- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
Bravo T-jet (150Le, esetleg 120), 156 JTD (16v vagy mJTD 16v, esetleg 2,4 20v 2004+), 147 FL mJTD (8v vagy 16v) között milyen élményfaktor*/fenntartási költség relációt állítanátok fel? Alapvetően hosszú utak (100+ km, néha több, nagyrészt autópálya), de évente max 10-15e km.
*Élményfaktor: legyen jó érzés beülni, egy kanyargósabb hegyi úton végigmenni, de semmi komolyabb állatkodás.
Vételár szerint 156<147<Bravo a sorrend nálam a(z alkalmasnak ítélt) hirdetések alapján..
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #5044 üzenetére
Nézegetem a Grande T-jet-eketek is, de két bajom van vele a Bravo-hoz képest: csak 5-ös a váltó, utolsó fokozat nem túl hosszú, ami miatt pályán nem biztos, hogy hosszú távon szeretném. Gondolom hangszigetelésben is elmarad picit a Bravo-hoz képest, na meg nagyon kevés van belőle eladó. Viszont ez lenne a legracionálisabb választás.
Q2-k már drágák, meg nagyon jól ellennék sperr nélkül is. GT nem játszik, csak 147 5dr, 156SW (utóbbiból egy külső FL-es 2.5 V6-ot nagyon adnék, de kb fehér holló kategória).
-
426os
őstag
Urak, ha már így szóba került a melegedés. Lehet kicsit előre kell majd hoznom az autóvásárlást mindennapi ingázás miatt és érdekelne a véleményetek, hogy mennyire lenne önszivatás napi kb 2x15 km-es ingázásra (M1/M7, csúcsidőn kívül, kifelé, tehát dugózás nem nagyon lenne benne csak konstans haladás). Ezen kívül lennének még hétvégi utak (2x100+ km, autópálya, meg évente párszor 1000+ km utak, így összesen évi kb 20k km-rel számolok.
Ha Alfa lesz a befutó, akkor mindenkép dízel lesz, de félek, hogy hétköznap szinte folyamatosan csak hidegen futna. Ilyen körülményeket egy 1.9Mjet 8v/16v hogy tolerálna?.
-
426os
őstag
Pedig még csak nem is q2
[link] (YT alert).
-
426os
őstag
Sziasztok!
Bele mernétek vágni mostanság mJTD eur4 Alfába (147)? 10-15k km, jellemzően autópálya és országút, nagyon kevés Budapest. Tulajdonképpen hétvégi utazó autó lenne. Milyen kár, hogy nem kapta meg anno T-jet-et.
-
426os
őstag
válasz alázógyík #5606 üzenetére
Mert nincs olyan benzinmotor a 147-ben, amit jónak találok. 1.6 szerintem kevés, 2.0 bajos + ugye pályán futna legtöbbet.
A Milyen autót vegyek topikban indítottam egyébként a kérdést.
Szívem szerint nagyon Alfáznék, viszont itt csak dízel játszik sajnos. Esetleg külső FL utáni 156sw 2.5 V6-tal, de ez olyan kombó, ami kb nem létezik a használtpiacon..
-
426os
őstag
válasz molnarpeter #5608 üzenetére
Igen-igen, félreérthető voltam. Évi kb 10, de inkább 15 ezer km, jellemzően hosszú távok ( 2x110 km, nagyrészt pályán, illetve évente 2-3-4 alkalommal 1000+ km, az is nagyrészt pálya és országút. Ez ami fix, ezen kívül kisebb kirándulós utak Bp. környékén előfordulhatnak. 1-2 évig ez biztos így marad, utána lehetséges napi ingázás Bp-en, de azt próbálom elkerülni.
Én most abszolút a dízelt találom nyerő ötletnek, csak hosszabb távon félek tőle, illetve attól, hogy 2 év múlva nem tudom eladni, ha cserélnem kell benzinesre.
De a másik meg, hogy kb ez az utolsó lehetőség, hogy aránylag "olcsón" legyen egy Alfám, a Giulia sokára lesz olcsó
Nagy a dilemma.
-
426os
őstag
válasz alázógyík #5613 üzenetére
Fordítva: néha rövidtáv (egy jóideig biztosan), amúgy hosszú táv. Utazóautónak nekem annyira nem bejövős a sokat pörgő szívóbenya. Alfázás miatt van képben leginkább a dízel, mert ott ami szóbajöhet benzines (leginkább 2.0) az ugyanakkora eséllyel lehet költséges, mint bármilyen dízel, cserébe ugyanúgy sokat pörög és még a fogyasztáson sem hoz vissza semmit. 2.5 V6, külső FL, SW 156 gyakorlatilag nincs, ahogy Bálint is írja. Marad a dízel, aminél nekem csak az rizikó, hogy pár éven belül eladhatatlan lesz (dízel+olasz*Alfa). Következő opció: Bravo T-jet, ami eleve drágább, plusz ugyanúgy van min. 200k-nyi esetlegesen felmerülő típushiba (+opcionálisan turbó, kettőstömegű).
Más típusokból is elég gyenge a felhozatal az ezredforduló utáni nagyobb benzinesekből, amik még a racionális, de nem dögunalom kategóriába esnek 1,5M-ig. Kicsi a keret, de többet nem akarok elherdálni most egyben autóra. Ha nagyon racionális lennék, nem vennék egyáltalán autót, anyagilag sehogy sem éri meg, de hobbiként is tekintek rá egyben.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #5615 üzenetére
Ismerem az autód történetét a fórumról.
10+évre nem terveznék egy 15 éves autóval semmiképpen, annyira azért nem vagyok elvetemült, de köszi az ajánlatot. Ettől függetlenül az 1750tbi 159 sw vásárlását nagyon támogatom bíztató szavaimmal!johnsmithnex: Néha bennem is fellángol a must have, last call érzés egy szép 2.4 hirdetését látva, de azt már elengedtem, elég a négy henger.
.
-
426os
őstag
Pár kérdésem lenne Grande Punto tulajokhoz.
1. Mennyire zajos autópályán (T-jet)? Hozza azt a szintet, amit mondjuk egy Golf4? Elvileg ugye a Golf egyel nagyobb kategória, de a GP meg fiatalabb egy generációval.
2. Gyári tempomat mennyire macerás utólag?
3. Az alap és a "sport" ülés között mekkora különbség van komfort tekintetében? (Referencia: Gombóc swift ülései 1-2 óra után már kellemetlenek, az említett G4 Highline ülései nagyon kényelmesek voltak, többszáz km után is.).
-
426os
őstag
Köszönöm. YT videók alapján 3700 körül van az óra szerinti 140.
Kezdem elengedni a dízel 147-et, a legesélyesebb alternatíva pedig a GP lenne. A Bravo már jóval drágább (a várható költégeit is beleszámolva).
Van turbó, tehát nyomaték is, ha kell megy és nem is kell üveghangon bőgetni hozzá, de ha nyugisan megyek, akkor a fogyasztás se vészes. Ahogy nézem spritmonitor szerint a fogyi is kb. -1 liter a szívó 1.8-2.0 benyákhoz képest (Pl Focus 1-2). Mondjuk ez vegyes, pályán nem tudom mekkora lehet a különbség..
-
426os
őstag
és zoo8800:
GP-ben csak ötös váltó van, annak rövidebb a végáttétele, mint a Bravo hatosáé. Cserébe legalább kisebb valószínűséggel megy tönkre.
150 lovas Bravo lenne az igazi, de a jobbak 1,5 körül indulnak, én meg próbálom nem túllépni a vásárlással ezt a keretet. Összeszámoltam a várható tételeket és kb 300k (elnagyolt) kiadással számolok vásárlás után, feltételezve, hogy amúgy javítani nem nagyon kell semmit rögtön. Ennek tükrében a Punto ésszerűbb választás..
-
426os
őstag
válasz CharlieDrop #5723 üzenetére
Nekem személyes kedvencem az új jövevény, ezért örülök, hogy ezt vette. Remélem lesz sok poszt róla.
.
-
426os
őstag
válasz Cartmenn #5727 üzenetére
Nem kell ahhoz szarnak lennie, kb ennyi lesz, hogy beuljek egy autoba.
80 átírás, 20 adó, 50 kgfb, kb 100 szerviz (vezérlés, szűrők, folyó dolgok, nehány apróság).
Tied nem eladó? Szívesebben vennék olyat, aminek valamilyen szinten visszakövethető fórumokon az előélete, tulajának hozzáállása a szervizelésekhez..
-
-
426os
őstag
válasz Cartmenn #5781 üzenetére
Köszönöm az észrevételeket. Jelen vagyok már minden fórumon, olvasom őket folyamatosan.
Nem csak 4 terelőmotor van?
Mondjuk a chip szerintem is felesleges, illetve az LPG nélkül is tudnék élni, de ha már van, legalább olcsóbb tankolni. Igazából tetszik a képek alapján, hétvégén megnézem, ha úgy alakul..
