- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Digitális detox a Nokiától
- Yettel topik
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Félre ne értsen senki, nem azért mondtam, hogy most ne tegyétek... Tegyétek... Nem éreztétek az cinizmust a hangomban
Mellesleg a székről majd postolok képet, ha fel bírok majd állni belőle...
Most itt alszik egy gyerek a szobámban, akiről senki nem tudja, kicsoda, csak alsógatyában van, és alszik az ágyon
mellesleg
Boldog Karácsonyt, kellemes ünnepeket mindenkinek (ma megyek haza, 27.-én jövök, szal újévet még nem kaptok )Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
atm*RefeeZ
tag
időteszt...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #1448 üzenetére
nem hiszed el. Én is pont ma voltam praktikerben ugyanilyen székért....csak már nem vót. nomeg nem is értem rá nagyon keresgélni, mert köllött sietni moziba(Narnia Krónikái..ne nézzétek meg, nagyon szar...de legalább jót röhögtünk haverokkal a sok harry potteren )
jah, te hol rendelted széket?...praktiker.hu? vagy mifene.
ui.: Boldog Karácsonyt mindenkinekAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
sekli
addikt
Nekem nincs meg ez aprogi, de tervezem a kipróbálását, egy gyors kérdés, lehet vele .x formátumba menteni?
-
atm*RefeeZ
tag
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
basszus éjfélkor akartam...arra volt az időteszt de rohadtul elfelejtettem mind1 majd jövőre -
Nyúltáp
senior tag
alapban nem, viszont ha felrakod directx sdk-t, abba van egy plugin amivel lehet.
[link]
Balika:
Tipikus ''Há most nagyon megy ez a fántázi főnök, hárri plotter, teccik tudni. Nehágy má hogy ne csináljunk mi is egyet. Lesz benne monnyuk a végén egy nagy harcjelenet, aszongyák az jó''
noköbö ilyen.
azért egy értelme volt, érezni a filmen, hogy a könyv valszeg nagyon jó, csak eszméletlenül elcseszték a megfilmesítést. Úgyhogy asszem elolvasom majd.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
junk_corp.
csendes tag
hélló,
Objects: 13450
Mesh Totals:
----------------------
Verts: 114962
Faces: 153712
adott a fenti scene, kb. 2-3fps-es a viewportokkal (p4 northw. 2ghz - cserélve lesz dual 3.2-es vagy 2.8-as xeon-ra). Hogyan lehetne gyorsítani még a szerkesztésen? egy quadro fx 1300 v. 4000 (szigorúan használt :) min gyorsítana? a viewportokon vagy a renderen? gondolom a rendert csak a proc.-ok befolyásolják, vagy nem? vagy hogyan?
tenksz! -
op9
aktív tag
válasz junk_corp. #1459 üzenetére
Ha nem tévedek, akkor a szerkesztésen (viewportban) az általad említett grafkártyákkal lehet gyorsítani, esteleg egy SoftQuadrosított TI4200-zal ([link]), vagy egy SoftModdolt ATI 9600-zal.
A renderelésnél a proci számít, esetleg külön erre kifejlesztett spéci hardware.
De hogy mi mennyit jelent, azt sajna nem tom.How Bad Do You Want It?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz junk_corp. #1459 üzenetére
150e facel, 2-3fps?
Elég gyenge vid. kártyád lehet.
quadro-t/firegl-t szerintem ne vegyél. Egyszerűen nincs értelme. Nemtom mennyiért tudsz szerezni használtan, de ált. szeretik áron felül adni.
Az fx 1300 gyakorlatilag egy átalakított FX 5950 Ultra, míg a 4000nek a 6800 Ultra az alapja.
Ugyan van az architektúrájukban eltérés, de főleg a 3d progokra kihegyezett drivereik dobják meg a teljesítményüket, ezért is lehet olyan szép eredményeket elérni softmoddal.
Noszóval, nemtom milyen anyagi helyzetben vagy(bár dual xeonokról beszéltél az imént ), de az fx1300-at nem ajánlom, a 4000et meg csak akkor, ha 6800ultra árához közel tudod beszerezni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
junk_corp.
csendes tag
válasz Nyúltáp #1461 üzenetére
''Elég gyenge vid. kártyád lehet.''
6600GT, de még nincsenek alatta a xeonok.
de a lassúságba bejátszhat az is hogy az a 150e f. nem 1ojjektum hanem 13450. Vagy viewport rendernél csak az számít hogy ennyi meg ennyi face-em van?
''quadro-t/firegl-t szerintem ne vegyél. Egyszerűen nincs értelme.''
? Akkor mivel lehet gyorsítani a vportokon, erős proc. kell és kész? -
MUŁĐER
addikt
válasz junk_corp. #1462 üzenetére
viewporthoz erős videókártya kell...rendereléshez kell a proci.
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
junk_corp.
csendes tag
[link]
összehasonlítva:
2x dual-core xeon 2.8
2x xeon dp 3.6
2x dual-core opteron 275
2x opteron 254 -
junk_corp.
csendes tag
a fenti linken kiderül többek között az is (persze sokaknak itt gondolom ez nem új), hogy a viewportokra nincs hatással az smp konfig, a magasabb órajel itt többet számít.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz junk_corp. #1464 üzenetére
persze, viewportoknál csak videókártya számít, azért írtam, hogy semmi értelme quadrot meg firegl-t venni, mert egy egyszerű softmoddal át lehet moddolni alap kártyákat. Amúgy meg nem nyújtanak akkora többletet, mint amennyivel drágábbak.
alacsony fps télleg a sok object miatt van, bocs, az felett elsiklottam. Amúgy egy 800e face-ig bírnia kéne 6600GTnek (nekem is az van)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
junk_corp.
csendes tag
válasz Nyúltáp #1467 üzenetére
6600gt-t nem lehet moddolni? :)
például az említett quadro fx 4000 szerinted segítene egy ilyen nagy object-számú scene esetében? azt meg lehet csinálni hogy selection set -ekre bontom az egész scene-t aztán mindig csak az van ''elöl'' amin faragok, a többinek meg hide. de gyakran csak látni kell az egészet és ilyenkor kínlódás az egész (nézőport forgatás, szelekció, bármi). -
Nyúltáp
senior tag
válasz junk_corp. #1468 üzenetére
Őszintén szólva nemtom minek akadnak sok objectnél a jelenetek, talán kifogy a memóriából vga? (Mondjuk sejtésem szerint ilyenkor a max hal be, nem a vga a ludas)
Úgyhogy asse tom fx4000-el válltozna e a helyzet.
Az újabb generációs vga-kat tudtommal nem lehet moddolni, viszont csupán a viewportbeli sebesség miatt nem is nagyon kell őket.
Most néztem, directx-es megjelenítéssel köbö 2millió face-ig szerkeszthető marad a viewport (persze wireframe nélkül, az nagyon be tudja lassítani), opengl-nél pedig 1,5millió körül már elég kezelhetetlen volt.
Ha sok objected van, az a legjobb, ha szépen rendszerezed a jeleneted.
Akár selection set-ekkel, vagy külön layerekkel. Vagy ha sok kis apró szir-szarról van szó, akkor működhet a display as a box-os megoldás is(jobb klikk tárgyon/properties/display as a box pipa)
Mikor egy házról készítettem látványtervet, én is így oldottam meg a dolgot. Sok cserép nagyon beakasztotta gépet. Ez egyszerűbb formáknál működhet, bonyolultabbakhoz meg ott van a multires módosító, ezzel egyszerűen %os formában adhatod meg, hogy hány vertexet is jelenítsen meg az adott modellből, miközben igyekszik megtartani annak eredeti formáját.
Hogy egyszerűbb legyen kezelni, hozzákötheted egy sliderhez.
Pakold rá modelledre a multires módosítót
1. Create/helpers/manipulators/slider
2. Bökj vhol a viewportra
3. A jobb oldali panelen a label mezőben adj neki egy nevet, plö level of detail
4. jobb klikk a slideren->wire parameters->object(slider)->value
5. klikk a modelledre->modified object->multires->vertex percentage
felugrik a parameter wireing ablak. Bal oldalt lesz elvileg a slidered jobb oldalt pedig a modelled a multires módosítóval. A két ablak közti nyilakkal tudod meghatározni, hogy melyik érték hasson melyikre. Nekünk az lenne a jó, ha a slider value paramétere hatna az object multires modifierjének vetrex percentage értékére. Tehát klikkelj a balról jobbra mutató nyílra, majd connect.
Ha most ráböksz a select and manipulate-re (eszköztárban snaps toggle-től balra eggyel), és huzogatod a slidered, az szépen kontrollálja a modelled bonyolultságát.
Jah igen, slider tulajdonságainál a minimum értéket és a snap value-t állítsd 1-re. Így sohasem fog eltűnni a modelled (0%-nál ugyebár nem jelenítené meg), és szépen százalékonként tudod állítgatni az értékét (persze ez nem kötelező, kinek hogy tetszik)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
válasz junk_corp. #1465 üzenetére
Áááá... Erre volt nekem szükségem..!!!
Boldog Karácsonyt meg Újévet...!!!
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
Pontosabban inkább ahol az X2-ket és a dual opteron 254-eket haszonlítanak össze renderelésben...
-
YODA mester
senior tag
Télleg a MAX mennyire használja ki a duplamagot..?
-
junk_corp.
csendes tag
válasz YODA mester #1473 üzenetére
A tesztben erről is szó van. Rendernél tökéletesen ki lehet használni.
'As for the final rendering, the situation here is completely different. Rendering can be split into parallel tasks very easily. As a result, the systems built with dual-core processors can perform impressively fast.'
a viewportokra viszont hatástalan.
ahogy nézem a max valamiért jobban szereti a xeonokat, de mindenhol máshol az opteron izmosabb. -
YODA mester
senior tag
válasz junk_corp. #1474 üzenetére
Ha sikerülne használtan szerezni egy MSI Master2-FAR-t (940 dual socket) akkor összedobnék egy dual opteronos konfigot...
-
sekli
addikt
Nincs valami kis freeware, vagy 30napos demo progi, amivel .3ds -t lehet egyszerűen .x -be konvertálni??
-
veterán
-
-
sekli
addikt
válasz Menthirist #1478 üzenetére
nalátodhogyvan...
Köszi! -
YODA mester
senior tag
Na eztet a bolygótot kéne hogy Pbomb karajul szétrobbancsa látványosan..!!!
Mindenötletet szívesen fogadok...
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
A diffuse map-ot rátoltam bump map-ba is és hirtelen 3D-s lett a bolgyó felszine.. Mik vannak...
-
YODA mester
senior tag
Ja és Opteron RULEZ..!!! Javaslom próbáljatok ilyet beszerezni...
-
#72042496
törölt tag
válasz YODA mester #1486 üzenetére
Mit? Egy vacak 144-est?
Gratulálok a procihoz! Publikus, hogy kitől vetted és mennyiért? -
YODA mester
senior tag
Nem publikus... Inkább koncentráljunk a szétrobbanásra és hogy hogyan lehet király robbánst csinálni lángokkal meg minden...
Pre-visualization hardvered by:
[Szerkesztve] -
veterán
-
junk_corp.
csendes tag
válasz YODA mester #1488 üzenetére
oan szép az a bolygó, ne robbangassuk csak úgy széjjel aztat mondom én. :) lehet hogy laknak is rajta valamik.
-
YODA mester
senior tag
Idáig jó...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1484 üzenetére
PBomb-al egyszerűen lehet szétrobbantani, nem szépen
A másik, hogy egy bolygó 1000 féleképpen robbanhat szét, és valszeg mindegyik esetben más módszer szükségeltetik.
Úgyhogy a mikéntet nem lehet leírni, esetleg csak az eszközöket.
Alap Pbomb (a particle-k ne az alap test polygonjai legyenek, hanem előre legyártott szikladarabok)...bár talán kelleni fognak az alap poly-k is. viszont nagyon sok kell belőlük, úgyhogy gömbnek jó nagy felbontásúnak köll lennie+ugye sziklákból is rengetek kell, és lehetlőleg aprók legyenek, de azért még felismerhető formájúak.
kell továbbá még jópár kiegészítő particle system, hogy ne legyen olyan szabályos a robbanás, nomeg soksok deflector, amivel a megfelelő pályára terelhetjük szegény részecskéinket.
robbanást kompozitba raknám rá, renderelve rengeteg ideig tartana/vagy gagyin nézne ki.
Mindenféleképpen tervezd meg előre a robbanást, a legjobb néhány gyors skicc lenne, így legalább mi is látnánk, és konkrét esetre tudnánk tanácsokat adni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1493 üzenetére
a kompozitos robbanást nem egészen úgy gondoltam, persze úgy is működhet, viszont az újabb progikban már lehet fasza effekteket rádobni alapanyagra, akár particle alapú robbanást is. A hogyant ne kérdezd, mert fingom sincs
videók: Léteznek ilyen robbanás gyűjtemények, a szokásos csatornákon keresztül viszonylag egyszerűen beszerezhetők.
Tut.: Gagyi álltalánosított módszereket bemutató tut-ok vannak csak....legalábbis én csak ilyesmiről tudok.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
a kérdéssel van a baj.
túl álltalános.
olyan, mintha azt kérdeznéd, hogyan tudok fotoreál embert csinálni.
könyvet lehetne írni róla.
keress neten tutorialokat, lesz pár(bár mondtam, hogy gagyik), azokból megismerhetők az alap eszközök. Aztán kezdj neki. Próbálgass. Ha esetleg elakadsz vhol, legalább már egy konkrét kérdést tudsz majd felteni, amire valószínűleg sokkal könyebben tudunk majd válaszolni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
Akkor más. Tom, hogy már kérdeztem de idegesít a dolog... Blevel-en kívül lehet mással is renderelhetővé tenni a szöveget vagy szívás, mert ezzel out of memory... SW kezdő szövegét MAX-al is megakarom csinálni...
-
junk_corp.
csendes tag
hogyan lehet 'normális' wireframe-et renderelni? olyat amin nincsenek rajta a 'kitakart' vonalak. (mi is a rendes meghatározása az ilyen wf.-nek?)
tenksz -
YODA mester
senior tag
válasz junk_corp. #1498 üzenetére
Az milyen wireframe ami nem átlátszó..? Ez olyan mint a nem átlátszó üveg...
-
YODA mester
senior tag
Camera Map Binding a titok nyitja a szöveg rendereléséhez...
[Szerkesztve]