- Yettel topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
snyper990
őstag
Megnéztem a Vodát, ők is ezt a kifejezést használják. A Digi "kínált sávszélesség"-nek írja, ami kapásból egy sokkal jobb megfogalmazása a dolognak.
Értem én, hogy miért került oda, nem arról van szó. Csak szerintem például az "átlagosan elérhető" megfogalmazás inkább jelenti azt, amit a szolgáltatók ki akarnak fejezni. Mert ha annál több, akkor királyság, átlagon felüli a szolgáltatásod, de jó neked! Ha annál kevesebb, így jártál, a minimumot legalább tudja, ez van. Nagy átlagban el tudják érni az előfizetők azt a sebességet, amit a szolgáltató állít (bár ez is járhat bizonyítási kötelességgel, ha így reklámozzák). Remek. Viszont: a "rendes körülmények között" azt jelenti, hogy "ha minden rendben van". Ez inkább utal egy maximális, vagy legalábbis korlátozott értékre, mert ha annál magasabb a sebesség, az már ezek szerint nem tartozik a rendes körülmények közé, aminek pedig valami beavatkozást kell maga után vonnia, hogy visszaálljanak a rendes körülmények. "Rendes körülmények" = minden rendben van = ennyit tud a szolgáltatás normális esetben. Viszont ez esetben a csomag nevében nagyobb sebességekre utalni ellentétben áll azzal, amit saját bevallás szerint "rendes körülmények között" tud, azaz félrevezető még akkor is, ha az esetek nagy részében az előfizető jól jár.
Na mindegy, hozzácsapom a "lehetne akár jól is megcsinálni, de ez Magyarország" listámhoz, és továbblépek -
snyper990
őstag
válasz frekivalto2 #131635 üzenetére
Az összefoglaló "Működési probléma esetén" részéből:
"Modem vagy bridge módban működő HGW esetén: http://192.168.100.1 címen."
Viszont lehet, hogy tényleg csak kábelen lehet elérni. Nem jön le az eszköztől egy kábel sem, pl. wifi access pointhoz/switch-hez/set top boxhoz? Mert akkor nem kell felmenni a padlásra, csak a kábel lenti végét kell átdugni, míg beállítod (vagy switch-hez/access pointhoz csatlakozni kábellel) -
snyper990
őstag
-
snyper990
őstag
válasz Czmorek #131645 üzenetére
Ctrl+F5 a cache-t figyelmen kívül hagyva tölti újra az oldalt. Szóval próbáld meg törölni a böngészők cache-ét (van, ahol gyorsítótárnak hívják), hátha meggyógyul. Mindenesetre furcsa, hogy minden eszközön ez történik
#131652 Linzenbold1: Az elérhető sebesség attól is függ, hogy mit tud a kliens eszköz. Továbbá wifin amúgy sem érdemes sebességet mérni, túl sok tényező befolyásolhatja, éppen ezért a szolgáltatók nem is vállalnak rá garanciát. -
snyper990
őstag
válasz Kronk #131656 üzenetére
Ezek IPv4-es DNS szerverek, az IPv6-os lentebb van, az telekomos, és nem lehet átállítani a Technicolor ONT-n. Nekem akkor csinált hasonlókat a gépem, mikor lehalt az a szerver/nem működött vele a kapcsolat valamiért. Ilyen esetekre van egy időkorlát beállítva, amin belül ha nem kapja vissza az eszköz a kért oldalt kiszolgáló szerver aktuális IP címét a DNS szervertől, visszaáll az adott kapcsolat IPv4 protokollra, és akkor az általad beállított IPv4-es DNS szerverről kéri le az oldalt kiszolgáló szerver címét, amit meg is kap, így végre elkezd betölteni az oldal. Csak ezt az időkorlátot minden új oldal betöltése előtt meg kell várni, ha nem megy a telekomos DNS szerver vagy rossz vele a kapcsolat.
Bár én az ONT admin felületét akkor is el tudtam érni, ezért írtam, hogy lehet belső hálózati hiba is (pl. IP cím ütközés rossz hálózati konfiguráció miatt?)
Próbáld meg az egyik, lehetőleg vezetékkel közvetlenül az ONT-hez kapcsolódó számítógép beállításaiban manuálisan megadni pl. a Google IPv6 DNS szervereit, aztán egy újraindítás után megnézni, hogy azon a gépen is akadozik-e a kapcsolat, amikor a többin. -
snyper990
őstag
válasz Linzenbold1 #131660 üzenetére
Az a ping is rettentő magas optikai hálózaton, szerintem még wifiről mérve is... Valami tényleg nem oké ott.
Driverek frissek?[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz Boond #131669 üzenetére
Nem, teljesen új dolog, hogy ezt odaírják.
Igen, nagyon hasonló a helyzet ahhoz, amit írtál. Ha egy HDD dobozára rá lenne írva nagy betűvel, hogy 3 TB, alá meg kicsivel, hogy "Rendes körülmények között elérhető tárolókapacitás 2,72 TB", akkor nem merülne fel benned már rögtön a boltban, hogy a nagybetűs 3 TB félrevezető? Vagy hogy miért szerepel a dobozon 2, egymásnak ellentmondó érték? (Azzal a különbséggel, hogy háttértárak esetén mindkét érték valid, csak az egyik decimálisan számítva, a másik meg binárisan, és nyilván azt írják a dobozra, amelyik jobban hangzik.) Nyilván azokat célozza a nagybetűs rész, akik nem tájékozódnak vásárlás előtt, és értem a szolgáltatók szándékát is azzal, hogy kiegészítik egy kisbetűs résszel, de nem hiszem, hogy a híroldalakon csak címekből tájékozódó emberek korában ez jelentősen visszaszorítaná a sebességgel kapcsolatos reklamációkat. De nem is az ellen van kifogásom, hogy odaírják, csak a megfogalmazás módja nem helyes szerintem. A #131634 -as hozzászólásban kifejtettem bővebben, hogy miért. De most már tényleg elengedem a témát, mert túl sok az off#131671 Kaba: A pingnek szerintem akkor sem szabadna ilyen magasnak lenni, ha egy 10 éves, 100 Mbites hálókártyás gépe lenne
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz Boond #131675 üzenetére
"Én úgy értem, hogy régen is írták, hogy ennyi lehet elméletileg, de ennyit garantálnak... a kettő között volt eltérés."
Értem, hogy Te miről beszélsz, én viszont épp azt mondom, hogy ha megnézed, most odaírnak egy harmadik dolgot is, "Rendes körülmények között elérhető le/feltöltési sebesség" néven. Ennek a megfogalmazását érzem ellentétesnek a csomagok nevével, amik a "rendes körülmények között elérhető"-nél nagyobb sebességeket állítanak (és így arra is utalnak, hogy ha a csomag nevében lévő sebességet mérsz, akkor az nem számít "rendes körülmények között"-inek, azaz nem normális).
Ez nekem olyan, mintha úgy árulnék sört hordókban, hogy rájuk lenne írva nagy betűkkel, hogy 5 liter sör, alatta meg odaírnám kicsiben, hogy rendes körülmények között a hordó 3 liter sört tartalmaz (attól függetlenül, hogy normális esetben lehet benne több és kevesebb is, vagy hogy rá van írva az is, hogy legalább 2 liter biztosan van benne). Persze ha van benne 1-2 liter plusz sör, az tök jó, de akkor az nem "rendes körülmény"? Akkor mi történt? Valami gond volt a palackozóban, hogy több sört raktak bele, amikor a saját bevallásom szerint 3 liternek kéne benne lennie, ha minden rendben lenne? És mindezt annak ellenére, hogy nagyban szerepel a hordón, hogy 5 liter?
Érted, hogy mire akarok kilyukadni?"De nincs rá írva, hogy valójában a 3 Tb, nem 3 Tb"
Pont ebben különbözik ez a példa, mert az a 3 TB az valójában 3 TB, és nem 3 TiB, a "körülmények"-től függetlenül."Bennem nem, mert ismerem a hátterét"
Jó, de az átlag emberben? (Jó, valószínűleg bennük sem, csak más okból kifolyólag...)"hibás..."
Pont ez az, hogy ez a szerencsétlen megfogalmazás a szolgáltatók részéről azt sugallja, hogy ha többet mérsz annál, akkor az sem "rendes körülmény", nem normális (függetlenül attól, hogy valójában az, és az előfizetőnek kedvező)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz Linzenbold1 #131652 üzenetére
Ha az ONT beállításaiban a Broadbandre kattintasz, milyen értékeket ír ki?
Nálam így néz ki -
snyper990
őstag
válasz Boond #131686 üzenetére
Egyszerű piaci tény, hogy az emberek rosszabbul reagálnak áremelésre, mint a mennyiség csökkentésére. Utóbbit többnyire észre sem veszik. De ez abszolút mellékes.
A háttértáras példádban sem feltétlen a gyártók trükközéséből adódik a félreértés, hanem abból, hogy az emberek nem tudják a mértékegységek közti különbséget (és akik háttértárat vesznek magánemberként, azok többnyire Windowst használnak, ami szintén hibásan írja ki).
"Viszont az emberek szó szerint veszik. A leírásod alapján, neked pont ez a gondod."
Nem az a gondom, hogy szó szerint veszik. Miért ne vennék úgy, ha egyszer az van odaírva? Egyáltalán miért kéne átvitt értelmet keresni egy szolgáltatói tájékoztatóban?
A gondom az, hogy a megfogalmazás pontatlan, mert pont hogy szó szerint véve 1) nem azt jelenti, amit ki akarnak fejezni, illetve 2) amit kifejez, az alapján félrevezető a csomagok neve.Nem gondolom és nem is utaltam rá sehol, hogy ez trükközés lenne a szolgáltatók részéről. (Pozitív példaként kiemelve a Digit, ahol legalább kerestek valakit, aki jól tud magyarul.) Az ötlettel sincs semmi bajom, egy próbát tényleg megér, hogy csökkenteni lehessen az alaptalan reklamációk számát, amivel cserébe erőforrás szabadul fel.
Csak a megfogalmazás sikerült félre szerintem.
Nem az a lényeg, hogy kihasználják-e a sávszélt vagy nem. Még csak nem is az, hogy szerintem nem fog azon segíteni, amiért be lett vezetve (a garantált minimális sebességek eddig is fel voltak tüntetve). Az a gond, hogy ezzel a megfogalmazással az, amit állítanak, ellentétben áll a csomagok nevével, ráadásul az utóbbiakat félrevezetővé tevő módon. (Az megint csak mellékes, hogy ez a félrevezetés az esetek jó részében kedvező az előfizetőnek, így nyilván nem fog reklamálni.)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz szaboi6512 #131692 üzenetére
Pont azt mondja ő is, hogy nem a vevőn hajtják be, hanem az eladón, aki megvette a szolgáltatótól a készüléket
-
snyper990
őstag
Nem a minimális értékekről van szó, a kettő nem ugyanaz. Elfogadnám, amit írsz, ha az állításoddal ellentétben a hatóság nem osztana ki többszázmilliónyi büntetést évről évre megtévesztő reklámok miatt. Innentől kezdve az a kérdés, hogy a honlapon szereplő tájékoztató információk reklámnak minősülnek-e, vagy hogy szerepelni fognak-e bármilyen reklámban az adott internetcsomagok a mostani nevükön, mert ilyen néven reklámozni úgy, hogy szerepel alatta ez a rendes körülményes szöveg, az már valószínűleg törvénysértőnek minősül
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz Linzenbold1 #131718 üzenetére
Nincsenek kiugró eltérések az enyémhez képest, meg ugyebár a kapcsolat is létrejön, úgyhogy túl nagy gond nem lehet. Viszont a ping túl magas gépről is és telefonról is, úgyhogy szerintem nem saját eszköz baja lesz (de azért nem árt frissíteni a hálókártya driverét). Biztonsági szoftvereket használsz? Azok is be tudnak kavarni.
Egyébként jobb, ha a Microsoft Store-ból letöltött Speedtest alkalmazással mérsz (vagy cli-vel, de az egy kicsit bonyolultabb, ha nem szoktál parancssort használni).
Kaba írta, hogy indítsd újra az ONT-t. Azt megcsináltad? Ha azután is ilyen, tényleg az lesz a legjobb, ha felhívod az ügyfélszolgálatot és kérsz egy vonalvizsgálatot. -
snyper990
őstag
válasz Linzenbold1 #131725 üzenetére
Próbáld meg ismét hívni.
Ha frissek a drivereid, direktben csatlakozol az ONT-hez kábellel, alkalmazásból mérsz böngésző helyett, biztos vagy benne, hogy a géped többet tud (esetleg leírhatnád, hogy milyen géped van, hátha ott lesz a probléma forrása), és még mindig ilyen értékeket produkál, és az ügyfélszolgálat sem tud/hajlandó segíteni, érdemes lehet utánanézni, hogyan tudsz elállni a szerződéstől (úgy tudom bizonyos időn belül még le lehet mondani). Mert oké, hogy a garantált minimumot hozza, de nem arra kötöttél szerződést, hogy folyamatosan akörüli sebességeket hozzon, hanem arra, hogy ha ideiglenesen lecsökken a sebesség, akkor sem megy a garantált minimum alá. És nagyjából ugyanezt a sebességet egy kisebb csomag is tudja.
Nézz körül, milyen szolgáltatók elérhetőek nálad, és érdeklődj, vagy akár a Telekomnál is újraszerződhetsz, de kisebb csomagra. -
snyper990
őstag
-
snyper990
őstag
válasz Huroq #131836 üzenetére
Szóval a hatóság fogott egy kifejezést, a saját elképzelése szerint (újra)definiálta egy törvényben, és ezután azt fogadják el jelentésének. Hátra lehet dőlni, a munka elvégezve.
Én vagyok a hülye, hogy újra és újra meglepődök az ilyeneken
Köszi, hogy vetted a fáradságot, és utánakérdeztél! -
snyper990
őstag
-1 az összeesküvés-elméleteknek. Sikerült működésre bírnom a Netflix appot az androidos boxon.
Először is hadd kezdjem azzal, hogy nem tudom, honnan jött, hogy csak a 6.26.1-es verzió megy fel rá, amikor probléma nélkül felraktam a legfrissebb stabil kiadást (8.2.1). Egyedül annyi, hogy az nem rakott ki magától indítóikont/bannert az (alapesetben Play Áruházból feltelepített) appok közé, hanem a beállításokban az alkalmazások, azon belül is a rendszeralkalmazások közt kellett megkeresnem, és onnan tudtam indítani. Ezt később orvosoltam egy Android TV App Launcher Builder nevű oldal segítségével (az ikont és a bannert magam szerkesztettem méretre, ha nem akarsz rászánni 5 percet egy saját verzió elkészítésére, akkor itt elérhető az, amit én csináltam).
Ezzel a verzióval annyi volt a gond, hogy ha nem egy ajánlóból nyomtam rá a rajta lévő lejátszás gombra, hanem egy tetszőleges film képére, akkor fent egy sávban elkezdte lejátszani az előzetesét, alatta meg feketeség (se leírás, se egyéb infók, se lehetőség a teljes film lejátszásának indítására). Továbbá elég hektikus, hogy a távirányítóval éppen lehet-e kezelni, de ezt régebbi verziókkal is tapasztaltam, úgyhogy átálltam egér használatára.
Ezután töröltem minden Netflix-szel kapcsolatos dolgot, amit addig feltelepítettem, és felraktam a 6.26.1-et. Azzal minden hibátlanul ment (kivéve a távirányítót, de egérrel amúgy is kényelmesebb), viszont azon angol volt minden felület (talán a beállításokat leszámítva), cím, kiskép, leírás, ami nekem nem lenne baj, de elsősorban szüleim fogják használni, ők meg nem tudnak angolul. De a magyar szinkron és felirat ezzel is hibátlan volt.
Ezután tiszta telepítés helyett ráfrissítettem a 6.26.1-re a legfrissebb verziót, és csodák csodájára minden hibátlanul működik. (A Netflix fiók profilbeállításainál kiszedtem az előzetesek automatikus lejátszását, az nem tudom, hogy számít-e, de így biztosan működik.)
Így annyi kompromisszum maradt, hogy egérrel lehet a legbiztosabban kezelni, de azzal szerintem együtt lehet élni.
A legolcsóbb csomag van előfizetve, ez nem tudom, hogy befolyásolja-e az app működését. Én arra tippelnék, hogy nem.
Az Android TV-s Netflix app verziókat nem próbáltam, lehet, hogy azzal is menne, de ezzel jelenleg biztosan működik.
TL;DR: A legújabb Netflix verzió telepítése a telekomos Android boxra:
(0.) (opcionális) Netflix fiókban előzetesek automatikus lejátszásának kikapcsolása)
1.) 6.26.1-es verzió telepítése, bejelentkezés
2.) legfrissebb (lehetőleg stabil) verzió letöltése, telepítése ( = 6.26.1-es verzió frissítése) (8.2.1-el biztosan működik)
3.) (opcionális) indítóikon/banner hozzáadása az itt elérhető apk telepítésével (vagy saját létrehozása a fentebb említett oldalon, és annak a telepítése)Képek:
Indító banner az alkalmazások közt
Kezdőoldal
App névjegye
Filmek menüpont
Film részletek
Lejátszás
Set top box szoftververzió -
snyper990
őstag
válasz snyper990 #131850 üzenetére
Rápróbáltam pár Android TV-s verzióra is, azok tényleg nem mennek. Ahhoz valószínűleg meg kellene szereznie a Telekomnak a Netflix minősítését a boxra, az meg valószínűleg nem fog megtörténni.
De a normál androidos verzió megy, az egérhasználat meg szerintem egy élhető kompromisszum. -
snyper990
őstag
#128953-es hsz például határozottan ez a topik. És ha beírod itt a keresőbe, hogy netflix, jó pár példát találsz arra is, hogy kinek miért kellene. Hogy megérted-e, az már csak Tőled függ, de nem sok mindent befolyásol.
Inkább fordítsuk meg a kérdést: miért nem létezik 2021-ben egy, a Telekom TV szolgáltatásának igénybevételére alkalmas alkalmazás, amikor "szinte minden tévén" van már mindenre app? -
snyper990
őstag
válasz viktorhu #131857 üzenetére
Nekem nem tűnik túlzottan szigorúnak. Eszerint kb. napi 2 és fél óra (avagy havi 3 nap) garantált minimum sebességű szolgáltatás a törvény szerint rendben van...
És a használt kifejezés ettől függetlenül még mindig elég szerencsétlen. Továbbá megint más kérdés a rendelkezésre állás mérése/a törvény betartatása...[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz viktorhu #131863 üzenetére
Vagyis az idő 10%-ában (az 24 óra mínusz a Te általad említett 21 és fél óra, ami az általam írt 2 és féllel egyenlő) elég a garantált minimumot szolgáltatni. Ugyanazt mondjuk, csak az én szemszögemből a pohár félig üres Persze, hogy jobb, mint eddig, én csak annyit mondtam, hogy nem tartom túlzottan szigorúnak. Nézd meg, milyen rendelkezésre állással operálnak manapság a tech cégek... 10% manapság már elég megengedőnek minősül
-
snyper990
őstag
válasz viktorhu #131870 üzenetére
Hol állítottam ennek az ellenkezőjét? Vagy egyáltalán bármit ezekkel kapcsolatban? Írtad, hogy Neked szigorúnak tűnik az új szabályozás, én meg leírtam, hogy szerintem nem és hogy miért nem.
