Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #31 üzenetére

    A TPU nem ugyanazokkal a játékokkal mért. Nálunk már nincs DX11-es játék, mert ahogy látod a TPU-nál, egymás alá sorakoznak benne a processzorok. Emiatt úgy döntöttünk, hogy olyan játékokat veszünk be, amelyek egészen jól skálázódnak, hogy ezt a sorakozást meg tudjuk előzni. Így se nagyon lehet, de 8-12-magos prociknál, gondolom nem egymás alá sorakozást szeretnének látni a felhasználók. Meg ugye gondolom egy 8-12-magos procit azért vesznek meg, hogy ne egy olyan játékot futtassanak, amely pár szálnál nem is skálázódik tovább. Oda jó a Core i3 és a Ryzen 3.

    Ami kiugró eredmény az az F1 2019. Ez többszöri mérésre is ezt tudta, annak ellenére is, hogy egy Intel által támogatott cím. Ezt azért választottuk, mert azon kevés játékok egyike (mondom úgy a kevés játékot, mert egy kézen meg lehet számolni), amelyik AVX2-t is használ. A többi három címünk AVX-ig vagy SSE4.2-ig megy csak. Ezzel kapcsolatban érdeklődtünk a fejlesztőknél, akik szerint a Ryzent elsődlegesen az segíti, hogy háromszor-négyszer annyi L3 és kétszer annyi L2 cache van benne, mint a Core-ban, illetve a motor működése miatt az MDS javításokra érzékeny a teljesítmény, ami az Intelt érinti, de az AMD-t nem, hiszen nem sérülékeny erre a processzor, így a Windows 10 frissítése Zenre be se kapcsolja a fixeket.

    Plusz mostantól már a Ryzenhez alakított Windows 10 ütemezővel tesztelünk, ami pont a játékokban segít nekik. [link] - ugye ez visszafelé javít minden Zenen, tehát hiába voltak régen mások az eredmények, ma már nem úgy van ütemezve a processzor.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dokanin #50 üzenetére

    Nem igazán lehet OC-zni a dizánt, mert a Zen 2 úgy van beállítva, hogy a turbó órajel az nem egy igazi turbó, hanem egy maximális tuningórajel. Ha raksz rá hűtést, akkor a Zen 2 elkezdi önmagát automatikusan tuningolni, a megadott határig. Szám szerint fölé mehetsz, de a hardver akkor sem fog magasabb órajelet beállítani magának. Emiatt hiába írsz be mondjuk 6 GHz-et a BIOS-ba, akkor sem fog máshogy működni. Effektíve azt lehet mondani, hogy ha tuningolni akarod a Zen 2-t, akkor azt már nem a BIOS-ban kell, hanem venni kell rá egy nagyobb hűtőt, és a hardver automatikusan megoldja a többit. A hűtő és a környezeti hőmérséklet függvényében 5-10-15%-ot nyersz ezzel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #64 üzenetére

    Ez nem a DX12-től függ. Az csak annyiban segít, hogy ne egymás alatt helyezkedjenek el a procik, hibahatáron belül, mert DX11-nél egyszerűen az API a limit. Itt a Windows 10-be épített friss változások számítanak, amelyek az AMD-t eléggé pozitívan érintik, hiszen May 2019-es frissítésében egy olyan módosított ütemező van, amely figyelembe veszi a CCX blokkokat, és ettől a Ryzen pont ott nyer sebességet, ahol régen kevés volt neki, nevezetesen a CPU-limites környezetben futó játékokban. A másik tényező a legfrissebb Windows 10-zel az MDS fix. Na most ez nem olyan, mint a Spectre vagy a Metldown fix. Ennek általánosan van sebességcsökkentő hatása, tehát a játékokban is számít CPU-limites környezetben. Néha 5%-ot lassít, néha sajnos jelentőset, akár 30%-ot is, ez a feladattól függ.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #67 üzenetére

    A Vulkan API-nak ehhez semmi köze. A Strange Brigade esetében az a helyzet, hogy az AMD-nek létezik egy fejlesztőket segítő csapata a processzorokra. Az Intelnek is, de kb. a Codemastersnél, illetve a Segánál segítik a munkát, és sehol máshol, tehát az AMD csapata sokkal szélesebb körben dolgozik, és így bizonyos játékokat erősen Zenre optimalizálnak. Ilyen a Strange Brigade is. Tehát nem a Vulkan API miatt van ez, hanem azért, mert az AMD vette a fáradtságot arra, hogy odatelepüljön a fejlesztőkhöz, és a saját hardvereikre optimalizálja az adott motor kódját.

    Az Aots esetében sem a Vulkan a lényeg, hanem az, hogy ez a motor igen extrém szinten skálázódik. Az Escalation aktuális kódja egészen 60 szálig, tehát itt az számít igazán, hogy azt a környezetet, ahol a motort a szoftveres háttér nem limitálja igazán, hogyan kezelik le a procik.

    A DX11-es játékokra nem kell ilyen proci. Oda maximum Ryzen 3 vagy Core i3 (esetleg R5/i5) kell, mert nehezen skálázódik igazán fölé. Ez alól maximum a GPU-driven pipeline játékok a kivételek, de abból azért van kevés, mert ahol erre áttérnek, ott van erőforrás a DX12/Vulkan API-ra is.
    Viszont, ha megnézed az elmúlt időszakban megjelent AAA címeket, akkor szinte mindegyikben ott van a DX12 vagy a Vulkan. Valamelyikben már DX11 sem volt. Amik érkeznek idén szintén ilyenek lesznek (megerősített adatok: Gears 5 - DX12, Borderlands 3 - DX12, Assetto Corsa Competizione - DX12, Atomic Heart - DX12, Call of Duty: Modern Warfare - DX12, Control - DX12, Cyberpunk 2077 - DX12, Mechwarrior V: Mercenaries - DX12, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 - DX12, Watch Dogs: Legion - DX12, Wolfenstein: Youngblood - Vulkan, Doom Ethernal - Vulkan). A next-gen konzolokat ehhez nem kell megvárni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #86 üzenetére

    Én nem tudom, hogy ki mivel tesztel. Nyilván a legfrissebb Windows 10-re nagyon egyszerű úgy átállni, hogy van kb. 5 procink, amit le kell mérni. De mondjuk egy TPU-nak van több tucat prociról és VGA-ról eredménye, tehát ők ezeket dobhatják ki, ha frissítenek valamit, akár játék, akár OS. Ez azért nagy különbség, és természetesen ilyenkor sokkal többet ér az eredmény, mint a legfrissebb szoftverkörnyezet.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #97 üzenetére

    Az F1 2019 az Intel címe, ahogy a 2018 és a 2017 is az volt (AMD csak a Dirtöket szponzorálja, az F1-et és a Grideket megvette az Intel). A tesztcsomagunkban egy független cím van, ami az AotS, az Intelé az F1, a Strange Brigade az AMD-é, és az NV-é a SotTR. Ergo mindenkitől egy cím van, és egy független, amit azért választunk, mert minden játéknál sokkal tovább skálázódik.

    Mit érezne az ember? Mi teljesen más játékokkal tesztelünk. Megnézi a TPU-t, megnézi a mi tesztünket, és dönt. Én egy szóval sem mondtam azt, hogy a TPU rosszat csinál azzal, hogy DX11-re hegyezi ki a tesztjét. Az is egy eredmény, ahogy a mi DX12/Vulkan API-ra kihegyezett tesztünk is. A lényeg, hogy mi ragaszkodunk a 8-12-magos processzoroknál azokhoz az alkalmazásokhoz, ahol a skálázódás megoldott, és nem az API fogja limitálni a teljesítményt, ahogy ahhoz is ragaszkodunk, hogy a lehető legfrissebb legyen az OS és a programok verziója. Ez a mi álláspontunk régóta.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kelori #114 üzenetére

    Az aida stress testben kb. ugyanaz a fogyasztási sorrend. Nagyjából a különbségek is.

    A játéktesztben az F1 2019-et néztük, és ott az Intel eléggé gyengén szerepel, ezért lehet kisebb a fogyasztása. Ez függhet az OS-től, a programkódtól, meg még pár egyéb tényezőtől.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #122 üzenetére

    Kinek mi, nekem például a DX12 lényegesen jobb BF5 alatt. Ez függ attól, hogy milyen drivert ad ki a GPU gyártója hozzá.

    Mint írtam, nekünk az a fontos, hogy a játékok, amikkel tesztelünk, azok skálázódjanak, hogy ne egymás mögött sorakozzanak a processzorok, hibahatáron belül. Csinálhatjuk azt is, mint régen, de akkor meg nem jöttek ki a különbségek, hanem beálltak egymás mögé a teszttermékek teszem azt 170 és 175 fps között.
    Mindkettő opció, csak előbbivel nem látod a különbséget.

    (#123) Geller72:
    - Nehezen értjük, hogy a SotTR-ben mi okozza ezt a Ryzennél, de csak a -30 watt volt a különbség ugye a nagyobb Ryzenhez képest.
    - A prime95 elszállt a fenébe 9900K-n. Azonnal, ahogy elindítottuk, szóval nem nagyon lehetett rajta nézni semmit. Ezt két alaplapban is csinálta. Mindenhol máshol betonstabil volt a termék.
    - Mert ez az alaplap támogatja a 9900K-t, és az egyik legjobb lapunk Intelhez. Azt pedig a Gigabyte és az Intel sem írja, hogy ezzel az alaplappal a 9900K-t nem szabad tesztelni, mert nem fog működni.
    - A CPU patch-ekkel nem nagyon tudunk mit csinálni. Ha fogják az Intelt a játékokban, akkor fogják. Nem mi találtuk meg ezeket a sebezhetőségeket a prociban, és nem mi mondjuk az Intelnek, hogy javítsák őket. Mi csak az a protokollt követjük, amit az Intel általánosan előír, hogy a tesztelésnél mindig a legfrissebb OS és BIOS legyen fent.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #131 üzenetére

    Mi azért egyáltalán nem tiltjuk meg az Intelnek, hogy jobbak legyenek a modern játékokban az AMD-nél. Ezt azért szeretném leszögezni. :) A tesztprogramok kiválasztása pedig a teszt előtt történik. Fogalmunk sem volt például arról, hogy az F1 2019-ben ki lesz a gyorsabb, hiszen sose mértünk vele korábban.

    (#132) Bounti: Ha jönnek tesztre, akkor megnézzük.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #148 üzenetére

    A B350-ben nincs Precision Boost 2, így maga az alapboost működne, de a fejlett algoritmus, ami tényleg tudja dobálni az órajeleket az nem. B450-től már működik.

    (#151) lemusz: Az F1-et azért raktuk be, mert az inteles kontaktom sokáig piszkált, hogy rakjunk már be egy F1-et a tesztbe, ugyanis ezeket a játékokat ők támogatják, így eldöntöttük, hogy akkor a 2018-at berakjuk, de időközben jött a 2019-es, így nyilván, akkor egy modernebbet használunk. Továbbá ez egy olyan játék, ami AVX2-t használ, ami a játékok között eléggé ritka, de a modern procik már támogatják.

    A CS:GO esetében ezeknél a prociknál az a kérdés, hogy 250+ vagy 300+ fps-t csinálnak. Eközben az emberek ezeket maximu 240 Hz-es monitoron játsszák. :) A legtöbb eSport játék egyszerűen száguld ilyen procikon, tehát bármit is választasz, azzal tökéletesen futni fog.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #159 üzenetére

    Ha jó a hűtőd, akkor akár 5-8%-ot is.

    (#158) yagami01: Erre majd akkor kitérünk, amikor nézzünk egy PCIe 4.0-s SSD-t. A jelen tesztkonfigban nem terheltük, így lényegében nagyjából állt. Akkor pörög fel, amikor kötsz is rá valami hardvert.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #665 üzenetére

    Nekünk ez az eredmény jött ki. Sokszori újramérésre, alaplapcserére, stb. Egyedül talán a ráolvasást nem próbáltuk.

    Egyetlen egy dologban tér el a tesztbeállításunk az AMD és az Intel által javasoltnál. A mitigation settings tekintetében ez az AMD javaslata:
    Az Intel javaslata is hasonló, csak ők kérik azt is, hogy a Lazy FPU fix is legyen letiltva, de azt kiemelten kérik, hogy a három MDS fix ne legyen aktív, ha játékokat tesztelünk.

    Mi a Microsoft javaslatait követjük, akik azt írják elő, hogy minden fix legyen aktív.

    Azon lehet vitázni, hogy melyik megoldás a jó, napokig lehetne érvelni, hogy lyukas vagy nem lyukas rendszerben kell-e tesztelni.

    Strange Brigade azért van, mert két Vulkan és két DX12 játékra osztottuk az erőviszonyokat, és olyan játékokat keresünk, ahol különbség van. A Division 2-ben egymás mögött sorakoznak a procik. Ettől még jó játék, csak a legjobb és a legrosszabb között van talán 3 fps... Hasonló a World War Z is.

    Az Aots egy olyan program, amit az Intel és az AMD egyszerre ajánl, mert ezekkel meg lehet mutatni a sok szálas procik előnyeit is. Hasonlóan csak a Civilization IV skálázódik, viszont nem ennyire. Ugye a gyártók figyelnek arra is, hogy vannak 30-40 szálas procijaik is. Az AMD-nek lesz 128 szálas asztali megoldása fél éves távlatban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz S_x96x_S #852 üzenetére

    Az a lényeg, hogy az AMD egy packot szállított mindenkinek. Abban volt két proci, legalább egy alaplap, SSD, memória. Az AMD nyomatékosan megkérte a médiát, hogy ezzel a packkal mérjenek. Ehhez tartozott egy link, ahonnan le lehetett tölteni a legfrissebb drivert. Na most ezeket koordinálni lehetett a megadott linken keresztül, mi például az MSI review lapot használtuk. A gyártók viszont elkezdtek más alaplapokat is szállítani, amelyek esetleg nem voltak részei az AMD review packjának, és ezekhez az AMD nem szállított firmware-t, mert ugye miért is lenne olyan butus valaki, hogy nem azzal méri a legelső teszteket, amiket az AMD ad. Ez általában a saját érdeked is, mert nyilván az első tesztnél még csupa béta szoftver van, és nem véletlenül küldik azokat a hardvereket, amiket.

    Tehát effektíve nem azzal van a gond, hogy nem volt telepítve az NDA utáni driver, mert abból mindenki elérte hamarabb, hanem bizonyos lapok nem az AMD pack részei voltak, és ezekhez az AMD nem rakott fel firmware-t, hiszen azt hitték, hogy mindenkinek világos, hogy melyik lapokkal lehet tesztelni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák