Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azopi74

    addikt

    válasz chipesz #24 üzenetére

    "Az univerzális appok léte valóban jó ötlet, megkönnyíti a programozó dolgát."

    Igen jó ötlet, mert tényleg nagy terhet (és költséget) venne le a fejlesztők válláról, ha az appot csak egyszer kéne megírni, és csak a GUI-t (jobban mondva UI-t, mert azért nem csak grafikában vannak különbségek a felhasználói I/O interface-ben) kéne testre szabni az egyes felhasználói végeszközökre.

    Hiszen így óriási összegeket megtakaríthatnának a fejlesztők, miközben elérik egyszerre a PC, a tablet és a telefon (vagy későbbiekben akár játékkonzol, vagy okostévé) használók tömegét is, minimális többletköltséggel.

    Egy a gáz itt, jelen esetben nem hatalmas tömegeket tudnak így elérni a fejlesztők, hanem a PC felhasználók kb 10%-át (ekörül lehet az aktuális metro-ready Win8.X használók aránya) , az okostelefon felhasználók kb 4%-át, és a tablet használók kb 5%-át.

    Hát én megértem azt a fejlesztőt, aki ezeket a részesedési adokat nézve inkább azt mondja, hogy inkább fejlesztek külön egy Windows desktop appot, amivel elérem a PC-használók 95%-át, és egy androidos appot, amivel meg elérem az okostelefonok 80%-át, és a tabletek 70%-át, és ha még belefér még a büdzsébe, akkor kitolok egy iOS-es appot is, és így már tényleg lefedtem kb 95%-ot a PC-piacon, a tablet, és a smartphone piacon is... Lehet, hogy a fejlesztési költség "némileg" magasabb, de a megcélzott felhasználói bázis sokszoros...

    Mondhatja ugyan a MS a fejlesztőknek, hogy két éven belül domináns (vagy legalábbis meghatározó) szerepben lesznek a tablet, a telefon, és a PC piacon is, ezt 10 éve még el is hitte volna neki az iparág feltétel nékül. Azóta viszont történt egy és más, aminek következtében - nem teljesen jogalap nélkül - megrendült a feltétlen fejlesztői bizalom a MS iránt. Ha ezzel a koncepcióval 10 éve állt volna elő a MS, mindent tarolt volna, ma valószínűleg se Symbian, se iOS, se Android nem lenne a piacon, maximum lélegeztetőgépen léteznének. Ehhez képest sikerül alaposan elkúrniuk egy b*szott nagy történelmi esélyt...

  • azopi74

    addikt

    válasz Glenda #44 üzenetére

    "Általában fordítva csinálják. Főleg ha fizetős programról van szó. Az iOS felhasználók többet vásárolnak, messze megéri rájuk fektetni a hangsúlyt."

    Igen, ez így volt eddig. Akár még egy éve is így lehetett. (így ezt tapasztalod a manapság piacra dobott appok esetében is). Azóta viszont nagyon fordult a világ.

    Hogy egy kis történelmi analógiával éljek: A legtöbb fejlesztő számára az Apple II volt a fő fejlesztési platform még a nyolcvanas évek közepén is, mikor már egyértelműen látszott, hogy az (akkor még nagy egyetértésben lévő) IBM/Intel/Microsoft trió lesöpri az Apple platformot a föld színéről. Holott egészen odáig mindenki Apple-re fejlesztett. Egyszerűen azért, mert az volt az egyetlen használatban, értékelhető volumenben piacon lévő személyi számítógép, komolyan vehető versenytárs nem igazán volt..

    Sőt, a világmegváltó (amúgy az Apple-t viszont zuhanórepülésbe állító) Macintosh is még ennek a hozadékát élvezte, még a Microsoft is - a későbbi sikerét megalapozó, és hatalmas tőkét generáló - Excel-t először Mac-re hozta ki 1985-ben, a Windows-os verzió csak két évvel később jött. Aztán a 80-as végére eljött az az idő, hogy Mac-re már semmi mainstream alkalmazást nem fejlesztett a kutya sem, a platform beszorult egy szűk Desktop Publishing szerepkörbe, minden fejlesztő a MS-DOS-t, majd később a brutális marketinghadjárattal köztudatba hozott Windows-t kezdte preferálni.

    Csak nekem van nagyon Deja Vu érzésem a mai folyamatokat szemlélve? ... Csak annyi a különbség, hogy most a Microsoft-ot Google-nek, a Windows-t Androidnak, az IBM-et (annak PC gyártó részlegét) pedig Samsungnak hívják. De a történet teéjesen hasonló, sőt, a fő szopó fél most is az Apple, mint 25-30 éve :)

Új hozzászólás Aktív témák