- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iOS alkalmazások
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Egy 126p kispók és néhány 1.9 JTD motoros Opel és Saab után újfent olasz érdekeltségű vas került hozzám egy 124 Spider formájában. 2017.05. havi, 59000 km, 170 ló 1.4 Multiair turbó.Kérem szíves segítségeteket néhány kérdés tisztázásában.
1. Érdemes most kicserélni a Multiair szűrőt? Kell hozzá olaszos szakember vagy mehet a bejáratott helyre?
2. Ezer km-rel ezelőtt cserélték az olajat, de valami 5w50 vagy 10w50 woodoo Selenia ment bele. A könyve szerint 5w40 Fiat 9.55535-GH2 szabványt teljesítő olaj kell bele. Mehet Motul ami tudja ezt a szabványt vagy muszáj lesz a Selenia. (26. autóm, nem hiszek el minden furcsaságot elsőre. )
3. Ha jól rémlik, olasz autóhoz multiECUscan illik. Ez hasonló tudású mint a VAG VCDS? Vagy hibakód olvasásra, szerviz nullázásra OK? AliExpressről vehető?
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
-
Thronks.90
tag
válasz focvis #11502 üzenetére
Szia!
#1 Nekünk a bejáratott helyen cserélte a srác elsőre is és azóta is, de fogalmam sincs hogy kell- e speckó szerszám. Jó, Ő elég sokféle kocsit javít, elég ügyes, szavam nem lehet.#2 ACEA minősítés szerint bármelyik olaj jó bele, ami megfelel az adott szabványnak. A gépkönyvben le van írva elméletileg az is, hogy milyen éghajlaton melyik olaj kell bele viszkozitás szerint. Én Liqui Moly olajat használok nagyon nagyon régóta benzines és diesel kocsimba is, és mutterék két kocsijában is (az összes olasz), és semmi bajuk vele, sok sok tízezer (összesen kb 200k) kilométer alatt.
#3 Multiecuscan jó lehet, de nem 100 mostmár. Lehet hogy hibakódot tudsz vele olvasni, de másra nem jó, de az is lehet hogy mindent tudni fog. Anyámék 2013- as Puntoján hibakódot tudok vele olvasni/törölni, de szervízt nem hajlandó nullázni. Szóval lutri, de egy ilyen KKL kábel ötezer Ft, érdemes egy próbát tenni.
[ Szerkesztve ]
https://www.twitch.tv/thronks_
-
Csabadi
tag
Sziasztok új vagyok itt. Kérdésem lenne,fiat punto evo 2010 évj 1.4 benzin. Váltót kell cserélni és nem tudjuk a kódját. Hol találom a váltón a kódot? Köszi
-
Integrale
veterán
válasz Thronks.90 #11503 üzenetére
Megfelelô kábellel megy minden a MES-ben. Nekem a legújabb program van, egy zöld fejû kábellel, sárga matricás csatlakozós pl nem volt jó.
Légzsákhoz, kormámyhoz, klímához, stb van saját kábel."Bad reklám is reklám too"
-
426os
őstag
válasz Integrale #11505 üzenetére
Tudsz dobni egy linket a kábelhez? Nekem egy BT-s van (Kifejezetten olaszokhoz való, elvileg módosított), ami anno 147-tel tök jól működött, de a Bravo megzavarodik tőle (ha rádugom random hibákat dob, nem működnek a műszerek, 1-2 újraindításig eltűnik a tempomat stb.).
.
-
veterán
válasz Thronks.90 #11503 üzenetére
Köszönöm!
#2 - Egyértelmű, akkor valószínűleg Motult kap. A másik autómban (VW) én is LM-t használok. Ennek a 9.55535-GH2 szabványát viszont elég keves olaj tudja, ezek közül a Motulban megbízom és az legalább API SN (van még Xado API SM, illetve a Selenia Quadrifoglio / Abarth 5w40 API SN meglehetősen drágán, bár az innen ismert fiatalkatreszek.hu-n egész tűrhető az ára).
#3 - Ezt még kitalálom, max. kérek kölcsönbe.
#1 - És mit gondoltok, érdemes cserélni a Multiair szűrőt 60 000 km-nél?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Hogy dugod rá, illetve húzod le? Levett gyújtással kell mind a két folyamatot végrehajtani, különben hibát fog dobni minden újabb olasz.
focvis, én a Motulból vennék valami jobbat. Ahogy követem az olyan csoportokat, amiben MultiAir motorú autók vannak, abban azt látni, hogy érdemes cserélni a szûrôket.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
válasz Integrale #11508 üzenetére
Köszönöm! Első dolgom volt, hogy utántöltési céllal vegyek 1 litert, akkor vélhetően jól választottam [kép] Motul 8100 X-Clean.
Azt tudod esetleg, csak olajcsere alkalmával (mihamarabb vinném) cserélhető a Multiair szűrő vagy teljesen független tőle?Olaszba mehet Mann Filter, vagy inkább UFI?
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11509 üzenetére
Ilyen X-Clean-t rakok a Cromába én is, pontosabban ebbôl van egy Gen 2, azt.
Mann szûrôt nem használok semmibe, tapasztalatom szerint nagyon fogja az olajkört, a bypass nyitási értéke is elég magas általában. Azt nem tudom, hogy a szûrôbetétes vátozatok milyenek.
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
válasz molnarpeter #11510 üzenetére
Köszönöm, megnézem majd otthon (most mobil van csak). A vezérlést tavaly cserélték.
Azt nézem, Kauffer szerint jó bele az 1.3 JTD szűrője. (akár GM is) Viszont a fiatalkatrészek.hu keresője csak egy számomra noname olajszűrőt dobott. -
veterán
válasz Integrale #11511 üzenetére
Örültem, hogy a Kauffernél nem a 2. Gent kaptam, annak nincs GH2 végződésű jóváhagyása. A Motul keresője elsősorban a simát ajánlja, másodsorban a Gen.2-t - feltételezem, ez is megfelelő, csak nem érte meg jóváhagyatni.
VW-be pöpec a Mann. Hajlandó vagyok gyárit tenni ebbe, csak találjak normális áron, normális helyről.
-
LógaGéza
addikt
válasz focvis #11513 üzenetére
Ahogy nézem minden 1.4 benzinbe ugyanaz a szűrő kell, más típusnál (Mito) rákeresve van gyári is: [link]
Egy telefont megér, nagyon rendesek a srácok, szívesen segítenek.Sőt, terméknél megadod az alvázszámod/email címed, meg is nézik neked 1-2 napon belül, hogy jó-e.
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
slett27
addikt
Az mitől lehet hogy gyorsításnál ráz az autó ? Kb 80-100 km/h-nál nagyon jelentkezik.
Lehet ez a bizonyos féltengely kehely kopás ? (Fiat Bravo 2007 1.4 T-Jet)"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz gipsztigris #11517 üzenetére
Okés, mert olvastam hogy típushibák között szerepel ez is mint a fűtőmotor végálláskapcsoló (digit klímánál). Köszi a gyors választ.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11513 üzenetére
Tudatosan választottam a Gen2-ôt, kicsit jobb a specifikációja, mint a simának. 5w30 is mehet ebbe az Opel motorba, Fiat manual írja az 5w30-at is, de csak hûvösebb országokba, Olaszország és Magyarország 5W40, a Gen2 pedig kicsit "hígabb" azonos hômérsékleten mint a "sima", de jobban bírja a hôterhelést, mint az 5W30, (pl. az X-Clean) annál kevésbé folyós. Így egy kicsit közé lôttem az értékeknek.
Az 5W50 ami most benne van, az az Abarth olaja szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
slett27
addikt
Felni volt a baj. Jó kis 17" gyári FIAT felni, görgőztetni sem lehet, kuka. Mehetek vehetek másikat. Az is lesz szereléssel, centírozással is vagy 100e. És akkor még olcsón megúszom.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #11524 üzenetére
Első kettő biztos.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz Integrale #11526 üzenetére
Igazából autószerelőnél volt nem gumisnál. Ő azt mondta ez már kuka. Azért meglátogatok lehet egy gumist is.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
-
slett27
addikt
válasz gipsztigris #11528 üzenetére
Én is csak lestem. De ahogy írod én is így gondolom. Azért megyek vele még egy-két kört.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz LógaGéza #11530 üzenetére
Tata. Igazából még szerelőt sem találtam aki lelkiismeretesen megcsinálná ezt az autót. A fűtőradiátor cserét sem vállalják mert le kell szedni hozzá a műszerfalat.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
A kipuffancsnak így kell lennie egy Bravo-n ? 3x volt szerelőnél, 1x karosszériásnál senkinek nem tűnt fel. Mert ez nekem úgy tűnik mintha egy bilincs elengedett volna.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz gipsztigris #11533 üzenetére
Akkor kell egy sport kipuffancs mert a szem ezt nem like-olja.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #11533 üzenetére
Mer' olasz.
-
TheProb
veterán
Alfás fb csoportban vicces ez a Dario A. nevű emberke. Úgy cserélgeti a Júlia Q-kat, mint én az alsógatyáim. Kb nincs olyan hét, hogy ne árulná az éppen aktuálisat...
Más: Voltam múlt héten Pappas-ban, megnézni a Júliát élőben. Eszméletlen szép a gép, nemtom a kiállított Veloce-ban milyen fotelek voltak, de baromi jól tartottak. A bőrözött műszerfal pedig élőben is nyálcsorgatós. Ez az iDrive koppintás vezérlőt mondjuk szokni kéne, mert nem volt egyértelmű, hogy mikor nyomok "enter"-t, mikor visszát, mikor léptetek, stb. A tolótető első ránézésre szerintem kisebbet nyit, mint a Bravo-n.
Viszont amit leginkább szokni kell, az a csomagtartó. Értem, hogy sedan, de eszméletlen lőrésen lehet csak pakolni. Szerintem ez az egyik a legfájóbb pontja az autónak. Nem értem mért nem tudták 5 ajtósra tervezni, mint pl. az octavia-nál.Ettől független, ha elviszik végre a Bravo-t (nem kapkodnak érte sajnos...), akkor nagyon erősen benne van a levegőben, hogy átteszem a valagam egy Julisba.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Integrale
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
Van esetleg köztünk 2.0 dízel tulajdonos, aki még nem cserélt olajpumpa tömítést? Készült nálunk alumíniumból kiváltó közdarab, de egy független véleményt is szeretnék róla, privátban tudunk egyeztetni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #11538 üzenetére
mondjuk amennyire szet vannak azok a 2000 koruli 2.5 V6 TDI A6-k, meg akar igaz is lehet....
a 180lojjés elolkaparos volt 8.7sec kilora uj koraban a manual 6-s valtoval is, nehez mint a sar, a kottro 9.1, az automata 10
az FWD 150 paripas meg 9.7, automata 9.9
mostanra meg elfaradt turboval, szetkopott adagoloval, elmult kompresszioval... vajon mennyi?
raadasul a 150lojjosnal tipusbetegseg volt az is, hogy elkopik a veztengely, es akkor nem nyitnak a szelepek, a 150 lobol lesz 120...se, az auto onsulya meg 1,6 tonna
olyan siman ra lehet tapsolni egy rakat penzt, mint a huzattöbb drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #11540 üzenetére
Mennyivel jobb az alu mint a gyári Fiat tömítés?
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
Thronks.90
tag
válasz Integrale #11538 üzenetére
Kedvencem volt egy srác, aki azt bizonygatta, hogy biza megfogott a Bakonyban egy Impreza STI- t, egy szöggyári 2.4 159- el. Facebookot hanyagolom már jóideje. Emlékszem mekkora oltást kaptam, amikor felvetettem hogy azért egy E90 mennyivel kényelmesebb, és átgondoltabb belterű kocsi mint a 159. A 90%- a az Alfás közösségnek annyira elfogult, hogy még azt is láttam leírva, hogy a 156 a világ legjobb autója.
[ Szerkesztve ]
https://www.twitch.tv/thronks_
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #11541 üzenetére
Ezek jelen lehetnek egy 1.6 TS 147 esetében is, szar vezérlésmódosítóval, kopott vezérműtengelyekkel azok sem 105-120 lóerősek.
Nekem ezekkel az a bajom, hogy a "nagy" Alfások (akik múlt héten vették) játszák ezt.
Napokban volt egy ratyi kép, rajta egy 2011-es BMW 2.0T motor, meg egy 1970-ből való 2.0 szívó Alfa motor, azonos 240 lóerős teljesítménnyel. Amikor valamelyik oda merte írni, hogy az egiyk tudja az EU6-ot, keveset fogyaszt, és várhatóan 4x annyi lesz az élettartama egyből kapta az ívet, hogy az kigyullad, megáll, az Alfa jobban bírja. Valahogy a birkáknak mondhatod, hogy egy 50 éves 240 lóerős szívó motor az üzemórás, nem is elvárható, hogy sok százezer kilométert elmenjen, de csakazért is nyomták.
Erre miért van szükség?
Thronks.90: kényelmével tudok vitatkozni én is, valahogy a német ülésekben állandóan fészkelődök, az átgondoltság nem kérdés, ha a praktikum kerül előtérbe a formával szemben. Pohártartók, rekeszek, pakolhatóság."Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #11542 üzenetére
Opel vonalról jött az ötlet, ahol gyakoribbnak tűnik a gumi tömítés hibája. Lényegében a várható élettartam hosszabb (cél, hogy az autó élettartamát kiszolgálja), maga az alumínium ugye nem fog elöregedni, és mindkét oldalon FKM (Viton) O-gyűrűk vannak, 200°C-ig hőálló és olaj-vegyszerállósága is jobb a hagyományos NBR-hez képest. Igazából árulnak olyat is, ami nyuszka alu, külön tömítés nélkül, szóval ha az illesztés pontos lett, lehet még ezek nélkül is működne... De összességében egy előtte-utána olajnyomás méréssel az eredetivel is össze lehetne hasonlítani - ha jobb, akkor már szivárgott a gyári, ha egyforma, akkor simán csak teszik a dolgukat, ilyesmiken jár az agyam.
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #11546 üzenetére
Azért kérdeztem a gyári Fiatot,mert elvileg az Opel módosított a tömítés anyagán és ez a hiba azért jellemző inkább az Opelbe szerelt motorokra. A minap szedtünk szét (más okból) egy Delta 2.0 Mjet motort, bőven 250 ekm feletti futással és a tömítés tökéletes volt alatta.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hroberto
veterán
válasz molnarpeter #11540 üzenetére
Az 1.6-os dieseleknél ez nem szokott előjönni?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs