fotós vagyok, vagy hogy a gépem a fejlődésben korlátoz; saját kedvtelésemre fotózok, saját megelégedésemre, és ha van valami, amit A-ban nem tudok elérni, akkor miért ne vehetnék mellé egy B-t is? (Btw, amiket linkeltél képeket, az első ~50-100-ból 1 kivételével mindet 1 ember készítette, aki nem mellesleg ott lakik északon, így egy kicsit könnyebb helyzetben van, mint én voltam, aki másfél hét alatt, munka mellett, egy rövid timelapse kisfilm összedobására koncentráltam. Naszóval emberünk azóta EM5 mellé vett egy A7-est, és az idén téli aurórás képei már azzal készültek...)
Onnantól piszkálja a fantáziámat, hogy láttam egy sok képes tesztet A7-ről, és még ISO800-on is olyan sima zajmentesek voltak a homogén színek és egyenletesek a színátmenetek, amit az EM5 ISO100-on se tud. Bizonyos helyzetekben ISO400-on és felette már képernyőméretben is néha észreveszem, még nagyon pixelkukkolnom se kell. Trükköztem utómunkás zajszűréssel: feleolyan simaságért már túl sok finom részletet vesztettem. Próbáltam több-képes zajszűrést: kézből néhány szellemképes lett, folyton állványozni minden képért meg elég macera (a képek stackelése is). Fejlődésben korlátoz? Nem. Apróság? Az; sokan annyival letudják, hogy "film-like grain"; engem viszont zavar és frusztrál.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
Természetesen nem véletlenül, viszont tényleg segítő szándékkal írtam, hogy jó helyre kerüljön a fókusz. A link azt illusztrálta hogy egy E-M5-tel is szuperjó képeket lehet készíteni ilyen körülmények között is. Teljesen mindegy hogy ez egy ember, hiszen csak a lehetőséget akartam megmutatni, és az is teljesen mindegy hogy van jobb mert amiket linkeltem azok is nagyon jók (meg hát ilyen alapon az A7nél is van jobb, tavaly olvastam cikket talán a luminous-on középformátummal csillagfotózásról )
Azért is mondom mert tök szuper helyekre jutsz el, a "mútkor" a távol-kelet, most északi fény, de azokból a fotókból amiket akkor is és most is megosztottál, én nem éreztem/érzem hogy a gép meg az objektívek lennének a fő akadály, viszont közben Te vagy aki rendszeresen az egyik legtöbbet írsz arról mi nincs meg mi kéne még a m43-rendszerbe, stb, stb, miközben van már elég jóság (Neked is van belőlük), lehet belőlük választani bőven és aztán törekedni kifacsarni a legtöbbet. Szóval szerintem érdemes nézegetni az adott technikából mások mit tudnak kihozni, és csak akkor gondolkozni a váltásban ha tényleg látszik hogy az adott területen már olyan szinten vagy hogy nagyon kemény korlátok vannak, viszont a váltásnál reálisan legalább egy nagyságrendet tudunk javulni a saját képeinkkel. Mert pl. a helyett el lehet menni még egy plusz utazásra, egy újabb izgalmas helyre.
No mindegy, nem akarnám ezt túlragozni, én így látom, de ha már nagyon Benned van a válthatnék akkor onnan úgysincs visszaút (és az tagadhatatlan hogy az új cucc azért általába inspiráló tud lenni, felrázza az embert )"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
Az a baj, hogy mehetsz te a vilag végére is, hiába csinalsz szép képeket, ha utána összehányod az utómunkát, zenéhez húzol egy slideshow-t, lusta vagy a bemozdult képeket a sorozatból kidobni, vagy olyan szoftver után nézni, amivel szoftveres stabilizálással, vagy hasonlóval emészthetőve tenné a képeket.
És ne gyere a munkagép volt, nem mehet rá tört szoftver dumával légyszi, ha valamit szeretnél jól megcsinálni, olvass utána, azért van az internet. Biztos találsz olyan szotvereket, amelyek vagy trial verzióban sem vízjeleznek, vagy megengedheted magadnak egy kipróbálás után, hogy kifizesd őket.
Félre ne érts, nem leszidni akarlak, de ott voltál a szép északon, irigylésre méltóan szorgalmas módon végigfotóztad, majd itthon hűbelebalázs-módra összecsaptad az utómunkát. Szerintem nem kell kilenc és fél perc egy slideshow-ba, nem muszáj többször elővenni az azonos képeket, ellenben meg kell oldani, hogy ne szaggasson a videó, ne legyenek bemozdulások azonos snittben, és legyenek a képek is jól feldolgozva.
Remélem nincs harag, csak vakarom a fejem, hogy tényleg szép tájakon jót fotóztál, aztán itthon (mikor már mindenre lenne időd) gyorsan összedobtál valami olyat, ami neked emléknek lehet kiváló, de másnak a technikai bakik miatt inkább csak háttérzenehallgatásra jó. Sokkal több van ebben az anyagban, szerintem benned is.
-
HÁZIGAZDA
tényleg nem akarlak győzködni, mert ha kell az a7, akkor kell, és amúgy nekem is tetszik... de... az a 24 mp-es sony szenzor, ami az a6000-ben is van... szóval pár éve az vidáman jó lett volna fullfreámnak is. épp félúton van az mft és az a7 között. nagyon erős versenyző. tényleg nem zárnám ki azonnal.
de ez én vagyok, én végül még egy a6000-re is sajnálom a pénzt, nem ér nekem már ez a téma ennyit egyszerűen, elköltöm másra inkább.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
marcyman
aktív tag
Sziasztok!
Sony A7 (vagyis bármelyik NEX gép mellé, mert elvileg ugyanazt használja) tudtok ajánlani bevált utángyártott akksit és hozzá töltőt? Vagy megérheti rászánni a (jóval) több pénzt eredetire?
Köszi
-
.mf
veterán
"összehányod
húzol egy slideshow-t,
lusta vagy
olyan szoftver után nézni,
emészthetőve tenné a képeket.
ne gyere a dumával légyszi
olvass utánaRemélem nincs harag"
Vazze azért szép finoman ki tudod fejezni magad, ismerlek már, de azért küldted fel a pumpát rendesen.
Itthon két hét szinte minden éjszakáját azzal csesztem el, hogy olvasok utána, keresek leírást, kérdezek itt a fórumon is (tipp, javaslat sosem jött) és olvasok más fórumokon, hogy erre és erre a feladatra milyen sw jó. Utána töltöttem le őket és próbáltam ilyen-olyan variációkkal, mindegyiknél elkezdeni a beletanulási görbe alján, ami a lehető legfrusztrálóbb szakasz, csak hogy utána kiderüljön, hogy vízjel, csak a pro verzió fícsöre, csak 720p, valamit ugyan tud de azt már nem amit szeretnék. Tudom, hogy pl. a szoftveres pan darabos és szar. Szerinted engem nem frusztrál kibaszottul? Örültem, hogy a negyedik végre működik, paraméterezhető és nincsenek benne korlátozások, aztán csak szívtam a fogam amikor megláttam az eredményt.
Közben meg jöttek az emailek, kérdések, hogy mikor jön a többi; aztán a végére még Anyám is, hogy "figyi, úgyis mondtad, hogy jössz haza hétvégén kajálni, áthívtam a sógorodékat is, nekik majd bemutathatnád a videót"... úgyhogy igen, "összecsaptam", hogy legyen valami prezentálható v1.0.Gorgoval is beszéltem azóta, pár fokkal diplomatikusabban el tudta ezeket mondani, konstruktívabban, konkrét tippekkel. Lett is belőle egy ötletem, hogy hogyan tudom a time-lapse részeket tovább simítani (mert önmagukban még nem szaggattak normál távolságból nézve, csak itt az egészbe belerakva valami tömörítési vagy kódolás miatt), azok egy részét már újra meg is csináltam. A panre kell még valami paraméterezhető eszköz, illetve passzoló zenére egy pár ötletem van, de nem adják annyira. De ha van tipped, csupa fül vagyok.
A végtelen idővel sajnos tévedsz. A japán út minden átlag harmadik napján máshol fogok szállni; minden nap munka előtt vagy után lógok ki valahova valamit megnézni, gyakran félnapokat utazok. Rengeteg utánanézni, leszervezni.
Parci: nem kell, csak pár apróság miatt szeretném. Ezért is nehéz, mert a PL3-ról az EM5 nagyobb ugrás volt sok téren, azt még jobban meg tudtam indokolni, és kevesebbe fájt. Ez meg...
Nem hamar zártam ki, ezen is sokat rágódtam, meg az előd NEX6-ost is. Igen, nagyon jó cucc mindkettő. De valahogy kevésbé vonz, hiányozna pár fícsör, főleg a stabi. Rengeteget használom az EM5-ön. A zajmentesség önmagában még kevés, ld. ott az A7 ami már 800 GBP alatt megy, alig drágábban, mint az a6000, mégse választanám; a zajmentesség és a stabi együtt az, ami az A7m2 felé billenti a mérleget. Ha a6000, akkor inkább maradna az OMD.B.vr: szuper rendszer, és még szuperebb lehetne, ha pár dolgon javítanának vagy pótolnák. Amiket panaszkodtam, többnyire nem az obik vagy a szenzor teljesítményének, hanem a fícsörök vagy az obi-kínálat korlátai, amit más rendszeren könnyen meg lehet oldani, itt meg nem vagy nyögvenyelősen. Pl ez a homogén felületeken is jelentkező zaj. Nem simán ISO-zaj, mert alacsony ISOn a darkframe szinte hibátlan; mégis ott van ez a zaj, "film grain", ha nem digitális lenne. Mint írtam feljebb, próbáltam már ezt is valahogy megkerülni, utóban szoftveres zajcsökkentés, vagy több képből összefűzős zajcsökkentést: egyiknél a részletek és élesség bánták, másiknál ugyan végre eltűnt a zaj, de kézből a képek egy része szellemképes lett már attól a kis mozgástól is; állvány meg csak még egy lapáttal dobott a macera-faktorra.
Nézd, mondanod sem kell, tudom én, hogy még rengeteg van a rendszerben (és még a szűken vett rendszeren túl is, pl. jobb utómunkával; aztán a kompozíció, fények, pillanat, hely, téma, stb még külön dimenziók). Csak itt ez az egy apróság pont egy olyan területen van, amire háklis vagyok. Ettől még nagyon szeretem a rendszert, és helyszűkésen utazósnak továbbra sincs (számomra) jobb nála. Szerencsére nem ezen múlik, hogy tudok-e még valahova utazni, hanem az idő korlátoz, tavaly is az ázsiai körutat leszámítva (ami alatt szintén félidőben távdolgoztam) betegszabival együtt 3-4 nap szabin voltam összesen, ünnepnapokat és hétvégéket gyakran átdolgozva, volt, hogy havi 240 óra is befigyelt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz marcyman #5273 üzenetére
"Sony A7 (vagyis bármelyik NEX gép mellé, mert elvileg ugyanazt használja)"
Sajnos nem ilyen egyszerű. Pont tegnap vagy tegnapelőtt bukkantam erre miután a fenti offvihart kirobbantó u.gy. akkus kérdés után kerestem, hogy azok az akkuk amik működnek NEX-3 és -5-ben, azok NEX-7-ben nem feltétlenül működtek. Tehát meg kell nézni, hogy oda van-e írva a leírásban, hogy A7-tel is kompatibilis-e.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz marcyman #5277 üzenetére
Szerintem az u.gy. töltő működni fog (nekem eddig nem voltak gondjaim, van vagy 4 db különböző rendszerekhez), de u.gy. akkuknál meg kell nézni, hogy melyiket veszed, mert nem mindegyik lesz jó.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
A NEX3-5 után szigorítottak az akku chipen, meg még az elején tényleg volt a problémás darab is dögivel az utángyártottak felismerésével. Aztán a kínaiak magukra találtak, és talán a sony is leszarta. Az újabb gépek nem változtak akkukezelésben.
Azaz általánosan elmondható, a NEX5N/7 a határ. Ami azokban jó, onnan mindben. -
.mf
veterán
"Sony will announce the first of the four new FE lenses on March 12! It’s the 24-240mm f/3.5-6.3 OSS. This means Sony will announce the price of the lens and accept preorders on the very same day. The other three new FE lenses should be released in April!"
Jellemző. Esélyes, hogy előbb érek haza a japán útról, minthogy a 28-as egyáltalán boltokba kerül. Köszi Sony. Buktatok egy A7m2 rendelést.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
Nyugi.
A 28mm amúgy sem egy világi eget bogarászni, meg amúgy sem. Inkább akkor már 35, ha nem 24 legalább.
Korai próbálkozás (tudom sok hibával) A6000-rel, bármelyik BionzX-es Sony összerakja.
Tényleg érdemes lenne kipróbálnod akár egy használt 5R+Sami 12f2-t is, nem tétel a csomagban sem a méret, sem a súlya. Ha másra nem használod, csak tekered bele az expot a videóhoz, akár arra. És lesz sony tapasztalat, ha tényleg váltanál.
Nagy kínlódás után rendeltem én is egy Samit, majd ha megjön rakok fel képet, milyen a 1018-cal összevetve. -
.mf
veterán
válasz rumos14 #5281 üzenetére
Ezzel alaposan felhúztak, mert már mióta hallani az érkezésükről, már meg is kellett volna jelennie, erre mégse. Egyetlen 55 és egy 28-70 mint AF-obik nekem kevés, hogy egy kifejezetten rohanós fotós útra menjek; legalább a 28 nagyon kellett volna még esti városképekhez, a 90~135 kistele, mivel ritkábban használok telét, meg egy UWA még belefért volna manuálban.
Idén már valószínűleg nem lesz több ilyen kaliberű utam, legfeljebb csak jövőre, ha egyáltalán. Kisebb túrák lesznek még motorral, de oda úgyse merném magammal vinni, meg obikkal nagy is, arra marad az EM5. Jövőre majd visszatérek a kérdésre, addig legalább esni is lesz ideje, vagy hátha jön valami még jobb ajánlat.Konyi: a 28 most nekem nem égboltra kéne, hanem várost járni, templomokat, szentélyeket, hanamit és ezek kombinációit fotózni szürkületkor és este.
Egy 5R/T... nemrég néztem, Japánban vicc áron mérik belőlük a használtat (15-20k JPY-ért már A/A+-t kapsz), annyiért lehet, hogy begyűjtök egyet.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #5284 üzenetére
#5274: "Szerencsére nem ezen [pénzkérdésen] múlik, hogy tudok-e még valahova utazni, hanem az idő korlátoz, tavaly is az ázsiai körutat leszámítva (ami alatt szintén félidőben távdolgoztam) betegszabival együtt 3-4 nap szabin voltam összesen, ünnepnapokat és hétvégéket gyakran átdolgozva, volt, hogy havi 240 óra is befigyelt."
Szóval megyek én, amennyit csak tudok, akár lesz A7, akár nem.
Ha véget ér a projektem, gondolkozok, hogy veszek egy lakókocsit vagy lakóautót és megyek világgá. Magyarországon is van még sok szép hely, amit még nem láttam vagy ahol már rég voltam, és a környező országokban is (*Tátra*, *Erdély*, *Adria*, *Montenegro*, stb stb), nem is kell rá akkora összegeket elverni.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rumos14 #5288 üzenetére
"vagy vegyél vissza egy kicsit a munkából, hogy több időd legyen utazni "
Ha ez ilyen egyszerű lenne
A szerződéses lét egyik hátránya az én pozíciómban: addig van munkád, amíg meg vannak veled elégedve. Addig vannak veled megelégedve, amíg keményen tolod, bármikor számíthatnak rád. Ha visszaveszel, nem lesz munkád. Egy volt főnököm mondta: "lassan nem lehet repülni".Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
camaro79
aktív tag
Sziasztok!
A7S-sel van valakinek tapasztalata?
Köszi
Zoli -
rumos14
nagyúr
ééés.... 780g az FE 24-240. na hát lehet h naiv voltam, de kevesebbre számítottam. egy A7II-vel mögötte, menetkészen, közel másfél kilós a motyó...
-
gonger
senior tag
Sziasztok!
Nex-5T-hez a gyári 16-50-es obi helyére milyen filléres vagy olcsó objektíveket ajánlanátok? Olvastam valahol, hogy régi filmes optikákat is fel lehet tenni adapterrel.
Szívesen kipróbálnék fixet és zoomot is, ha nem túl drága mulatság.
Köszönöm, ha megosztjátok ez irányú a tapasztalataitokat velem.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Filmes gép gyűjtemény
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)