- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #9650 üzenetére
Rendes zárlatnál persze kiégne, ha csak egy kis oxid rétegen érintkezik, akkor viszont nem.
Bár túl stabil az a 160mA, viszont akkor fogalmam sincsen, hogy mi lehet.
Sajnos itt túl mélyre esett a kábel, nem is látom, hol van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Robika11
csendes tag
Hali!
Hajtásban kérnék segítséget. Rángat az autó és hátul a difinél van holtjátéka a kardánnak. Dificsere lesz? Ha igen 2.5d sedan (90le) difijét betehetem 2.5 d (94le) kombiba?w124 2.5 kombi
-
tailor13
csendes tag
válasz Robika11 #9654 üzenetére
Ha jók a Hardy-k, és a kardánfelfüggesztő csapágy, akkor esélyes a difi. Az áttételét nézd meg, lehet, hogy a kombiban rövidebb áttételt alkalmaztak. Amúgy ha nem ASD-s egyik sem, vagy mindkettő az, akkor emlékeim szerint bemegy a helyére. 602-es motor mindegyik, nem hiszem, hogy nagyon sokféle difivel szerelték.
'82 240D
-
tailor13
csendes tag
válasz Robika11 #9656 üzenetére
A difi menetirány szerinti baloldalára, alul hátulról rá van ütve az áttétele. Valami 3.46, 3.27, vagy ilyesmi lesz szerintem a 250D alatt.
Az ASD az Automatik Sperr Differential kifejezést takarja, ami egy normál LSD (15%) és egy hidraulikus modul együttesét takarja, ez utóbbi ~40km/h alatt 100%-os zárást tud produkálni. Gyári extra volt, az ASD-snek rövidebb a féltengelye.
'82 240D
-
tailor13
csendes tag
-
Buster17
addikt
Na merci tulaj lettem.
-
Buster17
addikt
Nővéremtől örököltem.
-
senior tag
Üdv ismét (majdnem) mindenkinek
Keresek :
- W123-as ötös kulisszát
- W123-as rövid kardánt (őtős váltóhoz)
- G Mercedes lendkereket (3000 cm3 OM617A blokkal szerelt verzióhoz)Ajánlatokat privátban várok.
Köszönöm !
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
tailor13
csendes tag
Ha gyáriasságra törekszel, rossz hírem van, kb egész Magyarországon nincs eladó ötös kulissza...
Ha a működés a lényeg, a 124-es jobb hátul rükis kulisszáját be lehet tenni, a négy rögzítési pontból kettőt át kell fúrni máshová a kulisszán vagy a kasznin. Ja, és kb minden második 5gangos 24-esben ilyen van, piaci értéke kb 5 rugó.
A kardán méret alapján megy, ha tudjunk, milyen hosszút keresel, többet tudunk segíteni. Nekem van egy rövidkardánom, ami valami hasonló hosszúságú lehet, mint amit Te keresel. (ami szerintem olyan hosszú, mint az 5 henger+automata váltó kombináció esetében)
G lendkerékre tippem van legfeljebb, Trepper János Gyöngyösön, egy telefont megér, hátha akad neki.
'82 240D
-
senior tag
csillagwagen - Igen , én írtam a topicba a 2300 cm3 négyhengeres TD motorokról amiket a Vitókba szereltek. Én (és a "brigád") kb 1,5-2 hét alatt megoldottuk a beépítést egy 200D W124-esbe. A donor egy Vito volt. Nem kellett sokat vesződni az átépítéssel. A szelepdeknit , az olajteknőt és még pár apróságot áttettük a W124 200 D-ről.
A motorszám meg AF-es volt - ergo Problem SolvedAzt is írtam hogy kevesen tudnak arról hogy a 190-es és a W124-es merciknek volt 2300 cm-es szívó-diesel változatuk ami (szinte) mindenben megegyezett a 200D blokkal - még a furat is - a különbség csak annyi volt hogy hosszabb löketűek voltak. Ezeket a motorokat elsősorban az USA exportra gyártották.
És ebből a blokkból fejlesztették ki a Vitó 2300 cm3-is szívó és TD változatát.t.zsolti + tailor13
Uraim - nem az olajteknővel van a gond hiszen a motort nagyon könnyedén lejjebb lehet helyezni a motortérben - egy nagyon egyszerű ötlettel amit sok sportautón is használnak - méghozzá a száraz karteres olajozással (olajteknővel) . Itt annyiban változik a dolog hogy maga az olajteknő nagy része megszűnik hiszen csak egy lapos acélteknő szükségeltetik ami összegyűjti a motorban lecsorgó olajat (amit a másodlagos szivattyú kiszív - ezért nevezzük ezt a rendszert "száraz karteres" olajozásnak) valamint a kenési / olajozási rendszerbe be kell építeni egy másodlagos olajszivattyút és egy olajtartályt is.
Ennek a rendszernek az előnyei :
- kevesebb olaj szükségeltetik a motor működéséhez
- hűvösebben tartható a motorolaj hőmérséklete (a másodlagos szivattyú egy olajhűtőn keresztül juttatja el az olajtartályba a motorolajat + maga az olajtartály is kialakítható úgy hogy dupla-falú legyen vízhűtéssel)
-a hűvösebb olaj hosszabb olajcsere-periódusokkal jár(hat) mivel csökken az olaj hőterhelése (ezáltal a krakkolódása)
-mivel a motor lejjebb kerül , ezért csökken a súlypontja - ergo az autó stabilabb lesz !Hátránya az hogy kicsit komplexebb a kialakítása.
Én is szemeztem ezzel a 4000 cm3-is blokkal mert könnyebb mint az öthengeres 3000 cm3-is OM617A és egy hengerrel "rövidebb" is
A W123-as váltót (a kuplung-harang átalakításával) fel lehet szerelni erre a blokkra (ZF váltók előnyben !)
Szerintem 3-4 hét alatt megoldható az átépítés
Örülök az ilyen felvetéseknek ebben a topicban mert nem az akadályokat nézitek hanem a megoldást keresitek És ez viszi előrébb a világot !
Ahogy a híres Henry Ford mondta:
"Az akadály az , amit akkor látsz , ha leveszed a tekinteted a célodról .... "[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
tailor13 - akkor én szerencsés vagyok Van egy eredeti W123-as ötös kulisszám a Coupe-hoz de a fiamnak is kellene egy mert most építjük az ő autóját is
Az enyémet pár hete vettemTreppert hogy tudom elérni ? Neked megvan a telefonszáma esetleg ?
A kardánt lemérem és megírom[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Hopp - kigugliztam a telefonszámot
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
tailor13
csendes tag
A szárazkarteres olajozás egy nagyon jó dolog, de szerintem aránytalanul költséges lenne megcsinálni - mármint az autó értékét nézve. De műszakilag tökéletes megoldás.
Az egész motorcsere meg költséghatékonysági okból jönne létre, tekintve, hogy a fogyasztás miatt vetődött fel az ötlet.
Az elmúlt két hétben végigtelefonáltam az összes általam ismert bontót, feltúrtam az olx-et, stb, nem volt sehol. A Halász nevű bontós jóembert Kecskeméten fel sem hívtam, mert ott a jónapot is ötezer, huszonöt-harmincat meg nem adok a kulisszáért Akkor még nem tudtam, hogy nekem az a kulissza nem is jó
Tegnap vettem Ürömön egy 124/202-be valót, amin bal hátul van a rüki, azt fogom átfaragni, hogy jobb hátul is legyen benne fokozat, ugyanis a 711 113 váltóhoz fordított kulissza kell, mint a 2.3-16 190E-ben, meg a sportváltós 24-esekben, ez utóbbi kulisszából találtam egyet, szintén nem volt egyszerű, 25 plusz posta, danke schön.
A faragás két furat elkészítéséből áll, valamint egy kis lemez fül lefűrészeléséből. A fordítottnál is kellett volna kettőt fúrni, annyi lett volna az előnye, hogy annál a rükinek van biztosítása(felhúzós), de nekem ez nem ér meg 20 rugót, amikor az egész váltó volt 40
Na mindegy, mostmár talán látszik az alagút vége, már csak a rudazatot kell legyártani
'82 240D
-
cyber75
tag
Szép napot márka társak. Tudom nem adok veszek oldal. De hátha valakit érdekel,egy 2014.12.16-án felújított kettős tömegű lendkerék. 300 D-alatt volt 1-hónapot.Még 11-hónap garanciával,gari papírral eladó. Vagy esetleg 24-be való sárga bőr ülésekre cserélhető. Ára 50.000 Ft- 40-ért újították fel.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
Hétvégén én is végig vizsgáltam az izzító gyertyáimat.
Nekem ugye hurkosról átalakított rendszerem van, tehát nem 11-11,5V-os (mint az újabbakban), hanem 9V-os, spéci gyertyák vannak benne.
1: 18A
2: 17A
3: 18A
4: 19A
(az áramerőket csak 1-1 másodpercre néztem meg, ennyit simán ki bírt a mx. 10A-es multiméterem is, mindig minden gyertya ment, nem csak az amelyiket teszteltem)A feszültség a főkábel végén 8,9V-ról indul gyorsan felfelé.
Tehát megvan kb. a gyertyánként 160W-os teljesítmény.A 11,5V-os gyertyáknál ugyanez 14A-rel párosul, ahogyan már korábban írtam.
Mondjuk indul is a motor a legnagyobb hidegben is, legfeljebb -10 alatt 2 fordulat helyett 4-re.
Az utána való kihagyás az már nem igen függ össze a gyertyákkal.
Legfeljebb lehetne javítani rajta egy kis utóizzítással.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
thotzoltan
tag
válasz KillHates #9257 üzenetére
Sajnos ez a MB-nél nem oldja meg a dolgokat..itt voltak annyira éhesek,hogy nem tudod kikerülni,ha szeretnéd funkciójának megfelelően használni..nem tölti enélkül be a telefonkönyvet,és kézből kell telefonálni...ahány telefon,annyi féle bölcső..
most például Iphone 5 van,és ez nagyobb,és más,mint az elődje..autót viszont nem cserélünk 2 évente..
az Opel,meg a Seat egyszerűen oldotta meg,összekapcsolt a fejegység és a bluethoot a telefonnal,és a multikormányról ment minden... -
thotzoltan
tag
Valakinek ötlete? a Baloldali fényszóró gyengébben világít,pedig új mind a kettő..a
-
!Overdose!
őstag
válasz thotzoltan #9677 üzenetére
Beállítás, kontaktok, feszültség ellenőrzése meg volt?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
válasz thotzoltan #9677 üzenetére
Én is csak azt tudom mondani, hogy végig kell követni az összes csatlakozást a világítás kapcsolótól a problémás lámpáig és mindet megnézni, nem laza e, illetve nem korrodált, oxidos e !
És még az adott lámpa testelését is megnézném !
Gondolom, megfelelő feszültségű izzó került bele.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Just_Reboot
addikt
Sziasztok nem tudja valaki hogy lehet leszerelni a Mercedes Vito váltó gombját?
-
Batman2
őstag
válasz thotzoltan #9680 üzenetére
A teljesítmény a fényerőt befolyásolja elsősorban, nem a színt !
A lényeg, hogy 12V-os rendszerhez 12V-os legyen az ízzó is.Nekem egyszer véletlen egy 24V-os helyzetfény ízzó került a kezembe, meg sem néztem, csak betettem. Aztán nézem, hogy olyan sárgásan világít a másik helyzet ízzóhoz képest. Utána vettem ki és néztem meg, akkor derült csak ki, hogy egy 24V-os példány volt.
Azért az ízzót is érdemes lehet kicserélni próbaképpen egy másikra, még ha minden szám stimmel is rajta, mert találkoztam már több selejtes H4-essel is mostanság, egyre gagyibbakat gyártanak.
Ha van multimétered, érdemes lemérni a feszültséget az ízzó érintkezőin, az is mutatja, ha az elektromos hálózatban van a hiba.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
thotzoltan
tag
válasz thotzoltan #9676 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz thotzoltan #9684 üzenetére
Hol tudtál szerezni ilyet? (emberi áron)
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
fere750
csendes tag
Helló.Segítség kellene.merci vito 108 cdi-ben cseréltem a porlasztócsúcs alatti tömitést ami sikerült de összeszerelés után nem akar beindulni mi lehet a gond?Én levegösödésre gondolok de nem tudom hogyan kéne légteleníteni.Várom az ötleteket.
Üdv Fere. -
Blanc001
újonc
Üdvözletem.
Tanácsot szeretnék kérni. w202 2.5TD 150LE -autómban motorcsere után levegősödik az üzemanyagrendszer.(az előző motornál is levegősödött). A donorautóban nem volt ilyen probléma. A tápoldalra és a visszafolyóra is szereltem nyomástartó szelepet,így ott már nem engedi el az üzemanyagot, de valahol levegőt tud szívni. Az üzemanyagrendszer nem lett megbontva, az első becsatlakozásig -az előfűtésig azonban a régi rendszer maradt.Az üzemanyag nem szivárog, nem csepeg,de visszafolyó oldalra szerelt nyomástartó szelep nélkül pár óra alatt eltűnik a csövekből az üzemanyag, és hosszú indítózás után hajlandó csak beindulni az autó. Továbbá jelenlegi állásában alapjáraton néhány perc járás után a motor üzemanyag utánpótlás hiányában leáll, és újra csak hosszú indítózás után tér magához. Bármilyen kis sebességnél vagy akár 140-nél is ez már nem fordul elő,kizárólag alapjáraton. Ha valakinek van ötlete szívesen venném. Köszönöm hogy elolvassátok.Attila
-
nagyúr
válasz Blanc001 #9689 üzenetére
Szia!
Ugyanez volt a feleségem W210-es 2.9 tádéjával. Az üzemanyag előmelegítő műanyag házán belül volt egy kis repedés és ott levegősödött le a rendszer rendszeresen. Kiváltottuk egy gumicsővel, azóta semmi baja. Igaz, hogy télen így megugrott kb. fél literrel a fogyasztás de legalább nyugalom van.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
-
Batman2
őstag
válasz thotzoltan #9687 üzenetére
Akkor nem marad más, mint az elektromos rendszert végig vizsgálni, de legalább is az adott vezetéket végig követni !
Ha van multimétered, azzal is rámérhetsz, mekkora a feszültség az ízzónál, bekapcsolt állapotban és ugyanakkor mennyi az akku sarkain ?Akár még elkötés is lehet, ha netán variált benne szerelő mostanában valamit, pl. hogy egy másik ízzón keresztül kap csak áramot, vagy azon keresztül tud csak földelődni !
Nagyon sok hibás lámpájú autót látok az utakon, mikor indexel a fék, vagy a helyzetjelző is, vagy parázsló sárgán világít az egyik fényszóró, stb.
Valszeg az elektromos szerelők úgy általában elég trehányul dolgoznak és nem figyelnek a lámpatestek megfelelő földelésére, csak a pozitív ággal foglalkoznak.Ha a föld ponti csatlakozásnál rohad pl. a kaszni, akkor tipikusan lehet ilyen hiba, mivel meggyengül az érintkezés, megnő az ellenállása !
Kezdd a lámpatest földpont ellenőrzésével, ha az garantáltan rendben, akkor a lámpatest bekötése, az abban levő kötések, az ízzó-foglalat érintkezése (oxidosság lehetősége), majd ha ez mind rendben van, akkor menj végig a kábelen egészen a kapcsolóig, vagy ha kell a fő tápvezetékig, vagy az akkuig !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Blanc001 #9691 üzenetére
Szintén a tank szűrőt akartam javasolni, mert ha az dugult, és nem jön elég üzemanyag, akkor egy szívóerő felett már valahol levegőt fog a folyadék helyére szippantani, mert valamit kell szívjon, amíg csak a pumpa el nem romlik !
Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Ck.
addikt
Lassan 5 éve olvasom read only-ban a topicot, évek óta ugyanazt a 3-4 tulaj látom szerelni a 123-ast, ugyanazokkal a visszatérő hibákkal, folyamatos adagoló, motor és futómű problémákkal, rendületlen lelkesedéssel. Semmi rosszindulat vagy belevu, de tényleg ennyire megéri?
-
nagyúr
Ez az igazi autofilia!
VOlt egy régi W140-esem. Nyűgös volt, eladtam, vettem egy csilli-villi Opel Astrát. Nem volt vele különös gond, csak néha itt-ott kopogott, néha itt-ott nyöszörgött, de tette a dolgát, keveset fogyasztott, szép illatos volt, és tudott mindent ami kell a boldogsághoz, tempomat, digitklíma, ledes csicsamicsa... Utáltam, rúgtam, vágtam, nyúztam, csapattam.... és eladtam.... Egy lelketlen gép volt, talicskának is hívtuk a családban. De lehetett volna bármilyen más szerszámról is elnevezni.
Most megint van egy régi mergám; olajszagú, kerregős, füstölős, csühög-csattog... Szopat a klimatronic, szopat a komfortmodul, szopat a navitronic... Már többet ráköltöttem pár hónap alatt mint az Opelre a pályafutása alatt. De imádom, simogatom, mosolyogva ülök bele. Mikor pöfögök vele a csepeli gerincúton kisimulnak a ráncaim (pedig elég hideg tud benne lenni fűtés nélkül), mikor gurulok Tököl felé serceg a rádiója mert nem vált sávot a Kossuth, néha mikor beszállok megbokrosodik és az ölembe ejti a kormányt... De szeretem, de imádom, simogatom, mosolygok... Mert lelke van. Tudom! Morgó a beceneve, mert mélyről jövő morgással gurul ki a kertből átadva a hajnali indulás minden nyűgjét a beton kihajtónak, ezzel megrázva az egész házat.
Hidd el egy bármilyen öreg W123-as is totyogjon előtted, nem fogod tolni. Szépen utoléred, de a követési távolságot betartva messziről rágyorsulva fogod megelőzni. Nem fogsz kockáztatni, hogyha nem jön össze az előzés akkor egy 150 kilós kanc*gány esetleg beléd szálljon, oszt' neki álljon feljebb
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
tailor13
csendes tag
Tudom, hogy ez rám nem vonatkozik, tekintve, hogy nagyjából fél éve vagyok jelen ezen a fórumon, de:
A 123-as egy végtelenül egyszerű gép, ha alapvető részeit rendbe teszed egyszer, és nem ész nélkül nyomod neki, akkor nagyon sokáig jó lesz. Persze vannak kivételek, mint Batman kolléga alapjárati dadogása, de az ő autója is megy, csak kicsit zavaró ez benne neki - gondolom én.Az én autóm is megy, szinte nap- mint nap, és azon túl, hogy a link korábbi tulajok trehányságait számolom fel, különösebb problémát nem produkált az együtt töltött 35 ezer km alatt. Persze, fel kellett szórnom egy garnitúra féket előre, meg ilyenek, de semmi olyan nem volt, ami úgy elköszönt volna, leszámítva egy jobb hátsó fém fékcsövet, de az autó hazahozott, a hibát is csak tök véletlenül vettem észre, hogy csöppös a lökhárító hátul, de a fék fogott
'82 240D
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Vissza szeretném építeni a klímát a kocsiban. Ez alatt értem azt, hogy az előttem lévő tulaj kiszerelte a kompresszort, hűtőt meg a ventilátort. Bontóban találtam hűtőt meg ventilátort, 6-7000ft lenne összesen, működő képes a ventilátor és a hűtőn nem látok felületi sérülést sem, teszem fel hogy az is OK.
Az enyém 240D, de a bontóban ezek a dolgok egy 230E-n vannak... Van köztük valami különbség?
A felfogatások ugyanott vannak a Diesel és Benzinesek között? Mert ha igen akkor már indulok megvenni..
Egyébként ezen az autón(benzines, bontóban) van klímakompresszor is, de valahol a generátor oldalán.
A régi klímakompresszor a szervó szivattyú alatt volt. Esetleg össze passzolnak, mivel másik oldalt vannak?Még olyat találtam az interneten, hogy valami japán autónak a kompresszorát szerelték fel a merci klímakompresszor tartókonzoljára. Egy olyannal is működne a klíma?
Köszi előre is -
Blanc001
újonc
válasz thotzoltan #9695 üzenetére
Köszönöm a tippeket mindenkinek. Ma elkezdett csöpögni valahonnan a gázolaj, még nem tudtam megnézni honnan, az biztos hogy a motor hátsó, tűzfal felé eső része körül látok az olajszűrő környékén gázolajfolyást. Remélem csak egy csatlakozás lesz,semmi komoly. Talán ezzel megoldódik a problémám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Spórolós topik
- Politika
- PlayStation 5
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...