Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
Aktív témák
-
Dragbajnok
tag
válasz hobizoli #30796 üzenetére
Teljes mértékben egyezik a véleményünk a motorok terén.
"Az, hogy egy butabban utcan is hasznalhato blokkot hasznalnak majd, csak olcsositja az F1-t, hogy tobb csapat tobb motorszallito is szerepeljen. Semmi ertelme 10-12autos 2 motorszallitos versenyeknek. Szerintem az is kene, hogy 3-4 gumigyarto menjen."MotoGp-ben is jövőre visszatérnek az ezres gépek ami ugye szériaközelibb mint a mostani 800 asok.Egyből jelezte az FTR csapat hogy ők indulnának egy Kawasaki zx10r módosított blokkjával.Ami ugye jóval olcsóbb mint egy prototipus blokk kifejlesztése.szerk:
#30798,TESCO-Zsömle: Csak azért az akkori anyaghasználat és a megmunkálásukhoz szükséges gépek messze lmaradtak a maiakéhoz!+Motorvezérlés és a turbófeltöltők is seholsem voltak a mostanihoz képest.[ Szerkesztve ]
-
darál0w
Jómunkásember
válasz Motion_Blur #30793 üzenetére
már egy ideje lent van...csak krva hosszu...mint egy futam, riportokkal
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
-
.bableWes
őstag
válasz attisx #30792 üzenetére
németül sajnos nemtudok, de köszönöm. keresgéltem énis csöppet
motorokhoz: elvileg az f1-ben tesztelik az utcai autokba szánt teknikát. nekem volt V6-os autom és sornégyes is. a V6-os 3 literes volt, 141le-vel .. késöbb folytatom ...
töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..
-
hobizoli
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #30798 üzenetére
Azert nem birtak ki, mert egy hoki ZX81 szintu ECU vezerelte le a 4-5bar-s nyomason jaro motort. Azert ott mar esznel kell lenni, hogy hol van a gyujtas, meg a tobbi, mert becsörren es mar be is szakadtak a gyürügátak, vagy átolvadt a dugattyu es szia...ezt ma egy modern ECU siman kikorrigalja.
Meg az akkori turbok is abban hasonlitottak a mostaniakhoz, hogy ijen csiga alaku haza van ketto...Az azota eltelt ropke 30 evben meg a turbos utcai autok is csak adtak mar vmi fejlesztesi tapasztalatot, akkoiban utcai benzin turbo igencsak feherhollo kategorias volt. Volt a Porsche-nak 1-2 turbos modellje, az R5 GT Turbo, meg a BMW-nek a 2002 Turbo-ja, ezen kivul nagyon mas nem futkarozott a 80-s evek elejen
több drón kell ;P
-
attiLANte
tag
válasz hobizoli #30796 üzenetére
"Ja, csak minek. Amikor ~30eve 1500ccm-s 4hengeres motor 1000+LE-s volt az F1-ben, akkoris voltak v6-s probalkozasok, de ha tul kicsi egy dugattyu atmeroje, akkor csak kisebb szelepek fernek el felette a hengerfejben is. ."
Az a kijelentés, hogy kis dugattyúnál kisebbek a szelepek, az önmagában igaz, de amire a hengerszámmal kapcsolatban utaltál, már nem állja meg a helyét. Véleményed szerint - ha jól értelmeztem a hozzászólást - a kevesebb, de nagyobb henger jobb, mert a nagyobb dugattyú felett méretesebb szelepek férnek el, így jobb lesz a töltés.
Akkor most egyszerűsítsük a motort egyhengeresre és növeljük minden méretét lineárisan, mondjuk duplájára: a szelepek és a dugattyú átmérője egyformán növekszik, felületük négyszerese lesz az eredetinek, de az arányuk változatlan marad.
Eközben viszont a térfogat a nyolcszorosára változik, tehát hozzá képest a négyzetesen növekvő szelepfelület relatíve csökken.
Összegezve tehát: azonos geometria mellett a nagyobb lökettérfogat rosszabb töltést eredményez - akkor miért is jó a kevesebb henger?[ Szerkesztve ]
-
válasz kisza25 #30800 üzenetére
azt még kifelejtettem, hogy 35%al kevesebb fogyasztást írnak, tehát annyival kevesebb nafta kell majd, tehát kisebb tank, kisebb autó, kisebb súly és ugye a motor is kisebb megint csak könnyebb lehet megint teljesen átépíteni az egész autót, ezek a "spórolások" lehet többe kerülnek, mintha minden maradna a régiben
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
.bableWes
őstag
válasz .bableWes #30803 üzenetére
motorokhoz: elvileg az f1-ben tesztelik az utcai autokba szánt teknikát. nekem volt V6-os autom és sornégyes is. a V6-os 3 literes volt, 141le-vel evett nekem 12litert városba 8-9 országuton aut. pályán akát 7et is. a sor 4es meg városba evett 8at országuton meg jo ha 6al elment. a teljesitmény és fogyasztás aránya joval a v6osnak kedvezett. szal szerintem hülyeség hogy fuu de sokkal többet fog enni egy V6os mint egy sor4es. többet igen, de nem sokkal. és ez a királykategoria. most akarjanak már sporolni 5-10 litert egy versenyre...
töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..
-
válasz venember83 #30808 üzenetére
én azt nem mondtam, csak, hogy alapon csökken a súly, de fölöslegesen minek akkora autó, így az autót ballasztokkal jól ki lehet majd egyensúlyozni, bár lehet 10-20kg-nál nem jelentene többet a változtatás,
amúgy tudja valaki, hogy most mennyi benya van bennük?,mert tegyük fel 200L egy versenyre az 35% esetén~70L~70KG-ot jelentene ami azért a kocsik viselkedésére is jótékony hatással lesz, főleg a verseny elején,[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
hobizoli
nagyúr
válasz attiLANte #30806 üzenetére
Az idealis hengerterfogat ezert is ~400ccm, meg a ~80mm furatatmero egy atlagos celu motornal.
V6-nal 266ccm lenne egy henger 1.6-s motornal, ami tul kicsi.
Ha limitalva van a lokethosssz, mert eddig is limitalva volt-, az mivel a hengerszam es a hengerterfogat ebbol mar adja magat, maris megvan a furatatmero is. Az meg egy ijen 60mm koruli lokethosszlimitnel -ami a tervezett 12k rpm-hez meg nem tul "nagy"- 75mm furatatmerot ad ki 6hengernel, mikozbne egy 4 hengeres motornal ugyanekkor a 92mm dugoatmero is jatszik. Asszem azert nyugodtan elmondhato, hogy 92mm-s dugo fole befernek a ~35mm-s szelepek is -mivel nem kozepen vannak, hanem a korcikken-, es a szelepszaratmeroje -amivel csokken a oblitesi keresztmetszet-, annak is annyi, mint a 75mm furat fole befero ~27mm-seké. A 7-8mm a hasznaltos szelepszárátmerő, az alatt konnyen leszakad, de meg a 7mm is. Nyilvan F1-ben nem olyan anyagbol van, de aranyaru tuningcuccoknal is van titanszelep 7mm-s szelepszárral, es idonkent leszakad az is, hiaba qrvadraga.A Ford Escort RS Cosworth "YB" jelu motorja is naaagy furatu, 92mm furata van, asszem 75mm lokettel 2 literre, mikozben mashol tobbnyire 86mm meg 84mm-s furatokat hasznalnak csak ekkora motorhoz. De az egy kulon arra keszitett motor, hogy biiiirgyja jaz forduton is, es csokkenjen a dugattyu sebesseg FHP-AHP uton haladva.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Motion_Blur #30812 üzenetére
A V6 csak biturboban jo, mert ha csak 1 csiga van az egyik hangersoron, akkor az egyik hengersornak sokkal masabb a kipuffellenallasa, mint a masike, amin nincs csiga
Egyetlen celja lehet valojaban ennek a V6 dolognak a sor4-l szemben, hogy ezzel mestersegesen limitaljanak vmit... nyilvan a motort.
több drón kell ;P
-
D@ni88
addikt
Alig várom már az időmérőt és a futamot
Hátha kicsit izgalmasabb lesz az időmérő is.
Vettel meg simán behozható szerintem. Versenyek többsége még csak most következik.
Ha bízhatunk Vettel tömegben való közlekedési stílusában, akkor azért előbb utóbb csökken az előnye. Jó lenne megint izgalmassá tenni ez utolsó futamokat is -
hobizoli
nagyúr
Amugy meg ha tul sok a jedi, akkor semmie nem lesz jo, csak magas fordulaton, mivel RWD es nincs kiporgesgatlo se. Esoben szopni fognak vele nagyon, sokkal jobban, mint most.
Osszkerekkel jobb lenne a helyzet
több drón kell ;P
-
MPowerPH
félisten
válasz Motion_Blur #30812 üzenetére
Pont nem az ideális...de már írták. Szvsz, ide akkor már biturbo illett volna. Sor 6 -al sokkal egyszerűbb lett volna megoldani, és brutálisabb lett volna. És egyébként is 6 henger, az sorban rendezve 6 henger.
TESCO-Zsömle: Nem ,de nem is erre gondoltam...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
hobizoli
nagyúr
válasz Motion_Blur #30818 üzenetére
Turbos vasakban a kipuff rencer legnagyobb fojtasa az maga a csiga. Mivel kozvetlenul a motor utan van 15-20, max 30cm-l, az a resz a "fojtas osszesen, utana meg nagyjabol mar akarmi lehet... de legjobb a freeflow rencer
Ezert ha az egyik hengersoron van egy ijen a masik meg csak egy sima cso, ahogy most is, akkor az semhogy sem lesz jo, mert az 1db csigas oldal feloldalasan "fojtja" a motort.Nekem is csak egy atmeno vegdob van fent, semmi mas, belenezel az egyik vegen atlatsz rajta a masikra. Es megsem uvolti le a fejed, mert a csiga egyben "megfogja" a hangot is. Siman lehet beszelgetni a kocsiban mellette meg zenet hallgatni teljesen normal hangeron is.
Probald meg ezt egy szivoban egy ijennel.SZVSZ
a sor6 tul hosszu blokk lenne, mert jobban csavarodik a hosszabb fotengely
a v6 egy csigaval meg hoki, lasd fentmarad a sor4
Ekkora ccm-re amugy is mindenfelekeppen faszsag a 6 henger... ha egy sorban van, ha v-ben, tokmind1
több drón kell ;P
-
.bableWes
őstag
kiváncsi leszek, hogy mennyivel kevesebbet fognak enni mint a mostani v8...
töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..
-
hobizoli
nagyúr
válasz .bableWes #30820 üzenetére
A turbos motor eredo hatasfoka jobb, mert pl jobb a toltescsereje, meg a szivomotornal a szivoutemben levo henger fekezi a motor forgasat, mert egyre nagyobb vakuumot probal csinalni, a turbosnal meg a toltonyomas tolja a dugattyut. Es a kisebb motornak kisebb a surlodasi vesztesege is, meg konnyebb is.
Errol szo a downsize-ing is utcan. Az OK, hogy itt a kruzolos resze azoknak nem jatszik, de par % diffi is szamit. Belegondolsz az 1. es 24. kozott is alig van par % a diffi koridoben es a 24. megis nagyon "lassu"
De meg akar az 5. is az, aki meg siman 1%-n belul van.több drón kell ;P
-
-
.bableWes
őstag
válasz hobizoli #30821 üzenetére
érdekes. ennyire nem vagyok benne szaki. mindenesetre én már várom
köszönöm a felvilágositástkisza25: olvastam már 50% de 15%ot is. ezért kérdeztem rá, hogy ki mit tud/gondol.
[ Szerkesztve ]
töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..
-
attiLANte
tag
válasz hobizoli #30811 üzenetére
Igen, az a 400ccm hengerenként elég régi tapasztalati érték, ellenben a mostani 2.4@V8 motoroknál egy henger 300ccm - akkor már ez is kicsi? Ahhoz képest jól muzsikálnak...
Elég összetett dolog ez, legfeljebb csak találgatásra szolgáltathat alapot - nem is akartam vitázni, csupán arra szerettem volna rávilágítani, hogy nem feltétlenül rossz ötlet a 1.6@V6.
A mostani F1-es motoroknál ha jól tudom 98mm a maximális furat, amihez minimum 39,7mm-es lökethossz adódik, úgyhogy jónak tűnnek a számaid.
A 12000-es limithez azonos dugattyú középsebességet feltételezve kb. 60mm-es löket tartozik, ami a tervezett négyhengeres motornál valóban 92,1mm-es furatot jelent.
Kérdés persze az, hogy valójában mekkora lesz - megtartva a mostani, kb. 40mm-es lökethosszt a V6-nál is kb. 92mm-re adódna a furat...Viszont ne felejtsük el, hogy ezek már nem szívómotorok lesznek, tehát nem létkérdés a maximális átömlési keresztmetszet - annál inkább előtérbe kerül a mechanikai terhelhetőség. Szvsz. a megnövelt csúcs- illetve középnyomás és hőterhelés miatt lenne talán előnyösebb a V6-os elrendezés, emellett egy hengerrel rövidebb a cucc hosszirányban és az autót sem kell jelentősen átdolgozni. (No és persze akinek van V8-as blokkja, az talán könnyebben farag belőle egy V6-ot, mint egy sornégyest).
Persze nagyobb hengerszámnál nő a súrlódási veszteség, több a mozgó elem, a hibalehetőség; romlik a termikus hatásfok (relatíve növekszik az égéstér felülete a térfogathoz képest), úgyhogy meg kell találni az optimumot, de mint mondtam ez sokváltozós függvény, és mi csak a felszínt kapargatjuk...
#30819.: ha csak az egyik oldalt fogja fojtani a feltöltő, az tényleg ratyi megoldás lesz, de bízom benne, hogy kitalálnak erre is valamit. Még az is lehet, hogy a másik oldalon is lesz turbina, csak éppen egy generátort hajt, amivel tölti a KERS akksiját.
Vagy közvetlenül besegít a hajtásláncba egy áttételen keresztül. -
hobizoli
nagyúr
válasz attiLANte #30824 üzenetére
Azert lett V8 ennyi, mert sok alkatreszt lehetett hasznalni igy a 3.0 V10-bol. Mivel nagyjabol "levagtak" abbol ket hengert es keszen is volt. Nyilvan nem volt ennyire tokegyszeru, de nagyban megkonnyiti a fejlesztest, ami ido meg foleg penz-penz-penz. Es nem kis sufni 3 csapat is azert ment el, mert nem gyoztek ammoval.
Ezert sem ertem egy sor4 1.6 helyett ezt a V6 1.6-t, mert utcan kb semmibe nem lenne jo, draga, 1,5x annyi alaktreszbol all, sot, van amibol 2x annyi is kell bele, ket veztengo helyett 4, 1 hengerfejtomites helyett 2, ket szivo es kipuffsortomites, ami igaz vmivel kisebb, de akkoris. Csak ehhez lesz jo a szerszam, ami csinalja, ami az egy darab araban a szerszam arat nagyban megnoveli. Meg a V8 ~olyan hosszu blokk, mint a sor4, szoval annal kene legkevesbe attervezni az autot is, nyilvan at kell igy is, de egy V8->V6 valtasnal szerintem jobban at kell, mint V8->sor4-nel kellene, mar csak ezert is.
Az F1 meg ne a oskorszakrol szoljon konyorgom, hogy szivo motor, hol elunk, szatyorban?, amikor utcan mar evek ota nincs egy uj dizel sem turbo nelkul, meg egyre-masra jonnek az ujabb benzines turbok is ki.[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
válasz hobizoli #30825 üzenetére
nekem is pont ez jutott eszembe, hogy annyira párhuzamosítanak az utcai autokkal, akkor, hogyan jött ez a v6 turbó akkor már legyen 4 henger+turbó
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #30826 üzenetére
A '90-s evekben a Mazda MX3-ban volt anno egy 1.8 V6 24v motor, de semmivel nem volt jobb, mint egy 1.8 16v sor4 szivo, ugyanugy 140lovat tudott, csak pl ha hozza kellett nyulni, kb eret vagtal magadon. Eleve nem occso egy motorgeneral, de ez annak 1.5x-e, mert sor4 helyett v6 meg 16 helyett 24 szelepe van, meg egy helett 2 hengerfeje, emg ketto helyett 4 vezermutengelye. Vagy ott van meg "jo" peldanak a Calibra-bol C25XE is, ugyanez a sztori. Nem mellesleg a V6 motor, az nehez is, mint a kő.
140lojjot meg kisujjbol kivag egy sor4 1.4 turbo is 8 szeleppel, egy ehhez kepest faek egyszerusegu motorbol.több drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz attiLANte #30824 üzenetére
Egyebkent mivel a fordulatszammal exponencialisan nonek a tomegerok, amik pl a dugattyu hajtokar tomegenek fel-le oszcillalo mozgasabol fakadnak, lehet kisebb az erdeo tehelese a csak 12k rpm-n jaro kisebb ccm-s turbos motornak, mint a 18k-s revlimitu 1.5x akkora V8 szivoknak, mivel ezzel szemben a toltonyomas maximum is csak egyenesen aranyosan noveli az eredo terhelest.
