- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- iOS alkalmazások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Íme az új Android Auto!
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #291 üzenetére
huh, wire-k nagyon szépek
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
hú, beindult ám a topic
Balika: ilyen dologgal még nem találkoztam (kamera lencseátmérő ugrálás)...de megnézem, hátha rájövök vmire. (egyébként ha már eccer kamerát használ az ember, sokkal ésszerűbb a kamerát mozgatni, és nem az objektumot)
Épületnek én inkább úgy állnék neki, hogy felülnézetben megrajzolom spline-okból a falakat, majd azokat extrude-olom, aztán mehetne a lyukasztás ablakoknak, ajtóknak, kis vertex tili-toli, meg hasonló poly-s huncutságok...így elsőre ez tűnik a leggyorsabb megoldásnak.
Agostino: Van magyar segédanyag is, bár kétségtelenül kevesebb, mint angol, ami szerintem amúgy egyálltalán nem rossz dolog...legalább belejön az ember fia a nyelvbe. Elején még megy a szótárazgatás, de mikor a 300ik 12 oldalas tutorialt olvasod végig, menni fog már annélkül is
Én kifejezetten örülök neki, szövegértésen nagyon sokat dob. Most rendelek plö egy angol nyelvű könyvet amazonról, és nem félek tőle, hogy nem fogom érteném.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Agostino #323 üzenetére
Hali
Agostino: Először pakolj le egy kockát, amit paraméterezz úgy, hogy a magasságán 20 éle legyen, függőlegesen meg 4. Konvertáld editable mesh-é (jobb klikk/convert to).
Majd vertex mődban (1es gyorsbillentyű) rendezd el úgy a pontokat, hogy megkapd a 9 kiálló izé alapját. Menj polygon módba (4es bill.) Majd jelöld ki a 9 kialakított polyt és az extrude-ra kattintva húzd ki őket, annyira amennyire kell. Ne szüntesd meg a kijelölést, klikkelj a bevel gombra, majd húzd ki őket ismét egy picit, utána meg csökkentsd a méretüket a megfelelőre. ennyi.
Balika: huh...ez nem merülne ki egy tíz soros válaszban...inkább ne próbálkozz vele
de ha nagyon érdekel, van egy tutorialom, amivel viszonylag normális lángot lehet készíteni....majd belinkelem.
Menthirist: nem gondolkodtál még nagyobb asztalon?
(amúgy avatrod ugyanaz d21en, mint háttered?)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
no, összedobtam neked egy kis tüzet, innen letöltheted (3.5MB)
Bővebben: link
Lényeg, hogy PArray-el részecskéket hozol létre egy felületen, aztán egy wind deflector-ral ''lefújod'' őket róla (raktam be egy motor-t is, hogy normálisabb legyen a láng mozgása)
Anyag: diffuse slot-ba egy 3 alapszínű gradienst nyomtam(kék-sárga-narancs), így a részecske életkorával a színe is változik...kék nem lett épp a legszerencsésebb, de nem volt kedvem újra renderelni
aztán sok-sok motion blur a részecskékre, és mégtöbb glow a video postban.
lényeg amúgy a gyors render volt...így nálam köbö 1 perc.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
#72042496 #333 üzenetére
Jaja, van beépített tűz effekt max-ban, de az nem particle alapú, szal' nagyon szarul irányítható....meg amúgyis...nagyon bután néz ki
feltöltöttem újra, betömörítve, benne van a max file is (lehet azért nem tudtad leszedni előzőtt, mert mov-ként nyomtam fel)
Link: Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
P_e_p_p_e_R #350 üzenetére
már d21-en is olvastam a hírdetésetek, sok szerencsét hozzá
Meddig fog tartani a teszt időszak? (csakhogy mennyire kapkodjam magam a jelenlegi scenemmel)
ui.: amúgy render beállítások tárolódnak a max file-ban nem? Vagy ez amolyan ''a
biztonság kedvéért'' dolog?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
P_e_p_p_e_R #352 üzenetére
csak egy ötlet: csinálhatnátok majd oldalra egy olyan szekciót, ahova fel lenne nyomva pár kép (render beállításokkal, felbontással sötöbö) renderidővel. Nem lenne rossz reklám, és legalább az emberben kialakulna egy kép, hogy azért mégis mire számítson.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
hehe..nagyoon jó a citroen. Optikai tuning saját concept, vagy lested vhonnan?
Miért nem dolgozod ki a belső teret is, sokkal ütősebb lenne...persze rá lehet fogni, hogy sötétítés
Meg talán háttér nem a legnyerőbb, túlságosan egybeolvad vele az autó...de amúgy eszméletlen a kép...főleg modell sikerült nagyon
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
nem baj az, ha innen onnan van összeszedve, úgyis az a lényeg, hogy az összhatás milyen.
Most így másodszorra megnézve, talán anyagon csiszolhatnál még picit..túl reflektív(főleg az második képen)...van a reflection-ön falloff?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #366 üzenetére
én meg melóztam(ittam) sörgyárba...hehe
lehet holnap is megyekAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
no, dógzani nem vótam, helyette kis ápdéét
Bővebben: link
A növényen még elég sokat kell dolgozni...plö sokkal dúsabbra akarom, meg persze végig körbe a korláton.
Más modellezés már nem nagyon lesz, esetleg kisebb apróságok.
Ha ezzel megvagyok, gyühet a textúrázás.
Render amúgy Vray és köbö 5-6 perc..Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #369 üzenetére
kösz...pedig semmi bonyolult nincs benne, van egy direkt light napfénynek, egy vray light skylight-nak, meg pár omni derítésnek, főleg az ''alagútban''
Növényzetre van valakinek vmi ötlete, mert most rajzoltam pár spline-t, aztán scatter-rel szétszórtam rajta a leveleket, de így a végén rengeteg poly lesz, az meg szösszenetnyit be fogja lassítani rendert...lehet utólag festem rá..majd meglássuk.
Most viszont pihenni fog egy picit a dolog, mert holnap megyünk osztrákiába novarock-ra..hehe..3 nap pogó
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Nos, huh...nagyjából kipihentem a hosszú hétvégét.
Kösz a-ket, lassan nekiesem megen képnek.
Így 3 nap ''pihi'' után ránézve, nem az igazi a bevilágítás...sokkal kontrasztosabbat akarok. Asszem átgyúrom mégeccer.
op9, itt van egy leírás. Ezzel nagyon szép car paint shader-t lehet csinálni:
''So, click on “red paint” in the material editor, and by clicking on the material type button (now “standard”) switch to a “Raytrace” material. All your instances in the “bonnet” material will automatically update and reflect the changes you are making. Click on the small “Diffuse” square button and select “Falloff Map” from the list that pops up. Set the Falloff Map type to “Fresnel” and set the “Front” color to 107.0.0 (RGB values) and the “Side” color to 170.114.114. This will make the paint appear a little brighter on the surfaces pointing away from the camera, and quite darker n the surfaces facing the camera.
Put anothe “Fallof Map” (Fresnel type) in the “Reflect” slot, and set the front value to 30.30.30 and the side value to 175.175.175: this way we will have stronger reflections on the surfaces pointing away from the camera, and lighter reflections on surfaces facing it, simulating what’s actually happening on real car paints.
Go back to the root of the rayrace material and set the color of Specular Highlights to 255.255.255, the level value to 90 and the Glossiness value to 90: this way we weill get strong and small highlights. An interesting experiment you can do is to use the “highlight only” blur’s plugin in cooperation with a “shellac” material: put the red paint in one slot of the shellac and the “highligth only” in the other slot: this way you can set up 2 different highlights, simulating the typical car paint “coating”.''
indigo, küldök mail-t, majd lebeszéljük.
ui.: Menthirist, novarock-al nem sokról maradtál le, eszméletlen szar volt a szervezés. Ha nem lett volna System, egy nagy nulla lett volna az egész. Térdig ért a sár, és roppant elmésen egy darab fedett sátrat alakítottak ki, ahol se szék, se pad, se asztal, se semmmi. Egyszerűen nem lehetett leülni sehol. pff. árakról ne is beszéljünk. Sör 4 eur, fröccs 5 eur. (3 deci)
Viszont SOAD koncert eszméletlen jó volt
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ugyanmár, szerintem modellezésben te előrébb tartasz plö mint én. Nagyon szép letisztult modell az a citroen.
Anyagot, tényleg a nissan-os tut-ból néztem...de brazilban nincs véletlenül beépített car paint shader?...úgy rémlik mintha lenne. Bár még nem próbáltam, lehet, hogy pocsékul néz ki.
Balika911:
Falakat több féle képpen is meg lehet oldani. Legegyszerűbb talán, ha a beépített wall objectet használod...végülis erre lett kitalálva. De ha bonyolult az alaprajz, akkor csinálhatod azt is, hogy egy vonallal megrajzolod alaprajzot, majd egy extrude módosítóval ''kihúzod''. De csinálhatod sima box-okból is.
Ezt a helyükre illeszteni dolgot nem értem igazán...nem tudod odamozgatni őket? vagy azt nem tudod, hogyan vágj nekik lyukat a falon?
Ajtóval együtt mozgó kilincset lehet csinálni, de úgy nem, ha meghagyod door object-nek az ajtódat. Mindenféleképpen át kell alakítanod editable mesh-é vagy poly-vá.
Miután átnyomtad, menj element sub object szintre (5-ös gyorsbillentyű) Majd jelöld ki az ajtó azon részeit, amelyek kinyílnak. Detachold őket külön object-é.
Ezután a rotate tool-al már simán tudod nyitogatni. Kilincset meg egyszerűen attachold hozzá.
Képernyő kímélőt lehet asszem vhogy csinálni vele...de kell hozzá egy exportáló plugin....igazából nem emlékszem már a nevére...Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
#72042496 #382 üzenetére
boolean-el semmiféleképpen ne csináld, mert valszeg úgyis elcseszné az éleket. Sokkal jobb eredményt kapsz, ha modellezéssel alakítod ki a lyukakat a falon. Ablakoknak meg nem kell 1000%-ig passzolni a lyukakba, senki se fog belehalni ha belelóg a falba pár centit.
Viewportban megjelenítésnél meg inkább vga számít, nem proci meg ram. (kivétel ha szoftveres gyorsítással nyomod)
op9: Tényleg, így már láccik néhány hiba az oszlopoknál. Sokat dobna amúgy rajta szerintem egy kis HDRI.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Van benchmark a 3dsmax-ban, de azzal renderelés idejét lehet tesztelni, nem viewportbeli teljesítményt.
Legegyszerűbben úgy tudod lemérni, hogy mit bírnak kártyák , ha csinálsz egy marha nagy felbontású gömböt, és azt egyszerűen forgatgatod viewportban, fps-t meg méred fraps-al. Amelyik több poligont bír/azonos poly szám mellet nagyobb az fps, az a jobb.
Mayának, és 3dsmax-nak is van tanuló verziója, ami ingyenes, és nem idő korlátos. Csak kereskedelmi célokra nem lehet használni, meg asszem beraknak vmi vízjelet renderbe.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
a kártyák közti különbséget szerintem korrektül kihozza.
Amúgy felesleges annyit benccsmarkolgatni. Egyedül a viewportban számít a vga teljesítménye. A fenti módszerrel nagyon könnyen el lehet dönteni, hogy melyik a jobb.
Amúgy milyen vga-kat akarsz tesztelni?
op9: laptop-al nyomod?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Basmacskin #402 üzenetére
Mindenféleképpen érdemes. Bár nemtom mihez használod. Igazából nem ismerem 2est, 3.1-től használom maxot. Modellezésben sok újdonság nincs (esetleg editable poly/nurbs támogatása..ami azért nem csekélység). Főleg az interface-t gyúrták át. +rengeteg új render fjúcsört pakoltak be plö GI/caustic. Sok-sok új anyagtulajdonság, új fény/árnyék típusok sötöbö.
Igazából 4es 5ös verzió az, amivel már meg lehet ugyanazokat a dolgokat csinálni, mint a legújabb hetessel. Csak épp néhány dolog nincs beépítve, hanem be kell szerezni hozzá pár plugint. plö ruhaszimuláció/fagenerátor/fizikai szimulációk.
ilyesmik.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Basmacskin #404 üzenetére
Törvényes keretek közt....nemtom.
Amúgy meg frissítéssel nem veszthetsz semmit, szerintem próbáld meg, ha meg jobban tetszik 2, akkor maradj annál.
op9: Végre készül vmi környezet
Nemtom, milyen árnyéktípust használsz. Meg azt se, hogy GI fake-re használod omnikat, vagy a neonlámpák fényét akarod szimulálni. Ha GI fake, akkor egyszerűen kapcsold ki az árnyék vetésüket, és csak a tényleges főfényeknél hagyd bent. Ha neon, akkor meg használj shadow map-ot (gondolom most raytraced shadow), esetleg próbálkoz area shadow-al, de az nem hinném, hogy működne/hihető lenne ilyen bevilágításhoz.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jaj, most látom, hogy adv. ray tracer-t használsz. Azért olyan sok a renderidő.
Shadow map-al simán 10edére csökken, de még szimpla ray tracer-el is köbö a 3adára.
Ha mindenáron ragaszkodsz az árnyéktípushoz, akkor a shadow integrity és a shadow spread növelésével tudod elmosni őket...de brutálisan meg fogja dobni a renderidődet.
Csak viszonyításképp:
gyorsan összedobtam egy 4 omni-s scenet
render idők:
shadow map-el: 1 mp
shadow map megnövelt sample rate-el (20): 4 mp /így köbö ugyanazt az eredményt kapod, mint adv. ray traced-el. (az 1 perces verzióval)
ray traced-el: 5 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 1/ shadow spread 1): 15 mp
adv ray traced-el(shadow integrity 5/ shadow spread 10): 1 perc 5 mp
(inkább a shadow integrity dob rajta sokat időben)
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
hali
gondolom ilyen szintű különbség nincs free meg normál verzió közt.
Tükröződést/átlátszóságot asszem csak vray material-al kezel.(átlátszóság nem biztos)
Tükröződést a reflection színének megváltoztatásával tudsz létrhozni (fekete= nem tükröződik, fehér= full tükröz)
Átlátszósághoz meg a refraction színét kell állítgatni (nemtom mi benne a logika amúgy)
a lényeg, hogy csak vray material anyagtípúsnál műxenek.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
aha, értem.
Akkor, próbáld a feljebb említett kamerás módszert.
Amúgy tesztelheted azt is, hogy a viewportban megjelenített textúrák mennyire lassítják be progit. Plö mikor én egy 3000x2000es képet nyomtam be véletlenül, úgy betetült a program, hogy kivenni is alig bírtam.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
A viewport (nézetablak..hülye magyar fordításban) maga a program szerkesztő felülete. Itt látod a jeleneted egy lebutított nézetét. Beállítástól függően lehet egyszerű drótvázas megjelenítésű is, de akár a csúcsfényeket, fényeket, árnyalást, textúrákat sőt 5ös max óta directx 9es effekteket is tudja kezelni. Persze minőségben még mindig messze van a végső rendertől (mert akkor ugye a gépnek real-time kéne tudni számolni a rendert is)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Terapeuta #420 üzenetére
Jó a mech
Terapeuta:
A Gmax nem a max egy lebutított változata, hanem a játékokat bütykölni szeretőknek kiadott szerkesztő prog. (ezzel is a játék piacon megszerzett vezető szerepüket akarták erősíteni). Ezért sem lehet vele plö renderelni.
Viewportban azért pixeles a textúrád, mert lebutítja, hogy realtime tudj vele dolgozni. (max-ban is így van).
Igazán nem ismerem gmax-ot, de azt kéne elérned, hogy ne egyszer feszítse a textúrád a felületre, hanem ismétlődjön párszor. Tile néven keresd anyagszerkesztőben...vagy akárhol.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ugyan-ugyan, ne rontsd el ilyen kidolgozatlan textúrákkal. A mech-ed csupán 50%-át adja maga a modell, a többi 50% majd a textúra lesz. Egyszer úgyis el kell kezdeni, itt az idő!
Alapnak jó lesz, ha leszeded a 3d total textures 7ik részét. Azokból nagyon szépen össze lehet majd ollózni a textúráid.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
torrent:
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
no, csak nem mindenki tutorialokat gyárt?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #435 üzenetére
asse rossz, apám épp most fúrta meg vízvezetéket, úgyhogy emeleten nincs víz...béna.
télleg, játékotokkal mi van mostanság?
esetleg néhány screenshot a pórnépnek?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
a vray material a vray renderelő plugin beépített anyaga. Néhány dolgot csak ezzel az anyagtípussal tud lekezelni. plö: SSS, meg visszatükröződések + gyorsabb vele, mint a max alap anyagaival.
Először is of korsz fel kell telepíteni vray-t. Aztán anyagszerkesztőben (M gyorsbill.) bökj material slot-ok alatt lévő standard feliratra, listából meg válaszd ki a vraymtl-t.
Persze nem attól lesz fasza egy kép, hogy vray anyagokat használsz vagy sem. Hanem attól, hogy hogyan állítod be őket....az meg gondolom benne van tutorialokban.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #472 üzenetére
Én vray-t favorizálom. Sokkal egyszerűbb beállítani, mint MR-t, és a vray light-al eszméletlen szép fényeket lehet produkálni.
Allóképre úgy álltalában, szerintem a legjobb (direkt nem mondom, hogy abszolút jobb, mert olyan úgyse nincsen...MR SSS-e plö fényévekkel gyorsabb, nomeg egybe van építve max-el, így sokkal kompatibilisebb...van néhány maxos cucc ami nem műxik vray-el)
Sebaj, nemsokára gyün Maya-s változat, úgyhogy lesz aztán nálatok is kánaánAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #474 üzenetére
naagy??...nekem 2mb-s verzió van.
RefeeZ: nmAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
minnya megy....
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
....milyen mecheim?
.....az MULDER lesz
A smoothing group-ok állítgatásával tod megoldani, hogy ne az egész objektumot meshsmootholja.
Jelöld ki azokat a polygonokat, amiket smootholni akarsz, majd adj meg nekik egy másik smoothing groupot (jobb oldali panelen legalul...ecccerűen nyomj egy számra) aztán add hozzá a meshsmoothot, ott meg a parameters/surface parameters panelen pipáld be a separate by smoothing groups-ot (de meg lehet csinálni az egészet material alapján is)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
-
Nyúltáp
senior tag
kapcsold be a 3d snap-et eszközök/mágnes ikon kis hármassal a jobb felső sarkában, jobb klikk a gombon, majd a beállításainál nyomd át, hogy ne a grid-hez snap-elje magát, hanem a vertexekhez. Így a poharad felületén tudsz rajzolni egy vonalat. oszt aztán rajzolj neki egy keresztmetszetet (egy kört), jelöld ki a kört, klikk az extended primitives/loft-ra, aztán meg a get path-re, és jelöld ki a pohár köré rajzolt vonalat.
Így végig fogja vezetni a keresztmetszetnek rajzolt kört a vonaladon.
na ez aztán érthető lett.....Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
noizé kis ápdét
nem haladok vele vmi gyorsan..időm szinte semmi
Bővebben: link
új kompozíció...asszem így talán jobb.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ja, azok a legjobb videotut-ok, ahol leülnek az arcok, hogy most akkor lemodellezzük ezt meg ezt. Minden előzetes tervezgetés nélkül, és ott helyben improvizálnak, nomeg folymatosan mondják, hogy mit miért.
Régen láttam pár hasonlót, nagyon teccettek.
ui
2kg vatta meg 3 lópislogás és tiéd a szövegAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kedvenc zene a mai napra
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Diablo IV
- Star Wars rajongók
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Melyik tápegységet vegyem?
- PHP programozás
- További aktív témák...