Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    Nem gondolom ezt bűnnek mint egyesek, de szerintem egy ilyen autó csak akkor kerülhet forgalomba, ha mindegyik ilyen. Vegyes közlekedés esetén ez nem jó, mert az emberek mindig képesek olyan szituációkat okozni amire az automatika nincs rendesen felkészítve. A beavatkozás lehetőségét meg kell hagyni.

    Nekem nincs bajom az önvezető autókkal, sőt. A mi cégünk tevékenysége során napi 600-700 km-t is kell vezetni (és nem kamionosok vagyunk) ott nagyon nem mindegy, hogy az a 4-5 óra utazás mivel telik.

    Az automata váltó meg azért nem terjedt el nagyon az EU-ban mert növeli a fogyasztást. Az amcsiknál ez nem gond, ott nagyon olcsó a benzin a mai napig (hát még régen), de itt bizony az a 1,5-2 liter nagyon sokat számít. Jó persze biztos létezik olyan automata ami nem vagy alig növeli a fogyasztást, de azért az ritka.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz #06658560 #43 üzenetére

    Jó hogy mindenki hülye, csak te vagy villamos. Szerencsére az értő olvasás nem megy, mert akkor megzavarna a nagy okoskodásban.

    Én nem mondtam, hogy ne engedjük az utakra, hanem azt, hogy amíg nem csak önvezető autók vannak addig a beavatkozás lehetőségét meg kell hagyni, tehát a kezelőszervek ne tűnjenek el.

    (#34) Balika911

    Ez jogos lehet, de igazából még mindig 2 dollár körül van 1 gallon, tehát 165 Ft kb egy liter benzin és erre még rájön a sokkal magasabb reálbér. Ergo szinten ingyen van kint a benzin. Nem véletlen rohangál a fél lakosság 3-4 literes kocsikkal és volt mindenki beszarva a Priustól. Az azért európában nem akkora szám, itt soha nem térül meg egy átlagos kocsihoz képest. (persze biztos van olyan felhasználás pl taxis akinek igen, de azért érted mit akarok).

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz #06658560 #67 üzenetére

    Pont nem. Amíg a közlekedés összetétele is hibrid (ami még vagy 30 évig tuti az lesz) addig igen is szükség lesz rá.
    Vagy pl amíg nem lesznek a kocsibeállók megfelelően átalakítva (pl jeladókkal vagy valami interaktív rendszerrel meg nem adhatod, hogy hova álljon) addig is szükség lesz rá.

    Majd ha túlsúlyban lesznek az autonóm járművek akkor kezdhetnek el szivárogni a kezelőszerv nélküliek.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz atike #83 üzenetére

    Az önjáró autóknak sokkal jobb az arányszáma. 2 millió kilométer alatt nem OKOZOTT balesetet. Emlékeim szerint a balesetek ráfutásos koccanások voltak illetve nem adták meg a google autójának az elsőbbséget.

    Amúgy van statisztika de halálos balesetekből. Linkeltek is valamelyik korábbi hsz-ben egy grafikont rá. 2015-ben kb 1,15 halálos baleset/100 millió km volt a statisztika amerikában.

    Amúgy egy durva számítást tudsz te is csinálni. 3.100.000 személyautó van kb magyarországon. Átlagosan a KSH szerint 16.000 km-t teszünk meg egy évben. Akkor az 49.600.000.000 km-re jut 16.300 baleset egy évben. Akkor az azt jelenti, hogy 3.042.944 km-re jut egy baleset személyautók esetén. Szóval a google autói a 0 okozott balesettel több mint 2 millió alatt teljesen jók, az ember szintjét hozzák.

    Amúgy a baleset/millió km teljesen jó összehasonlító szám, teljesen mindegy, hogy hány autó hozza azt össze. Ha több önjáró autó lenne, akkor kevesebb baleset lenne, hiszen azok csak meghibásodás esetén okoznak egymással balesetet (vagy még akkor se, pl vészjellel, hogy kerülj ki nagy ívben mert baj van).

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Ribi #88 üzenetére

    Ugye most csak viccelsz... Vagy tényleg nem tudod mit jelent a statisztika? Én pl majdnem 150k-nál tartok mióta jogsim van és még nem voltam baleset részvevője... Tudod... Összes km elosztva az összes balesettel... Ha meg egy csomó baleset nem kerül bele a statisztikába akkor az csak az önvezető autók malmára hajtja a vizet.

    A google autók baleseteiről meg részletes dokumentáció van, ha utána keresel megtalálod. Talán még a rendőrségi jegyzőkönyvet is.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Buszos #111 üzenetére

    Ez nem úgy megy, hogy van 100 fejlesztő a mercinél meg x pénz, hogy akkor nah srácok dobjunk kockával mit fejlesztünk.... uhh hát a plüsshuzat lett, akkor most 5 év és 1 milliárd euro megy a plüsshuzatra....
    Ezek egymástól tök független dolgok, és ha 2x annyi pénzt költenének a hajtásláncra nem lenne 2x hatékonyabb. De szerintem 10x annyitól sem.

    Pláne, hogy ezzel az önvezetéssel, meg autonóm közlekedéssel nem autógyártó cégek is foglalkozni ergo lehet "csak" meg kell majd venni, vagy legalábbis részben implementálható lesz. Google, Apple csak hogy két indie fejlesztőt mondjak akiknek nem az autógyártás a fő profilja.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz NomadND1 #116 üzenetére

    A gyümölcsös sör meg nem sör, a férfi 100 kiló felett kezdődik, ha nincs flexed b*zi vagy....

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Ribi #136 üzenetére

    Azért van automata váltós Corsa is, szóval kisautóba is rakják. De asszem Smart-ból is van automata. Nem a súly meg a bonyolultság a probléma.

    Az a gond, hogy drágább az automatás autó, vásárláskor és hosszú távon is, a fogyasztás ideális esetben sem jobb (jó konstrukció esetén csak kicsit több, rossz esetén 1-2 liter ami itt soknak számít) ergo meg sem térül soha sem. Európában más a szemlélet, itt a kényelem a legtöbb embernek nem ér annyit mint a pénztárcája. (Lehet mondani, hogy egy németnek igen, de azért nem csak ők vannak az európai piacon)

    (#103) Ribi

    Te nem tudod értelmezni. Egy baleseti statisztika nem állampolgárra lebontva működik. Ezeket mindig úgy adják meg, hogy a közlekedésben részt vevő csoportok által megtett km-re valamilyen lebontásban (millió, százmillió stb) hány baleset jut. Magyarországon kb 3 millió km-re jut 1 baleset személyautók esetén. Tök mindegy, hogy ezt Pest megye hozza össze, vagy Mari néni mert gyakran jár csirkefarhátért Kínába...

    Ha a számoláshoz használt statisztikába nem kerül be minden baleset, akkor a valós szám ennél kisebb. Tudjuk, hogy a Google autói 2 millió km után még nem okoztak balesetet tehát ha az emberi vezetők ennél átlagosan kevesebb km szám alatt okoznak balesetet akkor a robotautó biztonságosabban közlekedik. Got it?

    Nem beszéltél ellenük, de állítottad, hogy kevésbé biztonságosak mint az emberi vezetők, ez pedig nem igaz, még vegyes közlekedés esetén sem, ha meg csak önvezető autók lennének akkor pláne nem. Kicsiben azért vannak erre tapasztalatok. Automata raktárrendszerek esetén igen tempósan rohangálnak az önjáró targoncák és egymással még akkor sem ütköznek, ha elszúrja az operátor az útvonalat. De ez biztos csak véletlen.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Ribi #138 üzenetére

    Jah hát hogy szerinted. Elnézést.. Azt ugye vágod, hogy ez kb olyan mint amikor az asszony osztja az észt, hogy ne menj erre, mert ez a rossz út, mert nem tetszik neki az aszfalt színe... Részemről befejeztem veled, komolytalan amit itt művelsz.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák