- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor 50 - apám nevében
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MG4 menetpróba
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
Hát...a jelenlegi fejjel gondolkodva egy ilyen autóba nem ülnék be. Mondjuk a többibe se, ami magát vezeti. Ha már autóba ül az ember, vezesse! De a többinél legalább ott van a korrigálás lehetősége, ennél nincs. Ha esetleg a gép elkottázza a kanyart vagy valami, akkor mit csinálsz? Katapultálsz?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
eventus
veterán
Nálam még az automata váltó is bűn, nemhogy egy ilyen. Vezetni, irányítani, érezni kell az autót. Ezernyi értelmesebb dolgot lehetne fejleszteni egy autót, mint ezt. Nem is értem mi léte van. Aki ilyet akar az menjen busszal, ott sem kell neki vezetni.
BlackBerry R.I.P. - Sony Xperia 1 V, Sony RX10 IV, Withings ScanWatch
-
30z.Samu
félisten
Vagy üljön taxiba, ha tömegiszonya van. Egyébként az automata váltó még nem is akkora hülyeség, mint amilyennek látjuk elsőre. Persze az az igazi, ha Te irányítasz mindent, ez sokkal nagyobb feeling a régebbi kocsiknál, ahol szinte semmi elektronika nincs.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
WildBoarTeam
aktív tag
Akkor majd jogosítvány sem kell? Vezetheti majd a kutyám, gyerekem vagy bárki? Vagy magától eljön értem a munkahelyre? Persze már... Városi tömegközlekedésnél nem tervezik bevezetni?
blabla
-
30z.Samu
félisten
válasz WildBoarTeam #6 üzenetére
Simán, itt lesz a Ford KITT! Csak azt kell megadni hova menjen.
Sic Parvis Magna
-
gerii
addikt
A világ legnagyobb görbe tükre a manuális váltó. Már mindenféle segédelektronika, mechanika van a kocsikban, de a paraszt még kézzel-lábbal éri el azt hogy egy alapvető funkció működjön. Egyszerűen hihetetlen, hogy euro6-os, gázvisszavezetéses, hőhasznosításos, részecskeszűrős technikák mellett ott van egy lábbal működtetett kiemelőszerkezet.
-
Silentfrog
veterán
Mire lesz annyi pénzem, hogy vegyek egy Ford Focus Rs-t addigra magát fogja vezetni a kocsi. Önvezető sportkocsi? Furán hangzik!
-
->Raizen<-
veterán
válasz Silentfrog #11 üzenetére
A repülő autó koncepcióba is ölik a dollár milliárdokat. Jó is lenne mert akkor nem lenne gond ez a sok sz@r út ami tönkreteszi a verdát.
-
30z.Samu
félisten
válasz ->Raizen<- #9 üzenetére
Nem kizárt, hogy ez is fog hozzád beszélni. Mert hát honnan tudja hova akarsz menni? Lesz benne egy tablet és begépeled?
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz ->Raizen<- #14 üzenetére
A csajt katapultáld valahol, aztán gyere értem, mert már fél órája várok Rád.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
_cHAos_
aktív tag
Akkor neked repülőre sem kell ülni vagy tudnám javasolni esetleg ezt.
Egyébként attól, hogy fárasztó vezetni egy automatika nélküli autót, megvan a feelingje, hogy pl gázbowden rezgését is érzed a lábaddal, de ez just for fun, a kényelmes hatékony közlekedéshez nincs sok köze.
-
nemlehet
őstag
Nem gondolom ezt bűnnek mint egyesek, de szerintem egy ilyen autó csak akkor kerülhet forgalomba, ha mindegyik ilyen. Vegyes közlekedés esetén ez nem jó, mert az emberek mindig képesek olyan szituációkat okozni amire az automatika nincs rendesen felkészítve. A beavatkozás lehetőségét meg kell hagyni.
Nekem nincs bajom az önvezető autókkal, sőt. A mi cégünk tevékenysége során napi 600-700 km-t is kell vezetni (és nem kamionosok vagyunk) ott nagyon nem mindegy, hogy az a 4-5 óra utazás mivel telik.
Az automata váltó meg azért nem terjedt el nagyon az EU-ban mert növeli a fogyasztást. Az amcsiknál ez nem gond, ott nagyon olcsó a benzin a mai napig (hát még régen), de itt bizony az a 1,5-2 liter nagyon sokat számít. Jó persze biztos létezik olyan automata ami nem vagy alig növeli a fogyasztást, de azért az ritka.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
30z.Samu
félisten
Na ennek aztán tényleg lenne feelingje. A repülő kicsit más, ugyanis ott negyed annyi baleset van, mint az utakon.
(#19) nemlehet: A mai automata váltók már sokkal pontosabbak, nem fogyasztanak többet, mint a manuális váltóval ellátott társaik.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
_cHAos_
aktív tag
A kétkedőknek ajánlom ezt a videót, itt előrébb járnak a Ford-nál.
Egyébként tény, hogy az önvezető autók biztonságosabbak lesznek az ember vezette gépeknél. -
_cHAos_
aktív tag
Egy több száz tonnás 10k méteren repülő madár azért bonyolultabb szerkezet, mint egy autó.
Olyanra fel, ahol a kezelőszemélyzet ellenőrzi az automatika pilótát (ált. gyakorlatilag most is ez történik), de a szállított utasok/kezelőszemélyzet számát tekintve hülyeség lenne egy repülőn elhagyni a human kontrollt.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Na ezaz. Esélytelen, hogy teljes mértékben egy gépre bízzam magam az úton. Szvsz elhagyhatatlan az emberi korrekció/beavatkozás lehetősége.
Fejlesszenek tovább, kalappal hozzá, érjenek el szemvillanás alatti átváltás auto pilot - manual override közt és hagyják meg a kezelőszerveket.Rengeteg kérdés merül fel bennem, amire gyanítom csak nem közölték, de van kielégítő válasz. Míg ezeket nem ismerem, addig a fenti az álláspontom.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
toBIN
tag
-
sanzi89
addikt
Én ennek kifejezetten örülök, fejlesszék csak, terjedjen el még jobban az önvezető technológia. Az, hogy teljesen kinyírják a kezelő szerveket, mai szemmel még elég furának tűnik, de ettől még hosszú távon lehet életképes koncepció.
Az itt kommentelők nagy része azt nem veszi figyelembe, hogy vannak emberek - köztük én is - akiknek az autó vezetés teher. Egyáltalán nem az "élményvezetésről" beszélek, hanem amikor el kell menni A-ból B-be, hogy elintézz valamit. Nincs annál szarabb, mint amikor 300 kilométert kell autókázni, bent ülni egy egész napos megbeszélésen, majd este újra haza 300 kilométert. És mindezt úgy, hogy IT-val foglalkozom, nem futár vagy kamion sofőr vagyok, hétköznap bringával járok, és hetente egyszer, kétszer ha vezetek... Nekem ez igenis nagyon megterhelő, fárasztó és nyűg. A taxi, busz, vonat értelem szerűen nem játszik, saját sofőrre meg még nem telik.
Ennél jobban már csak a teleportálásnak örülnék, de az valószínűleg az én életemből kimarad.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
BiP
nagyúr
Tuti ez is az ember miatt van. Mármint hogy nem tudna átállni az agyunk.
Pl. technikailag szerintem simán megoldható lenne, hogy amint mozgatod a váltókart, automatikusan kiemeli. (kvázi fél-automata váltó. olyan, mint a tiptronic, csak hagyományos H alakban.)
De tök máshogy kéne vezetni, meg kéne tanulni azt is.(#2) eventus: Gondolom ma is 1500-ös ladával nyomod
(#1) 30z.Samu: Ez az egész koncepció akkor működőképes, ha a forgalom többi résztvevője is robotpilóta. Akkor egymás között lerendezik, nincs baleset.
Viszont emberi sofőrök közé beengedve rengeteg váratlan (emberi tényezős) szituációt kell lekezelni, ami sokkal nehezebb, mint egy statikus vagy teljesen kontrollált környezetben vezetni.(#19) nemlehet: Jaja, én is erre gondotlam.
Az egészet úgy tudom elképzelni, mint egy modern Über vagy magántaxi. Tableten, mobilon vagy otthon a garázsban a kocsi naviján benyomod, hova szeretnél menni, és elvisz. Nem ver meg a sofőr, nem vág át a taxiórával vagy ha saját kocsi, akkor egyszerűen csak nem kell a vezetésre koncentrálnod, csak mint egy repülőgéppilóta, kontroll alatt tartod, hogy minden rendben van-e.
Ahogy nemlehet és sanzi89 is írja: Az utazással RENGETEG idő elmegy. Mennyivel jobb, ha ezt mással tudod tölteni. Pl. tiniknek kockázat nélkül lehet faszbukot nyomogatni. A párórás út alatt tudsz dolgozni, filmet nézni, kutyafüle.
Én pl. imádok vezetni, de pl. a dugóban ülést elcserélném egy olyan szituációra, amikor robotpilótás autók dinamikusan tartják a forgalmat, lekommunikálják egymás között.
Akkor nincs olyan, hogy valaki tököl, meggondolja magát, elédvág a másik sávból, nem indexel, ezért feleslegesen vártál rá a körforgalomban/kereszteződésnél, pedig mehettél volna, stb. Hanem szépen halad mindenki.[ Szerkesztve ]
-
#Chris
tag
Az előző kommentekből az jön le, hogy többnyire friss a jogsitok. Amikor én is megkaptam, nekem is ez volt, hogy huhúúú vezethetek. Automata váltó meg b*ziknak való... Sok éves tapasztalattal már nekem nyűg a vezetés.
Pesten belváros dugóban? Átlagos napon is sok olyan marha van, akinek nem kellett volna jogsit kapnia, mert egyszerűen alkalmatlan rá, mint ahogy repülőt se vezethet minden jött-ment...Én támogatom az önvezető autókat több okból is:
- Egy automata mindenképpen gazdaságosabban vezet, mint én.
- Beülök olvasgathatok bármit csinálhatok, amíg elérek a célba. Nem fáraszt mentálisan.
- A vezetni nem tudók "megtanulnak" vezetni.
- Ha elég sok önvezető autó lesz és egymással tudnak kommunikálni, akkor még a mostani szenzor alapú vezetés kiegészül még egy biztonsági faktorral.Természetesen, aki hobbiból szeret vezetni az versenypályán ugyan út megteheti. Azt én is szeretem, de közúton nem poén, inkább idegesítő...
-
-
FF23
senior tag
"egyszerűen csak nem kell a vezetésre koncentrálnod, csak mint egy repülőgéppilóta, kontroll alatt tartod, hogy minden rendben van-e." <-> "A párórás út alatt tudsz dolgozni, filmet nézni, kutyafüle."
Ez a kettő eleve ellentétes egymással.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
#72042496
törölt tag
Amit már úgy hívnak, hogy Skype for Business... amúgy nem tudom, a #27 után hogyan merült fel a videokonferencia. Valószínű nem poénból utazik oda személyesen, hanem azért, mert úgy tudja elintézni amit el kell.
(#38) _cHAos_: Valóban más a kettő, mindazonáltal nálunk a Lync-kel is voltak (vannak) komoly problémák.
[ Szerkesztve ]
-
PetX
aktív tag
"De a többinél legalább ott van a korrigálás lehetősége, ennél nincs. Ha esetleg a gép elkottázza a kanyart vagy valami, akkor mit csinálsz? Katapultálsz?"
Miért is 'kottázná' el? Nem fog gyorsabban menni a megengedettnél, nem fog áttérni a szemközti sávba. Az időjárási és útviszonyoknak megfelelően fog haladni. Nem fog bele olyan előzésbe amit nem tud befejezni. (Csak Önvezető autók esetén lehet nem is lenne előzés)
Nem várt szituációkra is jobban fellehet készíteni logikával egy gépet, mint rossz beidegződésekre és magas reakcióidőkre, hagyatkozva a vezetési stílusokról meg ne is beszéljünk.
Nem fog lankadni a figyelme több 100 km monoton autópályán való vezetéstől.Én támogatnám. Szerintem a dugók is drasztikusan csökkennének. (Megállás kereszteződés közepén, záróvonal, sebesség, lámpajelzések.)
Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?
-
zoltszalay
tag
Taxiba mi? Hogy jól elverjen a taxisofőr ha nem akarok fizetni 25ezer forintot egy 10perces útért. (nemrég volt ilyen eset a hírekben)
Ha látom hogy statisztikailag kevesebb a baleset egy ilyen robottaxiban mint egy átlag emberi vezetőnél én simán beülök. (és elvileg már most kevesebb)
-
#06658560
törölt tag
Szerintem semmivel nem járnak előrébb. Pláne, hogy a Ford már javában teszteli a saját rendszerét, s nem csak tökéletes környezetben, hanem havas skandináv viszonyok között is, téli hidegben.
#30 BiP: A gyakorlati eredmények épp ellent mondanak neked, már most is biztonságosabbak az autonóm rendszerek, akár a Google, akár a Tesla rendszerét nézzük. A Volvo szintén.
#25 Petyyyyy: Mennyi a reakcióidőd egy autóban vezetés közben? És utasként? És mennyi egy gépé?
#23 Lauda: Gondolom nem túl sokat foglalkoztál még repülésbiztonsági kérdésekkel, balesetek kiértékelésével, jegyzőkönyvek áttanulmányozásával. Sokkal nagyobb arányban szerepel pilótahiba- bele véve a rossz kiképzés, kimerültség, öngyilkosság, szerelmi bánat, kutyafüle esetét is- mint rendszerhiba.
#19 nemlehet: Tehát azért, mert az emberek hülyék, ne engedjük a náluk megbízhatóbb, biztonságosabb rendszereket az utakra. Logikus érvelés.
#12 darky@: A magyarok akkor is kitalálnák a légi kátyúk, sebességkorlátozások és "útépítések" rendszerét, technikáját. Ja, meg traffikat mellé.
#3 darky@: Márpedig most is rendszeresen beülsz ilyenekbe.
#1 30z.Samu: Taxi, hetes busz, haver esetén mit tudsz korrigálni?
[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #06658560 #43 üzenetére
Sokkal előrébb járnak, Tokióban 2020-ban, már a közlekedésben _meghatározó_ lesz az AI által vezetett autó, a Nissan jár az élen, őket követi a többi japán gyártó, a többiek pedig "mérföldekkel" lemaradva pl. a Tesla is.
Amúgy sem bízok a Fordban, kb. 8 éve még patkányokat láttam szaladgálni a Dagenham-i gyárukban.[ Szerkesztve ]
-
peter9228
aktív tag
Miért, a taxiban bele tudsz nyúlni a vezetésbe? "Ha a sofőr elnéz valamit mit csinálsz? Katapultálsz?"
(#6) WildBoarTeam
Most sem kell jogosítvány ahhoz hogy beülj egy autóba utasként, vagy hogy felszállj egy repülőgépre...
"Vezetheti majd a kutyám, gyerekem vagy bárki?" Nem, senki sem vezetheti, mert automata. Éppen ez a lényege.
-
8th
addikt
Szép új világ. Teljes kontroll az egyén felett az élet minden területén.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Mármint ezt a Nissan jósolja? Valahogy kétlem, hogy a japánok négy év alatt a járműpark jelentős részét lecserélik autonóm járművekre, amik ma nem is kaphatók. Szóval a Nissan marketinganyagának nem kell mindent elhinni!
#47 8th: Ez milyen kontrollt eredményez mondjuk feletted?
#48 D1Rect: Mert a kötöttpályán a szoftverhiba nem tudná az összes utast megölni, ugye?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A használt VGA piac kincsei - Július I
- Autós topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- PLC programozás
- Milyen egeret válasszak?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Filmvilág
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W