- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Szab24 #12503 üzenetére
Sok zela-val meg tudod fogni, főleg ha rajtuk van a gyorsítás. A stalkereket és a photon cannon-okat nagyon gyorsan szétkapják a marák. Ha ügyesen mikrózol a force field-del, az sokat segít.
Én terrannal játszok és az eddigi 20 multi meccsel a hátam mögött azt tudom mondani, hogy a korai MM rush a protoss-ok ellen vált be leginkább, terran ellen ritkábban, zergek ellen pedig nagyon ritkán jön be (ellenük inkább banshee harass ami működik).Más. Valaki nem tudná megmondani, hogyan lehet auto-repair-re állítani az scv-ket a multiban? A single-ben gyárilag így működnek.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Szerintem is az FF mikró a kulcs (és persze az, hogy idejében észrevedd hogy jön az MM rush). A rámpánál viszonylag könnyű megfogni ha az aljára teszed a FF-t, de ha elkésel az FF-el és bejutnak a bázis területére, akkor már régen rossz.
Én úgy vettem észre, hogy sok protoss túlságosan is hajlamos a photon cannon-ra támaszkodni a bázisvédelemnél, ami szerintem nagy hiba.
#12510 sith7: Nem is a marine-okkal szokott probléma lenni hanem a marákkal, főleg ha már megvan a lassítós lövésük.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Ha már van immortal-ja a protoss-nak, akkor szerintem (ha csak nincs meg nagy túlerő, ami nem valószínű) felesleges az MM-et erőltetni a terrannal. Az immo-k egyszerűen fasírttá lövik a marákat, a zelák meg közben simán lekaszabolják a marinokat.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz JNashville #12527 üzenetére
Igaza volt a Zerg kollégának. Csak és kizárólag air unit-ra játszani nagyon kockázatos. Viszonylag sok idő mire kijön egy ütősnek számító banshee csapat (3-4 db), addig védtelen lesz a bázisod. Ha jön egy korai rush (márpedig ha az ellen felderíti hogy erre játszol, akkor 100% hogy jön), akkor be is zárhatod a boltot. Szerintem terrannál mindenképp kell az MM, legalább az elején.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
A mass battlecruser-nek mi a terran counter-e? Újabban nagy divat lett, tegnap háromszor is megszívattak vele... Az ellen bezárkózott a bázisára, a rámpát kőkeményen védte bunkerekkel és letalpalt siege tankokkal, AA tornyok végig körben (bashee harass és MM drop esélytelen), aztán megjelent 4-5-6 BC-vel és egyenként végiggyalulta a bázisaimat. Semmivel nem tudtam megfogni. Igaz hogy lassú mint a tetű, de a légi és a földi célokat egyaránt kegyetlenül hatékonyan pusztítja, és emellett brutálisan masszív. A feltápolt marinok pillanatok alatt elolvadnak, a rakétatornyok sem húzzák 2-3 másodpercnél tovább, a thor-okat koncentrált tűzzel vagy a Yamato cannon-nal gyorsan kivégzik. Egy 200 közeli supply-s sereget hat BC lazán szétken úgy, hogy legalább három, de inkább 4-5 túléli. A Vikingből legalább hat kell egy BC ellen, ennyit nem tudtam legyártani. Tudom, mikrózni kellene vele, de hiába nagyobb a lőtávja mint a BC-nek, ha a látótávja kisebb mint a lőtávja, így hajlamosak belerohanni a BC-k tüzébe és akkor pillanatok alatt szétlövik őket. Egy-egy lövést el lehet engedni velük büntetlenül, de ezek csak "tűszúrások" és akkor semmi mással (pl egységgyártás) nem tudok foglalkozni. Ha le is szedek egyet-kettőt, a maradék 3+ még simán leszedi a bázisom. Annyira kiakadtam ezen, hogy a harmadik vereség után én is ezt a taktikát alkalmaztam, és simán hoztam is vele a partit. De azért jó lenne, ha nem arról szólna a TvT parti, hogy ki gyárt gyorsabban több BC-t...
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Köszönöm a BC-s dologban a választ mindenkinek. Este ha nem felejtem el, felteszek egy replay-t az esetről.
Raven nem jó, iszonyú gázigényes és egy pillanat alatt kiszedik. A BC-k. Volt vagy 40-50 marine-om, ha jól emlékszem +1 tűzerővel és páncéllal, stimmel és +10HP fejlesztéssel, de így is alig pár másodpercig bírták. Sok (legalább 15) viking valószínűleg működne, de normál esetben legfeljebb 2-3-at gyártok, és ha a BC-k már a main bázisomat közelébe érnek, akkorra már késő behozni a lemaradást, nem várhatok addig, amíg legalább 10 viking összegyűlik. Az egyetlen tuti védelem ha legalább ugyanannyi BC-m van, mint az ellenfelemnek.
A terran-t nehéz berusholni, ha csak a main-jének a védelmére koncentrál és nem expel, az ott lévő nyersanyag ezen felül meg bőven elég néhány BC kihozásához is. Azokkal pedig mindent kinyír, aki a rámpán megpróbál felnyomakodni. Persze én is tudom, időben kellene deríteni őket és megelőzni a bajt, de ha ügyesen eldugja őket egy sarokba, akkor scannel sem találom meg őket könnyen. Ha már megvan 5-6 BC, akkor hiába van közben már több expem is, meg rengeteg nyersanyagom egyenként végiggyalulja a bázisaimat (kezdve a main-el, hogy lehetőleg rögtön megakassza a gyártást is). Miközben kétségbeesetten próbálom valamivel feltartóztatni a BC-it, ő kényelmesen kiexpel a natural-jára és pótolja a veszteségeit.
Biztos van erre is megoldás, de nagyon frusztráló ez a dolog. Ha valakinek már sikerült terran-nal megfognia egy hasonló BC-push-t és megvan a replay, szívesen megnézném.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Újfent köszönöm a válaszokat mindenkinek mass BC ügyben. Igen, tudom hogy az a kulcs, hogy jobban/többet kellene derítenem, csak egyelőre nehézséget okoz, hogy sok mindenre kell egyidejűleg figyelnem játék közben. Ugyanez a tűzerő/páncél fejlesztésekkel, gyakran elfelejtem. Még csak kezdő (bronzligás) vagyok harminccvalahány meccsel, +20 practice ligással, úgyhogy van még bőven mit tanulnom, (az sc1 kimaradt az életemből).
Sok hibával játszom, például a scan-eket inkább a támadásom indítása előtt szoktam elsütni, "békeidőben" hajlamosabb vagyok inkább MULE-okat lehívni. Eddig úgy tapasztaltam, hogy a terrant földi egységekkel nehéz harassolni, ha egyszer már zárta a rámpát (lealábbis én fizetem a nagyobb árat). Inkább MM drop-okat vagy banshee-ket szoktam erre használni (vikinget nem), de ez is csak addig megy, amíg az ellen le nem rak néhány rakétatornyot. Tudom, gyakorolni, gyakorolni...
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Nem, félreértetted. Volt egy nagyobb seregem, (thor-ok, tankok, hellionok, marák és marinok vegyesen), azzal megindultam, hogy lezúzzam a frissen kitett exp-ét. Ez simán össze is jött, de aztán jöttek a BC-k és leradírozták a térképről. Utána megpróbáltam ellenük összehozni valamit, gyorsan legyártottam öt thort, pár vikinget és a rengeteg marint, de ezt a sereget is bedarálták alig két BC veszteséggel és utána már indult is gyalulni a main-emet. Addigra már jól telepakoltam turretekkel, de az sem segített.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Nektek mennyi időbe telt feljebb lépni a bronz ligából...? A 98. helyről indultam, de kb. 60 meccs után is csak a 43. vagyok, pedig a W/L arányt a kezdeti katasztrofális 25% körüliről már egy ideje feltornásztam 50% fölé. Azt sem értem, hogy lehet valaki alig 11 lejátszott meccsel (7W/4L) jóval előttem...
Jó lenne már feljebb lépni, mert a bronzban inkább a darálás (ki tud több egységet rövidebb idő alatt gyártani és rusholni) megy mint az észjáték. Főleg a TvT csatáknál. Néhány ügyes játékos azért itt is van, főleg a Zerg playerek között. Az egyik nydus worm-ös hátbatámadással szívatott meg, a másik egy burrowed baneling csapdával. De semmi gond, ezekből lehet tanulni.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz hajsza #13231 üzenetére
Szinte mindig bronzligásokat kapok, de volt pár placement-es player is az ellenfeleim között. Többnyire engem ír ki favoured-nek, így ha győzök, akkor is kevés pontot kapok, ha meg vesztek, akkor sokat bukok a pontszámban. Mindegy, gyakorlásnak jó a bronzliga, a türelem meg előbb-utóbb ezüstligát terem.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Ghoosty #13236 üzenetére
Protoss ellen kevés alkalommal kaptam ki eddig, de ha mégis, az szinte mindig a void-ok miatt történt. Túl sokáig vártam a sereg gyűjtéssel (meg a ghost-ok kihozatalára), és ha már 5-6+ void összegyűlt, az ellennek, akkor már nagy gáz van. A legjobb megelőzni a bajt.és már korán, akár 4-5 marinnal és 2-3 marauderrel támadni, utána folyamatosan fokozni a nyomást... ez szinte mindig hatásos.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Arra van valakinek valami jó ötlete, hogy terrannal hogyan lehet gyorsan zárni a széles rámpát? Legalább az egyik pálya ilyen (most fejből nem tudom a nevét) és ha a zerg 6pool-lal nyit, akkor jó eséllyel game over.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Így is történt, nagy nehezen visszavertem a ling rush-t, de iszonyat nagy zűrzavart csináltak amíg agyoncsapkodtam mindet az scv-kel és nagy nehezen zártam a feljárót. Addig persze állt a nyersanyagtermelés, le is maradtam a gazdaságban és már nem tudtam behozni a zerg előnyét.
Az említett challange-t mindenesetre kipróbálom, hátha tanulok belőle.WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz föccer #13406 üzenetére
A 6 ling vs scv A+katt-tal csak akkor működik, ha belemegy az adok-kapokba. Ha csak "üss egyet-kettőt és fuss" stílusban nyomja a zerg (főleg a magányos építkező scv-k ellen), akkor nagyon nehéz őket lezúzni. Az scv-k meg ahelyett hogy kitermelnének/építenének, hajkurásszák oda-vissza a lingeket, közben meg áll a gazdaság.
Alg: Én úgy látom, hogy muszáj zárni a feljárót, éppen a fenti ling harass miatt. Replay sajnos nincs, elfelejtettem menteni.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Köszönöm a jótanácsokat, igyekszem megfogadni.
Az a gond nálam, hogy nem érzem a zerg játékát, mivel (leszámítva néhány gép elleni gyakorlómeccset) soha nem játszottam vele, túl kevés az APM-em hozzá. Mondjuk protossal sem, de azokat legalábbis ha észreveszem és védem a cannon rust, és nem engedem hogy mass void-ja legyen többnyire simán verem (bronz liga). Tudom, egy idő után már enélkül nem tudok tovább fejlődni...
A zergek ellen falazok, aztán hellion drop-okkal próbálom tizedelni a munkásait és banshee-kel leszedni az exp-jeit. Ha eközben össze tudok egy méretesebb thor+hellion sereget, akkor többnyire hozom a meccset. Az MM zerg ellen nálam nem igazán szokott működni, a banelingek/infestorok leradírozzák őket pillanatok alatt.
A stream-es tesztlehetőséget, amit ajánlottál, köszönöm, csak soha nem tudom előre, mikor lesz időm játszani. Első a család, csak akkor játszok ha emellett néha marad időm.WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz AlyArkhon #13436 üzenetére
Ne keseredj el, én is így kezdtem. Eleinte 3-4 bukott meccsre jutott egy nyert, mostanra már jó ideje stabilan 50% felettin a win mutatóm. De a vereségekből rengeteget tanultam, ma már 10-15 percen belül kivégezném az egykori önmagamat. Játssz sokat, mert hiába olvasod a fórumon a sok jótanácsot, a lényeg az, hogy ezt a valós játékodban mennyire tudod alkalmazni. Elméleti síkon én is sok mindennel tisztában vagyok, de játék közben a feszültség, a folyamatos multitask és az az idő elleni állandó verseny sok mindenről elfelejtkezem, a replay-t megnézve meg fogom a fejem... de ezt sok gyakorlással lehet csiszolni. Egyszóval ne add fel, kitartás! Megéri, az SC2 az egyik (ha ugyan nem "A") legjobb multi játék amivel valaha dolgom volt.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Ghoosty #13443 üzenetére
Számomra a cannon rush a legidegesítőbb taktika protoss részről. Elég sokan próbálkoznak vele. Mondjuk terrannál az sem katasztrófa, ha a protossnak sikerül leraknia pár cannon-t a bázisán, mert ha minden kötél szakad még mindig odébb lehet reptetni az épületeket (persze a reactor/tech lab megy a levesbe).
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz AlyArkhon #13665 üzenetére
Ezen nem csodálkozok... Terranként én is igyekszem a lehető leghamarabb nyomás alá helyezni a protoss-t és felőrlő csatára kényszeríteni. Ha hagyom hogy eltecheljen a colo-ig (ami az MM-et rövid úton kicsinálja), vagy ami még rosszabb, a void-ig (amiből 8-10 db már szinte mindent ledarál), akkor általában vesztem is a partit. Biztosan lehet kifinomultabban is csinálni, de nálam ez vált be leginkább...
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Sziasztok!
Már játszok pár hónapja az SC2-vel, de jó ideje "beragadtam" a bronz liga 12-16. helyére. Csak Terrannal játszom, nekem ez a faj fekszik. Tisztában vagyok az alapokkal, nem vagyok kezdő (kb. 250 1v1 meccs van mögöttem, valamivel 50% feletti W/L aránnyal), de még mindig vannak olyan helyzetek, amire nem találom a megoldást és ezek miatt menetrendszerűen bukok meccseket. Ezekre kérnék tőletek ötleteket, tippeket:
1. Mivel lehet megállítani 15-20 banelinget? Ha nincs speed upgrade-ük és védelemben vagyok, pár letalpalt tank és bunker viszonylag hatásos ellenük, de ha már gurulnak, akkor hiába lövök rájuk, szinte mindent elsöpörnek az útból, néha még a thor-okat is. Ha menetből találkozok velük, a tankoknak nincs idejük letalpalni, menekülni meg pláne nem. A hellionokkal tudom kite-olni őket, de a gyalogságot simán utolérik (stimmel esetleg nem, de nehogy már a futás legyen az egyetlen megoldás...)
2. Gyakran megesik, hogy a Zerg azzal szorít be a bázisomra, hogy csinál 8-10 mutát és körbe-körbe repked, itt-ott betámad, majd mire a marinok odérnek, már odébb is állnak, reménytelen a levadászásuk. Az egyetlen biztos megoldás, ha telerakom a bázisom turretekkel, de az rengeteg időkiesés és nyersanyag. Ha a marinok zömét hátrahagyom a bázis védelmére, akkor a seregemet kapják szét. A Thorok nagyon drágák és csak későn jönnek ki, addigra a Zerg már rendszerint annyira elhúz gazdaságilag, hogy nincs esélyem fordítani. A muták miatt az expelés és a harass is nagyon nehézzé válik.
3. Ugyanez a Protossnál a voiddal, azzal a különbséggel, hogy 8-10 voidot (ha már felchargeolták magukat) még a turretek sem állítanak meg, marinok is csak legfeljebb nagyon nagy számban.
4. Protoss HT. Nem igazán tudok mit kezdeni vele. 2-3-4 db HT pár stormmal aprófát csinál a gyalogságomból, a mech egységek meg nem annyira váltak be a Protoss ellen. Mivel általában közvetlenül a zela+stalker sereg mögött vannak, nem férek közvetlenül hozzájuk. Még cloakolt ghostal vagy bansheevel sem, mert általában addigra egy observer is kíséri felülről a sereget.
5. Scrap Station pálya, széles rámpával. Nem tudom lezárni, mire a Zerg odaér az első adag ling hordával. Elviharzanak a marinjaim (addigra max. 3 van) mellett, és nekiesnek a szedőimnek. Az első ling rusht még fogom a meglévő pár marinnal és szedővel, de addig is áll a nyersanyag kitermelés, a marinjaim és pár szedőm elhullanak. Rá egy percre jön a következő adag ling (valamivel többen mint az előző csapat), és az, vagy legkésőbb a harmadik hullám bevégzi a munkát. Kirepülhetek a szigetre rögtön az elején, de egyrészt időhátrányba kerülök, másrészt a muták miatt elkerülhetetlenül beszorulok oda és a brood lordok végül kivégeznek.
Előre is köszönet a válaszokért!
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz mcwolf79 #16783 üzenetére
Én is Terran-nal játszok, pár jótanács:
- Az első és legfontosabb: ne zárkózz be a bázisodra! A tankokkal nem nehéz bevédeni a kezdő bázist, de ez önmagában csak arra jó, hogy elnyújtsd a meccset. Most szerencséd volt, mert az ellenfeled is gyengén muzsikált (ha a támadásod kezdetén hazaviszi a natural-odat blokkoló seregét, minimum kétesélyes lett volna a parti kimenetele), de egyébként szinte tuti bukás. Legkésőbb akkor ki kellett volna expelned, amikor a banshee-kel elzavartad a seregét a natural-odról. Utána lemész a tankokkal és siege módban biztosan véded is velük az új bázist.
- Későn csináltál Orbital Command-ot. 15-16-os supply-nál már célszerű lerakni, és ahogy kész van rögtön lehívni a MULE-t. A 3.vagy 4. energia már mehet scan-re is, ha addig nem tudtad a bázisát felderíteni.
- Felesleges volt a rengeteg reaper az elején. 1-2 bőven elég harassolásra, de még inkább felderítésre. Helyettük nyomhattad volna ki a marine+marauder combót, amíg nincs a Protossnak Colo-ja, addig nagyon jól countereli a gateway egységeket (főleg stim-mel). Protoss ellen a középső játékszakaszban legyártott egy-két ghost pedig az EMP-kel egyenesen csodát tud tenni.
- Többször is volt, hogy bőven erősebb volt a sereged ahhoz, hogy elzavard a blokkoló protoss egységeket (scan-nel fel is mérted).
- A Bashee-k nem csak támadni jók, hanem cloak-olva felderíteni is, használd őket erre a célra is.
- A távoli exped esélyed sem volt megvédeni. Csak elfecséreltél egy csomó nyersanyagot, amiből egyébként a játék közepe táján rengeteged volt, de teljesen leálltál a gyártással. Ha van "pénzed", költsd el egységekre!
Ne aggódj, menni fog ez, én is valahogy így kezdtem...
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz iSonic #16796 üzenetére
Alapból én is inkább a viking-gel (vagy reaper-rel) derítek, a scan-re re csak végső esetben támaszkodok (jobb a MULE). Csak azért írtam, mert a srácnak már kéznél voltak a banshee-k és jó ideig nem nagyon csináltak semmi érdemlegeset a bázisán. De ha már megvan a cloak fejlesztés, nem sokkal drágább kihozni a banshee-t mint a vikinget és az ellen szerencsés esetben észre sem veszi, hogy végighúzol a bázisa felett (és persze emiatt lelőni sem olyan könnyű).
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz iSonic #16799 üzenetére
A banshee harass a mid-gameig nagyon hatásos, ha legalább 4 darabbal (+cloak) sikerül meglepni az ellenfelet, de szerintem kockázatos erre játszani, mert akkor másra nem igazán futja. Én inkább azért hozok egyet-kettőt, hogy az ellenre ráijesszek és szinte biztos, hogy túlreagálja és egy rakat nyersanyagot elkölt turretekre/cannonra/spore crawlerre...
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz iSonic #16802 üzenetére
Arra már én is rájöttem, hogy egy raven többet ér mint 3-4 turret, de bronzligában még a statikus légvédelem a menő. Mondjuk Zerg ellen ha látom hogy mutázni készül, mindig lerakok 4-5 turretet. Még mindig inkább ez, mint hogy szétszedje az scv-imet és beszorítson a bázisomra... buktam már jó pár partit emiatt.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz iSonic #16805 üzenetére
A muta a legszemetebb Zerg egység. P részről meg a DT. Ezekkel nagyon lehet szívatni, rengeteg figyelmet/időt lekötnek amíg a bázison vagy a környéken garázdálkodnak... közben az ellen kényelmesen expelhet vagy sereget épít.
Ezzel kapcsolatban kérdezem a Protoss és Zerg mestereket :
Mikorra lehet kb. kihozni Z-vel 5-6 mutát, illetve P-vel 3-4 DT-t illetve 2-3 HT-t storm-mal?
Persze egy viszonylag tipikusnak mondható és nem "öngyilkos" BO mellett.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz iSonic #16808 üzenetére
Uhh... ha nem sikerül megtalálni a Dark Shrine-t (márpedig minden valamirevaló Protoss eldugja), akkor a 6-7. percnél pár DT véget is vethet a mókának. Ezért szoktam lefalazni P ellen is, hogy legalább a főbejáraton ne tudjanak simán bejönni. Bár a legjobb inkább megelőzni és P ellen már az elején megindulni pár marinnal és marával.
Te hogy fogtad meg...?
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
-
Tuco Ramirez
őstag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy mit kell csinálni Terranként ha a Protoss a mid game-ben hoz a sereggel 3-4 HT-t? Tudom, hogy elvileg EMP-zni kellene őket a Ghost-tal, de mivel mindig van velük Observer is, egyszerűen nem tudok a közelükbe férkőzni (a kisérő Zelák és Stalkerek miatt a többi egységgel még annyira sem). Pár Stormmal pedig valami elképesztő pusztítást lehet végezni egy bio Terran seregben, még akkor is ha viszonylag gyorsan reagálva stimmel igyekszem kiszaladni alóla. Újabb Stormok jönnek és eléggé vesszőfutás jellege van a dolognak. Próbálkoztam tankokkal is, de a charge Zelák és blinkes Stalkerek általában rövid úton kivégzik a tankokat. A legbosszantóbb az egészben az, hogy ha a HT-k energiája elfogy, a Protoss egyszerűen Archonná alakíthatja őket, ami szintén nagyon jól üti a Terran bio sereget...
Ötletek, tanácsok...?
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
A drop nálam inkább csak az első 10 percben működik, utána a toss gyorsan lereagálja úgy, hogy azonnal odawarpol néhány egységet (vagy előrelátóan letesz 1-2 cannont a kritikus helyekre). A nagyobb (3-4 medivac-es) drop már gyakrabban bejön, de nagyon kockázatos.
A cloak banshee-vel az a gondom, hogy az Observernek köszönhetően (szerintem az összes fajt tekintve az egyik leghasznosabb egység a játékban) rá tud készülni és akkor kidobtam egy rakat nyersanyagot. A korai marine+marauder pusht meg a tapasztalatom szerint könnyedén meg lehet fogni egy-két rámpát blokkoló sentry-vel.A korai zela/stalker/sentry kombóval nincs gondom, a colókat is általában sikerül counterelnem, csak a HT-kal nem boldogulok. Ha egy TvP meccset nem sikerül hoznom az első 15 percben, akkor szinte biztos a bukta nálam.
#23578 killerjohn: Ha előreküldöm a ghost-okat, akkor az observer kiszúrja és a stalkerek pillanatok alatt kilövik őket. Csak úgy van esélyem kilőni legalább egy-két EMP-t, hogy elvegyítem őket a seregben. A HT-k pedig ugye szorosan a toss sereg mögött szoktak jönni és általában le is dobnak pár stormot, mire esélyem volna elérni őket az EMP-vel.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz DarthPeeter #23583 üzenetére
Én se vagyok nagy ász, silverben tolom. Néha mókából customban Zergként is játszok, de ladderben csak Terranként.
A mech buildekkel az a gondom, hogy sokkal nyersanyagigényesebbek mint egy bio army és a thorok (vagy a tankok) csak még jobban lelassítják az amúgy se villámgyors Terran sereget. De egy kísérletet ez is megér.#23582 Eagl3: Köszi, nem vagyok egy mikromester, de kipróbálom.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz föccer #23586 üzenetére
Általában én is korai pushra törekszem, de (ha csak nem nagyon kezdő tossal van dolgom) a sentry-k szinte mindig megfognak egy FF-el a rámpán. Rosszabb esetben úgy, hogy 1-2 marine fennragad és mennek a levesbe. Ezzel mit lehet csinálni...?
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
Alg és föccer: köszi a tanácsokat, igyekszem megfogadni
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Ghoosty #23601 üzenetére
Az observerekkel az a bajom, hogy nagyon nehezen tudom kiszúrni őket. Biztos az én szememben van a hiba, de a játék hevében ritka kivételektől eltekintve legfeljebb mozgás közben látom meg őket. Szerintem sokkal jobb felderítésre mint a scan vagy a changeling. Mindenesetre rohadtul idegesítő, hogy a tossok könnyedén folyamatos megfigyelés alatt tarthatják vele a mainemet és a seregemet.
A ravenre már én is gondoltam, hogy használom TvP-ben (1-2 vikinggel kísérve) a bázisom körüli járőrözésre, de a sereggyártás mellett erre már nemigen szokott maradni nyersanyag (főleg gáz). A pdd szerintem is hasznos lenne, erre viszont a stim időzítése, az EMP-zés és a colók kifókuszálása mellett már kevés az apm-em.
Thort-t nem szoktam használni TvP-ben, nem csak a feedback miatt, hanem mert szerintem az árához képest gyorsan szétszedik a zelák és a stalkerek. Akkor már inkább a tank...WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Formaster #32123 üzenetére
Engem szintén a legutóbbi patch után, egy győztes meccs után dobott fel silver rank 1-ből goldba. Bár szerintem ennek nem volt köze a patchhez, mert egy ideje elég jól megy a szekér.
Ha valakinek van kedve, nyugodtan vegyen fel. Zerggel tolom, általában este 10 után. Inkább csak 1v1, teamplay-ben alig van tapasztalatom.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
OK. Melyik fajjal játszotok?
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz Winner_hun #32135 üzenetére
#32136 föccer: Nem Diablo-s account, 2010 szeptemberében regisztráltam.
#32134 hopehu: Ennek örülök, a ZvP a leggyengébb MU-om, rámférne a gyakorlás. Ts is műkszik.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
-
Tuco Ramirez
őstag
Ha valaki veszi a fáradságot és mondana némi kritikát erről a meccsemről, nagyon megköszönném. [link] Úgy érzem, nem játszottam rosszul (az akkori még silver ligához képest), de mégse volt fikarcnyi esélyem se a végére... Ez a zealot+archon+HT kombó brutálisnak tűnik. Mivel lehet ezt counterelni?
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz LinogeOW #32198 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek a választ.
LinogeOW: Azért szoktam scoutolni az elején, hogy lássam, FFE-re megy-e a P (bár újabban az a kivétel, ha nem). Ilyenkor jó esély van némi cannonozásra a natural-on, erre nem árt készülni. A nydus ilyen helyzetben szerintem erősen all-in, ha nem jön be gazdaságilag behozhatatlan hátrányba kerülök. De igazad van, ez is egy jó válaszlehetőség lett volna. Hydrát a voidok miatt hoztam, mert csak elkergetnem sikerült őket a bázisom környékéről, és ha kimozdulok countertattackra egy roach-ling sereggel, ott sok gondot okoztak volna (bár lehet, hogy kicsit túlzásba vittem, kevesebb is elég lett volna). Igen, arra én is rájöttem később, hogy a roach-okkal hátrébb kellett volna mozogni (ez már ZvP reflex nálam, hogy a sentryk miatt amennyire csak lehet, gyorsan rá kell tapadnom a P seregre). Az infestorra én is gondoltam, de szerintem a HT-k villámgyorsan feedbackelték volna őket.
belucz: Nagyon jól dobta rám a stormokat, ha rögtön kihátrálok, akkor is komolyan lesebződtek volna a roach-ok, és addig meg sebzést se tudnak bevinni. A kezdeti rámpa blokk és az azt követő void harass miatt BL-ig nem volt esélyem feltechelni. A void-oknak egyébként is csemege a BL. A HT-kat nem volt esély kifókuszálnom, mert előttük volt egy rakat zealot és archon. Jó, hogy írod, hogy a HT csak bio unitok ellen klassz... az összes zerg egység az.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714