- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dregpeter
tag
üdv.
Kérdésem lenne:
3ds maxban, hogyan lehet egy cubot vagy boxot, méretre igazitani, azonkivül hogy scale -t vagy más Editable poly opciot hazsnálnék.
Példa:
van egy 10*20*30 as kockám, szeretném, ha 20*20*30 as lenne, ezt hogyan tudom elérni? biztos van rá valami opcio nem?Nem találom. De probáltam scalevel is, de ott csak % os változást engedélyez és ha változtatok rjata a propertiesben nem változik a test nagysága.
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
-
dregpeter
tag
igen ott lehet editable polyban szerkezgetni, vertex , stb, de nekem olyanra lenne szükségem amiben megtudom adni hogy 10*10*40 kockámat 20*20*40 -esre állitsa, mert a scale csak % -ban kicsinyit nagyit
wagzee: ugyanott, ha az érték után írod a mértékegységet...
de ha már ebitable polyban már a kockámat szerkeztettem akkor már nem adja igy ki, mert a vertex , stb jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
-
veterán
válasz dregpeter #3957 üzenetére
az editable poly ugyanolyan, mint maya-ban, ha törlöd a history-t... Ha leteszel egy kockát mondjuk, az egy primitív, ergo egy olyan, 12 polyból (triangle) álló test, ami mivel primitív, vannak paraméterei (szélesség-magasság-mélység, stb) Onnantól, hogy editable poly-vá konvertálod, az már nem primitív lesz, hanem egy szimpla, 12 polyból álló test (egyenértékű egy ugyanennyi háromszögből, darabonként összerakott testtel). Ezért nem lehet már alakítani a kiinduló értékeket. Én ha utána valamit pontosan, méretre akarok csinálni, akkor dummy objekteket készítek, vagy gridhez igazítom...a grid nálam 20x20 centisre van állítva maya-ban, tehát egy kocka 20x20 centis, és 20-20 darab van egymás mellett (ergo 4m x 4m-es a gridem), ehhez tudok viszonyítani, illetve csinálok néha dummy embert (1.80 magas), amihez viszonyíthatok, vagy mondjuk 2 méter 56 centi hosszú dobozt, amihez snappelhetek (vagy ami a legjobban bejött: két lokátor közé beteszek egy distance módosítót, ami mutatja egy nyíllal a két lokátor közti távot, így mérve meg, milyen hosszú az adott elem, és a lokátorokhoz snappelni is tudok...)
de ez maya, max-ban meg kell keresni a megfelelőjétStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dregpeter
tag
válasz Menthirist #3959 üzenetére
igen, Én is haosnlóan gondolkodtam aztán, hogy mondjam, amit megakarok csinálni objektum azt lemértem pontosan, majd csináltma egy kockát amire rámértem az előzőleg kimért és már editablevel szerkeztett objektumot, és kész, jo
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
Romeo23
tag
válasz dregpeter #3952 üzenetére
Én azt olvastam abban a könyvben amit most tanulgatok, hogy van külső és van belső mértékegység rendszer a 3ds max ban. Alapból talán a coll-rendszer van beállítva, de át lehet állítani, hogy mm-ben mérjen, illetve lehet saját mértékegység rendszert is kreálni. Ez mind a külső mértékegység rendszer, amit a program magának átszámol a belsőbe, ami viszont nem metrikus, hanem az amerikai coll-os. De természetesen lehet, hogy rosszul emlékszek, de ilyesmit olvastam, de majd ha hazaértem melóból, akkor megnézem.
Project Torque nickem: PeArp80
-
dregpeter
tag
unvrapnál (3dsmaxban) van egy olyan problémám ami k**ra idegesit. Amikor a veszem fel a oldalakat néha átüt a túloldalra és azt is bejelöli, hogyan lehet ezt kiköszöbölni?
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
Romeo23
tag
válasz dregpeter #3962 üzenetére
Ezt találtam:
Hogy egzakt modellezést folytathassunk,
szükség van méretértékekre, ezeknek pedig valamilyen
mértékegységre. A program kétféle mértékegységgel
dolgozik egy idõben, egy belsõvel, amelyet a belsõ ábrázoláshoz használ, és egy külsõvel, amelyet a felhasználó lát, amiben a program a méreteket kijelzi. Utóbbi
mértékegység az, amelyben a méreteket megadhatjuk
és amelyben a program kijelzi azokat. A két mértékegység közötti átváltást a program automatikusan elvégzi, ebbõl a felhasználó semmit sem vesz észre.
