- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Netfone
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
ma Négyzetesebb külső panel várható a következő szétnyitható Samsungban.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aquiles
csendes tag
Tud vki olyan helyet, ahonnan organikus testeket lehet letölteni? Pl. kutya, macska, mókus stb. ??????
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
Sziasztok!
Rég jártam már itt... Most vettem elő újra a 3ds maxot. Az 5-öst használom.
Egy rövid animációt szeretnék, szerintem egyszerűt, de azt profin szeretném, amennyire csak lehet.
A házilág készített DVD-kre menne, mint kis intró.
Amit elképzeltem: víz (nagy tenger), körülötte kék ég, felhők, sirályok hangja , a kamera ráközelítene a vízre (ami közelről is szép, valósághű lenne), és a mélyről jönne felfelé egy test: valami kocka, aminek a felső lapján lenne a logóm. Ennyi.
Tehát ami kell:
-nagyon részletes víz (nézegettem tutorialokat angolul, eddig megfelelőt nem találtam)
- azt szeretném, hogy érvényesüljön a víz anyaga: eleinte nem látszódna a tárgy, aztán egyre jöbban, majd a felszínre tör
- az animáció végül is csak kamera mozhása lenne, a víz lágy mozgása, ill. a végén a lényeg: a Box, ami feljön, szét kéne, hogy nyomja a Plane (a víz) vertexeit, amint ''átveszi a helyet, és a víz szétnyílna, esetleg lágyan lecsorogna a boxról.
Ezen dolgoznék, még nem állok sehol, próbálgattam, de nekem itt tuti, hogy segítség kell.
Esetleg ha van 1-2 tutorial, ami konkrétan ebben tud segíteni, megköszönném.Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
huh, egyszerű animot választottál ám
fluid sim. nem éppen a legegyszerűbb/gyorsabb dolog.
Víz anyagához próbád ki natfx-et, ez egy shader gyűjtemény brutális jó anyagokkal.
Folyadék szimulációhoz meg realwave és realflow.
vagy glu3d, de arról nem sok mindent tudok.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
DrSoul
őstag
Mondjuk így sokra nem jutok. Ti se tudtok hasonló tutorialt?
Lehet, hogy megelégszem eleinte egy egyszerűbb változattal, de egyelőre nekem egy jó víz tutorial kéne, nem látok sehol...Mindig az X jelöli a pontot...
-
DrSoul
őstag
upsz
Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
bocs, plugin nevét elírtam, natural shaders lenne a neve.
[link]
asszem kép magáért beszél: [link]
mivel szimpla shaderekről van szó, kis maxos ismerettel nem lesz gond a használatuk.
realflow/realwave már sokkal neccesebb.
Ezek külön progik, majdnem minden filmben ezeket használják folyadék szimulációhoz (vagy épp gázok áramlásának szimulálásához, plö mátrix 2-es erőmű robbantás)
Épp ezért nem túl egyszerű használni őket.
Szerintem próbáld meg inkább glu3d-t [link] (oldalon vannak tutorialok is)
ez egy beépülő plugin, és lényegessen egyszerűbb használni..persze nem is ad akkora szabadságot.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
1bt.ru...
kedd reggel 7-ig lehet még rá regelni, megéri, sok jó tutor torrent van rajta (csak az van rajta ) mondjuk az a ''gáz'', hogy vagy 20000 feltöltő van, és csak 2000 letöltő, ergo elég gyorsan tud jönni a cucc, főleg, ha 40-50 ember seedeli, de szerintem szinte esélytelen megfelelni a házirendnek (valami 0.6-0.7-es arányt kellene elérnem, de a franc se tölt...). szóval 5 nap múlva bannolnak, de addik mozdítom ami mozdítható (meg beregeltem a szobatársak gépeit is ezzel le lesz még két heti töltés vajazvaStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
DrSoul
őstag
válasz Nyúltáp #2209 üzenetére
Köszi szépen!
Már nézem a Natural shaders-t, de éppen nem igazán találom: csak annyit ír, hogy available demo, de hogy hol, azt nem tudom.
Ez a glu3d is jónak tűnik.
De egy dolgot nem értek: a plug inek végül is könnyítések?
Tehát nélküle is meg tudnám oldani manuálisan, csak talán nehezebben?
Sajnos az is igaz, hogy nincs sok időm: foglalkoznék ezzel sokat, de hát a munka, a család...Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
A plugin-ek beépülő bővítmények, van amelyik csak kis könnyítés, de a legtöbbet igen bonyolult, vagy lehetetlen lenne alap maxos eszköztárral megoldani.
natural shaders az első kategóriába tartozik, hasonlót shadert össze lehetne heggeszteni max-al, csak ahhoz nem kis tudás kéne+ rengeteg próbálkozás.
fluid sim-et viszont sehogy sem fogsz kiizzadni maxból, szal ahhoz mindenféleképen kell bővítmény vagy külső prog.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
repvez
addikt
sziasztok!
elöször is bocs, hogy mayás dolgot kérdezek,de csak azért merem ezt megkérdezni mivel tudom hogy páran azt használnak.
Tudnátok küldeni vagy olyan MEL fájlt vagy helyet linkelni ahol a legszügségesebb parancsok vannak kigyüjtve modellezéshez a shelf menüben ill. a jobb egérgomos elöugro menünél.
(bevel,mirror,extrude,weld stb..)Sajnos ezeket még a menükbe sem találtam meg.
A saját készitéshez még nem értek, mert 4 napja tettem fel elöször,de már most kezesebbnek tünik mint a max.
köszi elöre is
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Evvel a progival meg tudom azt csinálni, hogy beírok tetszőleges pontokat x y z koodrinátákkal, és után 3D-ben ábrázolom őket? Utána meg összekötni a pontokat, hogy háromszög legyen, aztán meg még egy háromszög...
Esetleg lehet vetíteni vele Monge-féle képsíkba is? -
Nyúltáp
senior tag
szeva
igen lehet ilyesmit csinálni, bár picit más a program filozófiája.
(alapjában véve polygonokból, face-kből indul ki az ember modellezésnél, szal vertex-es dolog kihagyható...de van rá mód)
Amúgymeg csak ortografikus és perspektívikus nézeteket támogassa.
(tippem, hogy nem erre gondoltál...rémlik, hogy tanítottak vmi hasonlót fősulin autocad-nél, de már fingom sincs melyik vettési móccer volt)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
félisten
Sziasztok!!!
Még mindig az unwrappal szívok...
Egyszerűbb objektumoknál nincs is semmi para, már műxik a dolog, de van egy béka modellem, amivel nem jutok előre.
Az a probléma, hogy amikor az Unwrap UVW Edit-ben rányomok a Flatten Mapping-re, akkor a köv ábra jön ki: [link] (Ez csak a szája)
Ha az egész modellen csinálom ugyanezt, akkor ici-pici részekre szedi, és totál káosz az egész...
Sajna ezen nem vágom, hogy melyik része melyik a békának.
Van valami módszer arra, hogy a Flatten ''értelmezhetőbb'' legyen??
egyben szeretném megcsinálni a textúrát, és emiatt jó lenne látni, hogy mi micsoda rajta...
Köszi!!!
[Szerkesztve]Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
veterán
bocs srácok, de eddig ittam haverokkal és csajokkal
szóval majd holnap válaszolok, bár konkrét ötletem nincs, mit is kérdeztél... össze szedhetem azt, hogy miket használok én maya modellezés során, de mel scripet vagy hasonlókat nem tudok adni... szal ennyi megyek aludni tStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Menthirist #2222 üzenetére
most így elolvasva kezdem kicsit érteni, mi is a kérdésed, de azért kifejtenéd, hogy pontosan mi is kell? (mert pl extrude van a menüben )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
repvez
addikt
válasz Menthirist #2223 üzenetére
Egy olyan shelf menü vagy marking menü amibe a leggyakrabban használt parancsok vannak összeválogatva.NURBS és poly modellezéshez.Mivel nem találom meg öket a különbözö menükben.Egy párat irok még ami ugy eszembe jut csak lehet hogy nem ez a nevük mert maxot használtam eddig.
Boolean-ek(kivonás,unio,közös rész),edge cut,weld,create poly,trim,chamfer,mirror,curve network,fillet,blend stb...
[Szerkesztve] -
veterán
kérdésedet azért nem értettem pontosan, mert ezek a tool-ok mind fellelhetők a (maya 8-ban) mesh, edit mesh... menüben fenn, illetve a shelfeken is (polygon, surfaces...stb) a file menü alatt (nem benne, alatta) van a lenyitható menü-választó box, ahol ha polygont választassz, poly modellinghez tartozó menüsort kapsz fentre, surface alatt pedig a nurbs-höz tartozót... így mindent meg kell hogy találj... amiket felsoroltál, a fele felesleges, a másik fele meg inkább hotkey-re teendő, és nem ikonra. pl már most mondom, hogy a boolean-okat felejtsd el gyorsan!... saját érdekedben... a többiről meg annyit, hogy mondjuk én csak polymodellinget tolok, de ha szeretnéd, összeállíthatok egy olyan shelfet, amin rajta vannak az ÁLTALAM használt, illetve fontosnak tartott gombok (de mint mondtam, az extrude, cut, split, merge, combine...stb, szóval ezeket gombokra célszerű tenni, nem a shelfre, de így legalább láthatod, mit hova érdemes...) Majd max csinálok két shelfet, egyiket shelfre teeendo-nek nevezem el, míg a másikat hotkey-re teendőnek
ha pedig megtaláltad azokat, amiket használni akarsz (mondtam, hol keresd), akkor onnan már könnyű shelfre pakolni a parancsot (ctrl+shit+balklikk), illetve marking menüt csinálni belőle...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
azért néz ki így, mert flatten mapping, nem mindig egy síkba forgatja el uv clustereket.
Nemtom hogy lehetne javtani rajta..mindenesetre ha egy, már nagyjából elrendezgetett uv mapra nyomdo rá, akkor nem csinál ilyesmiket.
fasyrt:
Autocad ill. 3D studio VIZ (asszem már autodesk VIZ néven fut)
ezek tervező rendszerek, viszont látványtervek készítéséhez nem tól jók. Úgyhogy a folyamat az szok lenni, hogy autocad/archicad sötöbö-ben tervezés, aztán maya/max sötöbö renderelés.
Elég jó átjárhatóság van prog-ok közt.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
Gáz van srácok. Nem indul el x64 winfos alatt a MAX 8.!!! Le nem szedem Enterprise x64-et, mert kegyetlen gyors. Max 9 mikor jön már ami remélhetőleg 64bites lesz..?
-
veterán
válasz YODA mester #2228 üzenetére
Mint már párszor említettük, van már, van max 9 és maya 8... és mindkettő fut x64 alatt is...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
YODA mester
senior tag
válasz Menthirist #2229 üzenetére
Vazze. Én voltam az első aki mondta, hogy van. Torrenten nem van.
-
veterán
válasz YODA mester #2230 üzenetére
ja! torrenten én sem láttam (illetve nem is kerestem), csak maya 8-at, ami 64 bites
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
holnap gyün vki new media expora?
én ott leszekAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
-
junk_corp.
csendes tag
sziasztok,
szeretnék egy egyszerű animot összetákolni de jelen pillanatban sajnos ehhez is kevés vagyok. Adott egy logo ami előtűnik a semmiből és viszonylag gyorsan közelít a kamera felé, majd szépen lelassít nullára valamilyen függvény szerint.
max 2-3mp. lenne az egész. scene megvan, camera stb. beállítva. csak egyszerűen nem tudom finoman lelassítani. segítene valaki? thx. -
YODA mester
senior tag
válasz junk_corp. #2235 üzenetére
Curve editorban huzogasd a breizert és változik a függvénygörbe...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2234 üzenetére
nah
meggyüttem.
Nem Yoda, ez a T-Com székházban volt, délitől nem messze.
Egészen jó vót, bár 3ds max 9 bemutatóban csalódtam picit, először is vmi lengyel arc tartotta, elég nehéz volt megérteni az angolját, meg amúgy is a hivatalos oldalról letölthető videókat nyomták végig semmi extra.
Ami jó volt, az a mesharray training előadásai.
Legjobb a zbrush-os.
Emberke leült és köbö 1-1,5 óra alatt lenyomott egy fejet a progiban.
Meg a digic warhammer-es előadása.
A többi túl száraz volt, szerintem, ilyen eztmegezttuggya a programunk stílusú.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
senior tag
Sziasztok!
''Sziasztok! Egy iskolai problémában kéne segítség! Szóval megkért az egyik tanárom, ha tudok, kérdezzek utána a dolognak...
Szóval... ugye egy iskolában rengeteg gép van... amit a vandálabb diákok elég hamar ki is tudnak nyírni, ha akarnak. Ezért csináltunk egy kész, makulátlan gépről egy norton ghost képet, hogy hamar helyre lehessen állítani a dolgokat, ha gas van.
Viszont mivel a suliban van multimédia szak, rengeteg Adobe programot használnak.
A probléma az, hogy miután feltoljuk a ghost képet az gépekre, az adobe programok (és még pár más) újraaktiválást kér, holott a ghost kép készítése előtt már aktiválva lettek. Az mondjuk igaz, hogy amikor felmásolásra kerül egy gépre a képfálj, akkor a username értelem szerűen más lesz. Gondolom ez zavar be az aktiválásnak...
A kérdésem az lenne, hogy van-e vmilyen módszer, amivel orvosolni lehetne ezt a problémát!?
Előre is köszi a segítséget!
Az a helyzet, hogy a 3D Studio Max 8-cal is hasonló a probléma. De tovább bonyolódik a dolog... ha nincs más lehetőség, akkor ugye újra kell aktiválni mindet. De ma valami olyasmit magyarázott a tanár, - nem értettem pontosan - hogy 2 karakterrel hosszabb (vagy rövidebb) aktiválási kódot kér, miután fel lett másolva egy másik gépre a Ghost fájl, és utána kerül elindításra a Max... Tapasztalt már valaki hasonlót?
Tudna valaki tippeket adni, mit próbáljunk ki, hogy lehetne megoldani a dolgot?
Nagy segítség lenne, mert állandóan nyaggatva vagyok!Forza Ferrari!
-
veterán
válasz gabi123 #2240 üzenetére
sajnos semmit nem tudok az elhárításáról, de lehet, hogy nem is lehet megcsinálni... újra kell őket regisztrálni (bár elvileg nem kellene, hisz minden regisztrációs bejegyzés is megy vele... talán az órával hasonlítja össze... mind1) Sajna szal én nem tudok segíteni
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
SEK3
tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni:
Ismét elkezdtem a Mayát (7 unl.) Kezdésnek, szeretnék egy szökőkutat, csobogó vízzel. Visszaemlékeztem, hogy láttam, egy tutorialt a vízről ([link]) de felmerült egy gond.
Nemtudom renderelni. Szóval, a renderelt képen nemlátszik, hogy ott lenne a víz. Egy estben látszik, ha Maya Hardware-rel renderelek, de mental ray-t használok (FineTrace-re állítva sem látszik)
Ha tudja valaki, hogy mit kell ki/be kattintani, hogy látszódjon, annak megköszönném, ha segíten. -
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2239 üzenetére
Bici: #2188 Ha úgy csinálod, akkor mat ID szerint fogja szészabdalni neked a ojjektet.
Yoda:
Jah, max 9 előadás majdnem végig a 64bit supportról szólt. Bár picit érdekes volt, hogy az egyik arc max-nál azt hangoztatta, hogy 64bit mekkora sebesség növekedést hoz, míg a másik maya 8-nál meg felhívta a figyelmet, hogy 64bit-től nem fog gyorsulni a program
Volt is szép demonstráció, megnyitott egy 3 millió poly-s modellt max 8-ban és 9-ben is, shaded módban mindkettőben szépen futott, de ugye ismerős módon wire-ben 8nál beszaggatott mint állat, míg 9el ugyanolyan szépen futott. Mert állítólag eddig szofveresen számolta wire-t, most meg már hardware. Aztán elkezdte tili-tolizni vertexeket, 8ban ugye szaggatás, 9ben meg viszonylag folyamatos volt a dolog (mint kiderült 8ban összes vertexet újraszámolja prog, még ha csak egyett mozdítasz is)
Aztán benyomott pár képet egy full részletes london belvárosról, olyan 20 millió poly körül, állítólag siggraphon élőben szerkesztgették.
Másik nagy újítás a viewporton belüli effektek. Ez mondjuk csak játékfejlesztőknek jó. Lényeg, hogy viewportban is látható az összes vga álltal támogatott post effekt, plö hdr, normal map, dof, motionblur és társai.
Végén még lenyomtak egy fél órát mental ray 3.5ről, lényegesebb változások:
új, gyorsan beállítható, sun-skylight system, gyorsabb final gather, új shaderek (car paint sötöbö)
jah meg reactort is frissítették, támogatja 2 cpu-t, meg amúgyis gyorsítottak rajta.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
hát a hardveres részecskék 70%-át buktad ebben az esetben... amit tehetsz (én azt tenném) hogy instancer-rel csinálsz valamit, és azt sokszorozod, pl próbáld meg gázdinamikával csinált cseppet sokszorozni
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TrollBalint
addikt
sziasztok
eldöntöttem, hogy újra elkezdek 3D studiozni, és szakítok rá időt, ha törik ha szakad
És pont jól jönne ahhoz, hogy egy ismerösömnek, kellene rally pályát rajzolni 3D studioba. Gondoltam ez nem lesz nehéz. Line-ból akartam kihúzni, megrajzoltam az útvonalat, rá kb. merőlegesen a szélességét és a bevel profile parancsal én azt kihúzom. Ki is húzta, de nem a XY sikon (mint ahogy rajzoltam a vonalat, hanem térbe húzta ki...
Hogy kell megmondani neki, hogy melyik síkon húzza ki a dolgokat , ill. esetleg van - e más módszer arra hogy terepet (úttal, meg dombokkal, stb.) rajzoljak)
(remélem sikerült érthetően fogalmaznom, de most sietek )https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #2245 üzenetére
''(remélem sikerült érthetően fogalmaznom, de most sietek )''
nem
naizé, asszem az kell neked, hogy bevelnél állítsd át a művelet koordináta tengelyét local-ról group-ra, vagy fordítva.
de mondjuk nem igazán értem, hogy hogyan rajzoltad meg a vonalat.
nem lenne egyszerűbb loftal végigfutattni egy/több keresztmetszetet egy pályaív mentén?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
Omg... Itt az egyetemen most voltam egy Vista-t bemutató előadáson (1,5 óra bemutatás, fél óra a programozásáról, a második előadáson majd fordítva lesz)
Engem meggyőzött... Meggyőzött arról, hogy nem fogom használni amíg csak lehet...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TrollBalint
addikt
válasz Nyúltáp #2246 üzenetére
szóval, top nézetbe rajzoltam egy girbe-gurba vonalat (ez lenne az út), és erre merőlegesen rajzoltam egy másik egyenest (ez lenne az út szélessége). És gondoltam egy kis vonalat kihúzom a girbe-gurba mentén, de a Z tengely irányába húzta ki, és ezt nem értettem hogy miért nem 2 dimenzióba?
sem local, sem group gombot nem találtamhttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
veterán
válasz YODA mester #2230 üzenetére
most találtam torrenten x64-es MAX9-et... kell?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
atm*RefeeZ
tag
ühüm eksölli vagy msnen vagy emilben vagy pmben jöhetne thx előre is
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy topik
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Motoros topic
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Foxpost
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest