Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Tuomas #44 üzenetére

    Gondolom azért halad a Raptor fejlesztése más minta szerint, mert ott az egész Starship egy merően új vállalkozás.

    A Raptor fejlesztése még 2009-ben kezdődött meg, igaz évekig alacsony ráfordítású "zsebprojekt" volt csak. Egy időben a Falcon 9 második fokozatába szánták, az USAF-tól igényeltek és kaptak is erre egy kisebb, 33 millió dolláros összeget (röviden: az után, hogy az ULA és az AeroJet komolyabb összegeket kapott hajtómű- és rakétafejlesztésre, a SpaceX meg kiverte a Capitoliumban a balhét).
    Azóta volt nagyobb és kisebb méretű terv is, egyszer kíváncsi lennék arra, pontosan hogy nézet ki a fejlesztési görbéje... :)

    Az ESA F9-e (a Themis) 2030-ra van tervezve pl, úgyhogy igen.
    Jól látom, hogy ez kimaradt a cikkből?

    [Először a Callisto jön] , az van benne a cikkben. Ha a Callisto sikerrel teljesítette a célokat, akkor jön a Themis. Erről a [Tavalyi összefoglalóban] volt több kicsivel (ez még 2019-es kép, akkor még úgy volt, hogy a Callisto 2021-re elkészül, a Themis pedig rögtön utána indul):

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • llax

    senior tag

    válasz Tuomas #44 üzenetére

    "Szóval majd akkor derül ki igazán, hogy hol tartanak, ha nem csak a hajtóművet tesztelik, hanem az egész rakétát."

    Hiába láttuk repülni a Raptor-t, én a következő 1-2-3 évben hamarabb mernék felülni egy BE-4-el hajtott akármire :)
    Az egyiket a kísérletezős, a másik a bolondbiztosra tervezős megközelítéssel fejlesztik.

    Az SLS green run:
    Egyáltalán nem szokatlan, hogy a külön-külön kipróbált, sőt, bevált komponensek makacskodnak kicsit. Simán leállhat a teszt olyan hibával, ami miatt repülés közben még nem állna le a hajtómű. A tesztelt fokozat már éles repülésre lett készítve és ez az egyetlen darab + csillagászati összegekbe került. Vigyázni kell rá. Nagyon.

    A RS-25 bármennyire kipróbált, egyet nem szabad elfelejteni: a valaha volt legösszetettebb hajtómű, ami a 21. században már egyértelműen hátrány. (a képességei ma már sokkal kevesebb mechanikával elérhetők - realtime szoftveres vezérléssel)

Új hozzászólás Aktív témák