Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ollie #194684 üzenetére

    Az AMX CDC mindig is kedvelt célpont volt az artyk között, de ezt elfogadtam már akkor is (Hellcat is eldurran egy telitalálattól, csak mondjuk az fele ekkora műszer és van rendes camo, nem úgy, mint a CDC-nél, amit rohadt nehéz rejteni). Ha próbálok a csata sűrűjétől távol maradni, akkor meg nehéz (vagy közel lehetetlen) a löveggel prémium lőszer nélkül érvényesülni (a szórás miatt meg fáj a szívem minden darabjáért ha mellémegy... és nagy távolságon gyakran megy teljesen mellé).

    Hát... még egyelőre ízlelgetem ezt az új irányát a WoT-nak ahova fejlődött az elmúlt években, míg kimaradtam, de egyelőre kicsit hajlok arra, hogy lehet könnyes búcsút kellene intenem neki.

    Bár én a legelső open béta óta jelen voltam a játékban (kisebb-nagyobb megszakításokkal), de aránylag későn álltam neki a német heavy ágnak, a Tiger I hatalmas kedvenc lett, de a Tiger II félbemaradt, most elővettem újra utóbbit és a top löveg nélkül szinte hasznavehetetlen. Tudom már akkoriban is sokan vágták a centit, hogy kifarmolják rá a nagy löveget és már akkor is szívás volt odáig eljutni (vagy ráborítottak temérdek free XP-t), de most aztán... Ráadásul tartok tőle, hogy nincs is értelme foglalkozni már vele, új szelek fújnak.

    Mi az a nemzet/ág aminek most érdemes nekiállni? Kedvelem a sűrűjébe belemenősebb med vonalat (ami azért nem térdel le két pofontól), meg a közelharcra alkalmas heavy-ket (itt csak a Tiger I kivétel). A TD-ket annyira nem csípem, szinte csak a Hellcat tudott megfogni (főleg a nerf előtti, de az akkor tényleg OP volt). Főleg Tier 7-8 érdekel, felette már anyagi csőd üzemeltetni a járműveket.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz peterson79 #194749 üzenetére

    IS, T29 megvannak, pattintós tankra pedig a KV4. Ezek a nagyon klasszikusok zömmel már a garázsban vannak.

    Inkább ezek az új nemzetek/ágak érdekelnének, amik az utóbbi 2-3 évben jelentek meg.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dobi 562 #194753 üzenetére

    "Egyebkent a tier 8 a premium tankokrol szol, ha Stauffenberg kollega akar penzt kolteni akkor tudnank ajanlani tobb tankot ebbol a tierbol."

    Túlzás, hogy akarok pénzt költeni, szerintem drágák ezek a tankok, simán elkérnek egy AAA játéknyi pénzt egyetlen szaros tankért (amire aztán semmi garancia, hogy később is használható lesz). Szóval ha lenne megint trade-in akció, simán szabadulnék az AMX CDC-től.

    Egyébként nem kell feltétlenül szarrá páncélozni egy medet, hogy számomra élvezhető legyen. Nekem az egyik legnagyobb kedvencem a T20 volt régen. Ott ugráltam a heavy csapattársak körül, flankeltem és ha egy-egy maflást bekaptam még nem dőlt össze a világ. Utána a Pershing már jobban igényelte az észjátékot, de már akkoriban is az volt a baja, hogy nagyon határeset volt a penetration prémium lőszer nélkül (sőt sokszor még az is pattant a fenébe), igényelte az ellenség oldalba támadását, csak ehhez nem volt túl mozgékony, de egy dombvidékesebb mapon szépen el lehetett vele darálni. Mióta ismét játszom, még nem vittem ki, de el tudom képzelni mire lehet elég egy mai leosztásban.

    (#194763) KISDUCK: Nem vagyok egy nagy TD játékos, az amerikai forgótornyosok még bejöttek, de anno a T25/2-nél elhalt ez az ág, már a maga idejében sem volt túlzottan szerethető és nem volt már türelmem kifarmolni a következő tankra elég XP-t. Most már még szarabb neki. Svéd vonalon anno bent voltak már a TD-k, de inkább érdekelne a medium és heavy vonal.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Életemben először vettem lootboxot (egy 3 darabos karácsonyi pakkot).

    Most van 2 nap prémiumom és 500 goldom (amiből kijön 1,7 garázshely mondjuk), meg egy csomó haszontalan karácsonyi díszem és skinem. Életemben ilyen jól még nem költöttem el 1800 forintot. :)

    De ahogy látom ami 2+ éve nem változott az a szopóág. Van olyan tankom, amivel már 11 kört letoltam és még mindig a helyén van a x5 XP szorzó. Oké én is kijöttem a rutinból, de amikor a zsinórban a tizedik kör kezdete után 3 perccel már csak 4-en maradunk 15 ellenfélre, az minden lootboxra költött fillért megér. :) Az még jobban, mikor XVM-es csapattárs már a kör legelején a visszaszámlálás alatt chatben idegösszeomlást kap és rögtön a tó mélyére kormányozza magát. (Én jobb a békesség alapon inkább fel sem raktam, nem akarom tudni már rögtön a kör elején).

    Most már kezd derengeni, hogy miért szorult háttérbe anno a "free" to play játszósdi a valódi AAA címekkel szemben. A Battflefield 1 és 5 messze nem akar ennyi indulatot szülni bennem... cserébe egy gyönyörűen kivitelezett flank vagy körbefutkosással kivégzett heavy olyan reward élményben, amit a BF sajnos nem tud (ott a tankosdi teljesen nudli ehhez képest). Hát majd meglátom meddig bírják ezt a WoT-ba visszatérést az idegeim. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ooloo #194886 üzenetére

    A WoT-nak van konkurense. Az idő. Nagyon régóta szolgálatban van a játék, nem lehet a végtelenségig a teljes játékosbázist megtartani és a folyamatosan bővülő tartalom miatt egy ponton túl már annyira komplex az egész, hogy az új belépőket meg elriasztja (a balance problémákról nem is beszélve, ez már menedzselhetetlen mennyiségű tank). Csoda, ha a WG rákapcsol arra, hogy a csökkenő játékosbázisból kihúzza ugyanazt a bevételt, mint régen nagyobb létszám mellett?

    Btw nálam az simán elég lenne egy évnyi prémium befizetésére (fejlesztőket támogató célzattal), ha a matchmaking gatyába lenne rázva.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lacibacsi #195001 üzenetére

    Bár nem én lettem megszólítva, de egy picit árnyalnám a képet. Én a WN8-am alapján "Above Avarage" játékos vagyok, a Win/Lose rate pedig ~52% (a kedvenc tankjaimmal már inkább a 60% felé húz). A statisztikák alapján legalábbis kimutatható a jelenlétem a csatában és a csapatjátékban (még ha vannak tőlem messze jobbak is). Ugyanakkor a nyafogás tárgyát jelentő matchmaking jelenséggel én is találkozom (nem csak most, de már 4-5 évvel ezelőtt is).

    Én abba nem akarok belemenni, hogy ez mennyire szándékos dolog a WG részéről, szerintem nem az, mert semmilyen logika nincs mögötte. Én a szopóágra attól függetlenül is rá tudok kerülni, hogy van-e prémium előfizetésem vagy prémium tankban ülök-e (szóval ha ez szándékos, akkor talán a fizető vendéget illene a pélónak a jobbik felére rakni).

    De hozzáteszem, hogy én a teljesen egyenlőtlen csapat leosztások közül talán még jobban gyűlölöm azt, amikor az én csapatom gázol át a magatehetetlen ellenségen. Hacsak nem valami gyorsan mozgó medium tankban vagyok, akkor szinte lehetetlen kellő sebzést bevinni a legtöbb esetben, egyszerűen elviszik a műsort azok, akik egy rushnak az élére tudnak állni, sőt amióta kivették a játékból a friendly fire-t, simán érzem azt is, hogy szándékosan beállnak elém blokkolni.

    Ha viszont annak a bizonyos bránernek a rosszabbik oldalán vagyok, legalább próbálom nem könnyen adni magam. A rekord nagy sebzéseket szerintem mindig ilyen csatákban hoztam össze (kár, hogy ezek aztán bukók lesznek, mert ritka azt, hogy 8-10 ellenféllel szemben le tudok hozni egy csatát, de azért igyekszem mindenkinek adni egy-két pofont). A cérna csak ott szakad el nálam, ha nem elég, hogy 2 perc alatt elhulló csapattársakat kaptam, de a random generátor azt is eldönti, hogy a lövéseim ebben a csatában a célzókör szélén fognak bevágódni. Mindegyik. Kivétel nélkül.

    Önmagában nem azzal van a bajom, hogy a matchmaking néha-néha ilyen vagy olyan csapatba tesz be. De amikor 10-15 körön keresztül folyamatosan egyenlőtlen csatákban vagyok (mindegy, hogy ki számára egyenlőtlen), az iszonyúan frusztráló és szinte felüdülés egy olyan csata, mikor 3 perc elteltével még mindig aránylag kiegyenlítettek az erőviszonyok.

    Az én véleményem az, hogy ha kézzel fogható játékélményt akarnak adni a játékosoknak, akkor a matchmaking gatyába rázása elkerülhetetlen.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lacibacsi #195032 üzenetére

    Én nem arról beszélek, hogy a jó (értsd: átlag feletti, még ha csak kicsivel is) játékos hosszú távon ne tudna eredményeket felmutatni (ami lehet statisztika javulása, gyarapodó kredit állomány, medálok, stb).

    Én arról beszélek, hogy a játék olykor olyan szintű frusztrációt tud szülni, hogy homlokkal csapok rá az Alt+F4-re. Amit mondasz, az egy eredményorientált megközelítés. Engem nem érdekelnek a saját statisztikáim, nem érdekel a hosszútávon kijön-e a matek arról, hogy eredményes vagyok-e (egyébként igen, kijön nálam a matek, mégsem boldogít), főleg amióta nincs időm napi szinten játszani vele. Én agytornával és kihívással egybekötött játékélményt keresek, kikapcsolódást, szórakozást és ezt teszi tönkre az ilyesmi.

    Nem egy állandó jelenség, nem azt mondom, hogy csak ilyen csatákat fogok ki, egyszerűen csak az aznapi szórakozásnak indult játékidőmet teljesen elcseszi. Aztán ha 5 ilyen zsinórban beadott csata után kilépek, mert az időm értékesebb az idegeskedésnél, akkor jön az, ami 3 éve is történt, hogy szépen átszoktam a Battlefield 1-re és a WoT pedig parkolópályára került (szinte teljesen, két login között olykor 6-7 hónapok teltek el). A Wargaming meg nézhet hülyén, hogy miért ment el egy játékos, aki apró befizetésekből évente egy AAA játék árát hagyta náluk.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #195039 üzenetére

    Na jó, mára befejeztem. Zsinórban megint 10-12 csata, aminek tökéletesen semmi értelme nem volt, az egyik csapat a hasára fekteti a másikat és szarrá gyalázza análisan. Mindegyik körben pörög ezerrel a chat, hogy már másoknak is egész nap ezt műveli a matchmaking és az XVM-et használók már a visszaszámlálás alatt szitkozódnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #21346560 #195051 üzenetére

    Nem véletlen, hogy a járműosztályra vonatkozó missziók között, mindig az SPG és a Light van lemaradásban nálam. Előbbit nem kifejezetten kedvelem, utóbbinál meg az a bajom, hogy már ott valami félrecsúszott a Light tankokkal való viszonyomban, mikor a játék még csak 1-2 éves volt.

    Akkoriban a Light tankok megálltak Tier 5 körül és értelmezhető fegyverzetük sem nagyon volt. Az volt a koncepció (ami tetszett is volna), hogy ezeknek a tankoknak nem kell aktívan részt vennie a csetepatéban, esetleg az SPG-k levadászása lett volna maximum, de kicsik, gyorsak és a fő feladat a felderítés. De már akkor is sokszor probléma volt, hogy random csatában nincs kinek spotolni (az okokat felsorolta Dobi 562, nyolc év elteltével sincs különbség), aki jót akart magának, vitt egy havert magával szakaszban. Ahelyett, hogy az eredeti koncepciót finomították volna, inkább elkezdték a Light ágakat is kihúzni Tier 10 irányába, kaptak ezek aránylag ütős fegyverzetet és így az eredeti probléma nem megoldva lett, hanem tovább súlyosbítva. Pedig én mindig tiszteltem a régi időkben azokat, akik jól tudták használni a Light tankjaikat, nem előre rohantak, hogy retardált (belőhetetlen) távolságból felvillantsák a fél ellenséges csapatot, meg ledarálják a hátul maradt SPG-ket, hanem a camo-t jól kihasználva, a csapattal dinamikusan együtt mozogva spotoltak. Ráadásul olyan réteg járműosztály volt ez, hogy örültél ha a csatába már két Light is került, de nem volt ritka, hogy egy sem akadt.

    Most azért más a helyzet, simán van olyan, hogy 4-5 Light tank is kirajzik az elején, mint valami harci denevérek és anyázol, mikor felvillan a fél ellenséges sereg, de nem neked adja be.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Valaki elmagyarázza, hogy a legutóbbi szórás nerf óta, hogy a bánatban működik a rendszer?

    Többféle szórás mechanikát megéltem már a játék kezdete óta, csak érdekel, hogy most mi a helyzet. Amikor én még abbahagytam a játékot, akkor a legénység fejlesztésével a szórási kör és a kör szűkülési ideje volt fejleszthető, de a lövések többsége (mozdulatlan jármű és teljesen beszűkült célzókör esetén) azért középre tartott és a rendszer csak aránylag ritkán dobott olyat, hogy a célzókör legszélén csapódjanak be a lövések. Számomra ez volt az aranykor, a játékos célzási képességei jobban számítottak, mint egy játékoson kívülálló titokzatos isteni erőhatás közbelépése.

    De most a T-43 (ezt húzom éppen az Obj.430 irányába tartva) eléggé szar. A lövéseim kb 60%-a célzókör legszélére megy (álló jármű, beszűkült kör). Oké a legénység sincs még rendesen kihúzva (100% amúgy, de az első skillt most tanulják (ami nem a BIA, mert nekem előbb kell a Sixth Sense). De amúgy a minden idők legnagyobb kedvencének számító Tiger I-nél is megfigyeltem hasonlót, pedig ott egy 5 skilles legénységről beszélünk és igényli a nagy távolságú pontosságot, mert nem közelharcos gép.

    Van annak szépsége, mikor 150 méterről nem találod el a mozdulatlan artyt, mert vagy a lába elé vágódik le, vagy centikkel mellémegy, konkrétan a harmadik lövést tudtam csak belé küldeni, de végül nem én kaptam ki őt, hanem egy csapattársam.

    Vagy van valami trükkje annak, hogy mitől fog a célzókör közepe felé tartani egy lövés? Ugye nem valami prémium fogyóeszközzel kell etetni a legénységet? Tegnap néztem Quickybaby videóját erről a szovjet med ágról és hát bármivel vádolható, csak azzal nem, hogy béna játékos, de ő is aránylag sok luftot lőtt. Ez ilyen lett? Így kell szeretni?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ollie #195120 üzenetére

    Amellett, hogy ez a szóráskép még így is lazán túlteljesíti azt, amit a Tiger I a játékban tud, azért egy kicsit árnyalja a képet, hogy egy 2,5 x 2 méteres célpont eltalálásának valószínűségéről van szó, mi meg itt weak spotokra próbálunk menni, postaláda nyílás méretű kukucskákat akarunk kiszedni (közben persze néha annak is örülni kell, ha 150 méterről egy ház méretű SPG-t egyáltalán méltóztatik eltalálni a T-43).

    Szóval akkor most a WoT pont annyira kompetitív játék ebben a formájában, mint a Monopoly, majd a dobókocka eldönti ki fog örülni és ki nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #21346560 #195148 üzenetére

    De az ugye megvan, hogy nem lehet mindenkinek 50% felett a winrate? Tier X ide vagy oda. Van valamennyi döntetlen is, de az 50% feletti winrate átlag csak mások (gyengébb játékosok) kárára érhető el.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Emu #195153 üzenetére

    Így van, de nem sikerülhet ez mindenkinek, ha így lenne minden csata azon dőlne el hova osztott az MM több össz-HP-t.

    De a valóságban a probléma inkább az, ha az MM nem egyenlően osztja el az átlag alatti és feletti játékosokat. Ha a saját csapatomban van 7 játékos 45%-od winrate-tel, akkor legyen a másik csapatban is. Ebbe jogosan lehet belekötni. Csak azt nem értem a Tier X-es játékos miért ne lehetne átlag alatti. Türelmesen farmol, csak ennyit jelent az, hogy van X-es tankja.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ooloo #195183 üzenetére

    Pont annyi harctéri tapasztalatod van, mint a jelenlévők közül bárkinek. A németek is azért vitték a keleti frontról a harckocsizókat pihenni a nyugati megszállt területekre, mert nem igazán lehet elfáradni egy harckocsiban harctéri körülmények között.

    A Szövetségeseknek kétszer is beütött a balszerencse, mikor pihenésre és feltöltésre kivont 2. Waffen-SS "Das Reich" páncéloshadtestbe belefutottak. A D-Nap idején az akkor még éppen nyugodt Normandiába vezényelték őket a keleti frontról, itt annyit mindenképpen nyertek a Szövetségesek, hogy az inváziós erők elleni harcokba még nem tudott ez a hadtest azonnal becsatlakozni. De később a teljes Market Garden hadműveletet jelentős részben azért bukták, mert az akkorra ismét a frontról visszahívott hadtestre sikerült ledobni az ejtőernyősöket Hollandiában. Hát ilyen az élet, már pihenni sem lehet rendesen, de elvileg nem is kell, főleg mert a Das Reich a teljes német haderő egyik legelitebb egysége volt.

    A korábbi megjegyzést a németek fegyelmezettségéről meg annyiban árnyalnám, hogy elég megnézni mi folyt a Don kanyarban. Fejvesztett menekülés, amiben a magyar és román egységeket használták élő pajzsnak, hogy megpróbáljanak kijutni a kelepcéből. A német harckocsizók moráljának meg nagyon nem tett jót, amikor SU/ISU-152-vel megerősített egységekkel kellett harcba bonyolódni, konkrétan rettegtek tőle, eredetileg bunker rombolásra fejlesztett nehéz rohamlöveg és lehet nem mindig tudta átütni egy Tigris, Királytigris páncélzatát, de a legénységet jó eséllyel megölte a detonáció. Ha meg már Tigris, akkor nehéz nem elmenni amellett, hogy mennyi legenda, mendemonda és propaganda tette fel olyan magasra a lécet a történelmi emlékezetben, pedig a Párduc egy messze sokkal jobb konstrukció volt, többet is gyártottak belőle és összességében eredményesebb volt a dögnehéz, műszakilag kényes és lassú Tigrishez képest (ide értve mindkét Tigrist).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ooloo #195199 üzenetére

    "Neked van?"

    Pont annyi mint neked. Szóval szerintem ebben a vitában ezt a melldöngetős stílust szerintem hanyagoljuk. A harcoló alakulatokat rendszeresen ki szokták vonni a frontról pihenésre. Akkor is ha harckocsizók. Ez tényszerű megállapítás.

    A történelem megítélésében én pedig a történelmi tények pártján állok, nem a mendemondákén. A német haditechnika valóban sok tekintetben a korszak csúcsát jelentette, mégsem nyerték meg a háborút. A háborúhoz nem csak technológia kell. Hogy mást ne mondjak: Légifölény sem árt, amit a németek már a háború első felében elveszítettek. Ha emiatt sorra lehet bombázni a hadiipari létesítményeket és végeredményben több Tiger II marad hátra műszaki hiba miatt, mint amennyit végül ellenség semmisít meg, akkor az az így járás esete.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Remélem a T-44 sokkal jobb lesz, mint a T-43, ha már elindultam ezen az ágon. De egyelőre sehogy sem sikerül összeszokni a 43-assal. Nagyon nem bírom, hogy az eredetileg Tier 6-nak szánt löveget kell használni, rendszeresen feldobál Tier 9-es csatákba, de már az újhullámos 8-as eresztésekkel szemben is elég nyögvenyelős.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ooloo #195208 üzenetére

    Felőlem beszélhetünk, csak éppen annyi értelme lesz ezeket az aránypárokat összevetni, mint a játékban összeereszteni őket, bizonyára szórakoztató, csak a valósághoz nincs sok köze. A háború nem csak 1vs1 tankcsatákból áll, valamennyi haderőnemet kell összevetni és nem elhanyagolható tényező a hátország gazdasági teherbírása, hozzáférése kulcsfontosságú nyersanyagokhoz, hadrafogható élőerő állománya, logisztikai kapacitása, hírszerzése, kémelhárítása és a politikai környezet (meg még vagy száz tényező). Amit te akarsz leerőltetni, az egy ilyen romantikus lovagi torna két harckocsi között. Egy háború nem ilyen. Az eredmény pedig ismeretes.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ooloo #195210 üzenetére

    Kiforgatod az itt elhangzottakat. [link]

    -

    Popey: Nem a játékbeli tankokról ment a csörte. Csak ahhoz szóltam hozzá, hogy van egy ilyen mítosz, hogy a német haditechnika meg harci morál mennyivel magasabbrendű volt a többinél, ami eléggé egyoldalú megközelítése a történelemnek. Na meg mintha a legénység kimerültsége ne lenne tényező a harcértékben (döntéshozatal, találati pontosság, töltési idő, stb). Ha úgy lenne, ahogy a fórumtárs mondja, akkor nem lenne hosszú szakirodalma annak, hogy miért kell időnként alakulatokat pihenésre kivonni a frontszolgálatból. De részemről elmondtam amit akartam ennek kapcsán, visszakanyarodharunk a játékhoz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Moleman #195236 üzenetére

    Hát én nem fogom 2 nap alatt letudni a T-43-at. Nagyjából 3-4 napnyi játékkal most tartok ~40k XP-nél ami félút a T-44-ig (modulok vagy kevés XP-t igényeltek, vagy megvoltak már másik tankról). A legénységnek most lesz meg az első kör skill 100%-ra, azért a hatodik érzék egy kicsit fog a harcértéken. Persze kinek-mit jelent egy adott napnyi játék ugye. Én hiába vagyok szabadságon, nem vagyok egész nap gép előtt. :)

    Mondjuk én régen a T20-at is gyűlöltem, aztán az egyik kedvenc Med tankom lett.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Carasc0 #195264 üzenetére

    "Én most szándékozom végleg abbahagynia gamet 3 év után."

    Én a legelejétől játszottam vele kisebb-nagyobb megszakításokkal, aztán 2,5 éve tettem le. Most pár hete megint itt vagyok. Sok sikert hozzá! :) Akármennyit fikázunk és bármennyi savat köphetünk a játékra, az egyik leginkább addiktív multis játék amit valaha készítettek.

    Javaslom találj menet közben valami mást, ami leköt, mert vissza fogsz jönni. Csak idő kérdése. :D

    Az RNG dologra:

    Amióta az eszemet tudom erre sok volt a panasz, hol jogosan, hol jogtalanul, sokan egyszerűen csak mögé bújnak és ráfogják a rosszabb teljesítményt (még a jó játékosokkal is megesik, hogy néha szar passzban vannak, fáradtak, stb). De ami most megy az RNG terén, az már nekem is sok.

    Egyszer (évekkel ezelőtt) már megpróbálta a WG jobban széthúzni a szórásképet a célzókörön belül, nem lett egy népszerű húzás finoman szólva, ráadásul akkor még csak Goldért lehetett prémium lőszert venni (innen jön, hogy sokan máig Gold lőszernek nevezik). Ha megtalálom belinkelem azt a Developer videót, amiben arról számolnak be, hogy miért állítják vissza, hogy a célzókörön belül a lövések többsége inkább középre tartson: Mert nem igazságos a célozni tudó, tapasztalt játékosokkal szemben, hogy a túlságosan széthúzott szóráskép miatt ne tudjanak gyenge pontokat támadni. Ezt a WG maga állította. Most, hogy lehet már kreditért is venni prémium lőszert, hogy ne kelljen vele igazán célozni, csak rátartani és locsolni, már hirtelen nem olyan "igazságtalan" ez a rendszer. Persze anélkül kényszerít rá Gold költésre, hogy a lőszer kerüljön Gold-ba, viszont anyagi csődbe visznek a tankjaid, ha locsolod a prémium lőszert, így legalább befizetsz Prémium előfizetésre, meg veszed a prémium 8-as tankokat, amikből a pár éve kiadottak már szart sem érnek, szóval ezeket is néha cserélgeted, hiába kerülnek annyiba, mint egy AAA játék.

    Ez van, tessék locsolni a prémium lőszert ha tetszik a játék és a tetemes kredit mínuszt prémium előfizetéssel, meg prémium tankokkal pótolni. Hozzáteszem nekem semmi bajom nem lenne ezzel a rendszerrel (szeretek fizetni a játékért ami szórakoztat), ha nem lenne ilyen drága minden prémium cucc. Az előfizetés 25k egy évre, egy jóféle pénzfosó tank meg 10-14k. Ez sok pénz, nagyon sok. Nem egy hobbira sok pénz, hanem ahhoz hasonlítva, hogy mondjuk mibe kerül egy AAA játék, még ha évente/kétévente meg kell venned az új epizódját, akkor sem költesz ennyit rá.

    Ezért mentem át sok időre Battlefield 1-re (ráadásul konzolon, mekkora szentségtörés). A WoT-ban kétféle játékos van: Az ingyenélő, meg aki csenget keményen. A BF1-ben pedig csak egyféle volt: Aki egyszer kifizette az árát és szevasz, menj játszani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ollie #195282 üzenetére

    Nálam elég változó, én többnyire nem top vagyok, hanem középmezőny, de ezzel semmi bajom, mert a karácsonyi szezonban több a játékos, gyorsabban össze is rak egy meccset az MM és nem húzza szét annyira a mezőnyt (ritka az, hogy egyszerre három Tier legyen a csatában, inkább 1-2). De ez csak az én megfigyelésem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BÁ Nutrition #195308 üzenetére

    Hacsak nem variálták át (ezt is) amíg távol voltam a játéktól, akkor jól írod.

    Piros - Még ha az RNG az elérhető legnagyobb átütést is sorsolja sem tudod átütni.
    Sárga - Az RNG szórás szerint lehet belőle átütés vagy pattanó is.
    Zöld - Még a legkisebb RNG által sorsolt átütéssel is biztos találat.

    Persze akár ezt a funkciót ki is vehetnék a játékból, mert az jóval nagyobb probléma, hogy úgysem fogod ott eltalálni ahova a marker jelzi.

    És pont ez az ami csatáról-csatára felkúr, még jobban, mint a csapatomba sorsolt 14 agyhalott. Régen legalább a nagyon rossz MM leosztásokat is lehoztam azzal, hogy legalább bevertem egy jó kövér sebzést az ellenbe, pörgött a kredit és ez vigasztalt a csúfos vereségért, de most egyszerűen vannak csaták, mikor elvileg pontos lövegekkel 150-200 méterről még a tankot sem találom el, most is egy szerencsétlen IS-t akartam belőni kb 200 méterről és 5 lövésből 5 lövés ment teljesen mellé. Nem mozdult, valószínűleg bot volt, teljesen merőlegesen álltam az oldalára, én is teljesen álló helyzetben voltam, teljesen beszűkült célzókörrel. És nem. Egy sem talált.

    Én elfogadom azt is ha a 3 év szünet alatt visszaesetem egy maszületett noob szintjére, hiába van mögöttem 6 évnyi WoT múlt és igazából az én hibám, hogy ezt az új lövési mechanizmust képtelen vagyok a "muscle memory" miatt egykönnyen megszokni, de ez nekem nagyon nincs ínyemre. Úgy érzem a játék 2019-ben már nem hajlandó jutalmazni azért, hogy hajlandó vagyok kitanulni a tankok gyenge pontjait és ezeket meg is tudom célozni. A játék azt akarja, hogy töltsem a prémium lőszert és locsoljam mintha nem lenne holnap.

    Szerk: Egyáltalán nem bánom, hogy ilyen indulatokat szül a játék bennem. Legalább gyűlik bennem az erő arra, hogy töröljem az accountom. Már rég meg kellett volna tennem amíg inaktív voltam, csak sajnáltam azt a sok kihúzott ágat (amik 2019-ben már szart sem érnek az újakkal szemben), meg a megvásárolt 8-as prémium tankot (ami 2019-ben szintén szart sem ér már, mert a játék legkevésbé élvezhető, legkevésbé ajánlható tankja lett), a sok belefektetett időt és emléket. De vannak dolgok, amiket el kell engedni. Ha ehhez az kell, hogy megint felcsesszen arra a szintre, hogy ne álljak meg az uninstallnál, hanem az accountom is töröljem, az végleg elveszi majd a kedvem a visszatéréstől. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Argh! #195312 üzenetére

    Régen így volt, ebben a kommentben le is írtam, hogy a WG próbálkozott ezzel már évekkel ezelőtt, de akkor a játékosokban volt tökösség kiállni magukért és visszaállították a célzkör közepének hangsúlyosságát a szórásképben. Most meg a sok alacsony érdekérvényesítő képességgel rendelkező játékos (eredetileg egy tök más jelzőt akartam használni, de jobb a béke) inkább idomul, szórja rá a pénzt a játékra, hogy legyen miből prémium lőszert venni.

    A WG győzött. Most még.

    Hozzáteszem egy frankó Redditen szerveződő ellenállásban simán benne lennék. Szarrá kéne bombázni a WG-t bugreportokkal, hogy nem tetszik a célzási rendszer és a streamerekből is ki kéne kényszeríteni, hogy napirendi téma legyen a rendszer igazságtalansága (bár ezeknek fontos a WG szponzorációja, de mégis a közönségükből élnek, anélkül nincs szponzoráció sem). Nagyobb kiadók is hátráltak már meg: Az EA például letett arról, hogy DLC-kkel verjen éket a multis közösségekbe.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Barret001 #195316 üzenetére

    Ez már inkább ping/latency dolog, multis játékokban gyakran megesik, hogy a kliens vizuálisan késésben van a valódi eseményekhez képest, de ettől még a lövés/találat kiszámolása lehet helyes.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz popey37 #195330 üzenetére

    A többi szerveren nem ez a rendszer megy, csak az EU-n? Más régiók játékosait nem zavarhatja? Az Electronic Artsot valósággal keresztre feszítették a nyomorult lootbox alapú fejlődési rendszer miatt sz SWBF2-nél. A WG eközben csendben röhög a háttérben.

    Ne nézzük le ezeket a számokat, egy Battlefield, hát még a Star Wars Battlefront például örülne ha regionálisan tudna ennyit, de még globálisan is necces, hogy összejön-e ekkora aktív (!) játékosszám (eltekintve az egyes részek megjelenése utáni hetektől). Lehet más régiók népesebbek, de ez akkor sem egy legyintéssel elintézhető játékosszám.

    Szerk: Én csak azt nem értem, hogyan nyelhette le a community ezt az új pay-to-win rendszert. Egyszer már megvédték a játékosok az érdekeiket és sok évig a WoT az értelmes kompromisszumok rendszerében működött.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz popey37 #195356 üzenetére

    De nem erről beszéltem?

    "[...] és a streamerekből is ki kéne kényszeríteni, hogy napirendi téma legyen a rendszer igazságtalansága (bár ezeknek fontos a WG szponzorációja, de mégis a közönségükből élnek, anélkül nincs szponzoráció sem)."

    Sok streamer videója alatt felbukkannak kommentek arról, hogy kéne már beszélni az elcseszett rendszerről is. De ez kevés, nem üti át az ingerküszöböt pár kósza komment, biztosan lennének olyan streamerek, akik a saját követőik mellé állnának, többiek meg megérdemelnék a tömeges leiratkozási hullámot, ők két szék közé esve előbb a követőik csökkenését, majd ennek következtében a szponzor pénzek visszavágását élhetnék meg.

    De most őszintén: Van itt bárki akinek tetszik a jelenlegi rendszer? Legyen ez akár a szórás nerf vagy a balansz elvesztése azzal, hogy a régi tankok teljesen becsiskuljanak az újonnan érkezők előtt. Nekem csak egy prémium 8-as tankomat tette rottyra a WG, de akinek 3-4-5 ilyen is áll a garázsban ami ma már hasznavehetetlen, azok valószínűleg nem annyira örülnek és nem hiszem, hogy erre a megoldás az, hogy akkor kinyitom a pénztárcám és veszek másikat. Ezzel csak legitimálja a játékos a WG felé ezt a magatartást és a most megvásárolt tankja is 2 év múlva egy ócskavassá lesz nerfelve, hogy megint kelljen újat venni.

    (#195359) ollie: Hogyan mész teljesen free accounttal nyereséges köröket Tier IX-X-ben? Nem jön ki a matek. Majd jobb kredit szorzós Tier VI-VII free tankokkal farmolod vissza a veszteséget? Vagy inkább befizetsz prémium előfizetésre és veszel egy pénzfosó prémium tankot? Nyilván az locsol orrba-szájba prémium lőszert, akinek nem számít az ára, meg az sem ha a szórás nerf miatt egy nem elhanyagolható száma mellémegy.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz e-newsee #195379 üzenetére

    Nem tudom irónia-e, de a CDC egy bűnszar, használhatatlan fos. Tudom, mert van azóta, hogy tényleg elég ütős volt, de mára kb közmegegyezéses álláspont world wide web-szerte, hogy tényleg egy szar lett.

    Én azért az IS-3A-t is hiányolom. Külön jó benne, hogy betölt három lőszert is, majd kitárazás után semmilyen, de az égvilágon semmilyen bünti nincs rá. A franciáknál, amerikaiaknál hosszú reload idő van, olaszoknál a töltési idő az első behelyezett lőszernél a leghosszabb, majd onnan csökken. Ez nem, ennél kitárazás után rögtön a legrövidebb töltési idővel kezd. Van amúgy bármilyen hátulütője a normál IS-3-hoz képest? Némi statisztikai matatást látok, hogy rá lehessen fogni, hogy itt-ott kompenzáltak valamit, de attól ez még egy free tank OP verziója, amit valódi pénzért kell megvenni.

    ---

    Btw tök király, hogy csak este 11 körül megyek házibuliba és az is 2 saroknyira van tőlem. Most belépve a játékba, mintha sokkal nyugisabban lehetne játszani. Lehet az igazi lemmingek már bebódultak a Fantától és a sósropitól, anyu meg nem engedi őket a géphez. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ollie #195386 üzenetére

    Milyen hátrányai vannak a sima IS-3-hoz képest? Én azért sokat láttam mostanában (gondolom a ládákból kipörgetés megdobta a számukat), el lehet vele bánni ugyanúgy mint a simával, de ha kipécéz és rám táraz az kellemetlen élmény. Kitárazás után 10 másodperccel már megint tűzképes.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz e-newsee #195394 üzenetére

    Én tök máshonnan közelíteném meg a kérdést, hogy Pay-To-Win játék-e a WoT. Szerintem a szórás nerf miatt mindenképpen ebbe az irányba ment el.

    Vegyünk alapul egy táblajátékot, mondjuk legyen ez a sakk. Mindannyian ismerjük. A bábuk mozgásának vannak kötött szabályai, ezekkel te tisztában vagy és ennek megfelelően igyekszed kijátszani őket.

    Na most akkor nézzük meg azt az elméleti példát, hogy jön valaki és azt mondja ad ingyen egy sakk készletet neked, hogy játssz vele, de bevezet pár új szabályt. A bábuk megjátszásának van egy költsége (1 pont), de ha leütsz vele egy másikat, kapsz is érte (ezért 2 pontot), de dobókockával kell dobnod a lépések előtt. Ha 1-3 közötti érték jön ki, akkor oda lép a bábud, ahova akartad, ha pedig 4-6 között dobsz, akkor tök máshova és ha áll is azon a mezőn bármi, akkor automatikusan buktad a bábud. Igen ám, de ha 5 pontot költve játszod meg a bábud, akkor már abban az esetben is leüti az ellenséges bábut a tiéd, ha nem oda lépsz, ahova eredetileg szeretted volna. Jön a kérdés: Miért ne lépj minden esetben 5 pontot felhasználva? Hát mert ennyi pontod nem lesz, hacsak nem vagy kiemelkedően átlag feletti játékos, de szerencsére valódi pénzért vásárolhatsz olyan prémium bábut, ami olyan mint a többi, de ha leüti az ellenséges bábut, akkor 10 pontot termel neked, sőt vásárolhatsz a bankkártyáddal eleve egy nagy zsák pontot is, sőt ha prémium sakk előfizetést kötsz, akkor eleve minden leütésedet emelt pont jutalommal számolja el.

    Nincs elzárva a lehetőség az ingyen játszó előtt sem, hogy megverjen, de ő mondjuk egy körben csak a lépései 15%-át tudja 5 pontos "prémium" lépéssel dobókockára feltenni, te viszont ennek többszörösét, vagy akár az összes lépést. Vedd ki a képletből a dobókockát, végre hatásod van a bábuid mozgására és onnantól már csak a saját képességeid határozzák meg, hogy van-e előnyöd a küzdelemben, nem pedig a szerencse vagy a balszerencse hatását csökkentő pénzköltés.

    Persze a párhuzam nem tökéletes, hiszen a sakk és a WoT szabályai sokban eltérnek és megvan a helye a pénzért vásárolt előnyöknek is. De talán érthető miért probléma ha egy agytornát igénylő játékban szerencsejátékos elemek és azok negatív hatását valódi pénzért csökkentő mechanizmusok működnek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Barret001 #195433 üzenetére

    Az a régi szolgálatért jár a játékban töltött évek után (ha elég régóta játszol prémium Super Hellcat is hullott).

    (#195432) ollie: Megnéztem miért nincs a garázsomban MKA, mert azt nem most, hanem az azelőtti karácsonyra adta a WG. Idén a karácsonyi tank az AMR 35 volt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Tervrajz töredékekből elvileg át tudom ugrani a Tiger II-t, amit valahogy elég gyengének érzek (de sokan panaszkodnak rá, hogy ez 2019-ben már csak ócskavas). Érdemes egyáltalán folytatni ezt a német ágat? Az E-75 már jobb, felveszi a versenyt a mai Tier társakkal?

    Még azért az Tiger II top löveget azon kéne kifarmolni, szívás lenne az E-75 nélküle.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ChristianID #195442 üzenetére

    Igen, az E-75 pont egy IX-es tank, ha a Tiger II-t ki is fejlesztem teljesen, még csak ezután kell összefarmolni vele 154k XP-t.

    De a kérdés nem is ez, hanem megéri-e az E-75 (és majd utána az E-100) vagy tegyem el másra a tervrajz töredékeket. Egyébként nem teljesen egyértelmű nekem a rendszer.

    Az E-100-ra értelemszerűen azt írja nem tudok tervrajz töredékeket beváltani, mert az azt megelőző tank (E-75) nincs kifejlesztve. Az E-75-re már látszólag engedi beváltani, de közben fent egy információs üzenet írja, hogy csak akkor válthatók be a töredékek, ha az előző tank és annak moduljai ki vannak fejlesztve. Nekem a Tiger II még nincs kimaxolva. Mégis látszólag engedné a z E-75-öt töredékekből kifejleszteni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz e-newsee #195485 üzenetére

    Tök jó az autózáshoz nyúltál példáért, de szerintem van erre jobb analógia (csak mert erre van rálátásom is ismerősök miatt). Vannak a versenypályára kijáró, egymással időmérő versenyt futó hobbi autósok.

    Feltételezzünk hasonló erőviszonyokat (sofőr, autó, stb), az egyik autón átlagosabb pályanapozásra alkalmas gumi van (alap lőszer), másikon meg már valamilyen versenygumi (prémium lőszer). Azon túl, hogy a verseny kimenetelébe még így is beleszólhat az időjárás (RNG), azért összességében utóbbinak lesz előnye. A versenygumi drága, gyorsan elhasználódik és minden megtett kör sokba kerül vele. A másik versenyző előtt is ott a lehetőség, hogy felrakja, semmi sem tiltja neki, de nála csak évente 1-2 alkalommal fér bele a büdzsébe, másik meg minden alkalommal mehet vele. Az autóverseny egy pay-to-win műfaj, senki nem kérdőjelezi meg, így erről szóló viták sincsenek.

    (#195486) peterson79: "Ez a játék nem pay to win, akárhogy is szeretné valaki belelátni. Maximum pay to grind faster"

    Pont ezekről a trükkökről beszélek. A WG nem kér közvetlenül pénzt a győzelemért, de mégis eléri, hogy a nyugodt szórakozás érdekében nyisd már ki a pénztárcád. Régen amúgy tényleg így volt, ahogy mondod, annak érte meg fizetni a prémium előfizetést, aki gyorsabb grindlést akart. Mint ahogy régen én is azért fizettem a prémiumot, hogy gyorsabban tudjak tankokat kihúzni, nem volt elég szabadidőm arra, hogy free accounttal is belátható időn belül elérjem a kiszemelt Tier 8+ tankokat. Ezzel semmi baj nincs. Azzal sem, hogy a WG az addig csak valódi pénzért elérhető prémium lőszert már kreditért is megvásárolhatóvá tette, de azzal igen, hogy a játékot folyamatosan abba az irányba hangolja, hogy egyre jobban rá legyél utalva ennek a használatára (régen a nem prémium lőszerrel rámentél a weak spotokra, amióta pedig ennyire pontatlanok a lövegek, inkább töltöd a prémiumot, úgysem lehetsz biztos abban, hogy hova fog menni a lövés). Olyan mínuszokat lehet így menni még nyertes csatával is free accounttal, hogy mire ezt visszafarmolod egy alacsonyabb tierben, egyszerűen elmegy a kedved tőle. És akkor még nem beszéltünk a nagyobb elsősegély/szerszámosláda, pót ellátmány, direktívák, stb költségeiről, ezek szintén előnyt hoznak a csatában, de ezeket elsütve, prémium lőszert locsolgatva még durvább lesz a kredit veszteség.

    A pay-to-win pedig egy ironikus/szarkasztikus kifejezés, nem kell szó szerint venni. Nem azt jelenti, hogy az fog nyerni aki fizet és az veszít aki nem. De azért kíváncsi vagyok, hogy hány olyan játékos van a topikban, aki nem fizet egy vasat sem és rendszeresen játszik Tier 9-10-ben. A híresen politikai korrekt Quickybaby is egyre többször hangoztatja a videóiban (sőt legalább egy önálló videót csinált is róla), hogy a free accounttal játszóknak nehezebb a dolga ha boldogulni akarnak a játékban.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz peterson79 #195502 üzenetére

    "szórakozásért mindig is kellett fizetni valamilyen úton-módon"

    Félreértés ne essék: Legális úton zenét hallható, videojátékokat megvásároló, moziba járó, streaming szolgáltatóknál pénzt költő ember vagyok. Fotósként én is értem azt, hogy a tartalomelőállításból hivatásszerűen élők joggal várják el a fizetséget. Én örömmel adok pénzt a szórakozásért, nem is ez a bajom.

    Csak ez a jelenlegi rendszer az, ami kevésbé van ínyemre. Vannak ennél sokkal masszívabban pénzköltést kizsaroló játékok is, messze nem a WoT a legszörnyűbb ezen a téren. De jobb lenne a szájízem egy sokkal inkább fair rendszer esetén ami jutalmazza a belefektetett tudást (hogy megtanulod és meg is célzod a weak spotokat).

    Hát képzeljük már el milyen lenne egy Counter-Strike ha a normál lőszer nem ütné át a golyóálló mellényt és az RNG-vel bolondított szórási rendszer a fejre leadott lövések csak kis százalékát küldené tényleg oda, de érkezne megoldásként a drága prémium lőszer, ami már átüti a mellényt is, csak ahhoz, hogy arra a lőszerre legyen elég zsetonod állandó szűkölködés és idegeskedés nélkül, kell egy prémium előfizetés, meg egy prémium AK-47. Mivel nem közvetlenül kérné el a Valve a prémium lőszerre a valódi euróidat, hanem közvetve, más feláras extrákon keresztül, ezért a CS topikban is ugyanezek a viták mennének le: A "CS nem is P2W, mert bárki megveheti a prémium lőszert".

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kicsicsuvi #195507 üzenetére

    Itt megint csak a jelzőkön ugrálást látom. Leírtam, hogy a "pay-to-win" egy szarkasztikus, gúnyos jelző, amit a legritkább esetben kell tényleg szó szerint venni és amíg mindenki azzal van elfoglalva, hogy a tökéletes jelzőt megtalálja, csak a lényeg sikkad el.

    Aki több prémium fogyóeszközt, ellátmányt és lőszert tud a csatába vinni magával és ezekkel kevésbé kell fukarkodjon, az előnyben van, effektívebb a csatában és többet tesz hozzá a saját csapatához. Ennyi. Pont. Semmi többet nem mondtam ennél, legfeljebb csak azt, hogy a régi szórás rendszerben a weak spotokat kitanuló és célozni tudó játékost jutalmazta a rendszer, addig most a többet grindelőt és hát mit ad a WG-isten, pont a grindelést lehet megúszni/lerövidíteni ha fizetsz.

    Felőlem nevezhetjük a rendszert "pay-to-grind-less" néven is, de amíg a kevesebb grindből több effektív "bónuszt" kihúzni képes fizető játékosnak előnye van egy csatában, addig szerintem ez csak nyelvtan zsonglőrködés az elnevezéseken.

    Egy általam idealizált rendszerben mondjuk a lövegek pontosságát sokkal jobbá kéne tenni és ezzel együtt a prémium lőszer árát is emelni, így aki tud célozni és megtanulja a weak spotokat, az alap lőszerrel is érvényesülhet, míg aki mindenre csak a prémium lőszert locsolja, az még fizető játékosként is mehetne grindelni és nem csak 2 kört egy 8-as prémiummal.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz e-newsee #195513 üzenetére

    "Szóval a kérdésem, hogy te mit adnál a játékosoknak, amivel rávennéd őket a költésre úgy, hogy közben nem élveznek semmilyen előnyt az ingyen játszókkal szemben?"

    Amit eddig is: Megúszást egy csomó unalmas grinddel szemben. Ezzel a részével semmi baj, sokaknak vagy türelme vagy ideje nincs arra, hogy hosszasan grindeljenek, lehet felőlem akár a hozzájutásuk is könnyebb a prémium lőszerhez. Csak ne legyen az, hogy sokszor már rákényszerítsen a játék a prémium lőszer lövöldözésére, mert amúgy is határeset a penetration és még a szórás is kiszámíthatatlan.

    De amúgy most tök őszintén: Akik ennyire védik ezt a rendszert, azok között hányan védik ezt free accounttal és hány fórumozónak van prémium előfizetése, meg prémium pénzfosó tankja?

    (#195512) MZsoltee: Azért a játékpiac nagy részét még mindig a klasszikus értékesítési modell uralja, hogy meg kell venned a játékot ahhoz, hogy játszhass vele. Sőt egyre inkább megyünk a bérlés irányába, van egy Netflixhez hasonló előfizetésed (pl: EA Access, Xbox Game Pass, stb), fejlesztő pedig minden játékosa után fejpénzt kap, nem azon kell ügyeskednie, hogyan nehezítse a nem fizető és könnyítse a fizető játékos dolgát (ebben nagyon nehéz jó és konfliktusmentes arányt megtalálni).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz xAttilax #195516 üzenetére

    52% winrate és 1200 WN8 (régen inkább 1800 körül, de már nagyon rég csak casual vagyok abban az értelemben, hogy sokszor kimaradtak 6-7 hónapok két login között, legutóbb 2,5 év, ami után a visszarázódás mindig lefelé rontja az átlagot, de most az ünnepek alatt több 24 órás periódust zártam 1600-1700 WN8 körül, ez sem egy kiplakátolni való érték, de talán nem vagyok lemming). Nem vagyok kiemelkedő játékos csak valamivel átlag felett, ezt vállalom, de nem is akarok ettől feltétlenül többet, csak néha jót szórakozni és nem a csapatom terhére lenni, de jó lenne ha az RNG nem dobálná a lövéseket szanaszéjjel, mert olyan kedve van. Pont ma néztem GoodBad videót amiben a Super Hellcatet tesztelte, első meccsen az első 5 lövéséből mind messze elrepült a célpontok mellett, hatodik is csak éppenhogy talált. Nálam mindenképpen jobb játékos, de nekem is sok ilyen köröm van.

    Régen is volt prémium előfizetésem, meg prémium 8-as tankom. Most is van éppen még 3 nap hátra az előfizuból (hullott a dobozból), terveztem is befizetni még 30 napot, de most nem olyan a szájízem ettől a gondolattól, mint pár éve.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz peterson79 #195520 üzenetére

    Nézd én sem azt mondom, hogy ez a világ vége, mert még nem tartunk ott, hogy tényleg, szó szerint is pay-to-win legyen a játék, csak vannak olyan folyamatok, amik lassan és fokozatosan elkezdték ebbe az irányba sodorni.

    Valaki írta itt a napokban, hogy a botok miatt kellett a szórás nerfet bevezetni. Én értem azt, hogy valami PR-os gyakornok ezt a mesét találta ki, de legalább egymás között beszélgetve ne marketing nyelven kommunikáljunk. Marha sok logika van abban, hogy a botok miatt mindenki szívjon. A változtatások előtt hány játékost kérdeztek meg arról, hogy szeretne-e nagyobb szórást és csökkenő találati arányt, mert nem képesek mit tenni a botok ellen?

    De ha jön prémium fogyóeszközként valami fejlesztett szuper kóla/szusi/csoki, amitől a lövegkezelő még pontosabb lesz és a régi rendszer szerinti középre súlyozott szórásképet adja majd, akkor legalább már mindenkinek egyértelmű lesz, hogy merre tart ez az egész.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Ha már tegnap elcseverésztünk arról, hogy idén várható némi E-100 buff, ilyesmi nincs tervben a nem reward prémium tankokra?

    Tudom nem kéne, de megint kivittem az AMX CDC-t a garázsból, régen imádtam, de most egy rakás fos. 11 találatom volt, ebből 10 volt sebzés nélküli kritikus találat valamilyen modulra (jó az én hibám volt bizonyára, nem töltöttem prémium lőszert, régen ez sem kellett neki). Amúgy ha lenne rendes camo-ja, mint egy TD-nek, akkor simán lehetne vele boldogulni, de így tényleg semmit nem ér. Felvillan a lámpa és már az összes arty rám vadászik a sokkal értékesebb célpontok helyett. Meg nem csak ők, mindenki pofozózsákként, potya fragként kezeli.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Warton #195537 üzenetére

    Értékesebb célpont alatt olyasmit értek, hogy a saját heavy tankjaink ott vannak egy aránylag nyílt részen egy csokorban, készülnek áttörni, az ő védőiknek nagyon kéne már a segítség, de én kicsit odébb a CDC-vel felvillanok és mindhárom arty engem kezd kergetni.

    (#195536) kchryss: Van nagyjából 12 millió kreditem (ebből kb 11 milliót 3 éve farmoltam össze még mielőtt akkor leraktam a játékot), szóval pillanatnyilag nem szorulok rá. De igen, a CDC még most is jól hoz a konyhára és különösebben jól sem kell mennie a körnek, de szerintem ez nem jó irány. Mármint annyit beszéltünk már itt arról, hogy mivel kéne a WG-nek befizetésre csábítania a játékosokat, ha már nem "pay-to-win" előnyökkel. Hát például az nem baj, ha egy több ezer forintos prémium tankkal szórakoztató a játék. Nem kell OP-nak lennie, csak szórakoztasson. Jelenlegi formájában a CDC nem szórakoztató tank és ezen a véleményen nem csak én vagyok.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kchryss #195542 üzenetére

    Jó hát én már megyek az Obj.430U felé, mert most azon pörög mindenki, hogy ebben van a funky.

    Most tudtam le a T-43-at, amit karácsony óta húztam (kb 60-70 csata volt benne, látszik milyen sok időm van játszani, szabadság ide vagy oda). El is adom a fenébe, már nincs rá szükségem, nem lettünk jó barátok. Nem tudom azt sem mondani, hogy rossz tank, egyszerűen csak mehhh, nem érzem úgy, hogy valaha megint akarok vele menni, nem egy ikonikus cucc, mint a Hellcat vagy a Tiger, amit örömmel megtart az ember.

    A T-44-ről sokat nem tudok elmondani... a Tier 6-os T-34-85 lövege van rajta, élmény lesz vele kihúzni a modulokat, már a T-43 alatt is sokszor kevés volt ha feljebb dobott magasabb Tierbe. Mentem vele 5 kört és szopóágon vagyok, csak most a jobbik felén, de ez sem jó, a gyorsabb, jobb löveges tankok mindent lelopkodnak. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #195544 üzenetére

    Még két kör győzelem:

    15:1
    15:0

    Ha átlagolnom kéne a bevitt sebzést az elmúlt 7 csatában, nem érné el a 700-at. A kerekeken futók és a rendesen kifejlesztett med kollégák mindent lekapkodnak mire odaérek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kchryss #195547 üzenetére

    Tegnap ráestem egy IS-3 tetejére, mindkettőnknek lefele pörgött a HP, de neki volt több. De így is belehúztam 900 sebzést. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Macka #195559 üzenetére

    Én vettem egy 3-as csomagot és még 3-at giftelt egy haverom:

    - 2000 Gold
    - 7 nap prémium
    - Nulla jármű
    - Nulla skin
    - Egy csomó karácsonyfadísz

    Fogalmazhatunk úgy, hogy ez is mínuszos, mert ami ér ebből valamit, az kb összesítve 30 nap prémiummal egyenértékű, de bő 800 Ft ráfizetéssel. Ezért nem szeretem a lootboxot, egy teljesen retardált műfaj.

    Van most így kb 3400 goldom, ha jönne megint trade-in akció eladnám az AMX CDC-t és befektetném egy új 8-as prémium járgányba. Inkább fizetek biztos dolgokért, mint szerencsejátékozzak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Atti777 #195643 üzenetére

    Lehet kicsit lemaradtam, játékon belül is látom, hogy az adott napi tokent mivel gyűjtöttem már be? Vagy csak tartsam fejben?

    Bár ahogy nézem matematikai esélyem ugyan még van begyűjteni az P/M10-et, de ehhez egy napot sem hagyhatok ki az event végéig (LOL).

    Lehet nekem többet ér megvenni, ahogy nézem kb 2500 aranyat (~3100 Ft) kéne még feltöltenem, hogy meg tudjam venni Gold-ból. Ér ez a tank annyit, amennyibe kerül (5750 Gold)? Kreditet jól hozza?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz notika77 #195648 üzenetére

    Van még hátra 22 nap, ebből csak 19-en kell megjelennem, az egész jó, már 3 nap kimenő. :DDD
    Az a baj, hogy a régi Tier 9-10 tankjaim egy másik accounton voltak (az account már nincs meg, mondjuk úgy elajándékoztam családon belül, hagyjuk is a témát), szóval most Tier 8 a maximum (abból viszont fosásig), meg egy pár Tier 9-es azt várja, hogy bekerüljön a garázsomba (pl: E-75, ST-I, M46 Patton, van amik már normál úton ki vannak valamennyire fejlesztve XP-ből, másokat meg tervrajz töredékekből tudnék nyitni), illetve most tartok az Obj.430 felé (már T-44-en vagyok, de az nem fullos még).

    Nem tudom van-e értelme csak azért elsütnöm most ezeknek a tankoknak a beszerzését, hogy aztán az event miatt tokeneket gyűjtögessek. Soha eddig egyetlen grindelős eventen nem tudtam végigmenni, vagy az érdeklődésem hagy alább, vagy egyszerűen időm nincs elég arra, hogy folyton a játékban legyek. Bár ahogy nézem itt a matekot, azért talán nem lehetetlen.

    Bár a napi adaggal (amit Tier 9-10 nélkül is meg tudok csinálni) lassan megvagyok, de szerintem a legnehezebb a Tier II-es tokent begyűjteni... istenem ami ezekben a csatákban megy. A WG ezen a szinten aztán végképp nem törődik a tankok közötti esélyegyenlőséggel, egy adott pályára OP-nak számító tank ledarál simán 8-10 ellenfelet is. Ami nem baj, csak akkor kerüljön már a mi csapatunkba is néha ilyen... :D

    (#195651) CirrMee: Nekem csak a tegnap vásárolt Challenger adja a szopórollert. Eddig 12 csatát játszottam le vele és 0% a győzelmi arány. Pedig gondoltam milyen jó lenne vele a Tier 7-es tokent behúzni, meg x4 XP is van, de semmi. Teljes agyrém. A többi tankommal (mondjuk úgy, hogy Tier 6 és felette) viszont aránylag nyugis a játék.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Tegnap volt róla szó, hogy vannak játékosok, akik csak low tierben játszanak (Tier I - IV között) és ott aztán nagyon aprítanak. De ezek, hogy a fenében csinálják?

    Semminek nincs páncélzata, nulla balansz van a tankok között, mindenki retardált, mindenki rohangál cél nélkül, mindenki lökdös mindenkit, nulla a csapatmunka, a győzelem inkább esetleges, mint kiérdemelt. Azt elfogadom, hogy mindenki kezdi valahol a játékot, de tényleg nem értem, hogy több száz vagy több ezer csatás játékosok mit élveznek ebben.

    Szaros 10 tokenért nem ér ez ennyit. Amikor új ágat kezdek húzni, akkor is inkább rádobok 10-15k szabad XP-t, hogy átugráljam a legalsó szinteket. Más meg erre a paralimpiára élvezkedik. :D Számomra felfoghatatlan. Mint amikor meglett 30-40 éves férfiak 15-16 éves kiscsajokat próbálnak felszedni, mert igazi felnőtt nőt már nem menne.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lacibacsi #195663 üzenetére

    Hétközben sokkal nyugisabb a játék. Kezdőkkel még mindig könnyebb, mint retardáltakkal együtt játszani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb68 #195704 üzenetére

    Nem volt időd megszokni még? Ez az egész ág ilyen, már a T-44-nek is az a kedvenc hobbija, hogy az ammo rack az első modul ami elszáll ha frontból benyal egy átütő lövést. :D

    De a jó hír, hogy az előbbi csatában pattintottam egy 750-es lövést egy WT auf Pz IV-től. :) Túl sok egyéb dolog nem történt viszont ebben a csatában, 2 perccel a rajt után már csak 4-en maradtunk 15 ellen, még egy kerekes majmot magammal vittem a túlvilágra, de igazából ammo rack, felgyújtás és egyebek mellett sok esélyem nem maradt, amikor kapásból 5 másik Med rontott rám.

    Még mindig hétvége van.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Küzdelmes volt a mai token adagok behúzása is. Még 10 begyűjtendő token a levegőben maradt, de úgy voltam vele egy csatát még letolok, reggel korán kelek, ha nem jön be, akkor megette a fene.

    Map: Karelia

    Csapatom: Már rögtön a kör elején pörögnek, forognak mint a balett táncosok, de igazából a kezdőt nem igazán szándékoznak elhagyni, kempelik éppen a semmit, virágot szednek, eget kémlelnek, kezemet az arcomba temettem, hogy megint kifogtam a világ balfaszait, ez megint vesztes kör lesz.

    Ellenség: Támad mint, ahogy a rush nagykönyvben meg van írva, olyan benyomást keltenek, mint valami igazi ellenfélnek látszó dolog, akik most fognak átgázolni az értelmi fogyatékosok paralimpiai csapatán. Valójában 3 perc alatt mind elhullott és az ügyefogyott védők megúszták minimális veszteségekkel.

    :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák