Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz mikrofon #20050 üzenetére

    Kár, hogy a telepítéséhez Samyang Lens Station kell, ami még csak mostanában jelenik meg. Ki tudja mikor lesz majd nálunk elérhető...

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • zümzümm

    senior tag

    válasz p_adam #20038 üzenetére

    Ez a Sony-nak sem tetszett, ezért az összes új gépből kinyírták

    Ezt úgy érted hogy azok az új gépek amik mostanában jönnek le a gyártó sorról?

  • mikrofon

    addikt

    válasz Ixion77 #20051 üzenetére

    USA-ban már hónapok óta kapható. Kb. Nyár eleje óta. EU-ban is beszerezhető már régebb óta.... Amazon-on is....

    Mivel nekem nincs Samyang/ Rokinon lencsém, így konkréten nem érint. Ötletem viszont mindig van. :B

    Ez ugye nem olyan eszköz, amire sokszor szüksége van az embernek, de azért jól jön. Az is lehet, hogy valaki megveszi, vagy valakik megveszik és bérbe adják itt a közösségnek......

  • mikrofon

    addikt

    válasz zümzümm #20052 üzenetére

    Gondolom nem így ért. Hanem mk3 sorozatból pl teljesen hiányzik ez a lehetőség. Tehát újabb, mint újabb típus.

  • mikrofon

    addikt

    Kb. két hete megfigyeltem a következőket. Mivel azóta ez így is maradt, így van egy következtetésem, ami jó hír lehet azoknak akik már nagyon várják a Batis 2/40 CF lencsét.

    Tehát Kb. két hete a nagyobb forgalmat lebonyolító nemzetközi fotós kereskedésekben (sót a szürkeimportos kereskedések egy részében is) nincs raktáron a Zeiss Batis 1.8/85 lencse. Rendelésre lehet 7-21 nap beszerzési idővel megvásárolni. Ugye ez korábban nem így volt, sőt a többi típus is jelenleg raktárról vásárolható.
    Eddig tartott a megfigyelés, most pedig a saját következtetésem jön.
    Mivel ez két hete így van és ugye évek óta kapható, így nem a kereslet növekedett meg ennyire, hanem nem gyártják. Mégpedig azért, mert helyette, ugyan azon a soron, ugyan azokból az alapanyagokból gyártják a Batis 2/40 CF lencsét. Ugye mikor az első képek megjelentek az első adatokkal az a hír járta, hogy nagyon hasonló lesz méretben a Batis 1,8/85-höz.

    Tehát szerintem már raktárra gyártják a Zeiss Batis 2/40 lencséket és kivárnak vele, hogy nagyot üssön, tehát azt lehessen bejelenteni, hogy egy hét múlva szállítjuk a mától előrendelhető példányokat... Ráadásul mivel a 1.85 helyett is ezt gyártják, így az elején nagyobb mennyiséget tudnak gyártani.... Ez olyan valóban Zeiss-es lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Terapeuta

    őstag

    válasz mikrofon #20042 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm ezt az infót :R . Tulajdonképpen mindegyik jó....csak azt nem tudom, hogy három fotós bemutatón ez miért nem derült ki.Mindig ez az első kérdésem.... :O
    A cikkket nem minősítem, én vér amatőr vagyok. A cikk végigvezet egy teórián, amivel hallgatólagosan sokan egyetértenek, ti. a "nagyok" vártak az elegendő tapasztalatra, jelentsen ez bármit. Kb ezen megy végig a cikk + van már saját Sony.

    grigo: én is az árversenyben reménykedem, illetve hogy az új fejlesztések csöpögjenek egyre lejjebb.

    [ Szerkesztve ]

    Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

  • Rapid136

    őstag

    válasz Terapeuta #20056 üzenetére

    A két nagynak az a baja hogy a saját termékeinek (tükrös) kellett konkurenciát csinálnia házon belül.
    A Sony komoly tükrös piac hiján lemondott arról a rétegről és a nulláról indulva egy új bajonettel elég szép rendszert hozott létre. Van benne elérhető árú APS-C MILC, ezzel indultak el lendületesen és később jött az egyre komolyabb FF. A két nagy egyenlőre az átlagember számára elérhetetlen árú cuccal jelentkezett be, az olcsó tükrös gépek piacát nem felborítva. Valljuk be nem volt más választásuk....
    A kérdés a hogyan tovább? Ha csak egy vékony réteget csipnek meg akkor marad a korábban MILC-re váltó cégek előnye, ha lejjebb pozicionált gépekkel és obikkal jelennek meg akkor a saját, korábbi vevőkörüket hagyják cserben. Oké a pénz egy helyre megy, de kétféle rendszert kell gyártani és marketingelni, eladni úgy hogy ne hozzák ki jobbnak egyiket se a másiknál a reklámokban.

    Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

  • mikrofon

    addikt

    válasz Terapeuta #20056 üzenetére

    Most kipróbáltam a WIDE mezőt, egy dolgot tévesen írtam, mégpedig a jelölést a korábbi HSZ-emben. Tehát, ha WIDE fókuszmező van kiválasztva és felismeri az arcot, akkor azt fehérrel bekeretezi. Ha a fókuszgombot nyomod (beállítástól függően AF-ON vagy shutter félig) akkor a fejet keretezi zöldre, ha élesre állt. Mig ha a szemkövetésre programozott gombot akkor a szemet karikázza be zölddel, ha élesre állt, de mind két esetben 10-ből 10 kép esetén a szem volt éles. Sigma Art FE 50/1.4 lencsével F1.4-en próbáltam a7riii vázon.

    Elnézést a hibás írásért. Nem használom ezt a módot, mert még rengeteg ennél jobb mezőmódja van a Sony a7riii-nek....

    Javaslom próbáld ki legközelebb egy ilyen bemutatón, mondjuk A fotó mód a tárcsán, Wide fókuszmező kiválasztás. Aztán csak nyomd a fókuszgombot. Közben teszteld az AF-s és AF-c fókuszmódot is. Lehetőleg valami F1.4-F2.0 rekeszt használj, hogy jól látszódjon. De arra fel kell készülni, hogy álló témánál az AF-S jobb találati arányt fog adni, mint az AF-C WIDE mód esetén....

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Rapid136 #20057 üzenetére

    Ha azt nézzük, hogy anno az A7 került majdnem annyiba mint egy Z6 (1700$ vs 2000$, az EU-t nem érdemes összevetni mivel tök más az árfolyam), és megnézzük hogy miket tudnak (mennyi hibájuk van), akkor láthatjuk hogy nem feltétlen a túlárazásról szól a dolog, egyszerűen annyi, hogy ezek első generációs dolgok, itt még várni kell bizonyos dolgokra. Nyilván nem egy vékony réteget céloznak meg, csak fokozatos az átvezetés meg ha még DSLR-t is eladnak, az is teljesen jó nekik. A platform amire építenek pedig szimplán jobb mindkét gyártónál, bár az előnyöket sem kell eltúlozni.
    Ha az ember elkezdni a gyári objektíveket is számolgatni, akkor egyből a Sony a legdrágább(és ezzel tényleg kár is vitatkozni), mert nincs más opció a teljes funkcionalitáshoz, szóval eléggé bonyolult összevetni az árazást.

    Logikus módon tovább bővíteni az egész modellkínálatot, ez csakis nekik lehet jó, a Sony meg finomítja az optika kínálatot, mivel effektíve csak egy rendszere van. Szóval egyre jobban fognak egymásra hajazni a modellek bizonyos előnyökkel hátrányokkal (pl. a Sony hamarabb hoz ki valami még jobb szenzort vagy valami új technikai újítást, amire mindenki felkapja a fejét, továbbra sem limitálja úgy a videót mint a Canon), a DSLR eladás meg szépen lassan csökken, ennyi fog történni.

  • m3ss

    veterán

    válasz p_adam #20059 üzenetére

    "Ha az ember elkezdni a gyári objektíveket is számolgatni, akkor egyből a Sony a legdrágább"
    sztem 28 2, 85 1.8 nincs rossz aron, nem hiszem hogy canonnal sokkal olcsobb lesz majd a hasonlo tudasu es meretu nativ uveg, azokbol az arakbol kiindulva amit megszelloztettek. 1635f4, 35 1.4 sem annyira draga nalunk.
    3rd party obi kinalat sem elhanyagolhato, tamronok, samyangok, sigmak. eleg sok profi is hasznalja oket, itt is par ev elonyben van a sony.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • p_adam

    addikt

    válasz m3ss #20060 üzenetére

    Szerintem sem, de itt nyilván arról van szó (különösen a Canon esetében), hogy adaptert kell hozzá venni, és egyáltalán nem kell a méregdrága új gyári objektívparkba beruházni, ha egyszer a régi is ugyanolyan jól működik, és méretben egy-két esettől eltekintve egyébként sem igazán látni túl nagy különbséget (de ha ez ennyit számít pl. utazásra akkor igen, a Sony esetében van több kompakt párosítás, bár pl. egy EF 40/2.8 STM sem nagy, vagy drága)
    Szóval kissé olyan mint ha az 5D-hez hasonítanánk, amihez már általánosságban véve olcsóbban ki lehet hozni az objektíveket, meg egyszerűen több választás van (akár régi, akár új, lehet hogy a 70-200mm f/4L IS II jobb, de a diszkont áron régi ettől még mindig rendkívül jó, legalább olyan jó, mint a Sony).
    A jelenlegi Sigma ART objektíveket ugyanúgy fel lehet rakni arra is Canon bajonettel, nem lesz különbség, de ha kifejezetten nem gyári objektívekről beszélünk, azt még nem lehet tudni, hogy mennyire érdekük natív bajonettel támogatni (az biztos, hogy technikai korlátozás nincs).
    A lényeg, a sokak által nagy hiányosságnak titulált gyári objektívek hiánya nem nagy gond, sőt még majdnem előny, ha egyszer a régi olcsóbb.
    A Sony A bajonett csak szimplán élőhalott - de ettől még általánosan nézve egyáltalán nem olcsó, vagy korlátlanul támogatott :)

    [ Szerkesztve ]

  • mikrofon

    addikt

    válasz m3ss #20060 üzenetére

    Már előrendelhetőek, az új Canon R sorozat elemei így ITT az árak is USD-ben, ami azt jelenti, hogy kb. ennyi lesz EU-ban is csak euróban 1:1 váltással.. Egyedül a 35/1.8 olcsó de az nem kapott piros csíkot, csak szürkét, ami ugye azt jelenti, hogy nem éri el a többi minőséget.....

    [ Szerkesztve ]

  • belovary

    senior tag

    Tegnap este beszélgettem az egyik elvakult (Nikon) fotós barátommal, ő nem is nagyon olvasgat fórumokat, meg nem nézi mi megy a nagyvilágban. Régi motoros, kíváncsi dolgokra, de nincs az az érv, vagy tény, amivel meggyőzhető lenne a véleménye... :)

    Naná, hogy csipkelődök vele, és mondom neki, hogy mit szól, hogy a tükör nélküli gépek így jönnek, a Nikon is a Canon is... Erre:
    Ja, hallottam, meg láttam, de hát ezek csak játékszerek a kezdőknek...
    :DDD
    Lehet majd egyszer váltani kényszerülők, mert majd úgy jár a dslr is mint a filmes rendszer, de szerintem én akkor már nem élek...

    :DDD ;] :DDD

    Érdekli a kis Sony-m, de nagyon nehezére esik jót mondani neki, de azért látom, amikor mutatom neki a dolgokat, meg a képeket, akkor, hát ja, és gyorsan témát vált... :DDD

    Bele lehet menni, hogy milyen rendszerre drágább az objektív, meg hol milyen változatos a paletta.
    Szerencsére mindenki megtalálja magának a megfelelő rendszert, ami tetszik neki.
    Nekem sem tetszett, hogy húzós az ár, de engem teljesen meggyőzött a Sony (amit kb 1 éve el nem tudtam volna képzelni). Tőlem lehet a Canonnal vagy más gyártónál akármilyen új gép, vagy olcsó a hozzá való, széles kínálatú objektív park, akkor sem váltogatok innen mostanában sehová... ;)

  • p_adam

    addikt

    válasz belovary #20063 üzenetére

    De a másik fontos dolog, hogy ezeket már nincs értelme tovább számolgatni, csak akkor ha most kell egy mirrorless gép, és tényleg annyival jobbnak találja azokat a dolgokat, amit a Sony jelenleg tud.

  • m3ss

    veterán

    válasz p_adam #20061 üzenetére

    azert varjuk ki az elso teszteket, hogy tenyleg ugyanugy mukodnek-e majd az adapterezett ef canon meg sigma uvegek.
    valoban van par regi budget uveguk, ami nincs sonyra. viszont sok friss fejlesztesu canon obi meg hasonlo arakon megy.
    nem is baj, ha lesz konkurenciaja a sonynak ff milc piacon...mi csak jol jarhatunk vele :)

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • mikrofon

    addikt

    válasz mikrofon #20062 üzenetére

    Még egy érdekesség mégpedig a tömítettsége a Canon EOS R váznak. Ha itt megnézitek az oldal alján, akkor jól látszik, hogy jobb biztos nem lesz a Sony a7rIII-nél, mert ugye a zölddel jelölt területek, nem valódi tömítést jelentenek, hanem szoros illesztéssel történő gyártást. Pont ezeket kifogásolta annak idején a nagyvilág a Sony-nál, hogy merik erre azt írni, hogy időjárás ellenálló... Most meg tessék a Canon szerint ez kifejezetten: Dust and Water-resistant. ... A tesztekben a Sony is alulról és a csatlakozók felől ázott be. Nah hát itt sincs azokon a részeken tömítés..... Kíváncsi leszek ezt is locsoló alá dugják-e és leírják, hogy azt nem bírja.....

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz m3ss #20065 üzenetére

    Tisztán látszik, hogy az 5D IV (vagy az összes többi újabb Canon) hogyan működik LiveView módban bármilyen EF objektívvel, ez elsőre nyilván nem lesz egy fps sebesség bajnok, de egyébként a korábbinál elvileg még jobban fog, csak már a keresőben is ez megy, a fix LCD-vel kissé fura lehetett az egész, ha nem állványon van.

    Az érintőképernyő és az interfész jobban működik, de cserébe egyelőre nincs joystick, stb. ahogy írtam pont olyan dolgok amikek el lehet túlozni mindkét irányba, hogy ez meg az mennyivel jobb, mikor mindkettő jó, egyik ebben a másik meg abban és az újdonságot egy-két alkalmasint elég fontoshiányossággal (kártyahely) kell megfizetni :)

  • belovary

    senior tag

    válasz p_adam #20064 üzenetére

    Én amikor elkezdtem a váltáson agyalni (nem mostanság volt :) ) szóba jött pár alternatíva. Nem a Sony állt az elsők között, valahogy a próbák mindig balul sültek el, hol az én bénázásom, hol más körülmények miatt.

    Amikor aztán végül eldöntöttem, és elkezdtem számolgatni, infarktus, agyvérzés, mindent kaptam...
    Az elején számolgattam, már excel táblázatokba írtam be a szetteket, ,stb...
    Örülök, hogy végül összeszorítottam a fogam, meg mindenem, és nem a pénz spórolás mellett döntöttem, mert megbántam volna. Most elkezdtem ezt a rendszert felépíteni, és már nem nézem, hogy máshol mi mennyi lenne, mert felesleges. Sajnos nálam egyelőre még nem tart ott a fotózás, hogy egy szezon után veszek egy 70-200 GM-et csak úgy lazán, így minden apró kiadás eléggé megvisel :D de befektetés, és cserébe egy brutálisan megbízható, profi felszerelést kapok. Az első éles munkámnál már rosszul éreztem magam, hogy ennyire jó ez a cucc, és szinte nincs rontott kép. A korábbiakhoz képest, hihetetlen volt a minőségbeli, és a munkakörülménybeli ugrás. Más dimenzió.

  • p_adam

    addikt

    válasz mikrofon #20066 üzenetére

    Persze, lehet hogy ugyanazon a teszten ugyanúgy elhasal majd, ha megcsinálják. És nem állítottak valótlant mint a Sony, szóval kissé értelmetlen az ilyen irányú kritika.

    De ami lényegesebb, hogy a CaNikon esetén van ilyen gép, ami jobban szigetelt, és elvileg jobban lehet vinni a mostoha körülményekbe (tényleg mért venne az ember egy ilyen gépet direkt erre), meg megcsinálhatják ugyanazzal a vázzal csak tükör nélkül, a Sony-nál meg egyelőre nincs.

  • m3ss

    veterán

    válasz grigo #20032 üzenetére

    akkor meg plane nem eri meg 6 objektivet fenntartani :) bar az uvegek jol tartjak az arukat.
    vegyel egy tamront kezdetben nem hatrany hogy rugalmas a zoom miatt. 2.8 azert hasznalhato lesz eleg sok belteri szertartas helyszinen. vagy egy fenyeros nagylatot. en imadom 35mm-t. atadott kepeim majdnem felet azzal csinalom. dekor, csoportkep, esemenyek, portre..mindenre jo. ha van egy 55-od meg 70-200-ad akkor en nem vennek 85-ost mellejuk...plane nem fenyeros 24/35 elott, ezek azert inkabb kellenek eskuvon.
    35 55 85 harmas problemas, sztem tul kozel vannak egymashoz. semmi ertelmet nem latom hogy egyik vazon 35 legyen masikon 55. vagy 55 es 85. ha fixek es megtartod az 55-ost akkor en vmi 24mm kornyeket vennek hozza. az jo kombo, en szerettem. vagy 35+85. utobbi azert jobb talan emberek fotozasara, mert 35-tel fel alakos kepet meg siman csinalhatsz. 24 mm-en mar nagyon kreativ lesz :D
    24 fenyeros+55+70-200+1635 eleg jo kombo sztem.
    2875+35 1.4+70200+1635 sorral is ellennek.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • p_adam

    addikt

    válasz belovary #20068 üzenetére

    Nekem "teszt" most van mindkettő párhuzamosan + némi félretéve, de pont emiatt eléggé korlátoltan, nem a mostani top modellek.
    És egyszerűen sehogy sem tudom meggyőzni magam, hogy a Sony jobb. A sajátok mellett nézek más képeit is, és az a benyomásom, egyszerűen általánosságban véve nem olyan szépek a képei (és mindez sokkal több szerkesztéssel)túl sima a fájl, emiatt a kontraszt nem olyan 'természetesen' kerül bele, a fehéregyensúly nagyon 'érzékeny' az állítgatásra, nekem ez a gondom vele (és nem csak nekem, bár főleg inkább videónál emlegetik, ami távolról sem RAW, még egy S-Log2 is valamilyen szinten 'beépített')

    Valamit azért csak éreznek ők is ebből, ha ezt csinálják csak egy új modell kedvéért, de csak lassan tudnak vele haladni (milyen érdekes, és alátámasztja az előző megállapításomat a Log beépített mivoltáról)

    De teljességgel elfogadom, ha valaki szerint bennem van a hiba - lehet, csak rosszul látok - de van, amikor meg mintha egyszerűen 'ráhibázna' a színekre és akkor meg teljesen jó, pl. stúdióban sem nagyon látni ilyen problémákat (bár az általában egy másik kinézet)
    Volt még egy NEX-5N és az is pontosan ilyen volt, csak ugye kevesebb dinamikával, ISO-val stb. meg az tényleg egy hihetetlenül kompakt és olcsó amatőr gép(amúgy vicces, hogy milyen sokáig csak ebben volt egy ahhoz képest igen jó érintős LCD), szóval ott erre én azt mondom, hogy nem feltétlen annyira fontos (sőt ne is legyen ugyanolyan, mint a "komoly" gép).

    A silent mód viszont zseniális, tényleg új dolgokat képes elérhetővé tenni, csak ha valakinek ez a lehető legkevesebb kompromisszummal kell, akkor vegyen A9-et annyiért, amennyi, aztán meg jön is a következő és kb. egyből oda is egy drága optika ára. Nagyjából ilyenek foglalkoztatnak - de addig is próbálom egyre jobban kiküszöbölni a bosszantó dolgokat...

  • mikrofon

    addikt

    válasz m3ss #20070 üzenetére

    Ezt én is csak alátámasztani tudom. Nekem is ezt ajánlottad annak idején és tényleg így van.
    A két legjobb párosítás a 35 és 85 volt.
    Most hogy 18, 25 (23,5), 50, 85, és 135 van. Az 50-et csak azért veszem elő alkalmanként, mert nincs 35-40mm-em, ami pedig a félalakos ill közeli teljes alakos portrékhoz kellene. Amúgy az 50 nagyon közel van a 85-höz így a kettő között nincs értelme cserélni... a 24, 50 fölé meg egy 105 lenne jó mert a 135 meg már nagyon távoli és igen nagy rendezvény helyszín kell, hogy többet használjam mint pár fejlövés.... Még kinti helyszínen is 135-tel távol kell menni az eseményektől. 135, 85, sor alá pedig hiányzik a 35-40...
    Valóban a 24 pedig hiába közel van a 35-höz embereknél azért nem ugyan az a tartomány. Egyébként érdekes, hogy nem létezik ilyen de szerintem emberek eseményjellegű fotózásához egy 35-100 átfogású lencse lenne jó..... Egyébként pont emiatt a Tamron átfogása 28-75 szimpatikusabb mint a 24-70.... Még a tamron is nyúlhatna 5-10 mm-t felfelé ;)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz mikrofon #20072 üzenetére

    Van egy Sony SEL-P28135G is, attól még hogy Power Zoom meg videóra tervezték nem arra hogy tűléles legyen a sarokban, emberek fotózására az is ugyanúgy tökéletes, jó a háttérmosás és a stabilizálás is.

    Kisebb méretben (olcsón) meg nem lehet megvalósítani - (bár a konkurencia meg már megmutatta, mi a maximum normál zoom tekintetben)
    Nagyobb fényerővel szűkebb átfogásra is nagyobb lenne, így marad továbbra is az "ipari" 24-70/2.8 vagy 24-105/4 (vagy ugye a Sony esetében a legelső is ugyanúgy használható lehet)

  • m3ss

    veterán

    válasz p_adam #20071 üzenetére

    "És egyszerűen sehogy sem tudom meggyőzni magam, hogy a Sony jobb. A sajátok mellett nézek más képeit is, és az a benyomásom, egyszerűen általánosságban véve nem olyan szépek a képei (és mindez sokkal több szerkesztéssel)túl sima a fájl, emiatt a kontraszt nem olyan 'természetesen' kerül bele, a fehéregyensúly nagyon 'érzékeny' az állítgatásra, nekem ez a gondom vele "
    ezt jol latod. sokkal tobbet kell borszinekkel erolkodni sonynal, mint canonnal. de ez inkabb a piros csatorna miatt van, nem? wb amugy konzisztensebb, mint canonnal nekem. de konzisztensen tobbet is kell foglalkozni vele a bor miatt :)
    azert elso mondatoddal nem ertek egyet, az a73 ennyi penzert baromi jo gep. ha rendszerkent nezem is, egyelore siman jobbnak tunik mint a canikonos alternativak.

    (#20072) mikrofon nekem inkabb a fenyero a sarkallatos pont ezeknel a zoomoknal nem az atfogas. ez a 28-70 f2 pl. kifejezetten jo lenne esemenyt fotozni. ha eleg jo kepe van nyitva meg lehet el is dobatna velem a 35 55 85 obikat es vennek ala fele is 2 zoomot es kesz. oda is lenne a mobilitas, balansz, konnyu felszereles elonye... :DDD 50 1.2 af is azert beinditja a nyaltermelesemet, 2 izgalmas obival indit a canon...

    "mert a 135 meg már nagyon távoli és igen nagy rendezvény helyszín kell, hogy többet használjam mint pár fejlövés.... Még kinti helyszínen is 135-tel távol kell menni az eseményektől"
    naja, es ki tudja mikor ugrik be eled vmelyik rokon hogy elkeszitse elete legjobb mobilos kepet. meg a 85 is sokszor hosszu emiatt. de egy 10 fos csoportkepnel sincs altalaban 20m helyem hogy meglojem 85-tel.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • Terapeuta

    őstag

    válasz mikrofon #20058 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm, ezt észben tartom....

    Rapid136: és canon nyomja az EF vonalat is. A bemutató videókat nézegetve azért látszódik tudatosság a canon "R" tervezése mögött (gondolom a nikoné is jó, csak azt nem néztem egyáltalán), legalábbis nagyon kiemelik a vázméret közötti eltéréseket. Nagyon kíváncsi leszek mit művelnek majd a 10+ éves EF üvegek (AFC) ezen a vázon.

    Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

  • mikrofon

    addikt

    válasz m3ss #20074 üzenetére

    Canon R rendszerben nekem is ez a szimpatikus, hogy két igen spéci, de jó lencsével is indít. De most úgy gondolom, hogy sosem venném meg a ezeket a nehéz dögöket.... Szeretem a könnyedségét a jelenlegi szettemnek....

    Szerintem az első igazi vetélytársa a Sonynak a Canon lesz.... Ugye azt se felejtsük el, hogy most szeptemberben lesz a normál Photokina 2018, majd rá kb. félévre, májusban a következő Photokina 2019
    Tehát addigra is kell tartogatniuk valami bejelenteni valót....

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz m3ss #20074 üzenetére

    Nekem alapvetően egy zöldes fátyolosság jelenik meg rajtuk, ami aztán hirtelen átcsap magenta árnyalatba, ha visszahúzza az ember, és inkább azt vettem észre, hogy a kék csatorna van rá behatással de a zöld csatornát enyhén vissza szoktam fogni mert a while balance magenta tolás nem működik.
    Valamikor meg túl sok a narancs de a lényeg, hogy nincs akkora "homogenitás" az egész arcon, mint kéne és ha az ember színt, kontrasztot vinne bele, akkor csak még eltérőbb lesz.

    Amúgy ezt már írtam korábban hogy Photoshop-ban vannak jó korrekciós cuccok amik többet segítenek, de ennyire nem a minőség vs. mennyiség dologra megyek rá, hogy mindet ebbe rakjam és eltöltsek vele x időt.

    Most épp egy vegyes válogatok (és kissé szitkozódok egyes különbségeken), talán mutathatok példákat is. Minden rosszban van valami jó, ma már sokkal jobban észreveszem a színeket, csak amikor már nagyon ezt nézné az ember, akkor jobb otthagyni, aztán újra ránézni majd elcsodálkozni ;)

    Meg nehéz elérnem hogy "természetesen harapjon" a kép, de ugyanakkor mégse legyen "harsány" stb. nyilván az a legfőbb gondom, hogy ez mindig más, nem ugyanaz. És az optikákat biztosan nem lehet hibáztatni, épp ellenkezőleg, azoknak az előnyeit kiválóan látom (bár ez pont az, amit inkább a fotósok látnak)

    Sorry, már nem tudom követni, hogy melyik mondat, de én nem emlékszem (vagy nem szándékoltam) azt mondani, hogy az A7III rosszabb volna. Ha valakinek kell a két kártyahely és ezek közül választhat, akkor el is van intézve a dolog.
    Csak azt mondtam, hogy az "infantilisség" ellenére sem lehet elvetni a másik kettőt mellette, mint konkrét rendszert. És esettől függően olcsóbban ki lehet hozni, főleg ha lecsap az ember használt vételekre, ezt viszont nem írtam bele.

    Én legalábbis így vettem az optikák nagy részét (akár Sony, akár Canon) és sose volt velük semmi gond egyszer sem, a más rendszer váltását saját előnyre lehet fordítani, bár ez lehet most csökkenni fog.
    Persze arra ügyeltem, hogy minél újszerűbb darab legyen, de Sony-nál nagy szerencse kell hozzá, Canon meg annyi van, mint a tenger (de persze biztos nem mindegyik jó).

  • Ixion77

    őstag

    válasz p_adam #20077 üzenetére

    Érdekes, mert én meg a pirosat szoktam szinte mindig visszább venni. A bőrszínek a valóságban sem homogének, de persze szoftveresen lehet azzá tenni őket.
    Panasonic után nekem óriási előrelépés van színekben.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • NandorHUN

    addikt

    válasz mikrofon #20049 üzenetére

    Kösz.
    Tehát, ha beteszem AF-nek az AF-C-t és utána nyomok rá a programozott Eye-Focusra (AEL), akkor a szemre való fokuszt fogja követni onnantól?

    www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

  • belovary

    senior tag

    válasz p_adam #20071 üzenetére

    Óóó... Nekem az első 2-3 alkalommal, olyan tapasztalataim voltak a Sonyval, még le is írtam itt, hogy az utolsó volt a sorban, amire váltani akartam. :D De ez mind azért volt, mert nem úgy fogtam a kezembe már eleve, hanem 3 lépés távolságot megtartva.

    Nagyon fontos szerintem, hogy olyan kereskedőnél, vagy barátnál próbálgassuk a kiszemelt gépegek, akikkel lazán, minden feszengés nélkül merünk idiótaságokat kérdezni...
    Nekem hatalmas löket volt egy kiállítás, ahol a Sony standnál (is) full kreténbe tolta a pasi. Szó szerint a Canon, és Nikon pultosokkal esztelenkedtünk. Nikon D850, Sony A9 stb... csúcsgépek, és a végén mint a lego darabok, úgy hülyültünk velük. Kenték vágták a mémeket, az egész cicaharcot, és totál rátettek még egy lapáttal... A lényeg, hogy ők is mondták, hogy a Sony A7iii előtt meghajolnak... Amikor mondtam, hogy rendelem, a Nikonos akinek elmondtam hogy náluk volt a másik kiszemelt, már hozta is a nyakpántot, hogy legalább azzal használjam a Sonyt, a Canonos meg rá akarta erőszakolni az obisapkát az egyik Sony-ra, meg mondogatta, várj, én is adok valamit, nehogy már ne...

    Annyira jól éreztem magam, hogy még a feleségemmel is összekaptam, mert nem akartam hazamenni onnan. :D

    Most amiket sok helyen látok, színek, miegymás... Nem nagyon értem ezt a gondolatmenetet, hiszen RAW-ban fotózunk, és feldolgozzuk a képeinket. Teljesen mindegy mit dob ki a márkák algoritmusa...
    De ha azt nézem, hogy a Sony-m most milyen képeket dob ki, meg amikkel volt dolgom eddig, hát nem is értem milyen probléma lenne vele...
    Viszont az, hogy meg kell tanulnom egy teljesen új stílust, mert eddig ahhoz voltam szokva, hogy lövök mint a barom, azt 10 képből talán egyen nem mászik el az élesség, most meg 100 képből talán 1 vagy 2 kép...
    Na ez a nem mindegy!!!! Na meg az, hogy olyan mostoha körülmények között is lehet vele fotózni, hogy az már elképesztő. ISO az egekben, stb... azt nem esik szét a kép, a zaj is tűrhető, és feldolgozásnál kicsit zajszűrés, miegymás, és átadható a kép. Áááá...

    Nem győzködni szeretnélek, félre ne értsd, de tényleg elképesztő cucc, és érdemes úgy kirpóbálgatni, ahogy írtam, feltéve ha van lehetőség rá.

  • m3ss

    veterán

    válasz p_adam #20077 üzenetére

    jol mondod. ezert mondtam, hogy nem a wb, csak ranezesre olyan, mintha plusztinttel meg lehetne oldani. bizonyara a sonysok szeretik az ff kepeket :DD rgb gorbeknel meg megorulsz lr-ban amikor kicsit allitasz a zoldon utana atmesz kekbe allitasz azon is, de megint nem jo a zold... :DD
    orange luminance, hue meg saturation birizgalasa sokat segit.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • p_adam

    addikt

    válasz Ixion77 #20078 üzenetére

    Akkor lehet rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy kisebb helyeken egyszerre van benne pl. narancs meg zöld v. magenta is jól elkülöníthetően.
    Egyébként rosszul grade-elt YouTube videókon is látszik ez - akár még Canon C-Log esetében is (de pl. Panasonic-nál még jobban, bár ezekből az újakból már látni jókat, meg nyilván tudni is kell használni)

    Azért bonyolult, mert több dolog is van.
    A kamera kalibrációban a piros nekem is arrébb van tolva kissé. De van még egy ettől független a használt színprofil, meg maga az egyéni színek meg van még tónusbeállítás, jah és még kicsit a szín görbék is. Ez mind-mind használva vannak, mindegyik kis mértékben, de be/ki kapcsolva nagy a különbség.
    Az a baj, hogy el lehet kezdeni ezt újra csinálni a 0-ról mert a sorrend befolyásolhatja a későbbi beállításokat, de a vége ugyanaz lenne, meg ahogy írtam, mindig változik...

    Akár lehet ez a finom állítgatás is lehet gond(bár általában ezt ajánlják), mert pl. az "agresszív" preset sokkal erősebben rányom egy dolgot a képre, és kissé elmossa a dolgokat. De a problémákat, különbözőséget itt is látom.

    Az 'alap' beállításokhoz úgy jutottam hozzá egy lefotóztam egy 5D-vel egy adott beállítást (természetesen ugyanazzal az objektívvel) és megnéztem hogy mit tudok hozzá állítani ahhoz, hogy a Sony is ilyen legyen (és igen, a Canon 'nyersen' is kontrasztosabb de mégse "harsány", nem tudom jobban megfogalmazni).
    Nappal ez jól működött, mesterséges fehéregyensúlynál viszont nem igazán (és igen, azokat a képeket általánosságban véve kevésbé szeretem - pedig zaj meg dinamika szempontjából valóban szép, amit tud).

    Igaz, hogy a (régi) Canon árnyékai zajosak, de nem is tetszenek felhúzva(magyarul jól kell exponálni, egy fotóstól ez elvárható), meg lehet braket-elni, szóval a gyakorlatban nem olyan nagy gond, mint a DXO ranglétrán, vagy a régi CameraStoreTV tesztjein, ahol mindig azt hangsúlyozták, hogy mennyire kullog a Canon, aztán nézem a képeket amiket Chris lövöldöz, és tök jók.
    Ugyanez az ISO-val, vannak modern APS-C szenzorok, de abból amit én láttam a legtöbb régi FF még így is szebben "zajong".

    [ Szerkesztve ]

  • mikrofon

    addikt

    válasz p_adam #20077 üzenetére

    A színeknél én is a bortónussal szenvedtem a legtöbbet. Nálam ezért eset ki DxO PhotoLab. Egyszerűen azzal nem tudtam magamnak tetszetős bőr szint létrehozni a Sony a7riii-ből, csak elfogadhatót és azt is sok szenvedés árán. Viszont a Capture One szoftverrel meg ment. Nem tudod, hogy valóban a szoftverben van valami a sony-hoz igazítva de gyanítom.
    Ráadásul a Captue One 11-be beépült pár igazán hasznos funkció kifejezetten a bőrkezeléshez:
    - Color editor / skin: ez pont azt csinálja, hogy egységesíteni lehet a színtónusokat, fényességet és a szín telítettséget a bőr felületén. Mint egy simítás. Nagyon jól működik
    - Normalize tool: két kattintással lehet, ugyan azt a bőrmegjelenítést átvinni a következő, vagy a kijelölt, vagy az összes képre
    - Heal Layer: ezzel a megoldással lehet a bőrhibákat javítani
    - Refine Mask: Nagyából kijelölöd a maszkhoz a területet, majd ezzel egy pillanat alatt szépen automatikusan felismeri a határokat, hogy ne lógjon túl a jelölés pl az arcon. Nagyon meggyorsítja a munkát!

    Ezek nagyon megkönnyítik és elősegítik a feldolgozást....

    [ Szerkesztve ]

  • b.vr

    őstag

    válasz belovary #20080 üzenetére

    "Most amiket sok helyen látok, színek, miegymás... Nem nagyon értem ezt a gondolatmenetet, hiszen RAW-ban fotózunk, és feldolgozzuk a képeinket. Teljesen mindegy mit dob ki a márkák algoritmusa..."

    Hát ez nagyon-nagyon nem így van. Még adott file esetén is a RAW konverterek között is nagy különbségek vannak, a gyári jpg-ről nem is beszélve. Pl. Fuji topicban többen írtuk hogy inkább a jpg-ből csináljuk az utómunkát mert a raw-konverterek csak megközelíteni tudják azokat a kívánt színárnyalatokat, de reprodukálni nem igazán. Olympus esetében én az első pár hónap után szépen le is mondtam az Adobe Camera RAW-ról mert annyival rosszabbak voltak a kapott színek mint a gyári (és tértem át a saját OlyViewer konverterre, ami bár az ACR-hez képest fapados, de hozza a saját színeket, apróbb korrekciók után mentem belőle a 16 bites tiffet és azzal dolgozom aztán tovább) A Sonymnál (RX100) csak azért maradtam az ACR-nél mert azzal mint zsebrevágós géppeé leginkább koncerteken fotóztam, ott úgyis a koncertfényektől teljesen mű-színek vannak, a kontrollált zajszűrés viszont a magas iso miatt fontos.
    Szóval ha valakinél már kialakult milyen színeket vár el (bőr-tónusokat illetően meg különösen) akkor erre nagyon rááll a szeme és elég érzékeny arra ha valami nem igazán olyan. És ahogy m3ss is írta, _elméletileg_ persze a csatornánkénti görbékkel kihozható minden (ha számtalan kontroll-ponttal elkezded őket csavargatni), de azért ez egy eléggé elméleti lehetőség.

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • mikrofon

    addikt

    válasz NandorHUN #20079 üzenetére

    Igen.
    Tehát, Ha AF-C fókuszmód van kiválasztva akkor él a folyamatos fókusz. Ilyenkor ha a fényképezőgép felismeri az arcot, akkor fehéren be is keretezi. Ha ilyenkor a szemfókuszhoz rendelt gombot nyomva tartod, akkor bejelöli a szemet zöld négyzettel ha rendben a fókusz. Ameddig nyomva tartod a szemfókuszhoz rendelt gombot, addig zöld a kis négyzet a szemkörül, és csak el kell készítened a képet a "Shutter" gomb lenyomásával. A szem lesz éles.
    Ha a követés is be van állítva, akkor azt jelenti, hogy folyamatos a fókuszod az AF-C beállítás miatt és még követi is az élesre állított szemet az AF rendszer, tehát a kis zöld négyzet a szem körül mozog a szemmel együtt, és csak el kel készítened a képet a "Shutter" gomb lenyomásával. A szem lesz éles.
    Még annyi, ha ilyenkor nem a szemfókusz gombot nyomod, hanem a normál fókuszt, akkor a fej kereteződik be zölddel. Minden más ugyan úgy működik, mint az előbb. Ráadásul, ha ilyenkor látja és megtalálja a szemet, akkor arra élesít, annak ellenére, hogy nem keretezi be, és nincs visszajelzés, hogy a fejen most akkor mi is lett éles.

    Még annyit tennék, hozzá, hogy ez az a7RIII-n biztosan így müködik, az a7III-n még inkább (mert ennek még jobb a fókuszrendszere és az algoritmusa). Alatta tehát mondjuk az a6000-en nem tudom pontosan, hogy mi valósult meg ebből abban a "kezdeti" szakaszban....

    [ Szerkesztve ]

  • m3ss

    veterán

    válasz mikrofon #20083 üzenetére

    hmm ez az elso ket link meghozta a capture onehoz a kedvem :) auto mask lightroomban is jol mukodik. viszont a color editor meg normalize tool nagyon jonak tunik.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • mikrofon

    addikt

    válasz m3ss #20086 üzenetére

    Nem vagyok egy Youtube guru így nem tudom konkrétan a Capture One Pro felhasználót belinkelni, de ha az megvan a youtube-on akkor nézeges videókat. Ha van időd akkor a lejátszási listák között vannak a Capture One 11 Webinars, amik egy egy témára épülnek és 60 percben bemutatják mit és hogyan lehet. (sajnos lejátszási listát sem tudom linkelni).

    Ha kevesebb időt szánsz erre akkor van a lejátszási listájuk között a Capture One 11 Tutorials. Itt kb 5. perces videókban bemutatják egy egy funkciót lényegét...

    Az biztos, hogy az átállás nem lesz egyszerű még akkor sem ha megtetszik, főleg neked, aki hozzá vagy szokva készségszinten egy másik szoftverhez. De lehet megéri legalább egy hosszabb próbát tenned.

    Most látom hogy van egy egyórás videójuk talán pont neked ;) : Migrating from Lightroom | Webinar | Capture One

    Valamint van online marketing anyaguk is az átálláshoz. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • mikrofon

    addikt

    Jah és egyébként amikor mi itt azon vitázunk melyik rendszer jobb és melyiket kellene venni, akkor mindig eszembe jut EZ A VIDEÓ , mert ez a valós probléma....

  • belovary

    senior tag

    válasz mikrofon #20088 üzenetére

    Na igen....

    @b.vr: Amúgy az algoritmusra, meg az egészre nem úgy értettem, hogy totál mindegy, mert persze létező dolog amit írsz, csak szerintem túl van kicsit gondolva.

  • konyi79

    addikt

    m3ss; p_adam, lehet a C1-be kellene belemerülnötök. Az normálisan kezeli a Sony színeket.

  • p_adam

    addikt

    válasz konyi79 #20091 üzenetére

    Egyszóval: sok ember szerint igen, szerintem meg nem. Ha létezik valami csoda profil, ami minden "alap dolgot" helyrerak, akkor okés, de én nem tudtam kreálni és a közelébe se tudtam vinni annak, amit a másikkal elértem és bár kissé bosszankodva, de azért folyamatosan alakítok (a legjobban az bosszant, mikor egyszer csak jó, és kész)

    Canon-al ugyanolyan jól (de szerintem LR+PS párosnál nem jobban) működik, Sony-val meg ugyanúgy nem.
    A korábban illusztrált példa már pont egy olyan eset, amikor eleve jók a színek (ahogy mondtam, stúdiós körülmények) de a "kinti, valós, nem feltétlen optimális" életben sokkal nagyobb "anomáliák" is vannak, márpedig ezek elvileg pont erre lennének valók, bárhol bármikor elkapni valami érdekeset, szépet, stb.

    De ahogy mondtam, lehet csak én látom, van amikor tényleg nincs igazi különbség, [mint itt] vagy pl. itt De pl. ő is LR-ozik, szóval kíváncsi lennék rá, hogy a problémásabb esetben mit csinál (tudtommal mindkét kamerát használja) ez valószínűleg a b.vr fórumtárssal együtt mindenkinek valamennyire igaza van téma.

    Pl. a teljesség kedvéért azt megjegyzem, hogy ami raw mintákkal korábban szórakoztam, nekem pl. az 5D IV is némileg visszalépésnek tűnik a korábbiakhoz képest (beszéltem pár szót a hivatalos fotóssal a rokonom esküvőjén, mert láttam, hogy ezt használ, és ő is ezt mondta) de maga a színek "irányítása" úgy működik, mint a Canon-nál.
    A Nikon megint más, de lehet többet ér választani egyet, ami tetszik és azt turbózni fel, mint megpróbálni valamit a másik képére szabni (kissé kétértelmű lett :) ).

    [ Szerkesztve ]

  • Rapid136

    őstag

    válasz p_adam #20092 üzenetére

    Előre megjegyzeném hogy nem annyira fotózok portrét, bár ember többször van a képeimen, de nem lehet hogy a megszokott szinvilágot várjátok el a Sonytól, miközben másnak meg a Sonyé tűnik természetesnek? A szin annyira szubjektiv tud lenni, kalibrált monitorok mellett ülve sem hinném hogy egyértelmű lenne hogy mi jó.

    Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

  • p_adam

    addikt

    válasz Rapid136 #20093 üzenetére

    Szerintem nemegyszer írtam, hogy lehet bennem van a hiba és ezt elfogadom, csak a reakciók miatt folytattam :)

    De vannak olyan elszíneződések, amik kellemesek a szemnek, de pl. a zöldülés rózsaszín, magenta stb. az arcon szerintem egyáltalán nem az, legalábbis én ezt kevésbé tudom elhinni hogy valakinek ez tetszik, ha nincs kihangsúlyozva művészi szándékkal. Néha visszatérek a JPEG+RAW-ra mert azt vettem észre hogy bizonyos szituációkban a kamera belső motorja jobban értelmezi a színeket, mint a RAW feldolgozás (többféle szoftverrel) de máskor ha a wb vagy az expo megzavarja, akkor egyáltalán nem jó.

    De ahogy már szintén mondtam korábban, legjobban az bosszant hogy van vagy 100 képem és látom ahogy változik rajta a szín, akár két egymást követő képen. Ezt az előbbi Tyler videó is megerősíti az A9-el kapcsolatban és azt mondja hogy csak fehéregyensúly változás, én meg nem ezt érzékelem (de azt igen, hogy az auto fehéregyensúly nem olyan jó).
    És nem arról van szó hogy a másik kamerán ugyanaz volna a szín, csak ott valahogy mégsem annyira szembetűnő, egységes marad át lehet tenni az egyik beállítás a másikra, és kész.

    Ha az ember csak egy "bestof" galériát gyárt, akkor talán nem annyira zavarónak.
    Ha pl. borús az idő, akkor megint eléggé egységesnek mondható. És még sorolhatnám.

    A GH4 is egy ilyen kamera, hogy amikor kijött akkor mindenki éljenzett, hogy 4k, most meg már a legtöbben úgy emlékeznek rá, hogy jó volt, de egyébként rosszabbak a színei mint a Sony, a GH5 jobb a GH5s megint jobb, stb. stb.
    Meg küldtem az FS5 II bemutató videót, ott is kíváncsi vagyok, hogy preferálja-e valaki a régi FS5 színeit, mert hiába mondják hogy csak a standard profil változott, ha egyszer látszik hogy rendszer szinten állítottak rajta valamit.

    [ Szerkesztve ]

  • SkyS1gn

    félisten

    Na megjött a SEL50F1.8 így a hétvégén tesztelhetem az A6300-at, hát elsőre wow, első komoly kamerám, igen szépen mos, low light állat! :P Amúgy hogy lehet lefrissíteni kamerát és objektívet pl?
    Body 2.01
    Lens .02

    [ Szerkesztve ]

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • p_adam

    addikt

    válasz SkyS1gn #20095 üzenetére

    Mind a kettő a legújabb verzió, nincs mit frissíteni. Egyébként le lehet tölteni a Sony Support oldaláról, csak arra célszerű figyelni, hogy a jó USB módban legyen, egyszerű. De mint mondtam felismeri, hogy a legújabb, ezért nem fog csinálni semmit.

  • SkyS1gn

    félisten

    :R

    Táskára, budget állványra keresek javaslatokat.

    Táska jó lenne, nemtudom van-e olyan, hogy elférne benne a Mavic akksikkal távval, a kamera akksikkal, 1-2 obival. Közben találtam is.

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • PNP

    őstag

    válasz SkyS1gn #20098 üzenetére

    HA-n hirdetek egy Lowepro Flipside 400AW hátizsákot. Szerintem jó méret ahhoz, amit leírtál, és esélyes, hogy tovább bírja, mint egy aliexpress-es táska.

    Állvány fotó v. videó?

Új hozzászólás Aktív témák