Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azopi74

    addikt

    válasz Glenda #44 üzenetére

    "Általában fordítva csinálják. Főleg ha fizetős programról van szó. Az iOS felhasználók többet vásárolnak, messze megéri rájuk fektetni a hangsúlyt."

    Igen, ez így volt eddig. Akár még egy éve is így lehetett. (így ezt tapasztalod a manapság piacra dobott appok esetében is). Azóta viszont nagyon fordult a világ.

    Hogy egy kis történelmi analógiával éljek: A legtöbb fejlesztő számára az Apple II volt a fő fejlesztési platform még a nyolcvanas évek közepén is, mikor már egyértelműen látszott, hogy az (akkor még nagy egyetértésben lévő) IBM/Intel/Microsoft trió lesöpri az Apple platformot a föld színéről. Holott egészen odáig mindenki Apple-re fejlesztett. Egyszerűen azért, mert az volt az egyetlen használatban, értékelhető volumenben piacon lévő személyi számítógép, komolyan vehető versenytárs nem igazán volt..

    Sőt, a világmegváltó (amúgy az Apple-t viszont zuhanórepülésbe állító) Macintosh is még ennek a hozadékát élvezte, még a Microsoft is - a későbbi sikerét megalapozó, és hatalmas tőkét generáló - Excel-t először Mac-re hozta ki 1985-ben, a Windows-os verzió csak két évvel később jött. Aztán a 80-as végére eljött az az idő, hogy Mac-re már semmi mainstream alkalmazást nem fejlesztett a kutya sem, a platform beszorult egy szűk Desktop Publishing szerepkörbe, minden fejlesztő a MS-DOS-t, majd később a brutális marketinghadjárattal köztudatba hozott Windows-t kezdte preferálni.

    Csak nekem van nagyon Deja Vu érzésem a mai folyamatokat szemlélve? ... Csak annyi a különbség, hogy most a Microsoft-ot Google-nek, a Windows-t Androidnak, az IBM-et (annak PC gyártó részlegét) pedig Samsungnak hívják. De a történet teéjesen hasonló, sőt, a fő szopó fél most is az Apple, mint 25-30 éve :)

Új hozzászólás Aktív témák