Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bici #3100 üzenetére

    a dolog pikantériája az, hogy referenciaként nem képeket használok most, hanem a zbrush 3 average man modelljét importáltam át maya-ba, és akörül készítem a modellt... szóval ha ez x lábú, akkor a referencia is az :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Bici

    félisten

    válasz Menthirist #3101 üzenetére

    Há' nemtom, de ebből a szögből nekem úgy tűnik.
    Amúgy a MAX mintapéldái között is akad olyan, ami szerintem elég érdekes. Jó sokáig nem vettem észre ezeket én sem, de egy ideig dolgoztam egy rajzfilmstúdiónak csúfolható helyen, és az ottani rajzolók hobbi rajzai után sírtam a saját modelleimtől, de nem csak a sajátjaimtól.
    Ez nem a Tiédre értem, szerintem teljesen rendben van, de ebből a szögből számomra a lába picit fura. De lehet, hogy csal a szemem, és elölről OK.

    MOD: csinálj már róla egy képet szmből, és oldalról. Mert lehet, hogy én vagyok csak vaksi. :D

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • lantlant

    csendes tag

    válasz Nyúltáp #3087 üzenetére

    A material editorban sem jelenik meg egybol, ki kell lepni majd visszalepni a mat editorba. A nezetablak fullscreenes ''manoverere'' sem frissitett. Na mindegy azert koszi. :)

  • Nyúltáp

    senior tag

    válasz Bici #3094 üzenetére

    sikerült megen magamalávágni éccaka :( :DDD

    na, rágyüttem neked Bici :)
    noaszongyahogy. A loft ugyan télleg nem animálható, viszont hülyevagyok mer nem jutott eszembe hogy a deformationok viszont igen. Ésazis jólesz neked..kis trükközéssel.
    Naszóval, csináltam egy videót...most épp nem vagyok olyan állapotban, hogy hosszasan magyarázzak :) [link]
    annyi a dolgod, hogy szépen összerakod a loft-od megcsavargatod ahol akarod, ill felnagyítgatod (viszont azt majd nem scale deformal kell, minnya mondom ménem)
    Aztán csinálsz egy olyat, hogy scale deformal lenyomod a loftod méretét 0ra, aztán pár pont hozzáadásával csinálsz bele egy kis púpot, végül ezt a púpot animálod, hogy szépen elvándoroljon loft elejéről a végére. Viszont mivel scale deformot animáljuk, azzal igen bajos lesz nagyítgatni a szallagod. lehetséges éppenséggel de nagyon sokat kéne vele pöcsölni animálásnál. Ezért nagyításra ne azt használd, hanem egyszerűen adj meg egy nagyobb keresztmetszetű téglalapot shape-nek az adott pontokra. Remélem ez a megoldás már jó lesz, elég sokat lőttem má mellé :DDD

    Fényerő: Simán tudod fakelni a dolgot, csinálj egy másolatot a végleges animált szallagról, rakj rá egy erősebb fényerejű anyagot, aztán lődd ki tulajdonságainál a visible to camera, receive shadow meg receive GI pipákat, így ugyan világítani fog de nem látszódik renderen.

    Menth.: jól alakul a modell, jóhogy előre lemodellezed az egész formát és utána állsz csak neki részleteknek, így sokkal könyebben lőhetőek be az arányok (ráadásul már a modellezés korai szakaszában) ..amúgyis arányokon szokott elbukni a karakter modellek többsége. Így is egyből láthatő már hogy kicsi a kézfej, ill láb is túl csökevényes felsőtesthez képest, de ezeket te is írtad már. Viszont ami kimaradt, az a karakter válla. A páncél hónaljrészét szerintem dolgozd át, lefelé mélyebben vágj bele vagy ne legyen ilyen széles. Így, ilyen formában nem tudná szegény tengerész egy 60 foknál nagyobb szögben leengedni a karját, az persze más kérdés, hogy ezt kis csalással oldottad meg :) , úgyanis a válla elég rosszul van elhelyezve anatómiai szempontból, túlságosan távol áll a törzstől, egy jó 10-15cm-vel beljebb kéne kezdődnie a karoknak és talán túlságosan is lent vannak elhelyezve. Szerintem úgy álj neki a dolognak, hogy először csak nagyjából, teljesen elnagyolva modellezd meg a karakter teljes testét, aztán erre az elnagyolt modellre próbáld meg ráigazítani a páncélt, úgy biztos nem szaladsz bele olyasmibe, hogy olyan páncélt raksz szegény katonára amiben nem is tudna mozogni :)

    scriptelés: lassan kezdem énis felfedezni a dolog nagyszerűségét, pont minap mentett meg macro recorder egy elég nagy szívástól. Volt vagy 50 omni-m egy jelenetben(persze nem instance-k) amiknek mind rosszul lőttem be a fényerejét, macroscript nélkül egyenként állítgathattam volna át őket, így viszon macro recorderrel gyorsan kiloptam a parancsot fényerő állítgatásra ztán egy egyszerű for ciklussal meg is oldódott a problémám. wow, ájlávjú makrorekorder :DDD

    lantlant, akkor nemtom...énis csak vga driver gondra tudok gondolni, de lehet csak simán újra kéne raknod maxot.

    [Szerkesztve]

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • Bici

    félisten

    válasz Nyúltáp #3104 üzenetére

    A loft sikerült. Bár a szallag vége sz*raxik, mert hol háromszök alakú, hol egyenesen vágott, de ezt bugának be lehet tudni... :)
    Köszönöm!
    A világítósnál meg mit értesz az alatt, hogy nagyobb fényerejű textura? Bocsi, de e téren még zöldfülű vagyok! :D

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Nyúltáp

    senior tag

    válasz Bici #3105 üzenetére

    óbasszus má megen sikerült bebeasznom :DD
    naizé
    aszondom, hogy megcsinálod faszán szallagod, rádobsz egy olyan anyagot, ami pont úgy néz ki ahogy szeretnéd (hogy mennyire világíccsa meg környezetet nem lényeg) aztán cinálsuz szallagról egy másolatot, arra meg olyan anyagot dobsz ahun az output-al olyan mocskosul fel van nyomva fényerő hogy viláccson mint a izéakármi, lehet beég majd mintállat, meg homogén lesuz meg mittuggyamén, de a fentebb leírt pipák kilövéséel simán lemaszatolod renderről, csak a fénye fog láccódni.

    hanemérted szójjá, mejd holnap leírom megen józanul :DDD

    ui.: jön vki VOLT-ra?

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • Bici

    félisten

    válasz Nyúltáp #3106 üzenetére

    Na, mustmán értem. :D Köszönöm!

    (Vazz, Te elázva is le bírsz írni egy ilyet? :R)

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Menthirist

    veterán

    Nyúltáp: neked van igazad, be kell rúgni :D Csak sajna itthon vagyok, így viselkednem kell :D
    hogy mennyire nem tudom, milyen modellt csináljak, ami low poly is, lehet rajta majd zbrusholni is, nem kell hozzá nagy fantázia, illetve van hozzá kép, organikus is, stb, szóval mi sem bizonyítja jobban, hogy nekikezdtem egy lovagnak :D Bár a mostani modell páncélja is kicsit hasonlított ahhoz, de ez az lesz, ha lesz :D nem is küldök képet, csak ha már tényleg haladtam valamerre, és legalább 3-4 napig képes vagyok egy modellen dolgozni :D Lassan úgyis kimerítem a lehetőségeket, mert már majd' minden témában van elkezdett modellem :D (bmw Z4, angyal highpoly, low poly sci-fi karakter, low poly fantasy karakter, textúrázás (az kerek szószék), helikopter, repülő...stb :D) csak valamivel már végezni is kellene :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nyúltáp

    senior tag

    Háméé, én is itthon vagyok :DDD ez amúgy a felvezető kocsmatúrázás VOLT-ra, szerdán megyünk, 4 nap KO :P ...ja nyertem sopronival egy ingyen belépőt, ha vkinek kéne..8 tálcával kellett meginni hozzá, hogy egy végre megszólaljon :DDD de lassan ott tartok hogy kibaszom az ablakon, mer hajnali 3-4 között renceressen úgygondolja, hogy neki el kell kezdenie pofázni és olankor nem lehet bekussoltatni, most este is elkezdhette, bár nem emlékszem rá, de reggel a párnám alatt volt :DDD

    Bici, hogyne, részegen jövök csak bele igazán :DDD
    Van ám amúgy még pár megoldás szallagodra, plö egy animált textúra, amivégigfut rajta, vagy egy másolat szallagról, ami pathdeformal vonul végig görbén, keresztmetszetre meg nagyobb vmivel eredeti szallagnál. rádobsz egy matte-shadow anyagot és máris megvagy. Mondjuk mind2 megoldásnál problémás lenne a szallag eleje/vége.

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • Bici

    félisten

    válasz Nyúltáp #3109 üzenetére

    Hja, már megoldottam, hogy jó legyen. Átállítottam az fps-t 50-re, a path steps-et 500-ra állítottam, és az így elkészített videóból minden második png-t használok majd fel a konvertálásra. csináltam egy pár mp-es próbát, és nagyon jó. Ha sikerül a fényeket belőnöm, és lesz időm, akkor berenderelem az egészet, és belinkelem.

    Jah igen, ezt még le akartam írni: sosem voltam egy hűtlen típus, de havernál kipróbáltam a Cinema 4D-t. Igaz jó régi, asszem 7-es, de kb. fél óra alatt megcsináltam az animot, tökéletes szallaggal és szuper fényekkel, árnyékkal együtt. Sajna csak próbaváltozat volt, így a végeredményt nem tudtam megnézni, de a viewport-ban is jól látszott, hogy az lesz az eredmény, amit szeretnék.
    Kicsit hasonlít a kezelőfelülete a Mayához, a textura kezelése pedig a Bryce-hoz leginkább. Nekem sok dologban nem tetszik, de vannak benne praktikus lehetőségek, és a srác szerint nagyon jó a karakteranimációs része is.
    Ha lesz rá alkalmam, még ismerkedni fogok vele.

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bici #3110 üzenetére

    Hajrá... Nem hűség-hűtlenség kérdése, gyakran célszerű több progit is ismerni, annál is inkább, hogy ha egyet már ismersz, akkor egész gyorsan meg lehet tanulni a többit is... Mondjuk nekem egyenlőre még a Maya a csúcs, de hozzá kellene tanulnom egy kis XSI-t, esetleg később Max-ot... Azt mondják, az XSI is nagyon állat progi, modellezésben a Modo-t dícsérik nagyon, karakteranimációra tudtommal a Maya a legjobb, de modellezésben talán kicsit gyengébb a többinél (bár ez számomra is kérdés, eddig sosem volt olyan gondom, amit ne tudtam volna eszköz hiányában megcsinálni...) Van egy-két hátránya a Mayanak modellezés terén, de vannak rá megoldások, csak kicsit körülményesebbek... (itt főleg a pivot irányából, meg combine-ok során való változásairól beszélek). Amúgy tudtommal a nagy cégek főleg azért használnak Maya-t, ahol azt használnak, mert mindenben egész erős, semmiben nincs nagyon lemaradva, de vannak erősségei a többiekhez képest, és ami a legfontosabb: a MEL scriptnyelve nagyon durva... Persze a MAX-é is az (bár nem ismerem), de mindenhonnan azt hallottam, hogy a MEL erősebb, illetve könnyebb programozni (és való igaz, egész könnyű, és hihetetlen dolgokat meg lehet írni, köszönhetően annak, hogy minden node alapú, és minden maya-s tevékenység amúgyis egy MEL parancsot indít)
    Erre példát idézek, ha bejön majd a másik fórum is...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bici #3110 üzenetére

    woops

    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bici #3110 üzenetére

    woops

    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Bici

    félisten

    válasz Menthirist #3113 üzenetére

    Hali!

    Én egyszer próbáltam régen a Mayát, asszem 4.5 PLE volt. Az tetszett benen, hogy negyed annyi küzdelem volt hajat, és szépen csillogó texturával ellátott felületeket készíteni benne, mint MAX-ban. Bár azóta MAX-ban is tudok olyat 3 perc alatt. :D
    Én igyexem először a MAX-ot megtanulni minnél jobban, helyesebben magát a technikát, hogy mit hogyan érdemes, és utána szerintem gyorsabb lesz a többivel ismerkednem, és rövidebb idő alatt el tudom dönteni, hogy mire jó egy másik progi, és mire nem annyira.
    A ZBrush még így is ígéretesnek tűnik, de nehezen áll rá az agyam, a beépített tutorialok nekem kicsit érthetetlenek, de lehet, hogy azért van, mert nem foglalkoztam még vele 10 percnél többet egyhuzamban, vagy mert egy festőprogit sem ismerek igazán. :U
    A MAX-al eddig ez volt az első kellemetlen tapasztalatom, és ezt is meg lehetett oldani sufni módszerrel, de azért egy ekkora, és ilyen régóta piacon lévő progitól többet vártam.

    Mi az a woops? :F

    Nyúltáp:
    [link] :DDD
    Erről mi a véleményed? Nem jövök rá... :O
    Amúgy a nullás vastagságú loft, műxik, de ha feljebb veszem a self illumination-t, akkor azért látszik a hajszálvékony csíkocska... :D pedig megnéztem: mindenhol tényleg 0.
    No, sebaj.
    A fény viszont tökéletesen műxik, az általad írt dupla texturás módszerrel, bár az erősebbik textura fénye kifehéredik, de raktam rá egy jó sötét-vörös texturát, ami miatt még sokkal feljebb kellett venni a fényerőt, de a vége egészen közel van ahhoz a fényhatáshoz, amit a scanline-al csináltam, csak persze árnyékokkal együtt! És ez fontos, nagyon.
    Mégegyszer Köszönöm a segítségedet mindkét témában! :)
    Esetleg nem tudsz valami plugin-ról, ami egyszerűbbé teszi a két probléma megoldását? Nem életbevágó, mert most elég jó az elért eredmény, de szeretném, ha tökéletes lenne! :)
    Köszi, és Üdv.: Bici

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Menthirist

    veterán

    woops = oops = hoppá... :D Azért írtam be, mert a nagy hozzászólásomat a gány netem miatt 3x küldtem el, és a két feleslegesből kitöröltem a szöveget, és ezt írtam helyére :D

    Nem vagyok amúgy PLE párti... A MAX triálja korrekt, a PLE szerintem kicsit túl gagyi, és túl sok benne a szigorítás... (bár nem tudom, hogy csináltál PLE-ben hajat, tudtommal nincs benne, max Paint Effects-szel) Nem is húztam vele az időt, szinte egyből 5-ös Unlimited Maya-val kezdtem (azaz hivatalosan egy fél év MAX-al kezdtem, csak áttértem Maya-ra olyan 2,5-3 évvel ezelőtt :D). Azóta 5-6-6.5, 7, 8-tel toltam, és most 8.5-össel, Photoshop CS3-mal, és ZBrush 3-mal... Jelenlegi dolgaimhoz nem kell más... A ZB3 korrekt, hihetetlen dolgokat lehet vele alkotni, csak sajna kicsit kapkodtak a kihozatalával, és nincs benne multidisplacement meg hasonlók. Kicsit bugos a normal map és a displacement számolása is,tán a HD geometry-t sem tudja kiexportálni map-ba, de hamarosan jön a javítócsomag... Szerintem amire most kelleni fog (kis sima displanement festésre), arra elég lesz, és tán nem is lesz bugos (bár igazán nem tudom, még nem csináltam ilyet, teszt és tanulás jelleggel fog zajlani)
    Amúgy program megismerés tekintetében szerintem édesmindegy, hogy az ember mivel kezdi, talán a MAX kicsit egyszerűbb felépítésű, elég elrettentő tud lenni elsőre a Maya node alapú felépítése... De ha az ember megtanulja, mit hol talál, akkor bizony piszok gyors tud lenni a vele való munka... (mondom én, aki most a lovag mellvértjén 2 órát szöszölt, pedig csak 450-500 poly :D, és még nem is vagyok vele 100%-ban elégedett :D)
    No lassan fexem, holnap, azaz ma fel kellene utaznom Miskolcra, haverokkal be kellene ülni a Die Hard 4-re vagy a Transformers-re... De oda is 1300 a buszjegy oda-vissza, + a mozijegy + enni is kellene valamit...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nyúltáp

    senior tag

    jaigen én is azt akartam írni, hogy nem kell programbuzinak lenni, azt kell használni, amivel a legegyszerűbb/gyorsabb megoldani a problémát, persze arra sem árt odafigyelni, nehogy az legyen a vége, hogy minden programhoz értek vmennyire, de egyikhez sem úgy igazán.
    Amúgy modellezési/textúrázási fázisban rengeteg programot használnak, csak animnál ill. amikor össze kell pakolni a jelenetet gyün a képbe maya, újabban houdini.
    Max sajna eccerűen nem alkalmas bonyolult jelenetek lekezelésére, próbáld csak ki, csinálj egy akármilyen testről 1000 másolatot. Bár 9ben állítólag sokat javult a helyzet.

    Látom még mindig nem akar százas lenni a végeredmény szegény szallaggal :DDD néz szét itt [link] hátha írt vki egy scriptet a problémára.

    Lyukbetapasztás: össze akarod forrasztani a két element találkozásánál a vertexeket, vagy a két elementen keletkezett lyukat akarod betömni? Első esetben sima weld, amúgymeg poly módban create-el tudsz létrehozni új poly-t. Vagy cap holes módosító.

    ui.:
    szerintem ha vki most kezd ismerkedni 3d-vel, mindenféleképpen érdemes xsi háza táján szétnéznie, egyrészt majdnem teljesen node alapú, ami nagyjából a jövő 3d-s programok terén (lasan inkább már jelen :DDD csak páran tartják magukat), másrészt Mao-n lassan ipari sztenderd lesz belőle az ára miatt. Hátrány hogy nincs egyenlőre olyan kiterjedt felhasználói bázisa mint maya-nak, max-nak, ezért segédanyagokat is sokkal nehezebb vadászni hozzá.

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • Menthirist

    veterán

    Jaja, az XSI mindenképp elkezdett nagyon feljönni, egyszerű használni, és tényleg nagyon pro. A gigapoly vagy mi technológiával tényleg akár milla polys objektet is lehet reálisan módosítani (vertex tologatás, scale...stb). Fel akartam egyet tenni, de valahogy nem sikerült a törése (érdekes, a MAX, Maya, PS, Bodypaint, ZB3 törése nem volt gond, de az XSI-ét csak azért sem tudtam beüzemelni...) Azt, hogy sok progit használnának modellezési-textúrázási fokozatban... Hát ha sok az, ha valaki egy progit használ a low polyra, egyet a high polyra, harmadikat a textúra készítésése... :D Itt elsősorban mondjuk Maya + ZBrush + Photoshop/Bodypaint-re gondoltam... Azt, hogy mennyi képernyőn található polyt tud szépen meghajtani a maya, passzolom, az én gépemmel olyan 1-1,5 milla volt a határ, amit még épeszűen lehetett forgatni (értsd olyan 1 FPS), Ezzel szemben a ZBrush-ban 8 milla! :D Mondjuk 1000 másolatnál instance objekteket használnak, tehát van a modell, azt mondják, hogy minden ilyen objekt (primitív, locator) legyen egy ilyen modell, aztán forgatod, mozgatod...stb, render során meg behelyettesíti a modellt... Így lehet spórolni... no meg a LOD-on (level of display).

    Szóval szerintem a lényeg, hogy az ember tisztában legyen mondjuk a modellezés elméletével (topológia, normálvektorok, zártság, stb...), onnantól már mindegy a progi, megtalálja a neki kellő eszközt. A MAX-ot amikor próbáltam, csak azért nem sikerült normálisan használnom, mert a kamerakezelését nem értettem (illetve nem találtam :D)... Valahogy Maya után minden más kamerakezelés olyan suta... :) (beleértve a ZBrush 3-at is, a kettőt egyenesen nem tudtam irányítani... de a mudbox-ban nagyon jól tették, hogy ki lehet választani, hogy Maya, MAX vagy XSI irnyítást szeretnél...)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nyúltáp

    senior tag

    válasz Menthirist #3117 üzenetére

    A sok progit úgy értettem, hogy modellezéshez stúdiótól függően max/maya/xsi/modo/c4d/lightwave/zbrush/mudbox/saját fejlesztés plö zeno, mindent használnak, UVzáshoz szintúgy. Ezen munkafolyamatok fölött kezd el szűkülni a programok listája..elég erősen.

    poly számmal max-nak sincs gondja, nálam is köbö 1.5-2 milláig viszi, de plö a sok objektet egyszerűen nem tudja lekezelni, kifagy a francba.

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • atm*RefeeZ

    tag

    ó rohadjatok ti meg..itthon vagyok egy hét alatt 2 poszt születik,elmegyek másfél hétre erre teleírtok mindent?hogy van ez?:DDD tessék bekapni a hatlevelű lóherét;) Menth koma jó az ember modell is meg mozgás is.Nyuszi zsír ez a gi dolog de mér ilyen rövid?úgyis 1másodperc alatt 500framet renderelsz:D olvasgatok még visszább,de egyenlőre ennyi ^^ hajrá:)

  • Menthirist

    veterán

    Nyúltáp: No igen, így már értem, mire gondoltál... bár ennyi progi közt örülök, hogy csak a zeno-ról nem hallottam... :D Az meg hogy hány objektből álló cuccot mennyire bír, nincs ötletem, kipróbálom :)
    nos mellékelek képet is:
    [link]
    [link]

    Érdekes, kifagyni nem fagyott ki, betonstabil volt 18 000 darab 24 polys ''gömb'' mellett, de hiába volt csak vagy fél milla poly, mégis akadt mint a veszedelem... Igazából kijelölni volt főleg lassú, egy lasszózás, amivel minden objektet összefogtam, olyan 10-15 másodpercig tuti eltartott... Mondjuk érdekes volt látni, hogy a gömb neve is már pSphere18000 volt :D

    Ref: mert ugye neked is dolgozni kellene valamin, mutatni képeket, vagy csak úgy beszélni valamiről... Egy ember nem teremt életet, de mint látod, valakinek volt valami beszélnivalója, máris összejött pár hsz...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    ja és állok neki megint a lovagnak (csak azért írom ezt a hozzászólást, hogy a 30-as listázás következő oldalára kerüljön, így gyorsabban meg tudom találni majd, modemes nettel fontos :D.... no mindegy, ha nem értettétek volna, lényeg, hogy én értem, másrészt meg tök fölösleges számotokra :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    No, hogy ne csak beszéljek arról, hogy postoljatok munkákat, ezért így teszek én is (bár nyúltáp már lehet nem látja, ezúton is boldog VOLT-ot :D)

    [link]
    A modell eddig 928 poly, mellvértestől, vállpáncélostól, csattostól mindenestől. cél ismét 6-8k poly maximum... Monduk itt a fejre el fog menni sok gyanítom...

    [link]
    Itt egy röpke render róla, a közelebbi a low poly verzió, a távolabbi a subD verzió, kb így nézne ki, ha most beimportálnám ZBrush-ba...

    Az emberkét nem én csináltam, de az a baj ezzel a lovaggal, hogy ahogy elképzelem, egy teljes low poly arcot kell majd csinálnom hozzá (a sisakját a kezében akarom majd, hogy tartsa, a másikban meg a kardját... vagy valami hasonló). Az előző mariner-es próbálkozásban az volt a jó, hogy legalább csak az arc felét kellett modellezni, a szeme a sisaktól úgysem látszott volna... De most tökre élvezem ezt a lovagot, és legalább már tudom, hogy mit fogok rajta csinálni, és hogy mihez használok majd ZBrusht... (meg van referenciaképem, továbbá szinte concept artom is (MAGUS Első törvénykönyv, 39. oldal, Lovag :D, bár a 61. oldal Ranagol Paplovagja is majd rajta lesz egy kicsit :D )

    [Szerkesztve]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nyúltáp

    senior tag

    válasz Menthirist #3120 üzenetére

    nem érek rá, de 4 nap szünet most éjjen a VOLT!! :DDD :DDD :DDD

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • Bernardo20

    senior tag

    Sziasztok!

    Lenne egy komoly munkaajánlatom,de én sajnos nem tudom elvállalni,mivel még nem értek hozzá olyan magas szinten,mint amilyet megkövetlene ez a munka.

    Arról lenne szó, hogy van egy mérnökiroda akik látványterveket csinálnak, egy olyan projekt lenne, hogy a látványtervet ami autoCad-ba készült meg kellene animálni. Tehát átjárhatóak legyen a szobák fel a lépcsőn,minden szoba más. Persze teljesen valósághűnek kell lennie.
    Ez egy folyamatos munka is lenne,mert ilyenre mindíg szüksége van a cégnek.

    Ha érdekel akkor hívj föl vagy írj privit és továbbítalak az illetékesekhez. Ők majd pontosan elmondanak mindent.
    Megjegyzem elég nagy pénzekről van ám szó!

    üdv!

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bernardo20 #3124 üzenetére

    Hát én sem vagyok sajna járatos a témában, plussz időm sincs rá, de hogy mennyire sok lóvé van a témában: Haverom most próbaidős egy vezető magyar játékfejlesztő cégnél, próbaidejére 300 000 Ft-ot kap havonta, ha véglegesítik, akkor 500-at fog... Ezért grafikus (illetve mellette programozó, de azért nem csak programozó, mert azért 500-as próbaidőt illetve 800-as szerződéses fizetést kellene a cégnek adnia... :) ) Szóval fel akarom magamat én is szívni, aztán hátha...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Közben kiderült, hogy ha szétszedem a fényképezőgépet, leszedem a burkolatát, és csak a panel van a kezemben, akkor normálisan tud képet csinálni :S
    [link]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Na ma volt megint egy órám, hogy foglalkozzak a modellel

    [link]
    [link]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    Üdv all!

    Huhh, rég jártam erre, akkor is csak keveset, de ez könnyen betudható annak, hogy jó ideje nincs 3ds a gépemen, de a helyzet szerencsére változott mostan, termett a vinyóra egy 9-es verzió. Denemisez a lényeg, hanem hogy nekiláttam rögvest az őrültködésnek, a robotmániámat csak nem tudom levetkőzni-újra egy robotos scene-be kezdtem. Legyen elég annyi, hogy locsolókanna lesz a feje, és old-school vasaló a talpa(i)... :DDD Fogaskerekek lesznek a hasában, és, és...több poént nem lövök le belőle (lehet nem is lesz több), meg aztán lehet ebből se lesz semmi, csak úgy kallódik majd, mint sok más ilyen terv :(( Azabaj, hogy általában jön Mr. Egyetem, és azt mondja, hogy tedd le a max-ot fiam, eredj tanulni, mert máskülönben kukás leszel, vagy létraállító. De gondolom (sajna) ezzel nem vagyok egyedül.
    Lássuk tehát:
    -Felkonferáltam készülő képecskémet;
    -Filozofáltam is kicsit;
    -Írtam sok hülyeséget;
    -Megyek budira :D

    [Szerkesztve]

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    válasz csaboo #3128 üzenetére

    Hát üdvözlünk, és reméljük aktív tagja leszel társaságunknak :D
    -A képet várjuk
    -Egyetem nekem is van/lesz, de augusztusban lesz csak vizsgám legközelebb, szóval most tudok foglalkozni a témával aug. közepéig tutira... :D
    -Nekem már lassan sugar rush-om van a sok teától, amit mostanában iszok, szóval most megyek és csinálok egy kávét magamnak
    -Bóklászok még egy kicsit Maya Normal Mapping témában, aztán lassan folytatom a lovag modellemet...
    -nekem is kell vécére menni :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    válasz Menthirist #3129 üzenetére

    Az üdvözlégyet már megkaptam anno, tudod, én vagyok aki szintén Miskolci unis, illetve keresztanyád csoporttársa :) De valszeg erre Te is emléxel ;)
    Augusztusra nekem még van 6 vizsga (eddig szintén 6-ot csináltam meg), szóval fun minden mennyiségben!
    Nos én asszem megnézek pár Futurama részt, aztán elindítok egy alvást!
    Jóéjt belétek!

    [Szerkesztve]

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    Biztos emlékszem rád, online emberekre csak hosszas beszélgetések után emlékszem...
    Nekem csak két vizsgám maradt augusztusra, és sajna csak egy sikerült eddig... Szóval a top amit most elérhetek 12 kredit :O :O :O
    Csapnivalóan megy eddig az egyetem :( tán 19, 14, 17, és most max 12 kredit... (legalábbis ha jól emlékszem, de az tuti, hogy nem voltam soha 20 kredit felett)
    Köv félévben biztos az anál 2, meg a fizika, ezekből státuszos leszek... Mondhatnám, hogy neki kell állni jobban tanulni, de az az igazság, hogy most sem tanulok keveset ezekre a cuccokra, csak pechesnek tartom magam (pl fizikából most 30 feladatból tudtam pöccre 22-24-et, és naná, hogy a maradékból kaptam a 4 feladatból 3-at... Ráadásul mivel egyidőben volt az Anál 2 alpót és a Fizika alpót, és a fizikát sokkal jobban vágtam, így beáldoztam az anál 2-met is emiatt... Digitális rendszerekből nem fértünk be a terembe előadások során, így esélytelen volt letenni... az OS-t hálistennek sikerült letennem, maradt a makroökonómia és az adatstruktúrák és algoritmusok augusztusra...)

    No ma nem kaptok képet, mert amihez csak hozzákezdtem a lovagon, az csapnivalóan sikerült :( majd holnap tiszta fejjel :)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    válasz Menthirist #3131 üzenetére

    Ejj-ejj, akkor valóban nem árt kicsit összeszedni magad...Én is pechesnek tartom magam, most pl információelméletből egy tetves elméleti pont kellett volna a ketteshez, mondta is Fegyverneki (a tanár), hogy sajnálja :F Lényeg-a-lényeg, az utolsó 2 napra tett 3 vizsgámból egyik sem lett meg, pedig tanultam is. Na mind1, folyt.köv. augusztusban. :W

    Más: a lovagot magát azt Te csináltad? Már az embert? :U
    Menni kéne este inni...

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    Nem, az embermodell a ZBrush 3-ból lett átemelve, csak referenciaként használom, majd ahol kilátszik az ember, azt magam fogom modellezni

    Amúgy suli tekintetében nekem sem jött be sajna sokminden ebben a félévben, de hála az égnek az OS igen (státuszos voltam belőle, harmadszorra vettem fel). Az elsőnek anno az én hibám miatt nem lett meg, második felvételre olyan IPC-s feladatot kaptam, hogy a végzős microsoft programozó haverom is csak annyit mondott, hogy bukta... Most tepertem, tanultam, mindig mindent elsőre kértem, nem vártam, hogy mondják... Utolsó 3-4 nap meg úgy tanultam, hogy napi 14-16 órát, minden nap becsúszott egy zacsi szőlőcukor, pedig rühellem, 5-6 energiaital, kávé... És így lett hármas (hála az égnek mivel jó beugrót írtam (48-ból 33-at :D) így nem Vadászt kaptam, hanem Répásit... Bár Répának is megvan a maga hátránya, olyanokat kérdezett, hogy csak néztem... És persze milyen tételt húztam: ''61: I-Bög-ök a Unix rendszerekben, felépítés, létrehozás, terminálás, változás''... Szép kis tétel, de mákomra azt átnéztem még hajnalban :) Amikor Répa azt mondta, hogy sajnálja, hogy nem írtam meg jobbra a beugrót, azt hittem, meg akar buktatni, erre mondja, hogy sajna csak hármast tud adni rá, majd összeestem :D Első utam volt a Rocky, kértem egy felest, mert nem hittem el :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    válasz Menthirist #3133 üzenetére

    :) Én is örültem anno az OS-nek, hát még a számtech szigónak, amikor 4-es lett az írásbelim, és kérdezték Vadászék (Hunter, Ficsor, meg nemtomki volt bennt), hogy akarok-e ötösért szóbelizni! Hát nem :D
    Hogy egy kicsit témába is vágjak, nekikezdtem közelebbi ismeretségbe kerülni a Zbrush-al! Töltöttem le videjókat, melyben az alapoktól kezd az úriember, asszem 24 db mov file, és tök jól elmagyarázza a dolgokat. Lehet amúgy Ti is ismeritek ezeket, Digital-Tutors anyagról van szó, aki még esetleg nem látta, és kezdő a Zbrush-ban, de szeretne vele ismerkedni, annak ajánlom figyelmébe, isohunt-on ott a torrent-je.
    Holnap reggel én is nekilátok a tanulásnak, összedobok vmi fejet :DDD

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    Hát igen, a zbrush ritka nagy istencsászár progi, ha valaki ért hozzá :) Nekem is van egy rakat tutorom hozzá, csak nagyrésze a 2-höz van, és van pár dolog asszem, ami nem egyezik a háromnál... de már van a háromhoz is tutor, tán azt is leszedtem, de még kicsit odébb van, míg a kis zb tudásomat valódi modellen és ''élesben'' is kipróbálhatom...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Bici

    félisten

    Sziasztok!

    Jahh, ZBrush, az fasza kis cucc!
    De úgy az igazi, ha van egy track-ball a billentyűzet szélén, amivel forgatod az ojjektumot, egy ceruzával pedig alakítod a modellt.
    Sajna, nekem még nem volt szerencsém kipróbálni ezt.
    Egy bemutatón láttam, hogy MAC-en így nyomta valaki, és asszem Electric Image volt a progi.
    Nem tudjátok, hogy a ZBrush, vagy a MAX tud-e ilyen formában kezelni két mutató eszközt?
    Mert ha nem, akkor nem is gondolkodom ilyen trackball-os sliffentyű vásárlásán... :(

    Más: Nyúltáp: A szallag dolgát megoldottam. :D Loft-al megcsinálom a hosszú és keskenyített/csavart szallagot, majd ugyanazon a vonalon végigvezetek pathdeform-al egy jó vastag hengert, és a kettő átfedését képezem (intersection) boolean-al. És lőn világosság!
    Van azért két szívás a dologban: Egyik, hogy a pathdeform jól elpakolja a vonalat, és sokáig kell szarakodni, hogy az eredetivel egyben legyen. Ez hosszú vonal esetén jó nehéz.
    Másik, hogy a boolean faszán műxik egy képkocka esetén, de ha az egyik tényezőt animálom, akkor egy-két hibás frame becsúszik. (pl.: nem a szallag látszik, hanem a henger.) Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy mindkettőre rányomok egy-egy turbosmooth-ot.
    Ettől aztán belassul ezerrel, sokkal jobban, mintha a scene-en lenne 2db smooth-os ojjektum, mert - tapasztalataim szerint - a boolean különösen utálja a turbosmooth-ot... Meshsmooth-ot meg sem mertem próbálni. Ugyebár, a 2.8-as CeleronD már nem mai gyerek.. :D
    Szóval a két kellemetlenség ellenére megoldottam a dolgot. :)
    Most a világításával tökölök. Ha lesz értékelhető eredmény, belinkelem.

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Heartdesign

    csendes tag

    Sziasztok

    Én szerenték jó hasznos texturákat késziteni vagy betenni Vray programhoz tudna ebbe valaki segíteni? pl hogy lehetne kerámiát előállitani? kerámia bögrét szerenték.

    előre is köszi helpet

  • Bici

    félisten

    válasz Bici #3136 üzenetére

    Nos, a turbosmooth sem volt elég ahhoz, hogy ne legyen bugás a szallag... :(
    Látszik a avidejón, hogy van egy ugrás a közepe körül. :O
    3 óráig renderelt, és kezdhetem elölről... Mák, hogy ez csak teszt.
    [link]

    [Szerkesztve]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Menthirist

    veterán

    válasz Bici #3136 üzenetére

    Hát trackball helyett nekem inkább egy digitalizáló tábla kellene :) Mondjuk egy Wacom Cintiq 21UX :D Sajna 800e Ft, de istenem... 21''-os TFT monitor és rajztábla egyben :D
    Ha minden jól megy, akkor október elejére tényleg beszerzek már egy wacom táblát (wacom volito 2-t tervezek, igaz, hogy csak A6, de láttam már másokat ilyennel dolgozni, és azt mondták, nem igazán érezni, hogy kicsi lenne, teljesen jól el lehet lenni vele... más gyártótól (genius, Thrust) meg nem akarok venni, mert hallottam róla hideget-meleget (a thrust A4-ese pl annyiba kerül, mint a legkisebb wacom :D De wacomból az A5 már 30-40k körül kezdődik, az A4 meg 120-140k körül... Szóval csak A6-ra tellik :( )
    A profik amúgy táblát használnak (+bill)... Ezen a cintiq-en is van még vagy 6-8 gomb, meg scrollpad... Szóval trackballt még csak ipari környezetben láttam (CAD-eknél)

    VRay: passz, Maya-hoz elég szar a VRay tudtommal, így sosem próbáltam

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    Sziasztok!
    Noshát, szórakoztam egy kicsit a ZBrush-al, ez lett az eredménye: [link]
    Remélem műxik a link! A mesh ZSphere-ekkel készült.
    Ez csak próbálgatás volt, most használtam először a progit, úgy nézzétek :U De egyébként qrvajó...hihetetlen gyorsan lehet vele bármit csinálni...A 3ds-be .obj átvitel is normálisan zajlott, bár megküzdött vele, míg beimportálta a kb. 800.000 poligont ;]
    Lába, keze nincs neki, a feje is csak össze van csapva. :)


    [Szerkesztve]

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    válasz csaboo #3140 üzenetére

    Hát jah, elsőre nem rossz...
    Amúgy úgy tudom, a MAX maximum 2-2,5 milla polys cuccokat szeret (normálisan) importálni... Szóval ha a modell több ennél, célszerű lebontani ekkora darabokra (a maya gond nélkül, gyorsan importált nekem 3 millás objektet is, csak elfogyott a végére a ramom :) A ZBrush 3 nálam az 1G rammal olyan 3 milla polyig gond nélkül megy, utána már csomagolgatja a ramot... persze lehet, hogy 5 milla még elférne csomagolás nélkül, mert csak egész testet divide-oltam, és a 4x-ezések miatt 200k->800k->3,2 milla, de a következő lépés már 12 milla lett volna, ahol már csomagolt ezerrel :D Szóval lehet, hogy azért elfér 5-6 milla teljes mesh(tehát nem HD módban, mert úgy talán több is) a memóban (ami nagyon brutális, belegondolva hogy aktívan lehet ezen dolgozni, miközben a MAX vagy a Maya már rég meghalna az ennyin való munkától... :) És mindezt szoftveresen, nem a 3D kari számolja!!!!

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    válasz Menthirist #3141 üzenetére

    Hát vannak benne csuda dolgok, az 1x biztos ;)
    Te amúgy mit alkottál, mikkel próbálkoztál ZB-ben?

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Menthirist

    veterán

    válasz csaboo #3142 üzenetére

    Még csak bohóckodtam, igazán csak az eredeti modelleken alakítgattam, hogy szokjam az irányítást, meg kis ilyenen-olyanon néztem, hogy tudom majd Maya-ban felhasználni a progit

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • csaboo

    tag

    válasz Menthirist #3143 üzenetére

    Én most egyenlőre a 2-vel ismerkedek, úgy vélem az ehhez készült tutorok alapján könnyebben megtanulhatom az alapokat, majd ha már elégnek érzem magamban a power-t, akkor majd ráállok a 3-as verzióra.
    Találtam még egy jó adag tréning videót, van itt jó sok alap cucc a 2-höz, meg a 3-hoz is ([link]), remélem hasznosnak találja mindenki, mert itt is mutatnak olyan dolgokat, hogy hihetetlen! :DDD
    Csak ámulok-bámulok, nagy zsenik dolgozhatnak ott a Pixologic-nál :R :R :R :C :C :C

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • Nyúltáp

    senior tag

    sziasztok
    i'm back, jelentem túléltem.nagynehezen, prodigy elég halálközeli élmény volt :DDD
    Bici: szép nyakatekert megoldás, mit ne mondjak, na nem minth én egyszerűbbeket írtam volna :) Boolean-tsmooth, naigen, boolen olyan szép topológiát tud arázsolni egy modellre, hogy nem is csodálom, hogy megfekszik tőle turbosmooth.
    Az elmúlt 8 napban sikerült elpusztítanom a maradék 3 agysejtemet is, úgyhogy most ha lehet még nem ötletelnék rajta, hogy miért is bibis a booleanos megoldás. :)

    heartdesign: szívesen válaszolnék, de ez a hogyan lehet jó textúrákat készíteni (amúgy shader, a textúra csak a shader egy része) kérdés olyan mintha azt kérdeznéd hogyan lehet hegedűlni. 3d területén nem hátrány a nagyfokú önállóság nomeg kreativitás, de kezdésnek ajánlanám a www.spot3d.com áttanulmányozását, aztán world3d.hu-n van emlékeim szerint egy egészen jó leírás külöünböző anyagcsatornákról.Amúgy SG-n is nem véletlen, hogy nem válaszolt rá senki sem.
    Kerámia: diffusenak vmi alapszín, esetleg textúra, egy enyhe noise bumpnak, némi glossy reflection és megisvagy.

    [Szerkesztve]

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

  • csaboo

    tag

    válasz Nyúltáp #3145 üzenetére

    Üdv!

    KoRn-t láttad? Milyen volt? Sokan voltak? Gondolom... :)
    EFOTT-ra megyek majd/várok rá.

    Aki korán kel...az előbb iszik.

  • atm*RefeeZ

    tag

    válasz Nyúltáp #3145 üzenetére

    inkább azt mondtad volna,miket élveztél te butus;) prodigy se lehetett akkora fos amúgy szvsz:DD btw icwipre tervezed hogy elnézel monnyuk 30yra?:DDD esélytelen mint 3 lábú süni a 6sávoson,ugye?

  • Bici

    félisten

    válasz Nyúltáp #3145 üzenetére

    Üdv újra itt! :)

    Nos, nem kell dolgoztatnod az agyadat, mán' megódottam. :D Jó vastagra vettem a ''maszk''-hengert... És szupi.
    Elsőre bonyinak tűnik, de nem vészes, mert pl. hosszú vonal esetén jobb, mint a különböző vastagságú profilokkal vesződni. Egyelőre megeléxem evvel, de azért kivi lennék, hogy tényleg nincs-e ennél egyszerűbb megoldás a 3dsMAX8-ban... (Költői kérdés)

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Menthirist

    veterán

    Életem második világvége-hangulatán estem túl... Olyan vihar volt itt, hogy másodpercenként (!!!!!) villámlott... Ilyet régebben nem láttam, hasonlót viszont már kétszer is mostanság... Nem lesz ez így jó... Egy villám közel csapódott be, hatalmas (HATALMAS) csattanással, a környéken minden riasztós autónak bekapcsolt a riasztója... Épp kinéztem, mikor belecsapott az előttünk lévő panellakásba, hatalmas szikraesőt hányva, és olyan hangosan, hogy összecsuklott a lábam :S Soha nem ijedtem még meg ennyire életemben...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nyúltáp

    senior tag

    nakirály má megen bebeasztam,de azé komentelek lázasan. Korn meglt persze, de nem volt olyan jó mint prodigy, pedig korn-t aúgy többet hallgatok, túl sablonosan tolkták, meg a másfél órás koncertből volt vagy fél óra zúzás, a többi csak bólogatás, míg prodigy végig halál volt a végén már vízágyúl tolták a tömeget. 30Y-t annyira nem szeretem, azon nem is voltunk, kispál volt csak (akikkel amúgy öszefutottunk indulás előtt, mer ők is ugyanott próbálnak mint haver zenekar, olimpia alatt ha őgy vágod ref) azonkívül meg peet volt még helyi bandákból, azokat mondjuk személyesen is ismerem, lesz is hétvégén koncertjük siklóson+öcsémék bandéja lesz az előzenekar.ctöbbbit majd holnap


    ui: itt minnya kurva nagy vihar lesz. amúgy kajak végig meegvót tervezve hova megyünk erre összviossz vótunk balkan fanaticon (kurvajó!! énekes csaj olyan hogy nem te baszod meg őt hanem ő téged :DDD ) peet-en, realistic crew-on ()szintén jó,) meg persze tankapka/prodigy/korn/kispál..quimby, többin anniyra atom részeg voltam, hogy nem is érdekelt. Amúgy rájöttünk, hogy a S-Ö-R-ben benne van minden lényeges ásványi nyomyelem, első 3 nap az égvilégon semmit ssem ettünk, csak mindendélben egy szelet pizzat négycccásszért, aztán sörasöröasörösrösrösrösör másnap délig. és még csak éhes esm vooltam reggel.

    [Szerkesztve]

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Új hozzászólás Aktív témák