- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
Jó lesz ez, majd egyszer.
Majd amikor
1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,
2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,
3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,
4. el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával
5. egy szigorúan csak városban használható 2-4 személyes kis vacak nem egy felsőkategóriás benzines kombi árába fog kerülni.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Igen, pont ezért tartom egyelőre életképtelennek a villanyautózást.
Vásárlói kör?
Van elég pénze ahhoz, hogy második autónak ilyet vegyen, és azt gondolja valami nagyon környezettudatos dolgot tesz azzal, hogy ilyet használ. Pedig szerintem ez minden, csak nem környezetkímélő.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Aprósólyom #9 üzenetére
Jól gyanítod, nem fogok, de villanyautót vásárolni sem fogok.
Az a baj azt próbálják elhitetni mindenkivel, hogy ez egy nagyon környezettudatos kímélő dolog, pedig közel sem az. -
aujjobba
addikt
A felhasználás helyén javulhat a légminőség, zajterhelés, stb, ez rendben van.
De az a hozzáállás, hogy ha nem ott szennyez ahol én lakom akkor nem érdekel, szerintem nem helyes.
Oké tiszta lesz a levegő Budapesten, cserébe a felmelegedés hatásaiba halsz bele, kicsit később.Környezetterhelés a benzinesek gyártásánál is megvan, igen, pont ezért nem az autózást kellene reformálni mindenáron és az autógyártást pörgetni, hanem a tömegközlekedést fejleszteni és az autós közlekedést a nagyvárosban akadályozni.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Köszönöm, hogy így megragadtad a mondandóm lényegét.
Mivel nem volt mostanában új autóm nem vagyok teljesen képben az árakkal, nézd el nekem ezt, javíthatjuk középkategóriásra, a lényegen nem változtat.
Biztosra veszem, hogy 7.2 millióból (ami 5.8 támogatással) egészen normális benzines kombit lehet venni.A lényeg: családi autónak a méret és a hatótáv miatt használhatatlan, második autónak rohangálni pedig luxus.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Na ezért utálom az online beszélgetést, néha rosszul jön át mit is szeretne mondani a másik fél és milyen céllal.
Mármint 20 éve is 7M volt egy kombi meg most is, vagy 20 éve a mai 7MFt-nak megfelelő összeg volt? Érted mit nem értek, akkoriban nagyobb értéket képviselt 7M Ft.
-
aujjobba
addikt
A napelem a tetőre ingyen van? Gondolod a vele termelt áram egymagában elég minden nap feltölteni az akkut? És aki panelban/társasházban lakik azzal mi van?
Olvastam már pár megtérülési számítást a napelemre, érdekes módon amortizációval, karbantartással, javítással egyik sem számol, és úgy jön ki cirka 20 év.
Az ingyen parkolás és közterületen töltés addig lesz ingyenes, amíg elterjednek ezek az autók. Eleve nincs is annyi töltőfej Budapesten se, ami a jelenleginél több autót ki tudna szolgálni.Van egy benzines családi batárom, városban átlag 10 litert eszik százon.
Nem veszem meg másodiknak a villanyautót, hanem használom ezt a városban tovább.
Évente 15ezer km-t belehajtok, ez 1500 liter benzint igényel, ami 400 Ft-os benzinnel számolva 600ezer Ft-ba kerül évente. Számoljunk évi 200ezer Ft szervizzel, bár lehet már ezzel is sokat mondtam.Így ha egyáltalán nem számolok a villanyautónál fenntartási költséggel (napelem, áram, szerviz) akkor is 5.8M / évi 800ezerFt = kb. 7 év alatt térül meg. Költségekkel van az 10 is.
Ja és meg kell jegyeznem, hogy a családi batárt mindenképp hajtanom kell tovább, mert a villanyba nem fér be a család, és vidéki utazásokra is alkalmatlan.
yerico (#34):
Nem kell ahhoz komoly gép, sima szívó 1.8 benzines Honda (FR-V) benyalja a 12 litert télen rövid távokon, városban dugóban. Pályán 120nál tempomattal 6. sebességben meg 7.5, ilyen dolog ez a városi kocsikázás sajnos.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Attól, hogy a szennyezést áttolod az egyik helyről a másikra (belváros -> erőmű), az még megmarad.
Globálisan kellene gondolkodni, hosszú távon.A megoldás szerintem az autós közlekedés korlátozása, legalább a nagyvárosokban, és az autógyártás volumenének csökkentése. Tömegközlekedés, carsharing stb fejlesztéssel.
Dízel szenny: azt nem szívom, nem a nagyfaluban élek, szerencsére ritkán kell odamennem, akkor is vonat/BKV. De éltem ott, értem és megértem amiről beszélsz, csak a "nem mindegy hol szennyezünk" dologgal nem értek teljesen egyet. A szenny máshol is szenny.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
A tömegközlekedés-gyűlöletet és a car-sharing-et mintha egy másik topikban mi már kibeszéltük volna, rémlik valami.
A telekocsi megoldásokra gondoltam egyébként, nem tudom miért carsharing-et írtam.
Az abszolut életképes, én is sokat használtam probléma nélkül, utasként/sofőrként egyaránt.
Amíg volt szabad hely az autómban... -
aujjobba
addikt
"Noha a megújulók és a nukleáris energiaforrás együttesen az új kapacitások körülbelül 50 százalékát biztosítják majd, a fosszilis tüzelők dominanciája fennmarad. A BP elemzői úgy vélik, ezek aránya még 2035-ben is mintegy 66 százalék lesz a teljes energiaellátásban, a 2015-ben számított 85 százalék után."
[link]Németországban már építik le az atomot, víz/szél/egyéb megújuló pedig nem mindenhol elérhető megfelelő mennyiségben.
Más dolog hogy mi a cél, és mi a realitás.
Atom nem jó, fosszilis nem jó, legyen megújuló! Legyen, én is azt kívánom. -
aujjobba
addikt
Van befolyásod, ha az autós közlekedést a városban akadályozod (behajtási díj, egyebek), a tömegközlekedést pedig fejleszted.
Vicces úgy beszélned a környezetvédelemről, ha egyébként meg inkább kocsiba ülsz akkor is ha nem muszáj.
Egy kis szemléletváltás kellene ide.
De komolyan, ezt most nem ellened mondom, de azzal hogy hagyományos autó helyett elekromosba ülünk át, semmit nem oldunk meg hosszútávon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD