Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • fpeter07

    veterán

    válasz attiati #19321 üzenetére

    Szerintem pont az ellenkezője igaz. Hozzá lehet persze szokni az outis kormányfogáshoz is. Általában az ember kiegyenesedve jár, a bringázáskor pedig főleg a láb van igénybe véve.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz attiati #19321 üzenetére

    És nyeregből ki hogyan választja ki a számára ideálisat?
    Szerencsés kézzel gyorsan, vagy drágán és lassan.

    Méregetnem kéne itthon az ülőcsont távolságomat?
    Smiley nélkül: igen.

    Eddig tök azt hittem, hogy minél egyenesebben ülsz a gépen, annál kényelmesebb.
    De most olvastam, hogy annál jobban terheli a gerincet. Ez igaz? Akkor a hajlított kormányú outin éri a gerincet a legkevesebb terhelés?

    A kényelmes ülést biztosító pozíció a geometriától függ, a geometria pedig a bringa célzott felhasználási területétől.

    Minél egyenesebben ülsz, annál hatékonyabb csillapítás (ami != teleszkóp) kell a feneked alá, hogy az úthibák a legkevésbé terheljék a gerincoszlopodat (hiszen ilyenkor minden felfelé irányuló erőhatás szinte teljes egészét a gerinced nyeli el, míg előrehajolva csökken a ráható erő), ezért szerelik például a holland típusú kerékpárokat iszonyatos súlyú vasdarabokat alkalmazó rugózó nyereggel.

    A kényelemérzetnek a gerincterhelés mértéke csak az egyik tényező, a másik az izomzatra kifejtett hatás. Egy hagyományos holland típusú városi bringán szinte olyan pozícióban ülsz, ahogyan egy széken, így az izomzatodat a jól megismert és szokott módon terheli. Egy országútin a durva előredőlés miatt olyan izomcsoportok kapnak terhelést, amelyek egy átlagembernél nem túlságosan erősek. ---Lasali--- említette a Merida Road Race és Road Ride sorozata közötti különbséget: az előbbit a hajtási hatékonyságra optimalizálták, míg az utóbbinál ezen némileg rontva úgy változtattak a geometrián, hogy enyhébben terheljen bizonyos izmokat, és így az átlagember számára is kellemesebb legyen az országútizás élménye.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz attiati #19321 üzenetére

    Egyenes háttal, a hátad és a hasad izmaival kell tartanod magad. Ha ezek nem elég erősek, erősíteni kell őket, csak így nem fog fájni a hátad, és tudsz dinamikusan, erősen pedálozni.
    Én általában úgy szeretem beállítani a bicikliket, hogy a nyereg a kormánnyal van egy szintben, így egy normális szöget zár be a hátad a lábadhoz képest. Ha túl nagy ez a szög akkor nem tudsz akkora erőt kifejteni.
    Aztán ott van a kanyarodás, minél jobban kihúzva ülsz a bringán, annál magasabb a súlypontod. És annál jobban a hátsó keréken lesz a súly.
    Egyébként országútin nekem a merida race vázával, a kormány 9 centivel lejjebb van mint a nyereg, ott meg szerintem ez a jó. De persze van olyan akinek ezt a beállítást a háta nem tűri el akkor sem ha edz rá, (bár ez hogy edzett rá többségében csak kamu, vagy csak úgy csinált) akkor az mást nem tud, emeli a kormányt huszár stílusban. :D
    Ha lent fogod a kos kormányt, az normális esetben már kicsit túl lent van, mert a felül fogáshoz állítod be a jó magasságot, mert ott fogod többet. Szóval ez így logikátlan állítás.

    Nyereg? Ezt a témát nem szereti senki, mert általában embere válogatja hogy kinek mi jön be. Szerintem alapvetően olyan márkák közül kell választani, amiben nem nagyon lehet csalódni, Selle Italia, vagy San Marco, esetleg az ezeknek a bevált modelljeit lekoppintó "noname" gyártók modelljeit ha költség hatékony megoldás kell.
    Én nem vagyok híve a párnás nyergeknek, mert az történik ha ráülsz egy ilyenre, hogy először jaj de kényelmes, aztán szépen belesüppedsz a párnába, ahol a súlyod van, ott pár négyzetcentiméteren összpontosul rohadt sok kiló. Nagyon nagy ott a nyomás, és a pihe puha nyereg ott besűlyed, és végül a nyereg alja, ami már szilárd kompozit, az fogja felvenni a súlyt. Máshol ahol meg nincs rajta akkora tömeg, ott a szivacs szépen púposodik, és elszorítja a vérkeringést. És ezek a nyergek ha sokat ülsz rajtuk akkor kinyírnak, rövid távon <10km kényelmesek csak.
    Nem azt mondom hogy kő kemény szivacs nélküli nyerget kell venni, lehet benne szivacs, de kemény és 1 centinél vékonyabb.
    És akkor ezekhez kell venned egy bringás gatyát, amiben van ülő bélés, és akkor már van esélyed a kényelmes biciklizésre.

    Aztán jönnek azok a dolgok hogy ha keskeny a csípőd, akkor valószínűleg a lábad közti rész is keskeny lesz, és nem fog elférni egy szélesebb nyereg, és kikezdi a lábadat belül, vagy akadályoz a normális pörgetésben.
    Országutira amik etalon nyeregnek számítottak, a Selle Italia Flite, SLR, ami kényelmes meg jó meg mégis teljesítmény oritentált, a lukas SLR, stb. Flite ból is van szintén geiles ami lukas.
    Az a jó ha kifogsz egy olyan boltot ahol ki lehet őket próbálni.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák