- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
annyira cuki amikor ilyen esetben mindenki a taxist hibáztatja pedig annyira sokrétű a jelenlegi probléma hogy az hihetetlen.
a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is. minőségbiztosítás, megfelelő felelősség biztosítás (baleset esetén azért nem mindegy hogy a vezető biztosítója esetleg a kezelésem vagy maradandó sérülésem után fizet e vagy nem...) megfelelő jogosítványok, stb. ezek pénzbe kerülnek, nem kevésbe.
az megint más kérdés hogy jelenleg ezt jóformán piackorlátozásra használják, és az egész rendszer rugalmatlan, az állam célja hogy lesápolja ezt a piacot is, a taxis cégek célja hogy más ne is üzemelhessen, a szolgáltatásuk minősége pedig nevetséges (egy időben sokat taxiztam, minden 3-4. fuvarnál hívtam is a fuvarszervezőt mert botrány amit műveltek).
de az uber nálam kimeríti a csinálok egy magán konyhát, amibe ha véletlenül bejössz akkor ehetsz ott, persze hogy fajlagosan olcsóbb lesz ha nem kell az éttermekre vonatkozó szabályozások, sápok, előírásoknak megfelelve üzemelnem.
mondjuk engem szerencsére már nem érint a téma, maximum sofőr szolgálat játszik egy ideje...
-
#56573440
törölt tag
válasz toth_janika #24 üzenetére
taxi engedélyhez kötelező a pénzügyi teljesítőképesség igazolása, erre minden biztosítónak van kezesi biztosítása is. tehát vagy a megfelelő módon zárolja a taxis számlán az előírt pénzt, vagy a biztosítón keresztül intézi ezt.
ezen túl a fuvarszervezőnek is kell legyen ilyen jellegű tartaléka ami kocsik számától függően változik.
más kérdés, hogy bonyolíthatja a helyzetet ha nem a taxis hibájából következik be a kár, de legjobb tudomásom szerint ezek a biztosítások arra is kiterjednek (megint más kérdés hogy mivel biztosítóról van szó, a fizetési hajlandóság nem igazán van a csúcson)
a bkv-nál nem volt jogi alapja vagy a cégnek kötelezettsége ilyen jellegű szolgáltatás biztosítására, bár ez is csak törvényi kiskapu, teljesen jogosan kötelezhetnék rá őket.
-
#56573440
törölt tag
válasz WhiteWalker #73 üzenetére
"mint a BKV járművein..."
a bkv már rég nem ad klasszikus értelemben biztosítást. ha valami gebasz van akkor vagy ad vagy nem, ha nem, vagy vitatod a mértékét, akkor viheted perre.
a taxiknál van biztosíték, mind a taxis oldalán, mind a cégnél, ezen túl meg saját kategóriája van a hivatásos taxis autóknak kgfb terén is.
ha a taxis hibáján kívül történik arra nem nagyon találtam (mondjuk nem is néztem túl sokáig) egyértelmű leírást, mert ott a kárt okozó jármű biztosítója az elsődleges aki fizethetne, de az ugye normál esetben egy mezei biztosítás csak... hogy olyankor fizet e a taxis cég vagy a biztosítója az egy roppant jó kérdés
-
#56573440
törölt tag
válasz WhiteWalker #82 üzenetére
őőő azért nem tudom, a környezetemben többször előfordult hogy nem fizetett a másik biztosítója. az egyik cimborára ráhúzták a kormányt, ő motorral volt a másik autós, elismerte a csávó a hibáját volt rendőr ahogy megy személyi sérülésnél. a biztosító meg azért nem fizetett mert szerinte holttérben volt a motorral, és nem húzódott és fékezett eléggé hogy megelőzze a balesetet. nem tetszik találkoznak a bíróságon. hogy rárántotta a kormányt a másik kb, fékezni nem volt ideje a motorral az nem számított, és egész biztos a motorosok hobbiból elüttetik magukat mert az olyan jó móka...
[ Szerkesztve ]