-
426os
őstag
válasz adamkaa777 #5809 üzenetére
Annyiért sztem egy korrekt FL utáni 147 jtd-t ki lehet fogni. Gt necces, legalábbis amíg néztem az Alfákat én úgy láttam, hogy abból az ígéretesebb darabok drágábbak.
Én elengedtem az Alfázást lévén, hogy abból csak dízelt vennék, így T-jet motoros autókra hajtok most, viszont a hétvégén kicsit meginogtam. Alfa-nézegetés közben folyton erről a kombóról álmodoztam: Kívül FL 156 SW 2.5 V6-tal. Állat. Viszonylag ritka kombináció, itthon nem is nagyon láttam eddig eladó példányt. Azon sem lepődnék meg, ha ezeknek nem sokat esne már az ára, de ki tudja (mondjuk jelenleg ennyiért kicsit húzós szerintem).Esetleg egy Grande Punto T-jet? Ha 3 ajtós is megfelel és nem ragaszkodsz a jó felszereltséghez, ennyiért már azok is vannak.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Üdv!
A kései Alfa 156-okban az 1.9 16v m-jet motor ugyanaz, mint a FL 147-ekben lévő 1.9 16v jtdm?
Mitől függ, hogy Euro3 vagy 4 a besorolása (156-ban)?.
-
426os
őstag
Urak, milyen költségekkel számoljak?
147, jtdm 16v, 19x ezer km, magyar autó.
Kettőstömegű, kuplung ok.
Szívósor és egr pár ezer km-el előbb cserélve.
Hiba: Nagy gázkor kormolt, ez a szívósor és egr csere után jelentősen csökkent, de még van egy kicsi.
Volt az autó életében egy sötét év, amiről nem tudunk, hogy milyen módon volt használva. Annyi valószínű, hogy akkor kapott egy szarul megírt szoftvert, valószínű az az oka a kormolásnak.
Ami a fejemben van, hogy kormolást okozhatja még a porlasztók fáradása (majd korrekciós értéket igyekszem mérni), turbó fáradása. Félő, hogy a sok kormolás a dpf-nek sem tett jót.
Az elmúlt egy évben nagyrészt hosszabb utakat futott, különösebb gond nélkül (leszámítva a kormolást és a fenti részek cseréjét).
Frissen lesz cserélve a két hátsó gátló (az egyik menet közben megadta magát nemrég).
A tulaj beleülne egy új autóba, így aránylag kedvező áron hozzá tudnék jutni, csak utána randbe kell rakni a fentiek miatt..
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #5958 üzenetére
Nem biztos, hogy ki van írva, bár ki tudja. Nemrég volt kicserélve újra. Vagy lehet, hogy régebben kiírták, csak hardveresen maradt benne? Az fura kombó lenne.
Dpf-nek nem árt a nagyobb kormolás?
Én hajlok rá, hogy megvegyem, mert amúgy patent a kocsi és a tulaj is elég korrekt.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz sagesz93 #5960 üzenetére
és Többiek:
Most egy Peugeot szervizben (híre alapján ok, illetve eddig is ők szervizelték) van, gátló cserére vár. Oda kimegyek majd és beszélek velük. Ilyen formában még nem járóképes az autó.
Pár száz ezer puffer van az autó árában, azért is mernék beleugrani ezek tudatában.
Az, hogy ki van-e ütve a dpf és az egr pontosan hogy állapítható meg, látszik diagon? Hardveresen az egr biztos benne van.
Egyelőre ha ezekkel nincs gond, akkor magamtól nem bántottam volna őket, mert egy jó ideig még csak hosszú távokon fogom használni az autót.norbert1998: A másik topicban olvasottak alapján én is azt mondanám, hogy NE cseréld a Bravo-t. Egyetem végéig használd, ha van lehetőséged inkább gyarapítsd a tartalékaidat, ne öld autóba.
Én sem vettem addig, igaz nekem semmilyen autóm nem volt, de egy 1.2-es Bravoval boldog lettem volna. 147-et biztonság miatt ne vegyél, mert nem volt annak olyan jó töréstesztje. Költségek tekintetében pedig láthatod, hogy csak úgy szállnak a százezrek (ok, egy euro3-mas jtd olcsóbb tud lenni).[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Kb. két hete én is olaszautó tulaj lettem végre. Hosszas keresés és némi kilengés után más irányba vettem egy 147-et: [link]
Jtdm 16v Distinctive, 2007, 193e km, magyar származás. Bézs Alfatex belső, tempomat, digitklíma, 4el. ablak stb.
Szerintem kicsit ár alatt, de a különbséget rá is költöm/tettem.
Négy új nyári gumi, majd ősszel téliek is. Nagyszerviz, hátsó fék és kerékcsapágy csere kellett vétel után. Jelenleg rendben van. (Egyik első lengőkar és az első gátlók már nem 100%-osak, de menet közben nem érződik/hallatszik, szerviz szerint sincs értelme még cserélni őket).
Idén még kell egy kézifékkötél csere preventív jelleggel. Csöppet meg van írva, így elég jól megy (néha túlságosan is), cserébe sajnos füstölni is tud ilyenkor (porlasztó, turbó rendben, dpf gyárilag nincs). Ezzel még kezdenem kell valamit, mert zavar.
Apró esztétikai hibák vannak még (apró kavicsfelverődés a motorháztetőn és a szélvédőn).
Talán a kárpitokra is ráférne egy ipari tisztítás, de ez inkább csak az én hülyeségem.
Ami még esetleg a közeljövőben nagyobb költség lehet az a lendkerék+kuplung csere, mert előbbiből elvileg még a gyári van benne. Jelenleg az is rendben van egyébként.
Összességében nagyon tetszik, élvezek vele minden megtett kilómétert, a 6-os váltó autópályán nagyon király. Városban is eléggé elemében van, bár a tervek szerint nem lesz mindennapi használatban, nem is városba való ezzel a motorral.A szivargyújtót nem tudja valaki hogy tudom kiszedni?
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz Elektrosokk #6090 üzenetére
Köszönöm. Ismerem, vagyis tudok róla, hogy Mankyt érdemes keresni ez ügyben, bár kicsit messze van. Mondjuk egy utat megérhet.
Egyébként nagyságrendileg mennyibe fájhat egy ilyen program?.
-
426os
őstag
válasz Elektrosokk #6092 üzenetére
Én eredetileg csak 8v-t akartam, elég lett volna az is teljesítményre. Ha városban megyek vele, néha engem is meglep az ereje, észnél kell lenni. Mondjuk az tény, hogy mindenhova IS beférek vele, pedig eddig nyugis sofőrnek ismertem magam
.
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz adamkaa777 #6098 üzenetére
Grat hozzá! Emblémát nekem is kellene cserélnem, mert hámlik. A többi elemet szerintem bontóban, esetleg FB csoportokban találhatsz.
Más:
Használ valaki Yatourt? Ma be akartam üzemelni, rádugtam a fejegységre. A kütyü kap áramot, telefonnal rá is tudtam csatlakozni (bluetooth), de a fejegységen nem tudtam átváltani cd-tárra/auxra (nincs ilyen lehetőség). Mi a trükk, hogy tudom engedélyezni a külső forrást?[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz Integrale #6100 üzenetére
Közben tegnap sikerült életre kelteni.
"Hidegindítás" előtt kell rádugni a kütyüt, tehát autó kinyit, rádió kikap, kábel rádug és utána gyújtás, majd rádió bekapcsolás. Olvastam még olyat is, hogy bekapcsolás után gyorsan kétszer kell megnyomni az SRC gombot, megtettem ezt is, nem tudom végül ez kellett-e (önmagában a hidegindítás nélkül nem működött).
Amúgy tök jó dolog, ajánlom mindenkinek (bluetooth-os verzió). Kormánygombokkal működik a szám léptetés, play/pause, hívás fogadás/zárás is, igaz mindegyik kb fél-egy másodperc késedelemmel, de ezzel együtt lehet élni. Hangminőség is teljesen jó zenével és hívással is. Androidos telefonnal és Spotify-al használom..
-
426os
őstag
Gumicsere után végre eljutottam futómű állításra is. Szerencsére nem volt semmi gáz, kicsit a kerékösszetartásokon kellett állítani. Bal felső lengőkarszilent nagy melegben, nagyobb igénybevétel után még mindig nyekereg, de az alső lengőkar cseréig így marad.
Újabb hiba: a múltheti nagy eső óta a csomagtér teleszkópok nem tartják meg az ajtót. Rendeltem újakat..
-
426os
őstag
Ma észrevettem, hogy az szélvédőmosó csöve meg van sérülve a motorháztető zsanérnál és a lötty egy részét kinyomja a lyukon. Egyelőre körbetekertem szigetelőszalaggal, később majd kicserélem. Jellemző máshol is, hogy megsérül a cső? Gondolok itt pl a hátramenő csőre. Egyúttal, akkor cserélném más kritikus helyen is. Alfa 147.
.
-
426os
őstag
válasz Integrale #6161 üzenetére
Félek, hogy nálam is lesz valami a váltó körül. Voltam a kocsival Erdélyben, cca 1500km ment bele, közben feltűnt, hogy hármasban laza gurulásnál, 1500-2000 körül van egy pici síró hangja a kocsinak. Ha nagyon akarom négyesben is bele tudom hallani. Ezen kívül még mikor szervizben jártam, akkor OZsolt mondta, hogy úgy érzni nem emel ki teljesen a kuplung (egyesbe téve mintha nekem is feltűnne picit néha - kottyanó hang), bár a fogáspontja mondhatni normális. Jól gondolom, hogy ezeken a hirdós kuplungokon nem lehet álltani, hanem valszeg már elkopott a tárcsa?
Ezen kívül elkeserítő a magyar úthálózat, konkrétan a határig oltári szar az egész (4-es, plusz pár alacsonyaybb rendű), annyira sajnáltam a kocsit. Román oldalon viszont álom volt minden városon kívüli útszakasz.
Lehet a lengőkarcseréket is előre kell majd emiatt hozniMég egy kérdés: A jobb első toronynál lévő motor billenésgátló lehet a ludas, ha úgy érzem, hogy terhelésváltáskor (alacsonaybb fokozatban gáz elvétel-ráadás) az indokoltnál jobban bólint/ránt a kocsi? Picit a váltókaron is érződik, bár én úgy tudom az bowdenes. Családban más autónál volt hasonló gond, igaz súlyosabb volt már, ott az azonos helyen lévő tartóbak csere megoldotta ezt a hibát.
.
-
426os
őstag
válasz .:Kristian:. #6193 üzenetére
Szép így 400k km után is. Műszakilag is minden ok vele? Az lpg nálad nem vágta tönkre a vezérműtengely házat vagy bármi mást?
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Jut eszembe. Váltóolaj cseréről mi a vélemény? Én hajlanék rá, hogy lecseréljem, mert valszeg még sosem volt (200k km vagy több). Zsolt viszont annyira nem támogatja, mert elképzelhető, hogy az új olaj azt is felkavarja a váltóban, amit nem kéne. Ti cseréltetek? Változott valami?
.
-
426os
őstag
válasz hobizoli #6202 üzenetére
gépész vagyok én is, de tapasztalatom nincs ezekkel a váltókkal és a tribológiát sem szerettem soha. A felkavart darabkákat elfogadom, ezért is hezitálok kicsit, de megfordult az is a fejemben, hogy átmosási jelleggel pár 100km után újra csere. Aztán persze lehet túlkomplikálom.
Csak nem akarok váltót is felújíttatni.
Úgy néz ki mégis kell porlasztókat is cserélnem a szar chip miatt, ami rajta van, ennek annyira nem örülök. Utána első utam Mankyhoz vezet majd, hogy ledobjuk ezt a szart róla. Eddig halogattam a távolság miatt, de most magasabb prioritást kapott a dolog.
Relatíve új szívósornál (műanyag verzió) érdemes foglalkozni az örvénylapátokkal?.
-
426os
őstag
válasz molnarpeter #6206 üzenetére
Nagyon nagyok a korrekcios ertekek, hidegen picit ingadozik az alapjarat is (ez akar egr is lehetne), illetve magasabb fordulaton van fust is. Elso korben fel lesznek cserelve, hogy ugy mit mutatnak (atkodolassal persze), abbol valoszinuleg kiderul tenyleg rosszak-e (nem egyforman rosszak, szoval latszani fog elvileg melyik melyik).
Szamoltam ezzel vetelkor, utana direkt kertem legyen megnezve mi a fust oka, de valahogy ez megiscsak kimaradt a diagnosztikabol... Meg szerencse, hogy most mar teljesen tudok magamnak is diagolni.
Gyari szoftot nem tudom Mankyn kivul ki tud felrakni, oda meg nem feltetlenul mennek ketszer..
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz .:Kristian:. #6213 üzenetére
Nekem dízel 147 van. Mikor autókat néztem, volt lpg-s t-jet Bravo is a listán és annál a kocsinál volt valami a vezérműtengely házzal, illetve egyik lpg szerviz is azt mondta nekem, hogy valamiért az lpg tönkrevágja ezeket. Jellemző hibatünet az esetenkénti torpanás nagy gázra, ami benzinnel nem jelentkezik. Volt akinél nem volt gond vele, nem is tudok pontos részleteket. Csak kíváncsiságból kérdezem.
.
-
426os
őstag
Ajj, micsoda kókler szoftver volt a 147-en. Visszarakattam a gyárit egy EGR offal egyetemben és mintha egy másik autó lenne....
.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen