Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbitalion

    tag

    válasz milszab #161 üzenetére

    A töltést vezérlő áramkör nem az adapterben(autóstöltő, ill. USB csati) van, hanem a GPS-ben. Ha azonos feszültséget adsz a GPS-re, akkor az csak egyféle áramot eredményezhet.
    Kivéve, ha valami inteligens program meg tudná különböztetni, hogy USB-re van kötve, vagy töltőre és ennek függvényében kiválasztaná töltő áramot. Ilyen nincs benne, mert akkor is tölt, ha a GPS ki van kapcsolva, ilyenkor pedig USB kommunikáció nem működik, amiből tudná esetleg, hogy milyen forrásból kapja a feszt.
    Tehát, ha az USB és az autós töltő is 5V-ot ad ki a kis USB csatin, akkor egyforma töltési áram és idő számolható.
    De itt néhány tized volt is jelentős eltérést okozhat a kinyerhető töltő áramot tekintve, ezért a korábban említett eltérések jelentős töltési idő csökkenést okozhatnak. Az akku 3,6V(töltés közben ez is emelkedik!) az USB portok fesze 4,75 és 5V között változnak. Az autóstöltő lehet, hogy 5,2..5,5V-ot is kiadhat. a megfelelő töltési áramhoz véleményem szerint legalább 1,5V eltérés kell(nyers fesz - akku fesz). Ha ez csak 1V, akkor az jelentősen csökkenti a töltőáramot, ami az időt növeli.

    De ez majd akkor lesz tuti, ha a töltőt megmértem. Lehet, hogy a GPS magasabb feszt is elvisel az USB csatiján, és a töltő ezt kihasználja!

    ui. Tudom, hogy nem vagytok szakemberek, de kérem mielőtt zöldséget válaszoltok, előtte addig olvassátok amit írtam, amíg értitek a dolgot! Köszi! :)

    [ Szerkesztve ]

    Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

Új hozzászólás Aktív témák