Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    Mire vagy kíváncsi?
    World3D.hu jó portál
    Vagy a 3D.lap.hu
    Tutorialokért meg dobj egy mailt (paydogs@freemail.hu). Sok címem van, bár én mostanában Maya-zgatok

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ja. 3DS MAX-hoz még mindíg több magyar irodalmat lehet találni, mint a Maya-hoz. Pedig az még többet tud. Én most azt nyomom, de csak angol tutorialok vannak. Studio-ho zpedig most olvastam ki a 3D Studio MAX 5 Biblia 1-2-t. Összesen ~2000 oldal.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Azt hiszem egyhamar nem fogok visszatérni a 3DS-re, annira jó a Maya. Talán majd valamikor a 3DS9-nél :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Mindenki térjen meg:D:D:D A maya a király:D:D:D
    Na jó, csak viccelek. De tényleg vadas:D:D

    És mostanában (ebben a félévben) alakítgattam át a gépemet 3D-s célokra, mert szeretnék komolyabban is foglalkozni vele (idestova már vagy 1,5 éve nyomom, de most kezd komolyodni a maya... :D). Ennek keretében jött először a Sapphire 9600XT Fireblade (na jó, ez főleg a HL2 miatt lett...), majd DVD író (hogy a sok videótutort ki tudjam írni). Na komolyan, ami ezirányban történt, az még 512 ram beszerzése volt (most van 1 giga), meg egy 21''-es Viewsonic PT810-3 -as monitort vettem. Ezt most duálban hajtom a régebbi 14-essel. A nagy Maya közben 1600x1200-ban van, a kicsi 1024x768ban. Most tervezek még majd 512 ramot, meg egy digitalizáló táblát. És akkor már egészen el leszek a dologgal. Utána már csak A64 kell alá:D:D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nyúltáp #165 üzenetére

    hogy 1 giga lett? Hát maya-ban annyira nem tudom (olyan 20-30%-ot gyorsult a renderidőm), mert mostanában csak low poly modellezéssel foglalkoztam...De a Combustion ég és föld :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Tárhely gondok? nekem megvan a Lost Pencil féle Elefántos videó (modellezés, textúrázás, csontok, animáció). Ez 4,8 giga zip file, kicsomizva olyan 12-13 giga videó. És akkor nem beszélve olyan 50 gigányi Gnomon videóról... Mondjuk ezek DVD-n vannak, de akkor is gondok tudnak akadni...

    Amúgy amikor csináltam a szakdogámat, akkor előállt az a helyzet 512 rammal, hogy le akartam menteni a file-omat, megette az 512 ramot, majd felszabadult egy proginak köszönhetően (Freeram szerűség), az is elfogyott, majd megint felszabadult, majd megint elfogyott vagy 200 mega... És ekkorra sikerült elmenteni. Persze borzasztó modell volt, mostmár sokkal jobb modellt csinálok, sokkal de sokkal kevesebb poly-ból... :D:D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nyúltáp #171 üzenetére

    :):)
    Hát igen. Mondjuk nekem is jól jönne némi textúra, de majd rászabadítom a haverokat... Modemes nettel nem szedek textúra gyűjteményt

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz indigo #173 üzenetére

    Huh, mit is mondhatnék róla.
    Bővebben: link
    Elég részletes egy dvd, bár még nem végeztem vele... sőt....
    Még csak a modellezés részével szórakoztam, de azzal se végeztem. Hiába no, hosszú

    Ez akadályoz meg abban is, hogy megnézzem a ''Hogy csináljunk AH64-et 13 óra alatt'' című videót is. Mondjuk ezez hosszú videók során nem magyaráznak valami sokat. Azaz mondják, hogy mit csinálnak, de nem mindíg, hogy miért, és ez miért jó. Persze sokszor látszik

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Először is: Jujjujjujj. Nagy spíler? Azért naaaaaagyon messze vagyok onnan. Maradjunk annyiban, hogy némileg tapasztaltabb vagyok az átlagnál, és elhagytam a totál amatőr szintet, mostmár fél-amatőr-fél-kezdő szinten vagyok:) És még nem is vagyok szerény...
    Szóval összesen Maya-ban ha 20-30 modellt csináltam, akkor sokat mondok, mondjuk ezek sem lettek mind készen. Sokat tanulok a Gamestar fórumán is (3d animálás topic), ott is tök jó csapat verődött össze, nem vérprofik, mint az SG.hu maya fórumán, hanem amatőrök és kezdők :D Ott segítünk Maya-val és MAX-szal kapcsolatban is. Ott benne vagyok abban a kb. 5 főben, aki húzza az egészet, és ezek között olyan középmezőnyben vagyok. Ott van pl. Batmen3 és Kefete, akik ''kicsit'' előrébb járnak nálam, de ők MAX-osok :) Ja ott Paydogs néven vagyok....
    Na csak hogy ne csak szerénykedjek :D
    Bővebben: link
    Ezt a fejet csinálom a programunkhoz, illetve a videókhoz.
    Még csak nagyon kezdeti változat, túl sok poly, sajna olyan helyeken vannak pontok, ahol nem kellenének. De Batmen3-tól kaptam képet az övéről, és a wireképéről majd kijavítgatom az enyémet :D Persze még hiányzik sok része is, de ez majd egy teljes test lesz... Majd meglátom, mennyire haladok vele, még csak vagy 4 óra munka van benne...

    Ja amúgy azért van ennyi videóm, mert hozták, és mert töltöttem, és mert voltak ingyenes helyek is. Fél évig volt 8 megabites netem, szal ami a csövön kifért :D
    Majd szeptembertől megint :D

    Ja és Jhingis: tudod... MÉG RAM... MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG
    :D:D
    És fel is van kapva :D


    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nyúltáp #181 üzenetére

    Hát igen, ez nálunk is ismerős helyzet sajna. Az egyik programozónk péntektől dolgozik egy cégnek, de ma már befejezi ha minden igaz... Az 1000 Ft/h elég meggyőző érv amellett, hogy inkább azzal foglalkozzon :U
    Szóval még abban sincs teljesen egyetértés, hogy OGL vagy D3D legyen a motor. Mert aki eddig dolgozott a progin, az OGL-be csinálta a progit, ráadásul ő ért a témához a leginkább a két programozó között. Viszont a zene meg ilyenek miatt úgyis benn lenne a memóban a DirectSound meg ilyenek, akkor meg plussz egy mudul ide vagy oda... Szal még kérdés... Mondtam nekik, én nékem mindegy:DD:DD:DD:DD

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    persze... nem is kérdés...
    Enélkül a franc se lelkesedne annyira a dologért:DDD

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Hát itt a környékemen nincs sok modellező csávó, és azok közt is én vagyok a legjobb:R:R:R Sajnos:O De nem is vagyunk sokan... Szóval a projekttel is minden a nyakamba szakadt (modell + rig + skinning + UV + textúrakészítés + animáció):O:O:O:O:O Mindez egy CSOMÓÓÓÓÓÓ modellhez... Ja és ki is kellene találni őket...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Én is ma rágtam át magam a Gnomon féle Texturing IV-en és a Skinning I-en. És belekezdtem vagy 10 perc erejéig a II-be, és átfutottam a III-on, hogy mit fognak csinálni... Aki azt hiszi, hogy macerás dolog a modellezés, az nézze meg ezeket :):) És ezekkel is kellene foglalkozni majd a vége felé, hogy a videóban királyak legyenek az animok...:((:((

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Na milyen?
    [kép]

    Még kezdeti a modell feje is

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ma volt egy műsor a Discovery-n a driftelésről, és megint megjött a kedvem heggeszteni a BMW-met... olyan 3,5-4 óra alatt meg is csináltam a motorháztető nagyrészét
    Bővebben: link

    Hogy mennyit tököltem azzal, hogy nurbs-ból kialakítsam... és rá kellett jönnöm, hogy mennyire nem értek a Nurbshoz, vagy csak nem lehet megcsinálni vele egyszerűen... Szal 1,5 órás szenvedés után hagytam a fenébe, és csak poly-ból megcsináltam (2,5 óra alatt)
    Így hajnali 2:50-kor fáradt vagyok, hogy folytassam :(( De holnap fogom...
    Ja a képek közül az első a nem smooth-olt, a második a smootholt... Azt hiszem :D
    Nem sok különbség van, mert az alap is annyira sok poly, hogy Normal állítás után majdnem ugyanolyanok...
    Akinek kell, itt van Wire kép is róla (Wireframe on Shaded mellett kilopott kép...)
    (1600x1200)
    Bővebben: link

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    passz

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    ... Én most gondolkodom rajta, hogy leszedem a vidkarimat FireGL T2-vé alakító drivert... Persze sose lesz olyan, de ha félig olyan lesz, akkor már jó...

    Más... Doglozgattam most a BMW-men, amíg senki nem ér rá a programunkkal foglalkozni
    Bővebben: link

    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nyúltáp #196 üzenetére

    Hát az nem fog ártani... Mert ugyebár a kocsi UltraHighPoly lesz :D
    És néha már most gondok vannak, amikor Látszik az alap modell mellett a SmoothProxy változata is, és amikor mozgatom az eredeti vertexeit... Akkor néha már lassú...
    Akkor neki is vágok majd, ha megtalálom a drivert...
    Amúgy cserélgetnem kell majd mindig: játékokhoz hogy szuperál? Nem kell durvához (legyen CS, meg UT2004 meg ilyenek...)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Én is most Softmoddoltam FireGL T2-re... A Maya szereti, sokkal gyorsabb lett, az UT2004 meg még mindig pöpec akadásmentes Onslaught pályán 1280x1024-ben minden csutkán... Szóval elégedett vagyok :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    ezt akarod megcsinálni, vagy ezt csináltad?
    ja én most itt tartok a BMW-mel:
    Bővebben: link

    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Csinálhatod bump mappal is, displacement mappal is (de akkor nagyon tisztának kell lennie, mert a legkisebb egyéb szín is meglátszik...), vagy ki is modellezheted... Én konkrétan ki szoktam modellezni, bár repülőt még nem csináltam (pedig igen szeretem őket már 6-7 éves korom óta :D). Milyen modellt csinálsz? NURBS vagy poly? Mert kimodellezni akkor tudod, ha poly modellt csinálsz. Azaz azt hiszem csak akkor... én nem tudnám kialakítani nurbs mellett, ráadásul nehéz is lenne... Ja bocs, elfelejtettem, hogy MAY-ozol :D:D:D Akkor ilyen editable mesh meg ilyenekkel szórakozol :D Akkor is javaslom a kimodellezést... Megrajzolod két párhuzamos vonallal a gép panelezését, majd a köztes részt befele extrudálod... Én maya-ba így csinálom... Meshsmooth lesz rajta? Mert ha igen, akkor ezzel esetleg akadhatnak problémáid. Szóval ez a modellezős eljárás több buktatóval jár, és kép esetén nyugodtan csinálhatod bumppal is, csak persze ilyenkor minden csak virtuális panel (később manipulálni nem lehet, pl. kinyitni...) De gondolom ezt amúgy se akarod, szal nekem jó :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ahogy gondolod.. szerintem nem túl bonyolult panelt modellezni... persze a lustaság nagy úr... Én pl. most a kocsim légszűrő rácsozatát modelleztem ki, mert nem akartam textúrával megoldani :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Én úgy oldom meg ezt a bevilágítási és egyéb dolgot, hogy építek egy alap 3 point lightning bevilágítást, és layerre teszem egy plane-nel együtt... ezt elnevezem ''rendering place''-nek, és kikapcsolom. Csak akkor kapcsolom be, amikor kell... Nos ennél a képnél kellett volna:DD:DD Szóval ezeknél a preshoot képeknél nem szoktam, max a padlót bekapcsolni... Meg azért Mental Ray production quallity, raytrace-szel... Amúgy nem szórakozok vele, mert majd csak a végén lesz normálisan bevilágítva/beshaderelve... Nem mintha csináltam volna már normális shadert/MR rendert :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Szerintem meg PDF;]:D:D
    Amúgy én nem sakkfigurával meg kancsóval kezdtem :D Nem is tudom, mi volt az első, de azt biztos, hogy 4 nap múlva már az űrhajóimon kellett dolgoznom:D
    A kocsimon nekikezdtem a lakatos munkának is (értsd nagyon puklis lett sok helyen, így ezeket javítgatom...) A hátulján, középen kezdtem, és haladok kifelé...
    Bővebben: link
    De ma nem haladtam sokat, mert oktatáson voltam 13:00-tól este 19:30-ig:((

    ''Do or do not. There is no try.'': ez hasonlít erre: Ne próbáld, tedd. Tedd vagy ne tedd. Ne próbáld :D:D:D:D (nem is tudom már, honnan származik... Ja Yoda :D:D:D:D)

    A kocsiért köszi, de koránsem olyan jó, mint hiszed... A wire-rajza a leg kétségbeejtőbb:O:O
    Ja és lassan nekem is el kell jobban mélyülnöm az animációk terén, ebben a Maya a legjobb a piacon, ha jól tudom... Mindenesetre elméletben már bevágtam a Wrap deformers-t, és a skinninget is úgy-ahogy... De majd még egyszer átrágom magam rajtuk... Meg a Deformersen is (pl mimika...) Ezek engem is nagyon érdekelnek, de az utóbbi 1,5 évben még csak a modellezésig jutottam:P:P Pedig majd minden nap foglalkozok vele, hetente olyan 4-5 óra legalább megvan... mostanában több... régebben kevesebb...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ja és még valami... Én ezt a kocsit nem fogm teljesen animálni, mármint a motorháztető nem fog emelkedni, mert nincs kedvem motort is gyártani alá... De az ajtó meg ilyenek, no meg a kerék majd animálható lesz nálam is, ha minden jól megy... Ja és kap majd valami faxa festést... Utána meg kicsi tuning változat, underground szerű festéssel... No de az még messze van, más projekteimmel is kellene foglalkoznom...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Balika: Venni kell PDA-t, és azon nézni:D:D Én már gondoltam rá, vagy egy laptopra... persze valami alacsony kategóriásra... De most már ha veszek, 250 körül egész faszát is lehet kapni (WLAN meg ilyenek... ) Persze PDF olvasásra ''kicsit'' drága... És ehhez sokat kellene még dolgoznom... Vagy egyáltalán dolgoznom, mert most nem teszem:O:O Pedig jól jönne némi rugó... De gépre így is egy vagyont költöttem Szeptember óta (olyan 100-120k-t).
    Honnan találtad ki, hogy nem igazán jó a 15''@1024 + 700 Ft-os egér 3d-zni?:DDD:DDD
    Én ezért vettem egy 21''-es moncsit (1600x1200@75 vagy 1280@85), még 512 ramot (sajna 512 sem igazán elég már nekem néha... Főleg most, hogy belekezdtem a részecskrerendszerekbe is...), és egy olyan egeret (A4Tech RFSOP-35A), ami baráti áron havertól használtan is 3500 pénz volt:D De 800 DPI, és ez a lényeg... Mellesleg rádiós, ami nem lenne lényeg, főleg, hogy elem kellene bele, de a töltője kábeles, szal most folyamatosan kábelen van, és töltődik. Az aksi úgyis eléggé halott már :D Én mindig is háklis voltam az egerekre, mert végülis ezzel dolgozol és játszol a legtöbbet... Persze nem kell, hogy feltétlen drága vagy vér profi legyen, de egy biztos: 3D-hez minimum optikai kell!!! Golyóssal kínszenvedés... Monitorból meg be van állítva a régi is duálba (14''@1024x768@60Hz... szal ismerős a helyzeted :D)
    A kocsi persze még a javítgatások előtt ál. Egyszerű: ahol hullámos, ott még nem csináltam meg a javítást:) Amúgy a kocsi 4 kép alapján készül, eléggé szemmérték alapján, mert a képek se nem részletesek, se nem pontosak... Szóval begyűjtöttem vagy 100 referenciafotót is (www.germancarfans.com), és azok segítségével részletezem... Maga a modellezés meg poly modelling, mégpedig edge extrude, merge meg soften/harden... Meg soksok vertex tologatás :D De volt, hogy bizonyos elemeket Nurbs-ból csináltam, és azokat alakítottam át poly-ba... De végül ezeket kidobtam, és mégis maradt a csak poly... Tükrök meg majd később lesznek. Ma nem haladtam még vele, mert részecskerendszerekkel meg gáz és folyadékdinamikával foglalkoztam.. Csináltam fasza kis kamera mellett elsuhanó nyomjelzős lövedékekes jelenetet :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Láttam, de nem értek hozzá... A MAX nem az én asztalom...
    Tudjátok, hogy mindenhez hozzászólok, amihez értek... Néha ahhoz is, amihez nem... De ez tényleg nem az én asztalom:DD:DD:DD

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ebben még én is tudok neked asszem segíteni... Szóval a lathe módosítót ha ráteszed valamire, akkor maga a Lathe kiírás mellett van egy plussz. Na azt lenyitod, és akkor ott van az Axis... arra katt, és elmozgatod a tengelyt...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Huh... ehhez már tényleg nem nagyon értek... De arra emlékszem, hogy még régebben nekem is volt ilyen bajom, akkor megoldottam úgy, hogy a ráaggatott textúra színénél bekapcsoltam a material editorban a 2 sided kapcsolót... onnantól már volt... de ez nem mindig jött be...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    És is szeretem a könyveket, és olvasni is... De be kell látnom, hogy az összes Maya vagy CG jellegű könyvem gépen van... Az egerem nekem is szokott ilyet csinálni, de csak ritkán... kibírom :D Szerintem én sem használnám ki a PDA-t, de azért kéne :D Annál jobban kihasználnék mostanában egy digitalizáló táblát Maya-hoz... de az se olcsó... Nincs most egy huszasom venni egy alapszintűt...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Jaja... Pl ez:
    Bővebben: link
    ára olyan durván 1 milla :D De szép nagy LCD-n rajzolhatsz :D
    De jó lenne, mert sok mindenben fel tudnám használni a Maya-ban

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Hát igen... Nekem ekkora :D:D:D De annyit fogyaszt...:O:O Meg kicsit sokat kell takarítani...:C

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Szépek, de ezek már tényleg nem férnének el a szobámban :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    De vajon miért írták, hogy már nem a videókártya látja el őket árammal... Miért nem bírja ellátni a 30''-osat???:DDD:DDD:DDD:DDD:DDD:DDD:DDD

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    20''-os ilyen TFT? Hát sok sikert:P:P

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Dehogy... Csak nem tudtam, hogy 20''-os monitort akarsz venni, vagy EZT a 20''-os Apple TFT-t:D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz taltos #254 üzenetére

    Dehogy... Biztos megéri az árát... És az Apple nem gyárt bóvlit

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Hát valóban van eltérés, de ezeknél már szinte nem is látható... Amúgy az eltérés gyakran nem zavaró a mezei tft-knél sem, sőt néha észre sem venni, de mihelyst nem tökéletesen szemből nézzük, máris csal a színeken...De ezek igazán profik... Szerinted majd 1 milláért a 30''-osnak kell csalnia?:D:D:D

    Maya-ban nem gond a kiexportálás, mert alapból van benne, hogy snapshotot csináljon bármilyen formátumba, vagy tegye ki Photoshopba rétegesen :D:D:D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    No határtalan lustaságom és viszonylagos elfoglaltságom (még két embernek segítek modellezni+jogsi tanulása... :D) mellett most sikerült erőt vennem magamon, és haladtam a kocsival... Ez a viszonylag kész hátsó rész, még majd esetleg részletezem egy kicsit, meg egyengetem, ha a reflection szar lesz :D
    [kép]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    A render egy olyan 10-20 sec:D:D MAX...
    Most már dolgoztam a továbbiakon, de most feladtam egy kicsit, mert belevetettem magam a Gnomon Expressions 1-2-be... Nagyon vad...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Hidd el, még nem is vagyok valami magas szinten... Ez egy olyan erős középhaladó szint... Egyébként akkor elmesélem, bár asszem megtettem már, de még egy alkalom nem számít :D

    Szóval volt anno 2003 szeptembere... Ekkor kezdtem a sulinkban a multimédia-fejlesztő ötödévet, mert még nem akartam elmenni fősulira/egyetemre... Ekkor hallottuk, hogy kell majd csinálni ''szakdolgozatot'' Persze ennek nem kell főiskolai/egyetemi szintűnek lennie, de azért kell csinálni. Azt mondták, hogy legyen 20-25 oldal...Hárman elhatároztuk, hogy egy játékot csinálunk majd, Volt egy programozó, mondtam, hogy én csinálom a grafikákat, mert most kezdten el a MAX-ot. A harmadik gyerek Paint Shop Pro és zenei dolgokat csinált... Szóval tervezgettünk meg ökörködtünk, de nem nagyon foglalkoztunk a témával olyan decemberig... Addig én se nagyon MAXoztam... Szóval januárban, mivel nyakunkon volt a határidő (asszem április utolsó napjai), egyre többet beszéltünk róla, tervezgettünk (órán! de a tanár csak azért szólt ránk, hogy legyünk csöndesebbek, de nyugottan beszéljük meg, amit meg kell... :D:D:D:D) Szóval órán terveztünk, meg szünetben, és elkezdtük csinálni a dolgainkat... Én Január közepétől belehúztam, és elkezdtem normálisabban foglalkozni a MAX-szal, napi olyan 1-1,5 órát (Ebben az ötödévben nem kaptam kolit miskolcon, így minden nap be kellett járnom otthonról: 4:30-kor keltem, 5:05-kor ment a buszom, 7:20-ra voltam a suliban, és haza olyan 18:30-ra értem...) szal ezért foglalkoztam vele ilyen 1-1,5 órákat... Haladtunk, én elkezdtem modellezni NURBS-ban (mondjuk persze úgy, hogy csináltam valamit, és azt mondtam róla, hogy ez a hajó :D) Kihoztam egész jó kis gépeket is... Maguk a gépek elkészítési ideje olyan 2-3 óra volt per darab (sejtheted, milyen részletesek voltak :D), de a legnagyobbat olyan 22 óra tiszta munkával csináltam meg... Ezután jött az animálás, majd a VideoPost... Meg a renderelés... A végére annyira sűrű volt a helyzet, hogy amíg suliban voltam, addig a gépem otthon renderelt... Mondjuk az utolsó 1-1,5 hónapban remek dolgunk volt. Mivel minden tanár tudta, hogy mit csinálunk, így pl. a számomra legkedvesebb számtechtanárunk azt mondta, hogy pénteken úgyis az öt óránkból négyet vele töltöttünk volna, ő azt mondta, hogy vonuljunk el a termébe, ahol volt 15 db 1,7-es cerka (volt vagy 10 számtechterem a suliban, ez olyan középszintú terem volt......), és csináljuk ott közösen, csöndben, mert tudja, hogy úgyse figyelnénk az óráján. Csak hogy ott volt az utolsó, ötödik óra, amire meg már sose mentünk be (azért megkértük a tanárt, hogy ne nézze már rossz szemmell... szal csak dogákra ugrottunk be...) Viszont az órák után nem mentünk haza, hanem du. olyan ötig csináltam én,mert haza is kellett menni (olyan 1,5-2 óra az út) a többiek még maradtak :D És mindezt még tanítási szünetben is! Ennek ellenére közülünk persze senki sem stréber, sőt!!! csak azért csináltuk, mert fantasztikus volt a hangulat, bömbölt a metál zene, és egymást noszogattuk, hogy csináljuk.. Meg faxa kis videók is készültek, meg fotók a fejlesztésről... Na a progi persze nem lett kész, a videók viszont igen... A progi maga egy felülnézetes arcade lövöldözős game volt, amihez az én gépeimet használtuk (csináltam róla egy felül, és egy jobbra és balra 30-30 fokkal elfogatott képet, így ezeket a képeket mozgatta a progi...). Ja és lőni tudott... Meg volt intró, outró (mindkettő nagyon unalmas lett :D), meg credits videó meg ''cégintró'' :D A végén kezdtem Maya-zni, de nem akartam belevágni a leadás előtt... Tehát leadtuk, olyan 4-5 hónap MAX után már modelleztem vele egy kicsit (kihangsúlyozom, vicc, hogy milyen modelleket csináltam :D), animáltam (akkor ''találtam ki'' a két curve által vezérelt kameramozgást :D), és videopostot is kitanultam... Persze a szakdoga dícséretes ötös lett, külön igazgatói dícsérettel, meg mindennel :D Volt egy szakdoga védés is, persze csak bemutattuk, és ki is mentünk, mert nem tudtak semmit szólni a dologhoz, hogy ők ilyet meg sem tudnának csinálni... Hát erről van szó :D:D:D Szóval közben már maya-ztam... 2004 májusa óta foglalkozom csak ezzel a progival... Most már 2005 májusa van, és most itt tartok modellezésben... Hozzá kell tenni, hogy kb. 3 hónapja még nem tudtam volna megcsinálni ezt a kocsit :D De most, hogy nincs sulim szeptemberig, így olyan 2 hónapja van időm mélyebben is foglalkozni vele... Sajna a lustaságom nagyon erős hátráltató tényező, de átlagban igyekszem napi 2-3 órát foglalkozni a témával... Leszedtem egy csomó (olyan 50-60 gigányi) tutorial Videót, ezeknek a 80-85%-ka mayahoz van... De van MAX-os és XSI-s is, mert ezekből is tudok már tanulni... Szóval szép lassan átrágram magam ezeken, és gyakoroltam, gyakoroltam, gyakoroltam... Ja és azt is hozzá kell tenni, hogy csak autót tudok ilyen szinten csinálni, az organikus még nem megy ennyire, de azzal is haladok... Most egy emberi arccal szenvedtem a BMW előtt, de ezt itt is mutogattam... De nem lett valami jó... Szóval ime az én ''kis'' történetem, nekem eddig tartott... Ha van tehettséged a dologhoz, akkor rövidebb is lehet... Nekem nincs túl sok...:((

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Egyiksem... Csináltam egy Face-t, és az edge-eit textrude-oltam, és megfelelő helyre igazgattam... Szal gyakorlatilag az egész kocsi egy darab Face-ből lett létrehozva, de később feldaraboltam, mert már a modell túloldalán lévő dolgokat is kijelölgettem :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #72042496 #272 üzenetére

    Parancsolj... Azért, amiért az off topic hozzászólást sem... Mert lusta vagyok :D
    Amúgy nem is szoktam hozzá, mert a fórumok jó része belinkeli az előző szöveget is az üzenetem elé, és mivel sokat szoktam írni, így sok szokott lenni a válasz is :D Ekkor még hoszabb lesz az én kiírásom :D Szóval részben ezért is... Másrészt nincs az arcomban a Válasz gomb :D
    Egyébként azért hallod azt, hogy a MAX gyengébb animálásban, mint a Maya, mert az is... Az egy dolog, hogy két kattintással kapsz egy faxa dolgot, de ez úgy általában is érvényes a MAX-ra... Szóval kapsz egy cuccot, aminek a paraméterezésére lényegesen kevesebb szabadságod van... A Maya-ba gyakran sokkal több mindent lehet beállítani, és ez majdnem minden téren látszik... Szóval az egy dolog, hogy mit lehet gyorsan csinálni MAX-szal, és az egy másik dolog, hogy mennyire tudod Valóban testreszabni.... Szóval szerintem ezért... :D Mellesleg ez nem azt jelenti, hogy kevés dolgot lehetne MAX-ban beállítani, hanem azt, hogy a Maya-ban még több mindent lehet :D
    De ellél többet nem mondok a témáról, mert nem igazán ismerem a MAX csonti és skinrendszerét...

    Nem mondta senki, hogy Maya-hoz egyáltalán nincs könyv... Egy van :D Mármint ez az egyetlen magyar nyelvű maya könyv :D
    Ne kezdjük el firtatni, melyik progi kezelőfelülete jobb :D Tudom, nem kezdted, csak mondom, hogy én se kezdjem... :D Elég annyit a dologról, hogy most Maya-ba 10x gyorsabban csinálok mindent, mint anno MAX-ban... Pl. a kamerakezelés (mármint pl. modellezés közben) szerintem verhetetlen a Maya-ban (a Space-re felgördülő menüktől kezdve, ami után egy irányhúzásra azonnal képet vált... Na jó ez szarul hangzott... Szóval space+jobbra húzni az egeret: persp nézet, fel a top, balra a right, le a front... Aztán Ctrl+jobb, közép és bal klikk a kamerakezelés... Úgy csűröm csavarom a kamerát 1 sec alatt, hogy jó nézni... Amikor most átmentem MAX-ba kiimportálni egy MAX file-t OBJ-be, hát kellett neki egy pár perc, mert semmit sem találtam... Ja és az a bajom a mostani billentyűzetemmel, hogy nem vagy 200 gombos... Mert szinte elfogytak a hotkey-ek (szinte minden betű, ctrl+minden betű és alt+minden betű betellt... Viszont így most átkozott kényelmes...) Modellezni is úgy szoktam, hogy kikapcsolok minden menüt, meg ablakot, és a 21-esen csak a modell van... És mindent hotkey-el érek el, meg saját készítésű Marking menüből (Space + a képernyő tetején középklikk, és máris ott vannak a tükrözési beállításaim, lenn középklikk helyen a scriptjeim... :D)... Na jó, nagyon belelovalltam magam, pedig én mondtam, hogy ne menjünk bele... Én erre esküszök :D Ja amúgy a Maya is megnyitja... A hypershade-be behúzott textúra is azonnal bekerül a progiba, lehet is hozzárendelni a shaderhez...
    Ja és a Hypershade-ben meg lehet adni füleket, amik lehetnek könyvtárak... Persze azonnal betettem egy-egy ilyenre a Shader Library-mat, a Texture Library-mat és a Reference Library-mat... Szóval ha kell valami textúra, akkor megnyitom a Hípershade-ed (mint nálatok az M), és fenn a fülön állítva máris láthatom az összes textúrát, előre elkészített shadereket, referenciaképeket, particle és fluidrendszereket... szerintem verhetetlen. :D

    Milyen MAX-os kalkulátorra gondoltál? Polygon Counterre? Szerintem nem, mert azt még én is ismerem... :D

    Ja és a Maya bonyolultságáról csak annyit, hogy fenn a főmenüben a File-Edit-Modify-Create-Window-Display menü ugyan mindig stabil, de az utána lévő 5-6-7 menü már állítható, azaz állítani is kell... Külön beállítás van modellingre, animationra, Dynamicsra, renderingre, cloth-ra, Live-ra...Szóval még azt is változtatva lehet elérni a dolgokat... Na Ezért van nekem minden hotkeyen :D
    Na jó, befogom már a számat, majd inkább válaszolok a tieitekre :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Nekem a CTRL-N-re az új file jön be :D
    Tudom, hogy ha máig MAX-oztam volna, akkor abban is sokkal jobban mozognék... Evidens... De nekem ez akkoris bejön :D És tudod, hogy nem azért mondtam, hogy kérkedjek a Maya-val... :D Mert mindenki, aki azt kérdi tőlem, hogy melyik a jobb, én azt mondom, hogy Kinek mi... Mindkettővel ugyanazokat meg lehet csinálni... Csak az egyikben ez a könyebb, a másikban az... :D Sőt, kifejezetten azt ajánlom, hogy ne Maya-val kezdjenek, mert mint mindjárt megmutatom, vannak benne még durva dolgok :D
    Csináltam egy pár képet a maya rejtett értékeiről, és arról, hogy miért kellett háromszor is nekiugranom anno az átálláshoz :D Mi ijesztett el... de túlléptem rajta :D
    Szóval először:
    Amit meséltem a Marking Menu-ről... Elég nehéz szavakba önteni, így csináltam róla egy kis videót, ahol lassan megmutatom, mire gondoltam... Azt a menüt, amit lenyitok jobboldalt, azt én csináltam, nem alap...
    Bővebben: link
    Szóval így műxik maga a Marking menü... Ezzel ki is van számomra váltva a Create Nurbs, Poly és Subdiv menü :D Egyébként be lehet ilyet állítani fel-le-jobbra-balra irányba kattinthatósra, mind a négy helyen külön jobb-közép-bal klikkre lehet egy-egy felbikkanó menüt tenni... És minden helyre lehet 9 helyre pakolni a parancsokat, amik között van egy olyan, hogy submenu... Mint ebből kitalálhattátok, ezt letéve megint kapunk kilenc új helyet... Szóval mindent le lehet ide pakolni, amit akar az ember, de persze az ésszerűség határáig, ugyanis az ember már nem nagyon szeret bajlódni az enyémnél mélyebb elágazásokkal...
    Itt a létrehozás képernyője:
    Bővebben: link
    Na akkor ami elijesztett:
    Bővebben: link
    Ez egy egyszerű Subdiv gömb adatmenüje... Mint láthatjátok, 4 fülön vannak az értékei, és mind a négy ilyen hosszú, mint ez (lásd a csuszkát, hogy még mennyi paramétere van...)... A harmadik fül alatt csak egy egyképernyős struktúra van, az kifér :D
    Bővebben: link
    Ezen a képen a golyó alap szürke Lambert Shaderének a paraméterei vannak... Na ennyit arról, hogy mennyi mindent lehet beállítani a festésnél is :D Ja és ahol kis fekete-fehér négyzet van az érték mellett, ott erre rákattintva lehet valamivel vezérelni azt az értéket... Pl. lehet egy Ramp-pel vagy valamilyen hasonló textúrával ellátni, vagy pl. file-t is itt lehet neki megadni (color csatornára File-t rátenni = kűlső filetextúra... Bocs, ha úgy néz ki, mintha hülyének néznélek titeket, higyjétek el, nem teszem...)

    Bővebben: link
    Ez a Paint Effects ecsetkiválasztó ablaka (Visor), amiről lehet fluid és Particle effekteket is kezelni... Itt ezen a képen 6 előre elkészített Fluid script látható, amivel ilyeneket lehet, mint a képen... Ezek előre elkészített beállítások, leteszed, és így néz ki... Mintha egy mentés lenne... :D
    Bővebben: link
    Ezen a képen már tényleges ecsetminták vannak... Kiválasztod a megfelelőt, és festessz vele... A végeredmény egy olyan kép, amin egy csomó ilyen fa lesz, renderelhető, élethű is viszonylag, csak nem modell, ergo nem vet árnyékot... Viszont sokkal gyorsabb... Egyébként át lehet konvertálni később polyvá a paint effectset...

    Végül pedig a Hypershade...
    Bővebben: link
    Ezen a képen a Hypershade alapelrendezése látszik. Oldalt a különböző elemek, amikből lehet építkezni, fenn a jelenetben lévő shaderek, lenn pedig az épp aktuálisan odatett shader felépítése. A lenti ablak a Work Area... Itt kell pakolgatni a darabokat... Jelenleg egy viszonylag egyszerű anyag látható... Mint látjátok, kira kis kötögetős játék... Egyiknek ezt a csatornáját kössük össze a másiknak azzal a csatornájával (pl egy felhő textúra alpha csatornáját a főszín átlátszósági csatornájával, ergo ahol felhő van, ott átlátszik, ahol nem, ott nem... Ugyanez bump mapnál...)
    Bővebben: link
    Ez a második kép az általam konfigolt Shader Library könyváram (e:\cg\shader library) tartalmát mutatja... Mint látjátok, elég volt fenn átlépni egy másik fülre... Ott jobb klikk a shaderre, és import... és benn is van :D
    Bővebben: link
    Ugyanaz, csak most a Texture Library-bmól mutat...
    Bővebben: link
    És a reference library a BMW-m referenciaképeivel... Így nem kell kimennem pl. intézőbe, mert innen elérek mindent... persze duplakattal meg is nyitja :d
    Végül az utolsó képen egy viszonylag tisztesebb shader látható. de még ez sem bonyolult... Láttam már 60-70 elemből álló shadert is (több layeres autóbevonat)
    Bővebben: link

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    :D:D Na a sihedert is rég mondták már rám... Nem vagyok egy vén csont, de azért 20 már elmúltam :D És végigéltem a számtech világ jó részét a Stuntstól mostanáig (persze azért igyekszem nem addikt lenni... Mostmár nem is nagyon játszok :D Sőt... Mára abszolút Jukebox/hobbigépnek lett degradálva, bár még sokat ülök előtte, mert minden ismerősöm fősulin/egyetemen van, és csak hétvégére jönnek haza... Szal addig csinálom a Maya-t :D)

    Ja Balika: az animot láthatjuk? Nem akartam röhögni, a marketing szerintem tud nehéz lenni... Mint bármely tantárgy, amit komolyan tanítanak...

    Amúgy nyakaskakas: Sajna én nem zenéltem, de ismerek egy-két zenekart, és voltam már próbán is velük (pl. a Remorse egyik gitárosa a gyerekkori barátomnak a pasia...). Szóval nem is nagyon vonzott a zenei élet, én a zenét csak hallgatni szeretem... Pedig dobos szívesen lennék :D... De addigis hallgatom a fasza kis kedvenceimet: Nightwish, Within temptation, Lacuna Coil, Avantasia, Elvenking... szal minden ilyen metált,
    meg ezen kívül nagyon szeretem a filmzenékből is a jókat: Gyűrűk Ura sorozat (Főleg a 2. részben a Gollum'-s Song-ot), Hair, Jézus Krisztus Szupersztárt (OK, ez a kettő nem annyira filmzene, hanem musicel), Utolsó Mohikán, Twin Peaks... Szeretem még az Evanescence-t, 2-3 Linkin Park számot, Tereskova, Therion, Tool, Portishead, Nirvana, Loreena McKennit... Szóval elég széles a zenei ízléspalettám, mindent szeretek, ahol profin tudnak játszani a hangszereiken, az énekesnek meg kiművelt hangja van...

    Na most nekiállok majd lecsekkolni a felvételimet, és utána vissza a Maya-hoz, meg a Galaxis Utikalaúz Stopposoknakhoz...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    na csináltam egy kicsit a srácok animját. most főleg a bolygó kinézetét gyúrtam... Mivel Yavinnos textúrám nem volt, így a vénusz vörös textúráját alakítottam át kékre... Nem volt rossz meló :D Mármint amire megtaláltam PS-ben,, hogy hol van... Aztán jött az incandescence és a glow beállítás, majd az árnyék... és pillanatnyilag ez lett a vége:
    Bővebben: link

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ma délfele jön haza tesóm, úgyhogy nem tudom, mikor leszek neten... legkésőbb vasárnap vagy hétfőn jelentkezem...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    :D Tudom, hogy ezek benn vannak a MAx-ba is... Nem sok olyan dolog van az egyikben, ami ne lenne már a másikban... Eléggé egy helyen tartanak...
    Most megalkottam az első scriptemet, amit be is tettem hotkeyre... ez leteszi a kocsim anyagát félig átlátszóvá, majd vissza, de más anyaghoz nem nyúl... Ezért kellett scriptet írni rá (na jó, egy sor :D)... De így faxa... Nem volt ilyen hotkeyelhető parancs, ígx csináltam...

    Ja a videó majd jöhet a paydogs@freemail.hu-ra... ha kisebb, mint 5 mega csomizva :D

    Ja és rohadt jó ez az udvar, majd ha haladok a kocsimmal, akkor küldök én is képet, ha nem lesz itt tesóm...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Épp írni akartam, hogy csak nem mindenki dolgozik serényen :D
    Nos éljen a Manowar!!! :D Kira a kép. Este én is linkelgetek majd, de még előtte folytatom a kocsimat...
    A renderidőm most olyan 30 sec, a modell smootholva olyan 250 000 háromszög (olyan 110 000 face, szal kb ennyi poly is :D bár néha a fene se tudja, hogy mi az a poly :D).
    Alap lambert shader van rajta, nincs tükröződés, se fénytörés... A bevilágítás 2 directional light (amerre mutat, arra egymással párhuzamos fénysugarakat küld, tehát nem egy pontból, hanem arról... Hasonló az Area lighthoz...). A renderelés Mental Ray-ben történik, Raytracing bekapcsolva, és Production Quallity (ennél magasabb preset már csak a motion blur-ös Production van... szal majdnem maximális beállítás mellett) Final Gather és Global Illumination még nincs rajta... Árnyékok raytrace-es árnyékok... Szal nem egy minimális beállítás mellett van. Ami ott nálad bibi volt, az az, hogy Skylight-tal volt bevilágítva, és biztos, hogy sok volt a tükröződő felület... Nagyon szép eredményeket lehet elérni Skylight-tal, de csak egyszerű elemeken, ugyanis rettenetesen sok fénysugárral számol, sokkal többel, mint amivel kellene... És ha ezt mondjuk 4-5 pattanási pontig számolja a reflection/refractionok esetén, akkor így nem is csoda...
    Egyszer amikor csináltam egy képet, én is beleestem ebbe a hibába... Egy sarokban volt 4 kard... persze a penge meg a keresztvas tükröződő felület volt... A reflection-t 3-ra állítottam... Bele egy skylight-ot... Végeredmény: 5 perc alatt elért a tükröződő területekig fentről, majd elkezdte az számolni... Itt is hagytam, másnap reggel (10 óra múlva) még mindig csak egy olyan 10-15 pixelnyit haladt lefele... Miért? Mert olyan soksok fényt számolt ki, ami mind elért egy tükröződésig, ami pattant majd megint majd megint... és ezt sokszor... Szóval csak óvatosan a Skylight-tal, mert irreálisan nagy renderidőt eredményez... Szerintem a haladóktól felfele nem is használja senki, mert ugyazazokat az eredményeket el lehet érni jó beállítású spotlight-okkal...
    Gnomon Rendering I-ben is azt tanítják, hogy ugyan van vagy 6-7 féle fény Maya-ban, de ebből csak a Spot-ot és a directional light-ot érdemes használni, és még esetleg az Omnit, ahol nagyon kell... Azért ezeket, mert pl. az omni mindenfele küld fénysugarakat, és ha pl. egy sarokban álló dolgot akarunk csak megvilágítani, akkor miért küldjünk fényeket az ellenkező irányba, vagy fel-le is, ha azt nem is látjuk... Én is mindig csak a Spot-ot és a Directional-t használom, mert pl. ebből egy Three point lightning-ot kialakítva jókat lehet csinálni...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ja és még valami... Látom, kezdessz egészen ''háromdésen'' beszélni:DDD:DDD Helyes :D Csak így tovább :D És helyes, hogy így magadtól jövögetsz rá a megoldásokra... Emlékszem mennyit szenvedtem azzal, mire megtaláltam az automata Normal beállítást Maya alatt (Soften/harden :D)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák