- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobilhasználat külföldön
- Realme GT 2 - aláírjuk
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Óriás képernyővel futott be a Mi Max 3
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
Sok minden üti egymást a feltételeidben. Megbízható dízelt max családtagtól fogsz kapni, ha 100ezernél kevesebbet futott kell, akkor szerintem 3 évesnél öregebbet ne is nézz, 307-es megintcsak nem a megbízhatóságáról híres. Ha 2milla van összesen, akkor 1,6-1,7-ért nézz autót, 100 körül lesz a papírmunka, 2-300at jó félretenni a kötelezően cserélendő dolgokra (vezérlés, esetleg gumik).
-
Khelben
nagyúr
Elmondom, én miért nem vennék sose használt dízelt.
Emberke autót akar venni. Bemegy a szalonba, megmondják neki, hogy ez az autó benzinmotorral x forint, dízellel x+1millió. Elkezd számolgatni, neki gyakran kell a kocsi, évi 40-50ezer km-t megy vele, jöhet a dízel.
Eltelik 3 év, az autó 150ezer km-nél jár, mikor kicsit akadozva indul, néha megtorpan. Elviszi a szervizbe, ahol közlik vele: uram, kezdődő porlasztócsúcs probléma*, javítási költség 3-500ezer ft. Emberke számolgat, úgyis lassan új kocsi kellene, elviszi egy szakihoz, aki 10ezerért visszatekeri az órát 60ezerre, majd eladja neked az autót 3 éves, 60ezret futott dízelként persze kifogástalan állapotban. Nyom bele előtte egy kis porlasztócsúcs tisztítót vagy a szerelő kipucolja neki annyira, hogy 1.2 hónapig megint jó legyen.
Hazaviszed, 1 hónapig megy, majd le is áll teljesen. Javítási költség a fent említett. Megérte? Nem.* ide írhatnék még vagy 10 féle hibajelenséget, kezdve a lendkeréktől a kuplungon át a turbóig, ha épp olyan tulajdonosa volt, akinek fogalma sincs, hogy kell használni egy dízelt.
Tehát mégegyszer a lényeg: értelmes ember akkor vesz dízelt, ha évi 30-50ezer km-t vagy többet megy vele és akkor adja el, mielőtt előjönnek a zsebbenyúlós javítások 150ezer km környékén. Nyilván vannak kivételek meg ki lehet fogni jó vételt, de az a ritkább.
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
Ha csak a megbízhatóságot vesszük alapul és a komfort és egyéb tényezők mellékesek akkor talán a kiforrott szerkezet és az egyszerű felépítésű motor miatt az Octavia tdi-vel. Ha mégis szopóágra kerül az ember lényegesen olcsóbban megússza mint egy hdi vagy pdtdi motorhoz kellene drága alkatrészt rendelni. Dízeleknél felesleges a futott kilométert nézni, elég kicsi az esélye, hogy a valóságot tükrözné a kilométeróra. Vinni kell egy laptopot és rádugni a kocsira. Hiába próbálkozik az eladó a VAG-COM nem hazudik!
-
dízelracer
senior tag
Én csak a vw konszernes autókról hallottam ezt-azt. Ott úgy működik a dolog, hogy a motorvezérlő computer eltárol mindenféle adatot az abs vezérlőtől a légzsák vezérlő egységen át sokmindent. Ha szakszervizben cserélik a computert akkor az újba átmentenek minden adatot a régiről. Tehát nem nulláról indul az óra ilyen kocsival nehéz befürödni. Ott a fondorlat a dologban ha számítógépguru vagy és otthon "visszatekered" vagy bármilyen irányba megváltoztatod az óraállást akkor kidob egy olyan hibakódot amit sehogyan sem lehet kitörölni. Végérvényesen benne marad. Ezt szakszervizben sem tudják kiütni belőle. Így viszonylag egyszerűen meg lehet bizonyosodni róla, hogy megberhálták-e vagy sem. De ugyanígy megvan arra is a lehetőség, hogy le lehet hívni azt is, hogy korábban kinyílt-e valamelyik légzsák stb... Így el lehet kerülni a törésmentes keveset futott (valójában törött 1milliót futott német taxi) autókat. De mielőtt még örülhetne az ember ezt csak a 2008 utáni autóik tudják. A korábbi évjáratoknál úgy tekergeted az óráját ahogy kedved tartja. Gyakorlatilag ellenőrizhetetlen valójában mennyit ment.
Pontosan én sem tudom hogy működik, egy ismerős hord be németből kocsikat ő mesélte mindezt.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
Az Opelek nem igazán tartják az árukat.
Hogy jobb-e, azt nem tudom, szvsz az Astra és a Focus egyformán jó autó. Nekem az Opel jobban tetszik Azért ajánlottam, mert ha jól láttam még nem ajánlotta senki. Amolyan alternatíva. El kell menni kipróbálni.
Főbb hibái ugyanazok lehetnek, vigyázni kell a sokat futott, karambolos, ütött-vágott darabokkal.vergilx
[link][ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
zoo8800
veterán
-
ALI_G
veterán
A márkák között a Ford Focus kombi típusa bizonyult a legkedveltebbnek, melyet az Opel Astra és annak Classic változata, az öt ajtós Focus, a Skoda Octavia, a Volkswagen Passat és a Renault Megan követett.
zoo8800: na ez már valami Asszem octavia drágább, golf-ot szidják. 2005-ben melyik astra volt a nyerő?
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
Nem, nagyapámé volt, ő újat vett, és megkaptam az öreg vasat. Csórikám 13,5 éve van a családban.
Mindkettő jó autó. A kategória összes benzines (1.4, 1.6) motorját szidják, mert erőtlennek tűnnek. Kivéve az új, kis köbcentis turbósokat (pl. TSI). A dízelek sokat futnak, lendkerék, befecskendezés rizikós.
Szubjektív szempontok alapján kell döntened, vagyis hogy melyik tetszik jobban.VR6-Fan
motorkódokat tudok én is.
a PD-k hangja pedig iszonyatos, eléggé szokni kell.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
dízelracer
senior tag
Mindenképpen ragaszkodsz a dízel autóhoz? Miért nem nézel egy sérültet vagy motorhibásat? Ott pofátlanul kőkemény pénzeket lehet lealkudni a vételárból. Általában jóval többet is mint amennyibe eleve a javítás lenne. Egy törött kocsival nincs az ember tárgyalási pozícióban. Kinek kéne egy roncs? Gyakorlatilag eladhatatlan, nincs értéke. Eladói szempontból egy törött autó valódi isten csapása, ám ha venni akar az ember akkor akár főnyeremény is lehet. Csak nagyon alaposan meg kell nézni mibe ugrunk bele ...
-
dízelracer
senior tag
Nem konkrétan GTK-s roncsra gondoltam, mikor azt mondtam a sérült autó is jó vétel lehet hanem valami ilyesmire: [link]
A sor5 TDI-ről tudni kell, hogy azt eredetileg a teherautóik számára fejlesztették (Transporter és LT) ki a volkswagennél. Szóval ha ezt egyszer korrektül rendbe rakatja valaki akkor jó ideig nem lesz gondja vele. Ha a vételárat "lecigánykodja" az ember 350k-körülire ill. rákölt úgy 150-200k-t máris van egy kulturált, tágas, kényelmes, jól felszerelt autója amibe akár még a család is kényelmesen befér és a csomagtartója sem dísznek van. Na mármost, mit kap az ember 500-550ezer forintból? Swiftet? f astrát? hármas Golfot? Daewoo Lanost? A magam részéről én biztosan ezt választanám. Már csak a tágassága és kényelme miatt is. És akkor a 7-8liter körüli átlagfogyasztásról még nem is esett szó. Közel annyit egy 1.6benzines is bekap egy sokkal kisebb és könnyebb bódét cipelve.
Eszem ágába sincs lebeszélni senkit dízelről de hittérítő szerepet sem kívánok betölteni, nem akarok és nem is fogok kardoskodni a dízelek mellett. Mindenki döntse el személyre szabottan, hogy neki mire van szüksége.
-
-
zoo8800
veterán
A Totalcar Népítéletet ismered? Az írások fele szemét, de akad köztük hasznos
rip and tear, until it is done
Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest