Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz olivera88 #24810 üzenetére

    Majd kiderül. Egyébként meg ez is csak azt mutatja, hogy teljesen el van specifikálva a repülőgépek döntő többsége. Ebből a szempontból is elrettentő példa a GZ szerencsétlen Messzerei. Nevetséges, hogy T8-on a leggyorsabb vadászok, miközben maximum T5-ben lehetnének akárcsak olyan gyorsak, mint a többi. Rendet kellene rakni teljes egészében a repülőgépek specifikációjában is. Meg eleve kellene egy paraméter, ami a páncélozottságukat mutatja, illetve a lőfegyvereik tűzerejét. A Zero egy Glass Cannon volt. Erős gépágyú, papír sárkány. Utóbbi miatt sem igazán erőlködtek sokáig az amerikaiak, hogy növeljék a gépeik tűzerejét, a 6x AN/M2 Browning bőséggel elegendő volt (plusz az AN/M2 Hispano roppant megbízhatatlan volt). Az amerikai gépeket meg tankoknak építették (főleg a Grumman), ellenük kellett is a gépágyú, különben az életben nem lőtte volna le őket egy japán vadász.

    Az a baj, hogy a tűzerő le van egyszerűsítve DPM-re, a védettség meg HP-ra. Ha az előbbi paramétert megfeleltetjük az időegység alatt kilőtt lövedékek össztömegének, akkor OK, de a japánok még így is hártányban lennének. Ha a HP meg a strapabíróság, akkor meg. Bődületes hátrányban kellene, hogy legyen minden vadász az amerikaiakkal szemben.

    Wildcat ~126 kg/min (4x AN/M2 Browning)
    Hellcat ~189 kg/min (6x AN/M2 Browning)
    Hellcat ~308 kg/min (4x AN/M2 Browning + 2x AN/M2 Hispano)
    Corsair ~189 kg/min (6x AN/M2 Browning)
    Corsair ~364 kg/min (4x AN/M2 Hispano)
    Bearcat ~126 kg/min (4x AN/M2 Browning)
    Bearcat ~364 kg/min (4x AN/M3 Hispano)

    Browning esetén 45 g, Hispano esetén 130 g lövedéktömeggel és 700RPM gyakorlati tűzgyorsasággal számoltam.

    Zero korai ~163 kg/min (2x Type 97 + 2x Type 99 Mk1)
    Zero késői ~201 kg/min (2x Type 97 + 2x Type 99 Mk2)
    Shiden ~ 258 kg/min (4x Type 99 Mk2)*
    Reppū ~ 258 kg/min (4x Type 99 Mk2)*
    A8M ~186 kg/min (4x Type 5)**

    * - Ezeknél a gépenél a gépágyúk tűzgyorsasága 500 RPM-re volt korlátozva, a Zeronál 700-zal számoltam. A vegyes, géppuska és ágyú kombót nem számoltam, mert értelmetlen.
    ** - Nyilván kellett valalmi, mert a Raiden kisebb tömeget tudott kilőni, mint a Shiden, vagy Reppü, mivel a külső ágyúk Mk 1-esek voltak, a belsők pedig Mk2-esek. Szóval álmodtak egy gépet. És bizony a roppant alacsony tűzgyorsaság (300 RPM, de az is inkább elméleti, a valóságban 200-ra volt korlátozva) így is odaver a tűzerőnek.
    Az mondjuk apróság, hogy a Shiden nem volt bevethető hajófedélzetről, de odase neki...

    Messzer ~ 148 kg/min (2x MG 17 + 2x MG FF/M)

    Persze a Messzer esetén még figyelembe kellene venni, hogy az MG FF összes verziója hirhedten kis hatásos lőtávolsággal rendelkezett (250 m felett szinte teljesen elveszítették a lövedékek a hatásosságukat még páncélozatlan repülőgépek ellen is, a szórásuk pedig rettenetesen megnőtt), és csövenként 50 lőszer volt csak betárazva. Az MG 17-tel (7,92x57 Mauser) viszont akár 4-500 m-re is pontosan tudtak lőni a közepes képességű pilóták is. Jobb lett volna ha inkább ide is alkot valami álomrepülőgépet a WG.

    Tisztában vagyok vele, hogy a valóságot nem kell ebben a játékban keresni, hiába promózza ezzel a WG. Az egész táblázat csak arra szolgálna, hogy mennyire nevetségesek a játékban a repülőgépek paraméterei. A sebességeket már nem is veszem sorba, mert ott aztán tényleg agyfax az egész. (A Zero pl nem volt érdemben gyorsabb a Wildcat-nél a valóságban. Az amerikai gépeknek úgy általánosságban soha sem volt sebességproblémájuk. A Messzer meg Onnantól kezdve, hogy előkerül a Hellcat és a Shiden a leglassab gép kellene, hogy legyen, méghozzá durván. ~150 km/h-val volt lassabb, mint a Lexington Corsair-jei és 100 km/h-val Shokaku Shiden-jeinél. De a Lexington Hellcatjei is kb olyan gyorsak voltak, mint a Shiden.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák