- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Magánterületen már régóta üzemelnek teljesen önvezető járművek, a technológia nagyjából rendelkezésre áll, sőt néhány helyszínen már közterületen is üzemelnek önvezető taxik.
A fő gond a többi közlekedő kapcsán megjelenő emberi faktor, amivel az élő sofőr emberi agya meg tud birkózni, míg egy számítógép nem, mert alapvetően másként működik.
A közúti önvezetés legnagyobb akadálya pedig a jogi felelősség kérdése, és az nagyon nehezen átléphető probléma, mert akár az autógyártó, akár a szoftverfejlesztő, akár más lesz jogilag felelős a balesetekért, annak egy komoly európai ország költségvetésével arányos felelősségbiztosítással kellene rendelkeznie, hogy a mégis előforduló balesetek esetén pénzügyileg globálisan garantáltan helyt tudjon állni. -
Alogonomus
őstag
Az önvezetés nagyjából már közöttünk van, a Waymo taxik teljesen sofőr nélkül közlekednek egy viszonylag nagy területen belül, vagyis a 4-es szintet már elérték. Az 5-ös szint pedig valójában egy utolérhetetlen utópia, amit örökké üldözhetünk, de teljesen nem lehet elérni, mert a folyamatosan változó világban mindig lesz olyan eset, amit még éppen nem tudna megoldani a kocsi "agya" magától, így nem teljesítheti az 5-ös szint kritériumát.
A Waymo módszerétől a továbblépés már szándék és adattárolási kapacitás kérdése. Persze egy szinten felül az adatbázis naprakészen tartása nagyobb feladat lenne, mint egy újabb terület feltérképezése. -
Alogonomus
őstag
A repülőkkel robotpilóta üzemmódban szinte soha sem történik sérüléssel járó baleset, mert extrém módon túl van biztosítva az az üzemmód. Amikor nem tud robotpilóta üzemmódban haladni, akkor pedig ugyanúgy visszapasszolja az irányítást, mint egy mai átlagos autó önvezető rendszere.
Egy autó viszont az "élete" során átlagosan valószínűleg többször is belekerül valamilyen koccanásos szituációba, bár szerencsére a legtöbb eset csak parkolói koccanás történik kis sebességgel.
A repülőknél alkalmazott kiterjedt vizsgálatokra legfeljebb egy hosszabb ideje észlelhető balesethullám esetén lenne kapacitás, de nem minden egyes balesetnél. -
Alogonomus
őstag
válasz Tigerclaw #13 üzenetére
Igen, az egymással kommunikáló autók lehetnek a megoldás, és azzal nagyjából a balesetmentes közlekedés is megvalósulna, de az átállás évtizede(i) alatt valakinek állnia kellene az emberi sofőr és önvezető rendszer közötti balesetek számláját. Jelenleg ez úgy működik, hogy az önvezető rendszert a saját kockázatára kapcsolja be az autótulajdonos, és az önvezető rendszer "hibájából" származó balesetért is elsődlegesen a sofőr felel, és esetleg utólag az autógyártón behajthatja a büntetés összegét.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5