- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- MG5 menetpróba
Hirdetés
-
Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
gp Vajon a Rockstar meddig húzza még az időt azzal, hogy végre elhozza még egy platformra a játékot?
-
Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
ph Az asztali és a szerverpiacon még sosem mértek ilyen magas piaci részesedést a kisebbik CPU-gyártónak.
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dominó85
veterán
Ez mind szép és jó, de mi van azokban az esetekben, amikor a kocsi egy másik szilárd tárgynak sodródik? Szarrá lapítja majd az embert? Gratulálok, a hülyeség ha fájna a google-nél... Sokkal nagyobb az esély a tűlélésre, ha a becsapódási energiát valami átveszi a becsapódó tömegtől és az lassulva talajt fog. Na mindegy. Mondom ezt úgy, hogy kétszer volt "szerencsém" motorháztetőn landolni gyalogosként.
* Péter - 06302461862 *
-
Tigerclaw
nagyúr
Sajnos ennek pont annyi lenne az előnye, mint a hátránya. Igen, megakadályozná, hogy újra leess az útra, esetleg egy másik kocsi elé. Ez kétségtelenül jól hangzik, de cserébe az ütközési energiát 100%-ban koncentrálva kapnád. Ez olyan lenne, mint egy kocsi gyűrődési zóna nélkül. Mintha betonfalba ütköznél. Olyan formájú autó kellene, ahol a gyalogos lába egy puhább valamivel ütközne, a kocsi vonala törés nélkül lenne kialakítva, hogy végigcsúszhass rajta, de közben ez a ragasztó réteg lassan fogna meg.
A szélvédőnek és a motorháztetőnek majdnem síkban kellene lenni. Elől meg lenne egy vastag polifoam szerű ütközőzóna.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
girhes
csendes tag
Nem lehet hogy az önvezető autóit akarja védeni ha elcsap egy embert és nekimegy egy másik tárgynak?
Amolyan emberzsákBeszámítás, csere [OFF] <br /> Ha nem lennének hanyag emberek értékelésnél, +30 pozitívam lenne...
-
Béééla
őstag
Ez olyan, mint a biztonsági öv kérdése: bezzeg amikor a tóparton megy bele az ember a villanyoszlopba kétszázzal, mennyivel jobb lett volna ha a biztonsági öv nem fogja meg, hanem egyenest fejest ugrik a tóba? Akkor egyszer jobb lett volna, másik ezer alkalommal meg nem.
Bélabá
-
Muton
addikt
és hogy nézne ki az aragadós felület egy bogárfelhő után? ki járna olyan kocsival, aminek a motorházán madár, ág, meg mindenféle szemét figyelne? és ezután hogy ragad rá az ember, ha már a ragadós felületet az ott lévő dzsuva elfoglalná?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Snoop-y
veterán
Engem utott el motor is auto is nem feltetlenul jartam volna jol ezzel a raragadok a kocsira megoldassal valoszinuleg most vagy nem beszelgetnenk vagy labam nem lenne mert bar kemeny gyerek vagyok a tuzcsapot nem birom szettorni a labammal...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
sketchifun
senior tag
Engem az érdekelne, hogy mi van akkor, ha egy madár kerül az autó elé, elütöm, és a tojáshéj szerű burkolat megsérül? Lehet kidobni az autót, mert a madár miatt kifojt a ragasztó? És abban az esetben, ha megsérül ez a réteg, és beleköt a ragasztó? Még ha javítható is, hogyan? Fémtisztára csiszolás, újraburkolás? Mennyibe fog ez kerülni? Ha ilyen techel van felszerelve egy autó mennyivel lesz drágább? Oké, akinek van pénze, ugyanúgy megveszi majd a csillagos autót, de akik már most Daciat meg Ladát vesznek, pedig épp a Toyota vagy a VW tetszik, de nincs annyi cash? Jó ötlet lenne ez, csak nem gondolt senki arra, hogy itt keleten ez mennyire érzékenyen érinti a lakosság nagy részét.
Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán
-
dajkopali
addikt
válasz sketchifun #7 üzenetére
ez csak egy szabadalom, egy koncept
nekem az jön le, hogy ez éppoly macerás és drága megoldás lenne, ahogy a légzsákok indultak (na meg ma sem olcsó egy légzsákcsere....)"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Necc
addikt
Csak nekem ugrott be a cikket olvasva ez a jelenet, vagy masnak is?
Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!
-
#06658560
törölt tag
A puhább tárgy most is megvan lábnál. Lökhárító a neve. A probléma akkor jelentkezik, amikor az ember feje csapódik a járműnek. még a motorházat kapja el, annak a szélét, vagy az üveget?Minél nagyobb fém lemez, hogy rugalmassága is legyen, ami a gyalogosnak sokat segít. Vagy műanyag, de annak hazsnálata a motorházfedél esetében eléggé futurisztikus.
-
#06658560
törölt tag
Egy motorház-légzsák pár problémával bír:
- nem tudod rendesen lefedni vele elég gyorsan a teljes fedelet ( a rendelkezésre álló hely mellett)
- megfelelő ideig felfújva tartani
- nem tudod a légzsákot átlőni fémen
-nem akadályozza meg sem a tovább gurulást, sem a lecsúszást, csak tompítja az első becsapódást, miközben leginkább nem akkor keletkeznek a súlyos sérülések. -
#81187072
törölt tag
A gyalogost a lámpához meg a padkához kell odaragasztani jó erősen, amíg zöldre nem vált a lámpa, és máris negyedannyi gond van. De össze lehet ragasztani őket a biciklisekkel meg a haladó sort ezerrel előzgető motorosokkal is. Ideiglenesen. Vagy egyeseket véglegesen, hogy kint maradjanak elrettentő példának.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
nem akarnék kötözködni, de ezek a technológiák épp azoknál a helyzeteknél igyekszenek mérsékelni a sérüléseket, ahol a vétkes sofőr nem akar vagy nem tud megállni, esetleg épp a gyalogos hibájából adódóan - márpedig a balesetek többség így jön létre
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#Chris
tag
válasz dajkopali #20 üzenetére
Egy balesetben mindig 2 ember a hibás. Pl.: Ha egy gyalogos szétnéz és meggyőződik róla, hogy biztonságos az átkelés az úttesten, akkor nem fogják elütni. Ha az autós körültekintően közelíti meg a gyalogátkelőt, hogy a szemellenzős hülyének, aki szét se néz, is meg tudjon állni, akkor megint nincs baleset. Ha a gyalogos látja az autó mozgásából, hogy az valószínűleg nem fog megállni, akkor elszalad előle. Ha az autós látja, hogy a gyalogos valószínűleg le fog lépni, akkor időben fékez. Hasonló analógia alapján működik a többi 2 résztvevős baleset is.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #81187072 #16 üzenetére
Végül is rengeteg ésszerűbb dolgot meg lehetne lépni:
Pl.
- GPS alapon szabályozni az autók, motorok aktuálisan elérhető maximális sebességét
- Eleve nem építeni olyan járműveket, amik sokkal gyorsabban tudnak menni, mint a megengedett legnagyobb sebesség. Vehetsz sport célra gyorsabbat is, de azt meg csak versenypályán használhatnád.
- Kerülhetne az autókba is fekete doboz, külső, belső kamerával, kiköthetetlen módon. Ha mégis megpiszkálod, mehetsz a dutyiba.
- Aki száguldozik, vagy komolyan megszegi a Kresz szabályait az nem csak egy kövér csekket kap, hanem mellé ugrik a jogosítvány is, sőt elkobozhatják az autóját is. Ma az államnak ezek az emberek nem veszélyes bűnözők, hanem, jól tejelő tehenek.
- Ha jogosítvány nélkül vezet, mehet a börtönbe.
- Persze a gyalogos, biciklis sem lenne kivétel.
- 50 éven belül elképzelhető, hogy forgalomban nem vehet majd részt ember által vezetett jármű, hiszen az önvezető járművek akkor lesznek igazán hatékonyak, ha minden autó olyan lesz és hálózatban működnekAz a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#81187072
törölt tag
válasz Tigerclaw #23 üzenetére
Ezekkel egyetértek, bármire hajlandó lennék, akár arra is, hogy a városokban csak 30 km/h-val lehessen menni (aki megszegi, azt helikopterről kilőni), alig lenne hosszabb a menetidő, viszont mindenki nyugodtan közlekedhetne akár a kakukkosóra kakukkján is.
De itt nem én vagyok a lényeg, csak nem bírtam ki, hogy ne fecsegjek egy kicsit ma én is.
[ Szerkesztve ]
-
#40553216
törölt tag
Mint a South Park-os „Bújj a csokik mögé” hadművelet?
(#10) Necc
Látod, nem csak neked.(#23) Tigerclaw
Egy volt barátnőm azért halt meg 14 éve Olaszországban, mert egy ilyen fasz, akinek már ittas vezetés és gyorshajtás miatt elvették a jogsiját (talán még balesetet is okozott), nem zavartatta magát ilyen apróságok miatt, így ittasan, elsőbbséget nem megadva, gyorsan hajtva újra balesetet okozott. -
FF23
senior tag
válasz #06658560 #11 üzenetére
"...az ember feje csapódik a járműnek. még a motorházat kapja el, annak a szélét, vagy az üveget?"
Ez függ autótól, sebességtől is. Egyszer tanúja voltam egy ilyen balesetnek. A kocsi eleje kiútötte az ember lábát, a feje meg betörte a szélvédőt, onnan repült pörögve egész magasra. Valószínűleg ekkor már nem élt. Szerintem a motorháztetőt nem is érintette.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
PPatrik
aktív tag
válasz Tigerclaw #23 üzenetére
+1
Sokan nem képesek megérteni, hogy az autó nem gyilkolásra való és a jogosítvány pedig nem erre jogosít fel.
Szóval nem az ilyen csúcsszuper technikákat kéne fejleszteni jó pénzért, majd csilliókért eladni, mert ez csak üzlet. Az embereket kéne megtanítani egymást és az életet tisztelni, óvni. Ha ez szép szóval nem megy, akkor jöhetnek a keményebbnél keményebb büntetések, meg a fekete dobozok. -
dabadab
titán
"Szóval nem az ilyen csúcsszuper technikákat kéne fejleszteni jó pénzért, majd csilliókért eladni, mert ez csak üzlet. Az embereket kéne megtanítani egymást és az életet tisztelni, óvni."
Ez lehet, hogy szerinted így van, viszont az eddigi tapasztalatok ennek egészen pontosan az ellenkezőjét mondják: ami ténylegesen használ, az a technikai fejlődés, az embereken érdemben nem sikerült változtatni.
DRM is theft
-
#40553216
törölt tag
-
Zola007
veterán
válasz #40553216 #31 üzenetére
itthon is feszt hőbörögnek sokan a telepített okostrafik miatt.
Pedig csak olyat rögzítenek és azért büntetnek, ami eddig is tilos voltMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Rickazoid
addikt
Határozottan emlékszem egy videóra a múlt század első feléből, amiben ugyanez volt az ötlet, csak ott még egyfajta hálót szereltek az autó elejére, ami megfogta a gyalogost, mielőtt a kocsinak csapódott volna. Gyorsan eltűnt, azoknál a maiakhoz képest vánszorgó kocsikhoz is kevés volt. Ha nem fejlesztenek ki egy erőteret, EM pajzsot, akkor ebből nem lesz semmi, csak egy foglalás a szabadalmi hivatalban, hátha valaki mégis kitalálna egy hasonló kinézetű, de praktikus és kivitelezhető megoldást.
[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #40553216 #31 üzenetére
És sajnos az a baj, hogy ahelyett hogy elvennék azoknak a jogosítványát, akik a megengedettnél sokkal gyorsabban hajtanak, csak pénzbüntetést kap, amíg nem okoz ezzel balesetet. Tehát az államnak ez csak bevételi forrás. Nem akarnak rendet tenni a közlekedésben, nem akarják megváltoztatni a magyar autósokra, motorosokra, biciklisekre, gyalogosokra jellemző felelőtlen magatartást, hanem csak a pénzre hajtanak.
Mikor Londonban éltem még a double decker buszok is úgy fékeztek a zebrák előtt, mintha betonfal lett volna ott...és közben még csak nem is káromkodtak, hogy minek jár épp arra a gyalogos. Egyik alkalommal elugrottam egy helyre gyalog...visszafelé meg látom, hogy ott áll egy rendőr az út közepén sötétedéskor (egy átlagos főút egyik nem túl forgalmas lehajtójánál) Nézem, hogy minek áll ott és kiderült hogy ott van egy mélyebb de nem túl nagy kátyú és azért áll ott, hogy nehogy valaki belemenjen. Nálunk ez elképzelhetetlen lenne és ebből is látszik hogy náluk a "szolgálunk és védünk" tényleg azt jelenti, mint amit a szótár szerint jelent.
Ami ott sem más, a gyalogosok egy része ott is átszaladgál az utakon, meg a piroson.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
azbest
félisten
válasz Tigerclaw #35 üzenetére
hát ja, nálunk meg két hónapra is magára hagynak egy kanyar után jövő útfelbontást, míg buszbaleset nem lesz belőle
Egyébként az eredeti ragadós motorháztetős hírről nekem a targoncás oktatófilm jutott eszembe
-
tgbrfv
tag
Ez a cikk jó példa arra, hogy a sebességhatárokat a lehető legalacsonyabb mértékben kell megszabni.
Egyik elmebeteg a nem belátható kanyarban száguld (ahol útfelbontás nélkül is lehet torlódás), a másik meg nem tartja a követési távolságot, ráadásul teherautóval.És ha egy ilyen helyen sebességkorlátot vezetnek be, és még esetleg mérnek is, akkor elindul a rinyakórus.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az is jól mutatja a magyar mentalitást, hogy rádiócsatornák, a nagy internetes portálok, telefonos alkalmazások szinte egymással versengve folyamatosan közlik, hogy hol mérnek éppen traffipax-al, tehát a közösség a gyorshajtót védi. Azt a gyorshajtót is, aki miatt valaki holnaptól nem megy haza a családjához többet. Ez egyszerre tragikus és undorító is.
Nem csak erről az oldalról, de a hatóság oldaláról is, akinek az egész KRESZ nem több mint egy bevételi forrás. 80-al száguldozol a lakótelepen? Nem baj, itt van ez a csekk, fizesd be és le van rendezve. Megint megtetted? Nem baj, itt van ez a másik csekk, fizesd be és el van intézve. Bezzeg amikor a notórius gyorshajtó balesetet okoz, akkor meg előjönnek azzal, hogy "bárcsak megelőzhették volna valahogy". A kormánynak, a politikusoknak, a törvényalkotóknak nem érdeke, hogy eltávolítsák az utakról azokat, akik nem oda valók. Azok nekik mind bevételt jelentenek, és a jól tejelő tehénről nem mond le senki. Nálunk is volt ilyen. Az illetőről mindenki tudta, a rendőrök is tudták, hogy gyakran vezet ittasan, de semmi sem történt...aztán elütött egy gyereket ittasan és még a rendőr haverok mosdatták ki. Nem most volt, de minden hétre jut több ilyen.
Ahhoz külön idiótának kell lenni, hogy a nagy traffipax razziákat előre bejelentik még az országos tévécsatornákon is. Ennek semmi logikus magyarázatát nem találom a rendőrség részéről.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #35 üzenetére
"És sajnos az a baj, hogy ahelyett hogy elvennék azoknak a jogosítványát, akik a megengedettnél sokkal gyorsabban hajtanak, csak pénzbüntetést kap, amíg nem okoz ezzel balesetet. Tehát az államnak ez csak bevételi forrás."
A tények nem ezt mutatják: amikor rákapcsoltak a bírságolásra az "objektív felelősség" bevezetésével, a közlekedési balesetek áldozatainak száma kb. a felére csökkent.
(#37) tgbrfv: "Ez a cikk jó példa arra, hogy a sebességhatárokat a lehető legalacsonyabb mértékben kell megszabni."
Egyáltalán nem jó példa rá. A sebességhatárokat értelmesen kell megszabni, hogy ha valahol ott egy harmincas tábla, akkor az tényleg azt üzenje, hogy itt valami problémás hely van, itt tényleg jó ötlet lassítani.
"És ha egy ilyen helyen sebességkorlátot vezetnek be, és még esetleg mérnek is, akkor elindul a rinyakórus."
Azzal nincs semmi gond, hogy ha tényleg veszélyes helyeken mérnek, de:
1. a veszélyes helyeket inkább minél gyorsabban számolják fel - az útépítő munkások többet tudnak tenni a biztonságért, mint a traffizó rendőrök
2. ami miatt reklamálni szoktak, azok az útépítés befejézse után otthagyott, funkciójukat vesztett sebességkorlátozó tábláknál mérő rendőrök[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Snoop-y
veterán
válasz Tigerclaw #35 üzenetére
Mondjuk az is igaz hogy UK-ben ha nem kijelolt gaylogatkelon vagy lampas reszen akarsz atmenni az uton ahol az alapveto kozlekedesi udvariassagra kell hagyatkoznod hat vigyel magaddal 3 napi hidegelelmet mert kb senki nem enged at az uton. egyszeruen ahol nincs zebra vagy lampa ott eletveszely atkelni mert nem is neznek az autosok az uton kivul semerre es meg akkor is fejcsovalva magyaraznak mikor 1000-el jon a paraszt a korforgalombol kifele eselyem sincs hogy lassam es a nem zebras hanem a pingvin atkelon megyek at.
Szoval azert itt sem fenekig tejfel. Viszont ahol elsobbseget KELL adniuk ott mindig betartjak.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Penge_4
veterán
válasz Tigerclaw #38 üzenetére
Ne keverd a szezont a fazonnal. Ittas vezetésért azonnal és elsőre elveszik a jogsit. Maximum valami belterjes vidéki, vagy nagyvárosi élet császára körökben van olyan, hogy spanod majdnem az összes körzeti rendőr és korruptak is mint állat.
Gyorshajtásnál meg azt vallom ami a klasszikus Taxi című filmben is elhangzott. Ezerszer veszélyesebb a
-mobilozó, dohányzó, másokkal beszélgető, csajt szoptató, zenét maxon hallgató és mellette kezével-lábával doboló barom, stb.+ Nem megfelelően karbantartott autóval akár sebességhatár alatt közlekedni. Ez pedig Magyarországon jóval gyakoribb mint nyugaton, ahol az átlag Józsitól 4x gazdagabb is inkább vesz egy középkategóriás kocsit, Józsi meg egy használt BMW-t, Audit, vagy Mercit de költeni már nem költ rá. Sem gumigarnitúra, se semmi, amikor már nagyon köhög alatta a kocsi, elviszi valami sufniszerelőhöz aki bütyköl rajta valamit (feketén mert úgy még olcsóbb) és csodálkozik mikor az autópályán 100-nál elhagyja az egyik kereket.
-
persil
nagyúr
Elolvastad a cikket, vagy csak a címig jutottál?
"Hogy ez felső réteg ne okozzon esztétikai gondokat, vagyis hogy ne koszolódjon el a ráragadt rovaroktól és egyebektől, úgy képzelik el, hogy a réteget az ütközés hatására könnyen törő „tojáshéjburkolat” alá szerelik fel az autóra."
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
persil
nagyúr
válasz #40553216 #26 üzenetére
Ezert kellene jogsi elvétel helyett levágni a karját és azzal agyonverni.
De, ha nem akarunk ilyen radikálisak lenni, akkor ittas vezetés/baleset okozás miatt minimum 5-10 év fegyház(semmi jó magaviselet, meg ilyen buziságok), jogsit szintén egy 5-10 évre(természetesen szabadulás utántól) bevonni, illetve a járművet elkobozni.
Utána százszor is meggondolná, hogy szabad e 180-nal zebrán, részegen vezetni.Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen