Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz Van Der #492 üzenetére

    Én csak azt nem értem (ill. elsősorban), hogy miért kellene foglalkoznunk 3-5-6 db új típus üzembe állításával?
    Ha megfigyeled a régi, cseppet sem gazdaságos Magyar Néphadsereg logikáját, az új repülőgép típusok minimális darabszáma is 12 db volt (pl. MiG-23, Szu-22M3). Az 1993-ban kért MiG-29-esek mennyiség-meghatározásánál szintén ezt a logikát követék: 12-12 db együléses, 2-2 db kétüléses, azaz századokban (min. 12 db eszköz) gondolkodtak, mint legkisebb üzemeltetés-szervezeti egység.

    Zenty: #489
    Nem utálják, csak minden második, vagy harmadik évben van egy harcjármű konferencia (tán az 1995-ös épp Mo-on volt - HT írt róla), ahol górcső alá vonják, milyen fejlesztések zajlanak a nagyvilágban: "lánctalp" kontra "gumikerék" és mik a gyakorlati tapasztalatok. Tény és való, hogy mindkét futóműnek vannak előnyei, a MH szakmai vezetői arra a megállpításra jutottak, hogy költséghatékonyabb a gumikerekes megoldás Magyarországon és ált. Európában. => kivonták a BMP-1-eseinket (M-készletbe). Tudja a fene, nem tudok vitázni ismeret híjján. Mindenesetre sivatagos/homokos terepre azért nem árt a lánctalp (lásd a II. vh-ban a sáros Szovjetunió - gumikerekesek meghaltak).

    Helikopterátépítés:
    Összesen 58 db Mi-8/9-esünk volt/van és 7 db Mi-17-esünk, ebből 2 db P (e kettő a legfiatalabb is, 1990-esek, a többi öt 1987-88-as). Mi-8-ból eddig 8 db esett le a januárival együtt. A magyar wiki szerint 8 db Mi-8 és 7 db Mi-17 van aktívan (nem tudom biztosra, a forrást nem adta meg az író). =>
    12-18 db Mi-171 szintén elég lehetne, a többség átépítésével.

    Ha ez megtörténne én is tapsikolnék. Pláne akkor, ha végre "Nagyjaink" áldásukat adnák az U(C)AV-ok fejlesztésére, de inkább rendszeresítésére, hiszen van már azért dögivel kisérleti típus. Ezek a jószágok szintén többfeladatúak, akár 24 órás állandó légi felügyeletet lehetne fenntartani velük a határokon. Felruházva besugárzásjelzőkkel, még (passzív) elektronikai lehallgatók is lennének. Töredék áron, mint egy ember vezette rep.gép. A nemzetközi fejlesztések efelé tendálnak.
    Ugye a felderítés és információszerzés a legalapvetőbb katonai (légvédelmi) cél és érdek.
    Ráadásul arról nem is beszélve, hogy katasztrófavédelem szempontjából sem elhanyagolható az értékük (erdőtüzek észrevétele, gátak stb.).

    A lengyel Loara mellett megint remek érv, hogy a környező országok lövésszállítóit akár 2 km-ről is úgy nyitogatnák fel, mint a konzervdobozokat.
    Bradley-ket, Marder-eket azért nem, de azokat is jól összepocsékolhatják: TOW-jaikat ementálivá lyukaszthatják, irányzó-mérőeszközöket letakaríthatnák => kénytelenek lennének a területet időlegesen feladni. (természetesen rejtett állásból, aztán pozícióváltás).
    Arról nem is beszélve, hogy ha egy csepp esze van a környék légierőinek, ők is rendszeresítenek jópárat, a szomszéd U(C)AV-jait gazdaságosabb levakarni az égről csöves tűzfegyverrel, mint rakétással.
    Ráadásul, mint daa-raa-val is emlegetük privátban, ott porosodnak a T-72-eseink M-készletben a raktárakban. => Alvázakat eleve tudnánk adni a lengyeleknek, nekik csak meg kellene magasítani és Loara-tornyot rátenni. => Kisebb összköltség. Gepard-ot felesleges megvenni, gyak. ua. a két renszer (lengyelek ráadásul még gyártottak is T-72-ket a VSZ idején, kapacitásuk megvan). 50-80 db reális lehet (esetleg 100 db), 4 db-os ütegekbe azért nem árt őket összevonni.

    Van Der: Scud-jaink nekünk is voltak (egészen pontosan 8K14, Scud B). 1993 környékén mindet megsemmisítettük, ráadásul NATO-csinnadratta volt belőle, itt volt az összes pereputty végignézni a volt VSZ-tagállamok rakétamegsemmisítési procedúráit, hogy egy csepp se maradjon.
    Nekünk semmi szükségünk nincs rájuk, csak a baj van velük, meg úgy általában az ICBM-ekkel!

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák