- DIGI Mobil
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
Pénteken váltottam, akkor 300 ezer forintért a ZEN az adott pillanatban ~1 euróval többet adott, mint a Revolut adott volna (ez ugye pont a havi díj, ennyiért nem éri meg). Az árfolyamban akkor 0,5 forint volt az eltérés a kettő közt (~395,2 vs ~395,7).
Akkor kezd nyerőbe fordulni, amikor a Revolut limitje elfogy, és már csak felárral lehetne az egyébként is rosszabb árfolyammal váltani náluk.
Jelenleg még plusz pont az ZEN-nél a gyorsaság. A Revolut képes akár 2 órát is ülni az elindított euró utaláson, mire tényleg elengedi a pénzt, a pénteki váltásom után a ZEN-ről történő kiutalás sem azonnali ugyan, de attól számítva, hogy én jóváhagytam, két óra múlva már a bankszámlámon volt (OTP devizaszámla).
-
vnorbi
aktív tag
Nem rémlik, hogy lett volna róla szó korábban, de most akciós időszak van, októberig nincs díjterhelés. Küldtek róla e-mailt augusztus elején, de van róla letölthető pdf is.
Bár nekem még kétséges, hogy ez mit is fog jelenteni. Egyrészt két havi ingyenességről van szó, később meg azt írják, hogy az aktuális díj levonása "tolódik" októberre. Ebből még az is lehet, hogy nincs is semmi ingyenesség, csak halasztott díjlevonás lesz. Mindenesetre nekem augusztusban, amikor töltöttem fel rá pénzt, nem vonták le a júliusi díjat, de amikor júliusban töltöttem rá, abból egyből levonták a júniusit (0-s egyenlegem van, amikor nem használom, akkor is, amikor esedékes a díjlevonás, ezért nálam alapból egy hónap csúszás van).
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Ha tényleg mindenkinél elérhetetlen a váltási limit, az lehet számolási hiba náluk. A havi számlakivonatokon nálam mindenhol az szerepel a váltásoknál, hogy 1 HUF = 0.000000 EUR (a konkrét váltást részletező dokumentumban jó érték van). Ha a hibással számolnak, amikor a limit elérését nézik, akkor HUF->EUR váltások mindig 0-t mutatnak...
-
vnorbi
aktív tag
Végül nem úsztam meg az ingyenes időszakban az elmulasztott díj terhelését. Ma küldtem be pénzt, abból lerántották a júliusi díjat, amit augusztusban elmulasztottak. Nálam a következő elvileg az októberi díj lesz novemberben (vagy ha csak halasztás van ingyenesség helyett, akkor 3 havi díj egyben novemberben).
-
vnorbi
aktív tag
válasz donat_sz #279 üzenetére
TERMS AND CONDITIONS OF THE PROMOTION:
"The 2 MONTHS ZEN FOR FREE Promotion means that the date of collection of the next subscription fee from the User's account is postponed by a full 2 months, for example, a fee that should have been collected on August 5, 2022, will not be collected until October 5, 2022."
(A kiemelést én raktam bele, ez a rész és a példa zavart meg).
Kicsit túlgondoltam, nem az augusztusi díj lesz áttolva októberre, hanem augusztusról októberre lesz áttolva a következő terhelés időpontja. Így lesz két ingyenes hónap. Legalábbis most így értem
-
vnorbi
aktív tag
Én nem vettem észre, hogy ezt kommunikálták volna, de megváltoztak a csomagok a ZEN-nél. A Gold már csak havi 0,9 euróba kerül, cserébe a legfájóbb változás a 0,2%-os pénzváltási díj (csak a Platinumnál marad ingyenes a váltás).
Annyi jó hír azért van, hogy a meglévő Goldból eddig nem tereltek ki. Nekem is csak az tűnt fel, hogy amikor fel akartam függeszteni a következő hónapokra a Gold előfizetést, akkor Goldról a másik Goldra tudtam váltani, utána viszont megszűnt a lehetőség, csak az új Gold maradt. Úgyhogy én ezt már buktam, sikeresen kiiratkoztam a jobb feltételek alól.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #306 üzenetére
Én most (már egy órája) a Free csomagban vagyok, 0% díjat ír ki az app, és 1 eurót 404,37 forintért adna.
Próbáltam egyébként visszakönyörögni magam a régi Goldba azzal, hogy véletlen iratkoztam le, meg miért nem küldtek erről tájékoztatást előre, és még azt is bedobtam, hogy akkor ennyi, az új Gold miatt a továbbiakban nem fogom használni a ZEN-t, de nem hatotta meg az ügyintézőt, nem állítják vissza a korábbi csomagomat.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #311 üzenetére
Nem tudom, ez a különbség azért még jóval kevesebb, mint a várt 0,5%, de az gyanús, hogy a váltás előtt reggel még teljesen egyforma árfolyam volt a ZEN-nél és Revolutnál, most meg van köztük szemmel látható különbség. Lehet, hogy a hirtelen berobbanó volatilitás okozza most az eltérést a kettő közt.
Kb folyamatosan meg van nyitva előttem, én nem láttam 403,56-os árfolyamot akkor, amikor írtad. Itt nem ment 404 alá ebben az időszakban.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Igen, a feltöltési díj is változik az új árazásban.
A régi megszűnéséről/átalakításáról vagy szólnak 60 nappal előtte, vagy infláció miatti költségnövekedésre hivatkozva azonnali hatállyal emelnek.
ZEN Terms for Individual Users
Changes in ZEN
If we make any changes in these terms, we will notify you by e-mail or push notification on the ZEN App 60 days in advance. If the changes are made in order to comply with applicable laws, rules or regulations or for making minor changes which do not have any material adverse effect on you and your use of ZEN’s services, or the changes are beneficial to the merchant, the changes may become effective immediately. Furthermore, if we need to make changes in the fees or commissions due to an increase in our costs or due to inflation, the changes we make in the applicable fees or fee plans may be effective immediately.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
A Setting lapon a Pricing plan alatt van a ZEN support. Itt gyakran ismételt kérdések vannak, de a jobb alsó sarokban lehet indítani chatbotot, de rögtön lehet tőle élő embert kérni. Én kb egy percet vártam rá, de nem jutottunk semmire, ahogy írtam.
Itt van még a Contact us oldal, és írhatsz e-mailt is a hello@zen.com-ra. Lehet, hogy teszek még egy próbát én is az e-maillel, hátha jobban átgondolják, és nem azonnal akarják azonnal lezárni, mint a chatet.
-
vnorbi
aktív tag
Nekem végül sikerült visszakapnom a régi Goldot erre a kis időre.
Hétvégén írtam nekik "hivatalos" panasz e-mailt, amiben hivatkoztam a chatre, amiben rögtön a véletlen lemondás után jeleztem, hogy ez a baleset történt, és kifogásoltam, hogy nem jött a 60 napos értesítés a változásokról. Erre kedden, bő egy héttel az új csomagok élesítése és a régiek elérhetetlenné tétele után kiküldték mindenkinek a 60 napos levelet, aztán jött egy visszakérdezés a panaszomra, ma pedig visszaállították a régi Goldot.
Az eredeti menetrend szerint október 9-én lett volna a következő díjterhelés, az újraaktiválással viszont ez szeptember 30 lett, de emiatt már nem panaszkodom.
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #360 üzenetére
Ez amúgy az én értelmezésem szerint hiba. Most jött e-mail a részletes feltételekkel, a régi Gold mellé nem járna Moneyback, csak az új Gold és Platinum van az akcióban.
Én meg megint pont rosszkor lemondtam a régi Goldot, mert már úgysem jó semmire, és ne lebegjen az 1-2 euró számlavezetési díj, hogy ha majd egyszer megint jó lesz valamire a ZEN, akkor lerántsák.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
OTP-s devizaszámlára utaltam eurót ZEN-ről annyi közleménnyel, hogy "Savings".
OTP-nél az online felületen a Közleménynél az látszik, hogy:
"SAVINGS 0,0 a lakcímem, az a litván IBAN szám, ahonnan az utalás érkezett, a nevem és valami azonosítószám"Aztán van egy második Közlemény sor is a részleteknél, aminél csak a "SAVINGS 0,0" jelenik meg.
Nem tudom, miért van kettő, lehet, hogy az OTP kever össze valamit, és a tényleges közlemény ez a második, ami nincs kiegészítve mindenféle extrával, mert a számlakivonaton ezek az adatok ugyan megvannak, de más sorrendben és tagolásban:
nevem, címem, SAVINGS, litván IBAN szám
(itt tényleg vannak vesszők, míg az online mutatott részen csak egymás után vannak hányva az értékek tagolás nélkül).[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Néztem egy Revolutos euró utalást is OTP devizaszámlára, és az még rosszabb (ZEN-nél legalább azzal kezdődött a közlemény, amit a küldéskor megadtam). Revolutnál a megadott közlemény a "Sent from Revolut" volt. Ehhez képest az OTP-nél a két közlemény mezőben ezek jelentek meg:
Első: valami azonosító 0,0 SENT FROM REVO LUT lakcímem, litván IBAN szám, nevem B2ESB
Második: valami azonosító 0,0 SENT FROM REVOLUT
A "valami azonosító" megtalálható a Revolutnál. Ha az adott utaláshoz tartozó Confirmation pdf-et letöltöd, akkor ott két adat szerepel, a "Reference", amit én adtam meg közleményként, és az "External reference", amit meg a Revolut generálhatott hozzá ("IP"-vel kezdődik, és jön utána még 14 számjegy), aztán amikor a fogadó félhez ér, akkor az External reference-szel kezdődik és a Reference-szel folytatódik a közlemény. Legalábbis az OTP így mutatja.
-
vnorbi
aktív tag
Simán lehet. Nekem is volt olyan Revolutos euró utalásom, ami gyűjtőszámlára ment, és a közlemény alapján írták jóvá az én egyenlegemen gond nélkül (csak ott nem látom, hogy milyen közlemény érkezett eredetileg, így nem tudom, hogy a fogadó oldal bányászta-e ki jól azt, ami nekik kellett, vagy eleve összebarmolás nélkül kapták meg).
-
vnorbi
aktív tag
A top upot meg tudod nézni már most is. Ha elkezded beírni az összeget, amivel feltöltenéd, akkor alatta kiírja, ha számolna fel rá díjat.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Most jött egy emlékeztető e-mail a ZEN-től a tegnap érvénybe lépett változásokról. Biztos sablon szöveg, de szemet szúrt, hogy "They will impact the plan that you’re currently subscribed to" és ugyanakkor "Plan Free: Nothing changes with this subscription".
Rég nem léptem be a fiókomba, de most ezt azért ellenőriztem, mert az biztos, hogy én Free-re váltottam október elején a régi Goldról, így akár meg sem kellett volna kapnom az e-mailt. Nos, idő közben úgy alakult, hogy a Free helyett most valamiért megint Goldban (az újban) volt a profilom (és a következő havidíj 2022.10.30-ra volt dátumozva).
Megint átváltottam Free-re.
-
vnorbi
aktív tag
Nekem jelenleg a ZEN nem tud jó ajánlatot adni pénzváltásra. Amennyit havonta váltani szoktam, arra elég a Revolut és a bankom. De ha úgy van, hogy a ZEN Goldért fizetni kell 0,9 eurót/hó, plusz a kártyás feltöltés 0,3%, a váltás 0,2%, akkor ott vagyunk, hogy ezt a Revolut ingyen tudja (limit fölötti váltás pont 0,5%-ba kerül, és nem kell érte havi díjat fizetni). Amikor utoljára hasonlítottam, akkor az árfolyam a ZEN-nél és a Revolutnál teljesen azonos volt, így elvileg azt nem kell számolni, hogy a Revolut az árfolyamba is tesz olyan 0,2%-ot, mert ugyanez ott van a ZEN árfolyamában is, legalábbis pár hónapja még így volt.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz Oliverda #584 üzenetére
Elvileg november végén meg kellett történni, igen. Én Freeben vagyok, nem tudom, másnál hogy alakult az átrakás, az enyémet eléggé összekavartuk a ZEN-nel közösen. A régi Goldban kezdtem, onnan véletlenül váltottam új Goldra, onnan Freere, onnan visszakönyörögtem magam a régi Goldba, onnan átváltottam Freere, onnan kérdés és jelzés nélkül átraktak új Goldra, onnan visszaváltottam Freere, amikor észrevettem.
Csak azért írtam, mert ha Yager01 a 0,9 eurós díjat látja, akkor valószínűleg tévesen hiszi, hogy még a régi Goldban van. Ha elírta, és a 0,99-es díjat látja, akkor lehet, hogy maradt a régi Goldban, ilyen anomáliákat én el tudok képzelni a ZEN-nél.