Miért van szükség két mértékegységre? Azért, hogy
a tárgyak valódi mérete független legyen az éppen alkalmazott
mértékegységtõl. Amikor egy méretet megadunk,
akkor a program azt átváltja a belsõ mértékegységre és ezzel az értékkel tárolja el a fájlokat. Ha egy így elkészült tárgyat betöltünk egy másik jelenetbe, akkor
ott is megfelelõ méretben jelenik meg, függetlenül
attól, hogy mi az aktuális megjelenítési mértékegység.
Másik elõnye, hogy így tetszõleges, akár nem szabvá-
nyos megjelenítési mértékegységeket is létrehozhatunk
anélkül, hogy ez befolyással lenne a valódi méretekre.
A program belsõ mértékegységét, valamint a váltó-
számát is megválaszthatjuk a File menü Preferences pontjának kiválasztása után elõtûnõ panel General lapján, a System Unit Scale paraméterekkel.
Itt megadhatjuk, hogy egy alap egység mennyi és
milyen egységnek feleljen meg. Ennek alapértéke 1 inch.
Megváltoztatása legfeljebb kerekítési szempontból indokolt.
Európai területen a metrikus mértékegység használata terjedt el.
Ha mi is azt használjuk megjelenítési mértékegységnek, akkor a programnak
ezt át kell váltania az angolszász
belsõ ábrázolási egységre, ami ez
egyszeres pontosság miatt kerekí-
tési problémákhoz vezethet, de ez
általában olyan kis mértékû, hogy
a gyakorlatban nincs jelentõsége.
Egy esetet azért megemlítenék,
amikor szükség lehet a mértékegységnek vagy váltószámának megváltoztatására, ez pedig a nagy méretek esete. Pl. egy
ûrbéli jelenet során a csillagközi távolságok ábrázolá-
sához nem célszerû mértékegység az inch.
Ide tartozó érték a Spinner Precision, amely a mértékegység megjelenítésének a pontossága a tizedesvesszõ után. Ennek alapértéke 3, ami azt jelenti, hogy a
méreteket és koordinátákat a program három
tizedesjegy pontossággal jelzi ki.
A belsõ ábrázolási mértékegységnél jóval fontosabb
a megjelenítési, szerkesztési mértékegység, mert ezzel
találkozunk a szerkesztések során, ebben adhatjuk
meg és ebben jelzi ki a méreteket a program. Beállítani
a Views menü Unit Setup pontjának hatására megjelenõ panelen lehet. Négy beállítás közül választhatunk.
Az elsõ a Metric, amely metrikus mértékegységet jelent.
A váltószámát az alatta lévõ listakapcsoló elemei
közül választhatjuk meg. Ez lehet milliméter, centimé-
ter, méter vagy kilométer. Az US Standard az amerikai
szabvány szerinti mértékegység. Itt külön megadhatjuk,
hogy tizedes vagy hagyományos legyen a kijelz
és formátuma. A Custom kapcsoló aktiválása után
saját mértékegységet hozhatunk létre, vagy tradicionális, de nem szabványos mértékeket állíthatunk be.
Az elsõ input mezõben kell megadni a mértékegység
betûjelét, ami minden méretszám után megjelenik. Ez
célszerûen egy, vagy két karakteres legyen. Az egyenlõségjel után lévõ szorzó mutatja meg, hogy ez az új
mértékegység hány olyan szabványos mértéknek felelmeg, amit a jobb oldali listakapcsol
óval választunk ki. Például ha a régi magyar mértékegységben,
az ölben akarunk méretezni,
akkor állítsuk be, hogy ÖL=189
Centimeters. Az utolsó választási
lehetõség a Generic Units, aminek
nincs külön mértékegység-jele, ez
a korábban ismertetett SystemUnit-nak felel meg.
Ha valamilyen mértéket adunk
meg numerikusan és nem adunk
meg hozzá mértékegységet, akkor azt az itt beállított
egységben értelmezi a program és szükség esetén megjeleníti utána az egység jelét. Ha egy-egy méretet nem a
beállított egységben akarunk megadni, akkor annak
utána kell írni mértékegységének a jelét. Az ilyen méreteket a program automatikusan átváltja a beállított
egységre és így jelzi ki.Project Torque nickem: PeArp80
-
Nyúltáp
senior tag
ha a kockad nem konvertalod at editable polyva, hanem modositokent dobod ra editable poly-t, akkor utana modosito veremben visszalephecc a box primitive tulajdonsagaihoz.
ha mar atkonvertaltad, akkor marad az amit menth irt.dregpeter: nyomd be unwrap selection parameterseinel a ignore backfacinget
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #3967 üzenetére
haha tuttamenmindigis, ha kitartoan keresem csak talalok vmi ficsort, ami meg nincse malyaban
amugy kivannyatok bodog szulinapot, me azvan.
visszais tertunk kis holiday-re a keleti blokkba, ugyhogy hosszu honapok ota eloszor el tudom inditani maxot...a.aa....kesz orgazmusAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
-
veterán
boldog szülinapot (még időben vagyok )
maya-ban összedobtam volna egy tortát, ha maya előtt lettem volna, ehelyett egész nap opengl-t írtam ismerősnek és vista-t telepítettem, a vista meg nem torta, opengl-ben tortát csinálni meg giccses lett volnaStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #3970 üzenetére
kosz sracok
Bici:
elso:kosz a huszados jol van
masodik: alakuloban
harmadik: jelentem megtortentMenth: pedig mit meg nem adtam volna egy turbo pascalos tortaert.
de kosz, azert azt a 1 cylindert ledobhattad volna mayaban
raraksz vmi beepitett oroszkremtorta shadert es kesz is vanAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #3972 üzenetére
kosz
zbrush vagy mudbox?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
dregpeter
tag
válasz Nyúltáp #3976 üzenetére
hát azt meghiszem, hogy nem népszerű, de hát probát megér, hallottam, olyat, hogy a Mayában lehet a csont és a bőr közé IZMOT tenni, és azzal mimikát generálni stb, gondolom nincs ilyen a 3d maxban, de akkor a mayával könyebb a arc animácio?
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
Nyúltáp
senior tag
válasz dregpeter #3977 üzenetére
nemtom mayaban vane beepitett muscle system, maxban tudtommal nincs (7esben amit hasznalok tuti nincs, azota lehet belepakoltak vmelyik ujabb releasbe, de nem remlik). Azonban mind2 programhoz letezik jopar plugin.
ACT
CAT
Herculeses vannak direkt mimikara kihegyezett facial animation toolkitek.
plo Morph-O-Maticde ezzel a muscle/mimika dologgal szerintem a 3d egyik legnehezebb teruletere tevedtel, ugyhogy sok szerencset
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
dregpeter
tag
-
félisten
válasz dregpeter #3980 üzenetére
Hali!
Nos, ez a téma nálam egyszer felkerült a terítékre, mondtam, hátha... Az eredmény láttán azt mondtam, hogy najó, ehhez még kell pár év. Azóta sokat fejlődtem, de még most is messze érzem magam tőle. A legfontosabb ezen a téren, hogy tudj valamilyen szinten rajzolni. Nem azért, mert ceruzával kell izmot rajzolni, hanem hogy legyenek anatómiai ismereteid, és minél jobban "lásd" a formákat.
Persze a MAX-os részét meg lehet tanulni ezek nélkül is, de ahhoz, hogy élethű mimikát készíts kellenek ezek is. Szerintem.
Ennek ellenére vágj bele, de számíts arra, hogy nem leszel az első próbálkozással elégedett.
Gondolom, ez nem játékba lesz, mert low-poly szinten nehezebb izmokkal foglalkozni, ráadásul a játék motorok közül szerintem egyik sem kezel ilyesmit. De lehet, hogy én tévedek.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
veterán
maya-ban ha jól tudom, a 2008-hoz van muscle extension, amúgy én még csak a CMUSCLE systemről hallottam (de nem vagyok benne a témában)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dregpeter
tag
válasz Menthirist #3983 üzenetére
igen a 2008 hoz van, valami sp1 névre keresztelve, akinek megvan a mayaja, ingyen letölthető az oldalrol, olyan 8-9 mb.
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
Nyúltáp
senior tag
válasz dregpeter #3984 üzenetére
olyan hudeigazan nem vagyok benne animacio temaban, de ha jol tevedek akkor tudtommal inkabb morphokat hasznalnak mimikahoz, nem muscle rendszereket.
vhol volt rola szo egy topicban, majd megprobalom megkeresni neked
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
ezzel egyetértek, mimika terén ha jól tudom általában morpholnak, játékok terén pedig mindig (+csontianim), de izom talán csak a nagyjátékfilmeknél van max
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
wagzee
csendes tag
válasz Menthirist #3986 üzenetére
Menth: olvastam hogy a Pixmania-n vettél egy bamboo-t...én ezt a Gondtalan Vásárlási Szerződést nem értem Ha nem veszem meg a szerződést akkor nem érvényes rá a két éves garancia vagy mi?
-
dregpeter
tag
Sziasztok
Nekem egésznap ezt irja kia max, nem tudok elmenteni semmit. Mitől van?
"Application error
An error has occurred and hte application will now close.
Do you want to attempt to save a copy the current scane?"aztán kilép.mitől van ez?
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
veterán
válasz dregpeter #3988 üzenetére
én kértem a gondtalan vásárlási szerződést (talán 2-2,5k plusszba került, és nem is tudtam még akkor, hogy elvileg nem is fontos kérni...)
amit a szerződés garantál:
-ha valahol 7 napon belül megtalálod a terméket egy másik magyar internetes oldalon olcsóbban, kifizetik a különbözetet
-ha egy éven belül elromlik, akkor a teljes árat levásárolhatod
-ha nem tetszik, visszavásárolják, és elköltheted másra az árat
-1 éven át a cucchoz tartozó esetleges kiegészítőket 25%-kal olcsóbban kapod...ha nem kéred a szerződést, passz, akkor mi van garanciát elvileg kötelesek akkor is adni, mivel a termék tán 10k fölött van... de nem spróroltam le azért, nehogy valami gondom legyen belőle...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz dregpeter #3988 üzenetére
passz, ilyen lehet sokmindentől... próbáld meg kitisztítani a jelenetedet minden felesleges elemtől (maya-ban pl az outliner sokszor szemetesedik régi transformnode-októl meg hasonlóktól)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dregpeter
tag
válasz Menthirist #3990 üzenetére
ezzel az a baj, hogy egy jelenet sincs, egy karakter van, egy test, és ennyi, elakarom menteni és kiirja ezt a szart, már nagyon ideges vagyok.
egyszerűen ha rámegyek a "save"-ra vagy a "save as"-ra ezt irja ki
[ Szerkesztve ]
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
veterán
teljesen üres jelenetet készítve, és ebbe mondjuk egy kockát letéve elmented... akkor is ezt csinálja?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dregpeter
tag
válasz Menthirist #3992 üzenetére
első pár pillanatben nem, de egy kicsit ügyködönék a kockán, elmenteném és ugyanez
Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI
-
veterán
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #3994 üzenetére
legegyszerubb ha ujra rakod maxot
nem raktal fel semmi uj drivert vagy vmi hasonlot ami bezavarhat neki?
amugy ha egy konkret file-al szarakszik, akkor neha segit ha bemergeled egy ujonnan letrehozott ures scenebe.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
vagy törölj settings-et, lehet abban van valami hiba...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Ja no
aktív tag
Hi,
Tudnátok ajánlani free materialokhoz oldalakat? Főleg építészetben használatos dologokhoz kéne: fa, fém, üveg, műanyag, illetve bevonatok: króm, eloxált alu, autófény.
Googlival nem jutottam sokra.
A régebben kreált modelljeimet szeretném kicsit felturbózni. Meg van olyan is, ahol eleve le se renderelődik a rárakott material. (ált step, vagy iges importgeometriákkal dolgozok) -
Ja no
aktív tag
válasz dregpeter #3999 üzenetére
Köszi!
ööö,
olyanra gondoltam, ami *.mat kiterjesztéssel bír, és csak be kell másolnom a megfelelő könyvárba. Vagy ez nem így műxik?
(nem vagyok expert. Pl chrome textúrát nem is lehet így betölteni külső helyről a mappingek miatt? )A fafelületek kifejezetten szépek!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest