- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
"A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény."Valóban nem lehet kettő mondattal elintézni.
A nyomaték görbe kettő helyen érinti a nullát. Az origóban, ahol még rendben is van, bár az induláshoz szükséges a nyomaték, nélküle el sem indulna a jármű.
A végsebességnél elméletileg ahol a szintén nulla a nyomaték a diagram szerint. Ez megint necces számítási alap a teljesítmény meghatározásához.
A nagyobb tévedések érdemes helyre tenni. Senki ne higgye, hogy azon az ábrán teljesítmény adatok vannak.
A nyomaték esetében is a rendelkezésre álló nyomaték tartaléknak tekinthető a nem szakszerű, ám értelmezhető meghatározásnak. Így válik érthetővé a végsebességnél fellépő nulla nyomaték tartalék, hiszen a nyomaték még forgatja a hajtó kerekeket. A további gyorsuláshoz már nincs tartalék nyomaték.
Ez nem érvényes azon esetekre, ahol szabályzott a végsebesség. Nagyjából az összes újabb járműre ilyen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
Ez technikailag abszolút így van, ezért van az, hogy míg egy belsőégésű motoros autóban a fékeket 20-30 ezer km-enként cserélni kell, addig egy friss fejlesztésű elektromos autóban elég lehet 50 - 70 ezer km-enként cserélni.
Viszont a mondatod második része is igaz, ehhez meg kell tanulni "villanyautósan" vezetni. Kolléganőmnek Renault Zoé autója van, az automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi. Ha pedig megszokásból hirtelen lekapja a lábát a gázpedálról, akkor az autó a villanymotor fékereje miatt akkorát lassul, hogy felkenődsz a szélvédőre
Az itteni vita kapcsán kérdeztem, hogy őszintén mondja meg, hogy mennyi energiát fogyaszt az autója. Bár nem igazán érdekli a fogyasztás (elég sok napelemük van fent a tetőn), de megnézte, az autó és a napelem rendszer adatai alapján. Ha szokás szerint Rákosligetről jön be naponta a Belvárosba dolgozni, akkor 14-15 kW betöltött elektromos energiával tud 100 km-t megtenni. Ha viszont az M0-án megy 110-el, akkor legalább 50 %-al fogyaszt többet az autó.
Neki az autó hatótávja 320 - 340 km-re jön(ne) ki, de naponta tölti, a gyorstöltőt nem használja, csak a kisáramú töltőt.
Viszont ami őt zavarja (és erről nem igen volt még itt szó), az az, hogy az autó súlya 1500 kg Ez eléggé terheli a gumit, azt mondja, hogy a murvás utcában a ház előtt annyira csikorog a gumi, hogy eleinte mindig kiszállt megnézni, hogy beszorult-e valami a kocsi alá.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- 3D nyomtatás
- Villanyszerelés
- Fűnyíró topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Formula-1
- NHL és minden ami jégkorong
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest