Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #502 üzenetére

    "A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
    Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény."

    Valóban nem lehet kettő mondattal elintézni.
    A nyomaték görbe kettő helyen érinti a nullát. Az origóban, ahol még rendben is van, bár az induláshoz szükséges a nyomaték, nélküle el sem indulna a jármű.
    A végsebességnél elméletileg ahol a szintén nulla a nyomaték a diagram szerint. Ez megint necces számítási alap a teljesítmény meghatározásához.
    A nagyobb tévedések érdemes helyre tenni. Senki ne higgye, hogy azon az ábrán teljesítmény adatok vannak.
    A nyomaték esetében is a rendelkezésre álló nyomaték tartaléknak tekinthető a nem szakszerű, ám értelmezhető meghatározásnak. Így válik érthetővé a végsebességnél fellépő nulla nyomaték tartalék, hiszen a nyomaték még forgatja a hajtó kerekeket. A további gyorsuláshoz már nincs tartalék nyomaték.
    Ez nem érvényes azon esetekre, ahol szabályzott a végsebesség. Nagyjából az összes újabb járműre ilyen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz bkercso #502 üzenetére

    Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.

    Ez technikailag abszolút így van, ezért van az, hogy míg egy belsőégésű motoros autóban a fékeket 20-30 ezer km-enként cserélni kell, addig egy friss fejlesztésű elektromos autóban elég lehet 50 - 70 ezer km-enként cserélni.

    Viszont a mondatod második része is igaz, ehhez meg kell tanulni "villanyautósan" vezetni. Kolléganőmnek Renault Zoé autója van, az automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi. Ha pedig megszokásból hirtelen lekapja a lábát a gázpedálról, akkor az autó a villanymotor fékereje miatt akkorát lassul, hogy felkenődsz a szélvédőre :D

    Az itteni vita kapcsán kérdeztem, hogy őszintén mondja meg, hogy mennyi energiát fogyaszt az autója. Bár nem igazán érdekli a fogyasztás (elég sok napelemük van fent a tetőn), de megnézte, az autó és a napelem rendszer adatai alapján. Ha szokás szerint Rákosligetről jön be naponta a Belvárosba dolgozni, akkor 14-15 kW betöltött elektromos energiával tud 100 km-t megtenni. Ha viszont az M0-án megy 110-el, akkor legalább 50 %-al fogyaszt többet az autó.

    Neki az autó hatótávja 320 - 340 km-re jön(ne) ki, de naponta tölti, a gyorstöltőt nem használja, csak a kisáramú töltőt.

    Viszont ami őt zavarja (és erről nem igen volt még itt szó), az az, hogy az autó súlya 1500 kg :( Ez eléggé terheli a gumit, azt mondja, hogy a murvás utcában a ház előtt annyira csikorog a gumi, hogy eleinte mindig kiszállt megnézni, hogy beszorult-e valami a kocsi alá.

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák