Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kasya

    nagyúr

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Az utolsó pontod üti az első hármat.

    Érdekelne a vásárlói kör...

  • aerosmith

    őstag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    5. számomra a legfőbb probléma. Ezért most azonnal kicsengetnék 4misit de ennyiért bármelyik ekkora villanyautó egy vicc kategória.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Ez "tetszett"! Pl.: a műtrágyához szükséges foszfátot honnan hozzák? Afrika. Szintén vitatható erkölcsi, morális módszerekkel. Gyanítom mégsem fogsz holnaptól 2-3x áron bio-oragnikus zöldésget vásárolni, vagy ilyen termelőtől húst, tejterméket vásárolni. Így vagy úgy, de sokszor az mutatkozik, hogy mi a nyugaton azért is élünk ilyen jól, mert kihasználjuk a 3-ik világ szegénységét/korrumpálhatóságát, így olcsó munkaerejét és értékes nyersanyagait. És így, közvetetten mi is vétkesek vagyunk. Tudatlanul vagy tudatosan, mindegy. Vásároljuk a termékeket amik részei nagy rendszernek és élvezzük a kényelmet. Még akkor is, ha ezt itt keleten kevésbé érezzük, mint nyugaton. Még mindig kis királyok vagyunk, egy átlag afrikaihoz képest. A sors ironíája, hogy egy afrika látogató ismerősöm szerint átlagban jóval boldogabbak az emberek ott, mint itt.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Bdanyy

    addikt

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    5. Melyik felsőkategóriás benzines kombi van ennyiért?

    http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,"
    Ezeket a ****ságokat elég felesleges terjeszteni mert rohadtul nem igaz. Magát a lítiumot 80%-ban dél-Amerikából azon belül is Chilében termelik, a világ termelésének 90+ százaléka onnan jön, ráadásul ez állami monopólium mellett, úgy hogy próbálják a lehető lehető legtöbbet kisajtolni pénzügyileg. A bányászat 99%-ban sivatagi felszíni lepárlók.
    Az egyéb ritka fémek kiterméséhez és előállításhoz több millió tonna földet kell megmozgatni, és elég nagy ipar kell hozzá, amit rohadtul nem egy tál rizsért csinálnak. Ezeket állami gigacégek végzik iszonyatos haszonért.
    Afrikában kitermelés gyakorlatilag nincs(elenyésző a többihez képest), a politikai instabilitás, és infrastruktúra hiánya miatt.

    "az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani"
    Hát a szénerőművel már elég ritka 10% alatti(Kínán kívül), gáz a többség, és többnyire olaj van, ami nem nukleáris vagy víz.
    Norvégia 100%-os vízenergiából termeli, Svédeknél is 50% feletti és sorolhatnám. De nyilván csak M.o.-ra készülnek ezek. :)

    "az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék"
    Az elhasználódott aku autók esetében 100%-ban újra lesz hasznosítva meg iszonyat értékes alapanyag, amit sokkal olcsóbb újrahasznosítani, mint kitermelni megint, lásd fentiek.

    "el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával"
    El tudsz, ha megfizeted, de nem akarod megfizetni.

    Valahogy az jön leg a hozzászólásodból, hogy egyáltalán nem vagy tisztában a világ dolgaival. :(

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani"
    Azt még hozzátenném, hogy rohadtul nem mindegy, hogy a káros anyagot egy erőmű termeli a semmi közepén, vagy a város közepén pár millió autó és csökkentik az élhetőséget szinte 0-ra. De gondolom téged nem zavar, hogy szívod nap mit nap a dízel szennyet.

  • stefi76

    tag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Na megjött a szokásos főokos a témában, aki olvasott valahol valamit és odahányja egy cikkben, hogy lássák, mekkora penge.

    Egy kiragadott:
    "2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,"

    Ez már maga egy csoda.
    - utána néznél, hogy mennyi a fosszilis jelenléte az áramtermelésben?
    - hogy mik a célok a fosszilis energiatermeléssel a jövőre nézve?
    - szerinted az olajfúrót, a finomítót, az üzemanyagtöltő állomásokat mivel üzemeltetik?
    - utánanéznél, hogy csak ebben az évben milyen csodás tankerbaleset történt már?
    - hogy milyen környezetbarát az olajfúrás és az egész olajipar úgy egészében?

    "3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,"
    Na, még egy hülyeség az aktuális megmondóembertől, tessék, egy példa:
    "Amúgy az elektromos autók akkumulátorait a mobiltelefonok akkumulátoraival szemben nem is szükséges teljesen újrahasznosítani: ha ugyanis 8-10-12 év alatt az akkucsomag kapacitása annyira lecsökken, hogy az elérhető hatótáv már kevés, akkor az akkukat majd fel lehet használni fixen telepített, sziget üzemű napelem-rendszerek mellé. Egy régi akkucsomag esetében pl., amely 24 kWh volt újkorában (Leaf első generáció), még ha 66%-os szinten is van, akkor is maradt 16 kWh kapacitás, ami egy átlagosnak mondható háztartás átlagos 1,5 kW-os elektromos fogyasztását 10-11 órán át is biztosítja, azaz egy egész éjjelre bőven elég. Ha kellő számban „keletkeznek” bontott akkumulátor-csomagok, akkor szerintem erre is ki fog alakulni egy újfajta iparág, és az akkumulátor-cellák tényleges bedarálása és az anyagaik kinyerése csak jóval később lesz esedékes"

    Egyébként javasolnám a "veszélyes hulladék" fogalmának is a megkeresését és értelmezését.

    Illetve javasolnám még a témában való továbbképzésedet, mert ez nulla.

  • bagkri01

    őstag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    A bányaszos részhez nem tudok hozzászólni.
    Az áramot mondjuk Magyarországon pont nem szénerőművek állítják elő.
    A lítium aksik ezekben a kocsikban kimondottan jól bírják. Pont pár hónapja olvastam egy cikket amiben egy tesláról írtak, ami amerikában taxi volt vagy még mindig az. 200ezer nérföld volt benne és 5 %-ot csökkent az aksi hatásfoka.
    Sokkal már eltudsz menni vidéke is, igaz azok drágábbak, de egy teljes értékű autót kapsz.
    Felsőkategóriás családi kombi? Ugye viccelsz. Egy insignia vagy egy passát simán van 10 millió és akkor még nincs benne minden extra.
    Mindezt úgy mondom, hogy nincs elektromos autóm, de nagyon erre megy a világ, ez lesz a jövő ha belátjuk, ha nem.

    [ Szerkesztve ]

    samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

  • rozsgyi

    tag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "Majd amikor
    1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,
    2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,
    3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,
    4. el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával
    5. egy szigorúan csak városban használható 2-4 személyes kis vacak nem egy felsőkategóriás benzines kombi árába fog kerülni."

    Erről van szó! Hihetetlen hogy "zöldnek" állítanak be egy elektromos autót, és arról egy szót sem szólnak, hogy az áram/aksi mégis honnan kerül bele...

    Mindenesetre ez a jövő! Már ha lenne még olyanunk, de így már csak halottnak a csók...

  • holozis_HUN

    veterán

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Így is kb 50%kal kevésbé szennyező egy elektromos auto, mint egy benzines/dízeles. Ebben benne van az előallítástól kezdve áz olajcserék stb... Mivel egy szénerőmű ugyan azon co2 kibocsáltás mellett több energiát tud előlláítani, mint egy belső égésű motor, utóbbinak igen rossz a hatásfoka. Emellett olajat sem kell cserélni (csak a fékben), az üzemanyag szallítása sem üzemanyag felhasználásával törtenik, hanem vezetékeken, stb. Össz vissz 50% körül szennyez kevésbé egy elektromos auto. És ez csak javul, ahogy egyre fejlődnek az erőművek, illetve egyre több megújuló energiaforrást használunk.

    Illetve a legnagyobb baj az autókkal a helyi légszennyezés, amitől szmog alakul ki a városokban, na ez elkerülhető. A zajszennyezésről nem is beszélve. Jó irány ez 😊

    El errar es humano y el perdonar, divino.

Új hozzászólás Aktív témák