Ezert kell a szivo motorokba konnyu es(!) egyben eros alkatresz is, mikozben a turbosba "csak" eros kell.Sot, pl probalj meg egy utcai atlag 1.6-s motort felcibalni 230-250LE-re, turbosban meg lehet a gyari bele is ehhez, szivoban mar az anyjat is kicserelted mindenfele herionaru tuningcuccokra a 230LE-hez is, nemhogy 250-hez, a turbosban meg max a dugokat a kisebb CR miatt a csapszeg felett kicsit alacsonyabbra, de vhol meg azt sem kell, mert nem tul magas CR-e amugy sem...
Na meg hogy utana mejik meg el tobbet, mennyire is maradt hasznalhato utcan is....
több drón kell ;P
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #30830 üzenetére
Inkább Lewis Hamilton's plan
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Nowhereman
őstag
válasz hobizoli #30829 üzenetére
Sok sületlenség után nagy nehezen megpedzegetted miért is van a több henger. Azonos térfogatnál több henger kisebb mozgó alkatrészeket jelent, ami azonos anyagok esetén magasabb fordulatszámot, ami azonos idő alatt több elégethető üzemanyagot.
No most, ha korlátozzák a maximális fordulatszámot, akkor csak bonyolultabb, nagyobb súrlódó- és hőveszteség-felülettel rendelkező motort kapunk a hengerek számának növelésével. A FIA-nak gyakorlatilag teljesen felesleges a hengerszámot korlátoznia, ugyanis az adott feltételek mellett a V6 vereségre van ítélve a L4-sel szemen, főleg, ha neki látnak az elégethető naftát is korlátozni...Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz hunnylander #30830 üzenetére
Nem lőnének vele mellé, az biztos, de nem hiszem, hogy a McLaren elengedné a saját nevelését...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
hobizoli
nagyúr
válasz Nowhereman #30832 üzenetére
Egyedul kb a dugo atmeroje lenne kisebb, de 4 helyett 6 hajtokar van, ami mar nagyobb tomeg, meg a 4 nagyobb ameroju dugattyu sem valoszinu nehezebb, mint a 6 kisebb. Ugyhogy szerintem az egyuttes oszcillalo tomeg a V6-nal a nagyobb. Na meg 16 nagyobb atmeroju szelep helyett 24 kisebb szelep van, es az egyuttes atomlesi kersztmetszet sem biztos, hogy a 16 szelepnel a kisebb, csak azert, mert az csak 16db.
több drón kell ;P
-
Motion_Blur
félisten
Nem tudom volt-e már, azért belinkelem, RB7-el kapcsolatos 'dupla diffúzor' analízis: [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
darál0w
Jómunkásember
válasz hunnylander #30830 üzenetére
majd ha visszavonult és visszatér...Schumi effektus
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #30831 üzenetére
Ne gondold, hogy csak az övé.
Hamiltont nagyon szeretné a McLaren megtartani és ha az autó erős lesz a szezon hátralévő részében és még inkább jövőre egész évben, akkor ez sikerülni is fog.
Amit a minap olvastam egy bennfentesebb zsurnótól, Mateschitz az akinek kellene Hamilton. Nem utolsó sorban azért mert globálisan Hamilton jelentősen népszerűbb, mint Vettel és ütősebb reklámlehetőség a Red Bull brand számára.
A SportWoche egyébként osztrák sportlap; ezt még nem tudom, hogy milyen fülesük van és mit prognosztizálnak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
attiLANte
tag
válasz hobizoli #30829 üzenetére
"Egyebkent mivel a fordulatszammal exponencialisan nonek a tomegerok"
Igen, a dugattyúra ható gyorsulás a fordulatszám négyzetével arányos, míg a forgattyúsugárral lineáris a kapcsolat. 40-ről 60mm-re változó lökethosszal számolva az eredetinek kb. 2/3 része lesz a tömegerő az általad felvázolt négyhengeres motornál.
De mivel az összlökettérfogat is csökken a fordulatszám mellett, ezért hasonló teljesítmény eléréséhez nagyobb feltöltés (kb. 2,25x tömegáram!) szükséges, így a gázerők jelentősen megnőnek."a toltonyomas maximum is csak egyenesen aranyosan noveli az eredo terhelest."
Ez azért nem ilyen egyszerű, mert itt is vannak veszteségek. Kétszeres nyomaték eléréséhez nem elég duplájára növelni a friss töltet nyomását a hengerben, mert attól még nem lesz meg a kétszeres tömege (hacsak nem hűtik vissza környezeti hőmérséklet közelébe). Tehát nem lineárisan nő a terhelés a teljesítménnyel.
És akkor még nem pedzegettük, hogy a nagymértékű feltöltés hőigénybevétele miatt milyen arányban csökken az alkalmazott alkatrészek terhelhetősége, hogyan alakul a hőszilárdságuk, milyen extra anyagok kellenek a durvább körülmények miatt, hogyan kell módosítani a kenőrendszert?
(És itt most nem az utcai kisnyomású feltöltésről beszélek.)
Persze összességében még így is előnyben lehet egy kisebb feltöltős motor, de hogy
az igénybevételt a négy- vagy hathengeres változat viseli-e jobban, az nehéz kérdés.
Szvsz. extrém mértékű feltöltésnél az utóbbi előnyösebb, még a rosszabb hatásfok ellenére is (szigorúan a megbízhatóságot szem előtt tartva).Azért egy bitang feltöltős motor sem egyszerű, nem egy R5 vagy Uno Turbo i.e.-ről beszélünk...
Nem akartam hitvitát nyitni turbó vs. szívó ügyben, és ha jól emlékszem, nem is ócsároltam az előbbit, nem favorizáltam az utóbbit. Nem vitatom a turbós motorok előnyeit, de ha már itt tartunk, a szívóknak is megvan a varázsa (hang, gázreakció)...
Valamit szerintem félreértettél, és eléggé elkanyarodtunk a 4 vs. 6 henger témától.Szeretném is lezárni a dolgot, nem akarok többet offolni - már csak azt nem értem, hogy miért kellene egy F1-es gépnek utcai motorral szaladgálnia?
Kit érdekel, hogy egy V6 24V miatt lesz@pják magukat a szerelők a boxban (ezért fizetik őket), nehogy már ez legyen a mérvadó...
Miért hiszitek azt, hogy ha be is vezetnék a csoda négyhengerest, akkor az az utcai gépekben is egy az egyben megjelenne?[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #30837 üzenetére
Mondjuk egy ideje már nem autózza ki Hami azt amit az autóval ki lehetne. Ha szeretik a Mclarennél nem tudom minek akarna ugrálni, Red Bullnál mint új srác kikezdenék elég hamar ha rossz passzban lenne jövőre is. A Red Bull meg nem mondható jobb autónak összességében. Szerintem Hamilton a legerősebb formáját Alonso mellett mutatta meg eddig az f1-ben. Alonso meg kb tavaly amikor Massát beállították másodhegedűsnek..és ha már év elején megteszik, de nincs ha. Érdekes hogy valakinek tilos vetélytársat odarakni és akkor tud jól teljesíteni, míg másnak olyan vetélytárs kell aki meg tudja verni, most pl Button jó formája majd előhozz a régi Hamit szerintem.
-
hobizoli
nagyúr
válasz attiLANte #30838 üzenetére
-ha nagyobb a lokethossz, nagyobb dugattyusebesseg is. Muszaj, mivel egy azonos n fordulatnal a nagyobb lokethossznal tobb utat jar be a dugattyu ez meg csak akkor lehetseges, ha a sebessege a nagyobb. Nagyobb sebesseg az nagyobb lendulet, azonos tomegnel, meg E=0.5mv^2. Ugyhogy ez a sebesseg negyzete miatt szerintem marpedig exponencialis lesz
-Szerinted melyik turbos autoban nincs szeriaban intercooler? A Golf2 1.6TD 25 evvel ezelottrol kb... mert ott kulon volt TD intercooler verzio.
A Ford Focus RS-ben meg pl vizes intercooler van.-szeria szivo belsos motort fujtunk 1.8, de 2.0bar-l is utcan (a normal legkori nyomashoz kepest, nem a vakuumhoz). SEMMI baja nem lett. Ez egy szeria gyari turbos kocsi nyomasanak a ~3x-a. Csak eleg benzin kellett hozza, hogy ne legyen tul nagy a kipugazhomerseklet, meg jol belott gyujtas. 120-nal egy teligazra kapar, 170-nel belelepsz es szo szerint tol az ules. Mondjuk zabalt is, de a lovak zabbal mennek, ekkor semmivel nem evett kevesebbet, mint egy hasonlo teljesitmenyu nagy ccm-s szivo enne, csak amikor allsz a dugoban vele akkor maris sokkal jobban esik a dolog. Es elbirta a szeria szivo dugattyu is,a gyari szivo motroteljesitmenye bo 2.5x, kozel 3x-t. Se kovacsolt qrvaanyja dugo se H-beam hajtokar se semmi nem volt benne ehhez, azokkal 5-600Le is elerheto lenne. Persze nem is a szeria ECU volt ebben ehhez, meg injektorok, szivattyu... de a motor belehez hozza nem nyultunk, olyan volt, ahogy kijott a gyarbol. OK, hogy ez meg messze nem F1 szint, de mukodott a dolog.
Amugy meg még mindig azt latom evek ota kijarva a legal(!) gyorsulasikra, hogy boldog-boldogtalan inkabb turbosit ujabban, mert a szivo motort buzerlani kiba' draga es nem is vmi hatekony. Par eve meg Honda-k kint visitottak, mint a szunyogok, most mar feltunoen egyik sem hangos annyira, mint voltak, es alig latsz kint mar szivot, majdnem mind inkabb tusszog, mintha nathas lenne
Ha megcsinalod olyanra a szivot, hogy uvazzeg legyen, akkor utcan egy halal lesz, dadog-rangat meg egy fos kruzolos fordulaton, mindig meg nem jarhatsz vele recing modban ezert, mert ugy a gatyad megeszi.
A turbost sokkal elobb, konnyebben es foleg olcsobban megcsinalod ugyanolyan erosre, hiaba kerul a csiga pl 200-250k-ba is -de ennel sokkal olcsobban is van vatta uj-, akkoris olcsobb az egesz, amire kesz van, mert a tevhitekkel ellentetben NEM kell a fel motort kicserelni hozza. Persze van ahol igen, mert szivoban sem egy eletbiztositas az alapja, de nem mindig van igy. Vannak persze, akik jusztse, es csak a szivo az isten, mert a hangja meg a ize -de az auto az meg nem hanggal megy...-, de amikor pl egy evadban masodszor szopod be a magas fordulati szelep leszakadast, mikozben csak az par szelep kerul bele egy igen jo havi atlagfizuba, meg a szuperkonnyu kovacsolt dugattyuk, hogy a tomegerok kiindulasi alapja minnel kisebb legyen, majdnem ket masikba, es a kocsit csak versenyen hasznalod, treller hordja oda-vissza, az kisse demoraizalo tud lenni, lelkileg is meg anyagilag is, meg ha csak hobbi, akkor is.
Mikozben ez mellett egy frutti 0.8bar-l toltott ugyanolyan auto, a motorhibaid nelkul is olcsobb volt megcsinalni elsore is, es azt az utcan is mindennap hasznalva kozben elment mar 60k(!) km-t gond nelkul, kijon sajat laban, versenyez parat, orul, aztan hazamegy a sajat laban. Es 300LE mindketto. Csak az egyik szuperszivo porogezvazzeg 11k-ig es 8k alatt egy hulla, masik meg csak 8k-ig megy 3.5k-tol, de fujjak.
Ugyhogy errol a nem no exponencialisan a terheles a fordulattal dologrol, nekem ez a gyakorlati tapasztalatom.több drón kell ;P
-
Nowhereman
őstag
válasz hobizoli #30834 üzenetére
Elösször is kötve hiszem, hogy nem 5 szelepes motorokat csinálnának, másodszor mondjuk egy szelep esetében a szelep-rugó lengő rendszer szarik arra, hogy hány szelep leng mellette/mint ahogy a szerverprocik frekijét se zavarja, hogy egyedül vagy ezredmagával van egy rendszerben/, csak a rugó keménysége és a szelep tömege számít, hogy mekkora fordulatig tudja követni a bütyökprofilt. Persze vannak trükkök, mint a szelepek kényszervezérlése /ez már volt is a forma1-ben: az 54-55-ös mercikben, mostanság a főleg a Ducatti komálja/, vagy a szelepek pneumatikus vezérlése. De persze a dugattyú hajtókar is lengő rendszer, de ezeket még matematikailag is messziről lehet közelíteni - tudtommal a mai napig is a puding próbája módszerrel kezelik ezt mindenütt...
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
- külön kérdés: rögzítve van a túrbófeltöltés, vagy egyébb feltöltési rendszert is lehet alkalmazni...
Utánam a kondenzcsik!
-
hobizoli
nagyúr
válasz Nowhereman #30842 üzenetére
11-12k-g elmegy a mechnikus vezerles is, a regi turbos F1-k is ezert alltak meg itt fordulatban.
A '60-s evekben Abarth-k sem keccsoltek az ijen Desmo szeru vezerlesekkel es ment nekik is.
Na meg hol volt meg akkor meg az elektronikus vezerles is...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hunnylander
őstag
válasz Peat;) #30840 üzenetére
"Egy ideje"?
Egy ideje már Alonso sem!
Hamiltonnak volt két rossz versenye, de ha nem sarkítjuk szét és nem lihegjük túl, ahogy a média, nem nagy probléma az egész.
Véleményem szerint Hamilton Monacóból kihozta, amit lehetett, az elrontott időmérőről meg nem ő tehet. Az előzéseit meg nyugodtan szénné lehet fikázni, akkor is megvolt a hasznuk. Ha nem előzi meg Massát, leköröződik és fuccs a normális pontszerzésnek vagy a pontszerzésnek kompletten. A Maldonado-eset meg versenybaleset, ő úgy csinálta, mint MS ellen, csak Pastor nem volt ideális partner, mert előbb kanyarodott és nem hagyott helyet.
A futamból kihozta, amit lehetett, akkor is, ha az összes balesetet ráfogod. Akkor Kobayashi mit művelget már futamok óta? Kipöcköléssel előz (Sutil, Monacó) meg fékteszteléssel védekezik (Heidfeld, Kanada). Ilyenekért már rég lehetne büntetni, ha másokkal (Hamilton, di Resta) ennyire túlbuzgó az FIA.
Kanada: ugyanannyira felelős a kieséséért, mint Alonso.
Bizonyára vanmnak a mezőnyben pilóták, akik szeretnek tötymörögni és tudnak is, és egyes szurkolóknak ez szórakoztató, de Hamilton nem ilyen és nem is tud ilyen lenni. Az ő stílusa és a sebességének kulcsa mindig is a nagyobb kockázatvállalás volt. Jenson hibázott a kigyorsításon, Lewis sokkal gyorsabb volt az egyenesben, nem Hamilton, ha nem kezd előzni. A mezőny nagyobb fele előzött volna. Lett belőle egy versenybaleset, mert valaki nem figyelt, vagy nem akart figyelni és tudatosan keményen védekezett és az FIA még hitt is neki, sőt még Lewis is hitt neki, mert JB jófiú.
Én így látom.
Vettel mellett még ezek után is Lewisnak van a legnagyobb esélye az idei bajnoki címre.
www.HunnyF1.com
-
hobizoli
nagyúr
válasz Nowhereman #30843 üzenetére
Kompresszorhajtas egy faszsag lenne. Az a netto fotengelyi teljesitmenyt eszi, a rendszer hatasfoka eleve 25-30% max, aztan ebbol harap maganak le.
A turbosnal meg csak a veszteseg van hasznositva, ami amugy veszendobe menne.több drón kell ;P
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #30846 üzenetére
Nem hiszem hogy Hamilton bevette volna JB ártatlan dumáját.
Csak muszáj neki ezt kommunikálnia
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
proof88
addikt
válasz Motion_Blur #30848 üzenetére
miért muszáj ezt kommunikálnia? Ha a McLaren ragaszkodik hozzá, azt kommunikál amit akar. Te nem nagyon kedveled Buttont, mi? Nem tudom mennyit lehet látni abból a tükörből, ha vizet is felversz a kocsival.
-
Motion_Blur
félisten
válasz proof88 #30849 üzenetére
"miért muszáj ezt kommunikálnia?"
A versenyzők mindig azt nyilatkozzák amit a csapat PR-osai előírnak nekik. Pár esettől eltekintve, mint pl. Hami monacoi 'kitörése'. A McLarennél is fontos fenntartani a látszatot a külvilág felé, hogy a csapatnál teljes a harmónia. Egyik csapatnak se jó ha a média szétszedi őket.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Aktív témák
- MINI ITX GAMING/STREAMING PC RYZEN 5 7600X RTX 3080TI 32GB RAM MESHLICIOUS
- GAMER PC i5 6600K 16GB DDR4 SSD+HDD GIGABYTE 1070 8GB GDDR5 256BIT WINDFORCE
- Apple watch series 5 40mm gps + cellular rose gold I Ingyenes Foxpost csomagküldés!
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5/RX 6600 vagy RX 6600 XT 8Gb/500Gb M2 SSD/700W 2-3 Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest