- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz sebgutkopf #4236 üzenetére
Szerintem ez "(nem, nem az 55/1,8-ra gondoltam)" nem azt jelenti, hogy elméleti szinten játszottam az 55/1,8-cal, hanem hogy azzal még elméleti szinten sem játszom.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
HÁZIGAZDA
én nem cserélnék, pláne, ha a normál obit sokat használod. a 20/1,7 azért másfél fé-vel jobb a sigmánál, kisebb és amúgy is nagyon jó rajzú üveg. a szenzor ebből visszahoz 2/3 fé-t, nem sok. oké, csábító az a6000 mérete keresővel, a fogása, az af. de gondold végig, hogy például az af-re tényleg szükséged van-e, no meg azért az mft vázakban sem gyenge az, sőt. váz mindig lesz újabb, jobb.
én a helyedben kibekkelném addig vmi olcsó mft vázzal inkább, gx1 például. tök jó cucc. aztán majd jönnek az újabb dolgok.
ezzel együtt megértelek, hogy tetszik a váz, már a nex-6-ra is csorgott a nyálam. de az obik miatt én még mindig visszatáncoltam.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
titán
Lehet, hogy tényleg az obik miatt kell nekem is visszatáncolnom. Pedig nem az a baj velük, hogy nem is igazán jók, mert van már egy csomó jó üveg NEX-re, csak az a baj, hogy nem pont nekem való üvegek.
A valódi normál tartomány (szenzorátló) és környéke hiányzik a rendszerből.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sebgutkopf
őstag
Hát fene tudja, ha nagyon ezen obikban gondolkozol (a sony 35 nélkül) és a videó nem hangsúlyosan fontos, akkor az em10 a te géped és rendszered. A pana 20-as azért nem csak optikailag jó, de fényerősebb is mint a sigma 30. A sigma obik meg szintén nem valami nagy videós csodák se af-ben, na meg nincs bennük stabi, míg a sony saját obikban van.
A 2 sigma + 1 sony obival elég kevéssé tudod kihasználni az a6000 lényegét, akkor meg nem biztos, hogy érdemes erre a vázra vágyni.Ha a kicsi méret a szempont és legyen nagylátó, akkor akár az a6000+ 16-50 kittel lehet indulni, ami kicsi és nagylátó, fölé az 50/1,8. Közé továbbra is a 35 az igazi, vagy a touit 32/1,8 (de abban se stabi, se csendes AF, jó kép és drága).
Viszont, ha olcsó minimál szett a fontos, akkor az a6000 elég nagy, akkor a régebbi 5n/5n/5t-ből érdemes iknább választani és hozzá a Parci által említett 3 sigma olcsón és akkor az egész viszonylag filléres.
Az a6000-hez szerintem nem igazán valók a sigmák. -
fattyu
veterán
válasz sebgutkopf #4255 üzenetére
azért az a jó kép... pedig én zeiss fanboy vagyok de ezt ingyen se használnám...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
p_adam
addikt
Pl. ezen az oldalon van sok Touit kép, nekem a képe elég jónak tűnik. Szélsőségek mindig vannak háttértartalom és fókusz + távolság tekintetében (meg használt rekesztől is függ).
-
fattyu
veterán
nyilván extrém példa de a linkelt odalon is látszik hogy ideges a bokeh...
Amugy nem rossz üveg oké, de ilyen ideges kilépő bokeh nekem nem kéne...
százszor inkább venném a sony 35 1.8at. És nem az af miatt... meg az árdiffiből még egy váz is kijönne kb
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
sebgutkopf
őstag
Ezt valóban csúnya. Az ilyen keményebb bokeh-el rendelkező obiknál mindig van egy téma / háttértávolság és háttér fajta, amin nagyon rondák tudnak lenni.
Ingyen azért használnám, és megtanulnám, hogy milyen távolságból ne készítsek vele képet. Viszont a 35/1,8 mellett nekem már aligha lesz ilyenem. -
sebgutkopf
őstag
SLR gear-en 16-70 teszt. A tesztelt obi is decenteres.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #4261 üzenetére
legkevésbé sem éri meg az árát ezen teszt alapján..
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #4238 üzenetére
engem 100%-ban meggyőzött a te 16-70-ed, a 30% kedvezménnyel azt mondom, már lenyelhető az ára, bár sztem így is sok, de a többi rendszer hasonló obijával összemérhető.
az slrgear-es obi biztos decenteres volt, persze ciki h létezik ilyen. nem tudom, én meglátnám-e a tényleges, saját magam által lőtt képeken, de a te obiddal lőtt képek számomra tökéletesek voltak. -
konyi79
addikt
Nem érdekel valakit véletlenül ilyen ?
Akarnék az a6k-ba, de itthon marha drágán mérik, jöhetne kicsi pénzért, ha elhozok 10-et.
Szóval ha valaki rajtam kívül gondolt time lapse-ra vagy astrofotóra és vágyik ilyenre szóljon bátran, rendelek be és ha működik lesz pár eladó... -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #4272 üzenetére
látod én ilyeneket nem veszek észre. a decenter amúgy nem azt jelenti h zoomállástól függően máshol élesebb/kevésbé éles? tehát pl. 16mm-en bal oldal, 35-ön jobb, stb?
Parci kitben vette, tehát feltételezem h van hozzá 18-55 is . jó obi az, igazi középkategóriás
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #4273 üzenetére
persze, csak azzal együtt volt értelme. nagyon bitang obi az, 12-60 szint, csak vacakabb átfogással.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
konyi79
addikt
válasz Drótszamár #4276 üzenetére
Kb 4k-db van itt a hírös városban, DHL-el.
-
tailor
őstag
Skacok, nem tudom ki hogyan van vele, de számomra itt az A7s+55/1.8 bizony jelentősen szebben teljesít, mint az M240+50/2. Sokkal inkább megvan a "3D pop" érzés. Nice job.
-
HÁZIGAZDA
-
tailor
őstag
Azt hiszem nem tud 14bit raw-t. De szerintem ez addig majdnem mindegy is, amíg az ilyen gépet vásárló emberek 98,75%-a standard 8 bites kimeneti fájlokat gyárt velük (Jó, a Leicánál ez az arány lehet, hogy már csak 85,68%, a fotóművészek miatt).
Amúgy igazad van - mindkét eszközzel lehet csúcsminőségű fényképészeti alkotásokat létrehozni, ezek az összehasonlítások a fórumhuszároknak jó alap a forgalomgenerálásra... De akkor is, látványos a különbség.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
"Amúgy igazad van - mindkét eszközzel lehet csúcsminőségű fényképészeti alkotásokat létrehozni, ezek az összehasonlítások a fórumhuszároknak jó alap a forgalomgenerálásra... De akkor is, látványos a különbség."
igen, erre céloztam.
egyébként, ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor a fenti a sony-ra nem igaz. 11 bites tömörített raw az nagyon nem oké egy ff váznál, bár jóval problémásabb az a7r esetében, mint az a7s-nél. de amolyan sony-féle öngól így is, mert hogy pont a csúcsminőség nem érhető így el, ha viszont "csak" jpg-zik vagy prosumer szinten lődözik az ember, akkor bizony egy a6000 is odaver képminőségben, egyáltalán nem evidens az ff vázból a többlet kinyerése. pláne így.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
tailor
őstag
Ájj, tényleg, a tömörített raw, erről el is felejdkeztem. Ez egy tipikus "Sony-lépés". Hasonló a "vegyünk ki egy semmibe nem kerülő, de a felhasználó számára hasznos funkciót a következő generációs vázból", vagy a "soha a büdös életben nem adunk ki hasznos FW frissítést meglévő vázhoz, csak ha irdatlan a baj". Ez nagy bajom a céggel...
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Amit én itt láttam az APO-nál sokkal inkább megvan a 3D a brutális felbontás és mikrokontraszt miatt. De a Zeiss felbontása színei stb. is majdnem olyan jók, de azért mégsem.
Épp most tervezik az APO árát tovább emelni az eddig is túl sok 7350$-ról egészen elképesztő 8250$-ra (EU-ban gondolom még több). És korábban még a bevonatot se tudták rendesen legyártani, ezért is több mint egy év a várólista rá, de úgy látszik lényegében tényleg bármit 'lenyomhatnak' a Leica vásárlókon.
-
Mandarinn
senior tag
Sziasztok!
Újítottam egy A5000-est szuper akciós áron.
Ha 10mp-es beállítással használom és kiválasztom, hogy csak optikai zoomot használjon akkor is tudok még az optikai felett 1,4x szorzóval zoomolni. Ez mi lehet? Elvileg nem digitális és nem clear image zoom. Lehet, hogy ilyenkor az érzékelő közepén lévő 10mp-t használja? Ebből jöhet a nagyítás?
Még nem teszteltem le mennyire marad meg a minőség meg mi is ez tulajdonképpen. De egész jól nézne ki egy 24-105-ös átfogás. -
Vyndree
őstag
(Sony A3000 - ILCE)
Ahogy olvasom már ki lett tárgyalva milyen adaptert és honnan, de nem egészen tiszta ez nekem. Azt megtaláltam, hogy M42-es adaptert olcsón lehet hozzá venni ami jó is, de esetleg más bajonettre való átalakításra is van lehetőség?
Az E-s obik aranyáron vannak, ezeken kívül milyen lencsékkel érdemes számolni? Arra gondoltam, lehet tévesen, hogy egy jó fényérzékeny Helios, vagy macro jól jönne hozzá. -
titán
válasz Vyndree #4289 üzenetére
Ha OM bajonettes a Vivitar, akkor lehet, de minek. Se autofókusz, se képstabi, se képminőség. Azért vegyük észre, hogy ezek a régi filmes aftermarket zoomok nagyon gyenge felbontást tudnak a mai objektívekhez képest, különösen APSC érzékelőn.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vyndree
őstag
Mi az érdemes hozzá adapterrel csatolni? Ahogy láttam Sony A-ra az adapter kb 70eFt
Azt tudom, hogy a stabiról le kell mondanom, pedig kisebb látószögnél pedig szükségem lenne rá, akkor ez felejtő. Inkább induljak a fényérzékeny lencsék irányába? Vagy a kit 18-55mm és ennyi? -
konyi79
addikt
válasz Vyndree #4291 üzenetére
Ezt a topikot olvasgasd kicsit, elég sok mindent megtudsz még kérdés nélkül is visszaolvasva ha szánsz rá időt, de kérdéseidre is válaszolnak. A Sony milcek nagyon jó vázak régi obikkal való játékhoz, de itt is igaz, 50mm körüli fényerősek azok, amik nem drágábbak mint a natív üvegek, esetleg még néhány 135mm körüli fényerős. Már arra gondolok, amit megéri feltekerni rá.
Ettől függetlenül megoszthatnád tapasztalataid az A3000-ről, nem túl sűrű itt a fórumon.
-
Vyndree
őstag
válasz konyi79 #4292 üzenetére
Tapasztalat még nem sok van róla, de ami elsőre lejött, hogy az EVF és az LCD kijelezője tényleg nagyon gyenge. Manuális fókusz szinte lehetetlen, nagyon nehéz kivenni mikor éles a kép igazán. Profiknak azért sem ajánlott, mert RAW-ot csak JPG-gel együtt készít, bár ez inkább csak zavaró, de akkor is miért??
Ami előnyére szolgál az az ára. Újonnan mát 80eFt-tól beszerezhető, használtam 5 hónaposan 50-ért vettem NEX-5R ezüst 18-55mm OSS obival.Tényleg gyönyörű képeket készít, még alap szinten makrózni is lehet vele és sok olyan tulajdonsága van, amit a Sony csak a csúcs gépeibe tesz. Ilyen például a zajszűrése, a gyártó honlapja szerint ugyanaz, mint amit az SLT-A99 tükörreflexes csúcsmodellben használ.
Videóból fullHD-t készít, nekem a mikrofonja kicsit gyenge, legalábbis a szélzaj kicsit jobban belehallatszik mint kéve.Az AVCHD 50i a szokásos "csíkos", 25p-nél nincs, illetve van még az 1440x1080-as mp4 ami talán leginkább használható.
Készítettem vele néhány hosszú záridős képeket, a hétvégén ha jó idő lesz készülnek kirándulós képek is.Összehasonlítási alapom más említésre méltó géppel nincs, eddig csak kompakt gépeim voltak. Amennyiben kérdésed van szívesen válaszolok ha tudok.
-
HÁZIGAZDA
-
tailor
őstag
Lehet ebben is szelektív zajszűrés... és akkor végül is elmondható, hogy "ugyanazt tudja", mint az A99
Vyndree: Készít az szerintem "csak" RAW képeket is, jpg nélkül, csak be kell állítani, de a profik nem e miatt nem választják majd ezt a vázat
De a lényeg, hogy használd örömmel!