Bár tényleg arról is folyik a diskurzus, hogy ezek után lehet-e egyáltalán jogosan pl. gigabitesnek hívni olyan csomagot, ami "rendes körülmények között" nem tud annyit. De ebben meg a hatóság véleménye lesz mérvadó. -
snyper990
őstag
válasz seger #131837 üzenetére
Kicsit részletezd:
- mit értesz az alatt, hogy tiltani azt, hogy ne a routert érd el? (ez így azt jelenti ebben a formában, hogy csak a router elérését engedélyezni...)
- hol van az a "bárhonnan"?
- mit akarsz elérni a router helyett?
- miért akarod tiltani?[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz viktorhu #131891 üzenetére
A korábbi hozzászólások nem arról szóltak, hogy a szabályozás semmitmondó lenne. Főleg hogy akkor még nem is tudtam/tunk az idevágó rendeletről, illetve hogy a megfogalmazás abból ered. Azok a hozzászólások (legalábbis részemről, és még egy-két fórumtárstól) csupán arról szóltak, hogy a "rendes körülmények között" megfogalmazás nem azt jelenti, amit ki akarnak vele fejezni, illetve hogy a csomagok nevei így félrevezetővé váltak. Ezek az állítások pedig még mindig megállják a helyüket véleményem szerint. De már részletesen kifejtettem az álláspontom ezzel kapcsolatban itt. Ha valaki kíváncsi rá, visszaolvas (és remélhetőleg értelmezi is).
-
snyper990
őstag
válasz seger #131893 üzenetére
(Ezek a dupla tagadások kikészítenek... Most gyakorlatilag azt írtad, hogy azt akarod, hogy bárhol beírod a külső ip címet, a routered bejelentkező felülete jöjjön be...)
- milyen külső ip cím? Honnan szedted?
- hol van az a bárhol? A saját belső hálózatodon belül? Vagy akárhonnan az internet felől? -
snyper990
őstag
válasz seger #131897 üzenetére
Beírtad Kecskeméten vagy Szegeden? Mi alapján gondolod, hogy kívülről elérve is az jön be? A LAN IP nem ugyanaz, mint a WAN IP...
Azért kérdeztem, hogy honnan vetted, mert az alapján lehetne kizárni, hogy összekeverted véletlenül egy belső címmel. Merthogy olyat már láttam, de olyat, hogy az internet felől magán IP címet beírva az adott előfizető routerének admin felülete jöjjön be, olyat még nem.
De úgy látszik, hogy már mindent is tudsz, és nagyon biztos vagy a dolgodban, úgyhogy sok sikert és minden jót a továbbiakban! -
snyper990
őstag
válasz seger #131904 üzenetére
Nem probléma
(Ahol próbáltad, véletlenül nem ugyanolyan szolgáltatói eszköz van, mint Nálad? Mobilnet mellett ki volt kapcsolva a wifi? Biztosan nem 192-vel kezdődik a cím?)
Gyanúsan nem normális, ha tényleg így működik, és valószínűleg az ügyfélszolgálat hamarabb fog tudni segíteni, mint itt bárki -
snyper990
őstag
válasz abrtom87 #131910 üzenetére
Telekom okoswifi útmutatóban azt javasolják, hogy kapcsold ki a routeren a wifit. Mondjuk szerintem nem muszáj (bár ha közel van hozzá a mesh vezérlő eszköze, akkor nincs sok értelme, hogy az is menjen), de arra érdemes figyelni, hogy olyan csatornákon legyenek, amik közt nincs átfedés
-
snyper990
őstag
válasz Mészyke #131969 üzenetére
TKIP-t már nem nagyon használnak, AES-t annál inkább, és a Technicolor ONT-n nem is opció az előbbi használata. WPA2 PSK kell majd Neked. (Nálam is volt olyan régebbi eszköz, ami WPA2-WPA3 módban nem volt hajlandó csatlakozni, bár az saját routeren volt, nem az ONT-n (bár szerintem nem attól függ)
-
snyper990
őstag
válasz 206 cc #132044 üzenetére
Ha értelmezhető sebességű wifit szeretnél, akkor először is vegyél egy új wifi routert/access pointot. De természetesen meg lehet oldani. Csak össze kell kötni az ONT-tal, és beállítani rajta a wifit (ha ugyanazokat a beállításokat /SSID, jelszó, biztonsági protokoll/ adod meg és lehetőleg két, egymással nem átfedésben lévő csatornára állítod őket, akkor a váltásnak is zökkenőmentesnek kell lennie köztük). De erről rengeteg leírás van a neten, nézz utána
-
snyper990
őstag
válasz 206 cc #132123 üzenetére
Már másodjára kérdezed, mindkétszer azzal kezded, hogy "biztosan kérdezték már", de még mindig nem vagy hajlandó használni sem a keresőt itt fent, sem valamelyik nagyobb keresőoldalt... Tessék, itt van.
(Egy hozzáfűznivaló Rick4 fórumtárs 132124-es hozzászólásához, amivel sok időt és fejfájást lehet megspórolni: "anno" vett routereken /különösen az 1 Ft-os fajták esetén/ valószínűleg nem fog működni a dolog, ha a WAN portra kötöd)
-
snyper990
őstag
válasz R3laX #132134 üzenetére
Biztos vagy benne? Mert pl. a Technicolor ONT-n az IPv6 DNS szervert nem lehet átállítani, manuálisan kell külön minden eszközön, amin azt akarod használni (vagy ha van saját routered/access pointod, akkor abban). Nem lehet, hogy a Telekomosat használtad, csak nem tudtál róla?
Én a Google-ben és a Cloudflare-ben bízok (legalábbis ebből a szempontból), így azt használom, amelyik ezek közül jobb válaszidőt ad (esetemben a Google, 8 ms körül) -
snyper990
őstag
válasz bandi0000 #132136 üzenetére
1, nem
2, nem, talán van benne az is (szerk.: megnéztem telefon kamerával, van benne), de Bluetooth-ot használ a box vezérléséhez (hogy másik szobából megy-e (szerk2.: kipróbáltam, egy fallal arrébb nálam megy), az a Bluetooth kapcsolat stabilitásától függ, az meg jó pár dologtól)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz 206 cc #132143 üzenetére
A Google tud magyarul is Például a "wifi router beállítása extenderként" szavakra harmadik (!) találatként dobja fel ezt az oldalt, így még az egered görgője sem kopik el a sok görgetéstől.
Azért kaptál "Próbál valamit és majd valami történik!" típusú segítséget, mert nem írtál pontos típust a routeredre. Mivel mind egy kicsit különböző, ezért jobb híján próbáld ki, amit ajánlottak, és nézd meg, úgy működik-e. Ha nem, akkor következő lépésként például keress egy topikot, ami ilyesmivel foglalkozik. (Többek közt ezért sem kerül bele ilyesmi az itteni összefoglalóba, illetve fordítva nézve a dolgot, ha nem találsz még csak hasonló dolgot sem az összefoglalóban, lehet sejteni, hogy nem jó helyen jársz...)
Különben is, minek leírni lépésről lépésre, mikor magadtól is sikerült összerakni (még a szörnyen használhatatlan, "nem igazán segítő" válaszok ellenére is), hogy mit is kéne csinálnod? (Egyébként 1. a LAN port az LAN port, lényegében mindegy, melyiket használod; 2. a 2,4GHz-es és 5 GHz-es hálózatokat pont, hogy érdemes szétválasztani /ez is sokszor ki lett már itt is tárgyalva, legutóbb éppen pár hozzászólással ezelőtt.../)
Annak, hogy a munkádat hogyan végzed, nem tudom mi köze ahhoz, hogy egy fórumon milyen formában kapsz segítő szándékkal a helyes irányt megmutató, ingyenes információt, hogy meg tudd oldani a saját problémádat egyedül... Segíts magadon, ugyebár... Ha annyi időt és energiát fektettél volna a Neked szükséges válaszok megtalálására, mint az itteni válaszaidba, már rég wifin netezhetnél a földszinten -
snyper990
őstag
válasz Rick4 #132144 üzenetére
Mondjuk azt sosem értettem, hogy a valaki saját használatának nem megfelelően konfigurált hálózat miért a szolgáltató sara? Vagy ha problémája van valakinek, miért nem kér segítséget akár a szolgáltatótól? Mert így leírás alapján az, amit leírtál vagy szoftveres, de inkább DNS problémára utal, amit max. 10 perc megoldani, ha még sosem csináltál ilyet... (Bár most rákerestem, 2018-ban panaszkodtak hasonlóra, és ott a böngésző volt a ludas...)
Örülök, hogy a Te használati szokásaidnak megfelelő szolgáltatást találtál, de azt is elhiheted, hogy sokaknak az már nem lenne elég (pl. online oktatás/home office több személy esetén kb. lehetetlen ekkora sebességnél) -
snyper990
őstag
válasz Rick4 #132148 üzenetére
Mondjuk azt sosem értettem, hogy egyesek miért próbálnak bárki életéről, témához hozzáértéséről véleményt alkotni
Hol tettem ilyet? Különösen az előbbit? Utóbbival kapcsolatban is csak annyit írtam, aminek legfeljebb érintőlegesen van köze a témához, hogy "ha még sosem csináltál ilyet"... Ebből mi a véleményalkotás? És amúgy is miért baj, ha van véleményem?
Azt nem írtad, hogy miket tettél az ügy megoldása érdekében, magamtól meg ugye nem tudom kitalálni. Csak a jelenséget írtad le, ebből - elismerem, hibásan - arra következtettem, hogy a 90%-hoz tartozol, aki addig jut a problémái megoldásában, hogy panaszkodik valahol.
A hardverrel meg nem sokra mégy, ha pl. egy szoftver frissítése félresikerül.
Furcsa, hogy ekkora tapasztalattal és külső segítséggel sem sikerült megoldani a problémát. Hát igen, anomáliák léteznek.
Bocsánat, ha megsértettem az önérzetedet, nem volt célomban. Leírtál valamit, én meg reagáltam rá, ennyi történt. Semmi személyes, ne vedd magadra, különösen azt, ami ott sincs -
snyper990
őstag
válasz Rick4 #132154 üzenetére
Ebből 2 mondat rögtön kérdés, ami definíciójából kifolyólag nem alkalmas vélemény kinyilatkoztatására...
A képek betöltése is lehet DNS probléma, ha nem azonos szerveren vannak tárolva, mint maga az oldal (ugyebár akkor csak egy linket kap a böngésző, hogy onnan töltse le, és ha még nem cache-elt szerverre mutat a link, akkor ugyebár címlekérdezés, time out, fallback IPv4-re, stb., és ugyanott vagy, mintha egy oldal nem akarna betölteni DNS hiba miatt...)
És továbbra sem szerepelt az első hozzászólásodban semmi arról, hogy mit tettél meg a probléma megoldása érdekében, így nem tudhattam... De tényleg hagyjuk, lényegtelen. Sajnálom, ha úgy érzed, hogy a tyúkszemedre léptem, nem volt szándékos.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs