- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gerner1
veterán
válasz pinnacle #7405 üzenetére
Pontosan. Érdemes megnézni -és megállítani a képet!- 2perc50 -nél.
Ott (⇑), jól látható, hogy S10+ készülék az, amelyen a bemutató nézhető. Azaz, SM-G975F típus. Na most, az SM-G975F -nél, az israeli SiM kártyával át állítható ILO -ra a készülék aktív-CSC kódja, mert az, azon a készüléken, az összes EU -s régiókóddal együtt, az OXM firmware -ben van benne (akárcsak az S9, Note9 -nél).
Itt viszont, az A50 -nél (amely az EU -ban SM-A505FN típusváltozatként került forgalmazásba...) ez nem helytálló, mert ennek a készüléknek az EU -s típusváltozatának a firmware -jében nincsen benne az ILO CSC kód, így arra, a videoban látható módon, biztosan nem lehet át állítani az EU -s A50 -et.
A firmware csere pedig (samu -n), eddig nem volt lehetséges típusidegen készüléktípusra való használatával. Tehát, jelen esetben: "FN" -s készülékre az "F" -st nem lehet felrakni ODIN -nal, ami előfeltétele lenne, hogy egyeltalán olyan firmware fusson a készüléken, amelyben a kérdéses kód benne van, ergo a készülék ki tudja azt választani magának a SiM alapján.
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz DrKapocs #7407 üzenetére
Esély lehet, olyan országokból származó SiM, amelyek nem EU tagállamok, és a kódjuk benne van az EU -s firmware -ben (pl: Kazakhstan, Usbegistan...).
Ilyen országok samus topikjait érdemes felkutatni, és tájékozódni, érdeklődni ( ott van a google fordító is...) Ilyen szempontból, akár Svájc is vizsgálható, mert az AUT kód is benne van, és Scájc szintén nem EU tagállam (bár, ettől még -önként-csatlakozhatott azokhoz az egyezményekhez, amelyek miatt -jelenleg- az EU -ban ez a funkció le van tiltva..). Szóval, ilyesmiket kell alaposan tisztázni. -
gerner1
veterán
válasz DrKapocs #7409 üzenetére
Nincs külön Kazah, Üzbég, svájci, stb független régiós firmware. Mindegyik kód, az összes többivel (független EU -sok) együtt, ugyan abban az OXM firmware -ben van benne. Tehát, effektíve (és ez a lényeg...), mindegyiken ugyan az a firmware fut. Akárcsak az összes telekomos készüléken (mindegy melyik ország az EU -ban..) ODX a firmware...
A magánvéleményem az (tehát nem egzaktum..), hogy az OXM tartalmazza ezt (hiv.rögzítés), ennél a késtüléktípusnál is.Ami a samsungot illeti, szerintem nem fog ilyenről tájékoztatni, de megpróbálhatod. Ezért javasoltam, hogy ilyen osrszágok polgárai által üzemeltetett és látogatott samu topikokat kell(ene) felkutatni. Szóval, ha ott a userek 'firkálnak' ilyesmiről, vagy egy erre irányuló kérdést megerősítenek szóban, vagy akár fotóval, akkor sikerült a "kutatás".
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz pinnacle #7413 üzenetére
Az SM-A307FN készüléknél, ODIN -nal fel kell rakni az OJM firmware -t, és úgy át állítható ILO -ra ( kérdés, hogy lesz -e magyar nyelv benne..). Az a típus"FN", volt forgalmazva ott is (Israel), így a firmware nem típusidegen.
A magyar független XEH kód, azon, az OEM firmware -ben van benne.
-
gerner1
veterán
válasz MadMancs #7423 üzenetére
Akkor talán, meg is lehet az oka...
A telekom a nyáron gáncsolta el a 3G rendszerét ( tehát a legtöbb helyen ez a rendazer nimcs már..), így fallback esetén ( ha a vonal 2 végén valamelyik készülék nem VoLTE csatlakozik a toronyhoz..) 2G re vált vissza ami a hívásfelépülés lassulását eredmenyezte a korábbi akhoz viszonyítva.
Voda esetén pedig még messze nincs jó VoLTE lefedettség, így szintén fallback miatti anomáliák.
Halmozott lehet a problem, ha a vonal egyik végén Vodka, a másikon trémob rendszeren vannak a készülékek.
Érdemes beleolvasni a szolgáltatók topikjaiba is...
-
gerner1
veterán
válasz MadMancs #7427 üzenetére
Igen, sajnos ez van a többi szolgáltatónál is. Eddig is voltak problémák (amelyeket más készülék tulajdonosok is jeleznek) a fallback miatt, de amióta a T -nél is az 5G -t kezdik kiépíteni és 'finomhangolni', a vodkánál pedig a VoLTE kiépítése + bevezetése mellett szintén az 5G -t is elkezdték....⇒azóta a hasonló hibákról szóló beszámolók 'picit felszaporodtak'.
A céges T -s szifon -nal én is tapasztalok furcsaságokat, de ezek sem újkeletű dolgok, pedig azon VolTE -s vagyok évek óta. A privát számom vodás, VoLTE -n vagyok (ahol a torony is tudja!!!), és nálam ezen pl gyakori probléma, hogy csipogva, szakadozva érkezik a hang (akkor is, ha jó a térerőm), függetlenül attól, hogy melyik szolgáltató készüléke van éppen a vonal túlsó végén. Ráadásul, az továbbra is igaz, hogy a szolgáltatók közötti hívás átadás-átvételkor minden esetben van egy plusz idő a hívásfelépülésben, + minden esetben direkt rontva van az átvitt hang bitrate -je. -
gerner1
veterán
Az a lefedettségi térkép, az összes szolgáltatónál, kb "mosolyfakasztásra" volt megfelelő eddig is. Ne dőlj be neki(k)... A Voda VoLTE ugyan ez, itt a fővárosban, frekventált helyen, napközben több alkalommal is "elmegy", miközben egyhelyben vagyok.
Amiről pedig írtam, annak """bevezetéseként""" itt van a legkorábbi cikk erről ( a későbbiek pedig: használjátok a g.keresőt ti is..). -
gerner1
veterán
Tőled is megkérdezem: ... - Gyorsítótár, mikor volt utoljára törölve a Recovery -ben ?
Néhány további, kapcsolódó infó, visszaolvasással, kereséssel:
- Gyeniko topiktárs hasznos tapasztalata (esetleg): #7461
- Telekom oldalról infó, hiv. közlemény: #7451"De leteszteltem haverommal pl állandóan jelentkezik a probléma, vezetékes számok hívásánál is is csak bizonyos esetekben.Járom az országot, totál más helyeken is jelentkezik, vonalhjibára így nem igen tudok gondolni.."
- Amenniyben tájékozódsz, az általad leírtak alapján is logikus, hogy inkább nem készülékhiba, mert az mindenhol jelentkezne, kivételt nem ismerve.Szoftver hiba & frissítés miatti hiba esete(i): Ezek valószínűsége akkor magas, ha azonos szimptómákat leíró poszt cunami keletkezik, nagy számú user által a topikban. Volt már erre példa, pl idén tavasszal másik samu készülék esetén, azonban ezeknél minden esetben ~4-6 nap után az anyacég visszavonja a szoftvert.
Szóval, amíg néhányan jeleznek csak ezt+azt, addig inkább rendre más okok állnak a "háttérben"....[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Sajnos, amíg az 5G kiépítése zajlik, + VoLTE optimalizálás, + a megmaradó rendszereiket finomhangolják a többihez, addig ezek gyakrabban fognak előfordulni. Emlékszem, amikor elkezdték a 4G - t bevezetni, akkor is kvázi ugyan ez volt.
Alternatíva az, amit én -a felhasználó- a készülékem oldaláról megtehetek, illetve a türelem. Sajnos, nem egyik napról a másikra lesz ""jobb"". -
gerner1
veterán
"utána reboot, a készülék szépen újraindul, viszont egy büdös kbyte-nyi hely sem szabadul fel vele."
- Nem látod, mert az OS -é eltérő partíción van. Elkülönülve, az app -ok gyorsítótáraitól.Egyébként, régebben sem volt menüpontja az OS gy. tár törlésnek, csak a recovery állt rendelkezésre, ahogy most is.
Az újabb készülékeken ( ~2018 -tól), a samu annyit változtatott (régebben a mérete fix volt), hogy amikor települ egy update, akkor a gyorsítótár méretét, változtatja kis mértékben, a telepített appok száma & a telepítést megelőző "x" időszakban leginkább használt appok általi igény függvényében.
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Gabor777 #7530 üzenetére
Amennyiben "átolvastad" a posztokat , akkor láthatod, hogy nincsen konkrét """megoldás""". Mivel más gyártók készülékeivel is jelen vannak ezek a hibák, inkább szolgáltatói oldalakan vannak a gondok.
Szóval, gondolom a 2G/3G -re állítást is olvastad a VoLTE OFF -ra állitása mellett.... -
gerner1
veterán
Kijelző beégés = garanciában cserélik a kijelzőt , amíg a hivatalos garancia érvényés (1+1év). Ez érvényes az összes Samsung mobiltelefonra, amelyet a hazai hivatalaos értékesítési hálózatban adtak/adnak el.
Beviheted a mobilszolgáltatóhoz is, de azt érdemes tudni, hogy egyik sem üzemeltet szervizt. Így, a náluk leadott készülék is a szerződött szervizbe (többnyire a TMX) kerül tovább küldésre (extra idő..). Tehát, ha közvetlenül beviszed bármelyik hivatalos Samsung szervizbe, akkor hamarabb kapod vissza. Szabályos meghatalmazással, te is eljárhatsz a 'meghatalmazó' nevében.
Garanciát nem tudsz le tölteni (csak garancia jegy nyomtatványt, amely bianco állapotban semmit nem ér...). Garancia érvényesség jogosságát, csak hiteltérdemlően igazolni lehet, a vásárláskor kapott dokumentumokkal.
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz MadMancs #7536 üzenetére
Ezért is érdemes pontosan fogalmazni. Azt ugyan is nem írta, hogy "garanciajegy", azt pedig szintén nem hogy honnan (??).... A hivatalos Samsung jótállási jegy pedig bianco, és egyet értünk, hogy ez is "letölthető"....
-
gerner1
veterán
válasz MadMancs #7538 üzenetére
Éppen ezért (is) pontatlan. Garanciát nem tud letölteni. Garancia jegyet igen. A kettő ugyan ahhoz a halmazhoz tartozik, mégis mást definiál. A jellemzően 2 évnek kezelt garanciaidő pedig szintén pontatlan, és nagyon nem a valóság.
De, szerencsére, talán, kitaláltuk a 'szándékát', és most van infó bőven. -
gerner1
veterán
Arra "kell", hogy 4G rendszeren legyenek a hanghívások. Így, hívás közben (akárcsak 3G -n) lehet netezni is, azon túl, hogy a hívásfelépülési idő sokkal rövidebb. Amennyiben ez nincs (VoLTE), akkor híváskor, minden készülék visszavált 3G -re, vagy az adott körülmények függvényében még tovább ⇒2G -re. Ez a visszaváltás a fallback.
-
gerner1
veterán
válasz dave987 #7925 üzenetére
Mindegyiken van. A műanyag keretesen nem látod, mert azoknál az öntvény formai konstrukciója hordozza, és ott a körben azonos anyag miatt, egybe lehet festeni. A fém kereteknél pedig, pláne meg kell oldani, hogy az eltérő felhasználási körülmények miatt, ne tudjon eltekeredni a keret a kijelző síkjaitól (pl hullámosra), mert akkor vagy a ragasztás lesz elégtelen, vagy a keletkező feszültség kárt tesz pl: a display- ben. Ráadásul, azt a gyártók is tudják, hogy a userek egy jelentős része farzsebben hordja, ahol egyéb tengelyirányú csavarodásoknak is ellen kell tudni állniuk bizonyos mértékig úgy, hogy tartós alakváltozást ne tartson meg a készülék..
Szóval, lehet, hogy a render képeken nem látod, nem látszik, de attól az még van / lesz. Amúgy érdemes megnézni, hogy a jelenlegi más típusok 5G -s, és más "al-változataik" között, van-e különbség a keretek kialakításában, ebből az aspektusból. Itt, is ez várható. -
gerner1
veterán
Nincs mit. Egyébként, jó irányban kerestél, mert azokra a régiókra valóban megjelent hivatalosan (is).
Ugyanakkor, mivel ennél a készüléktípusnál, ezek a régiók, mind az OXM firmware -be tartoznak [tehát az említett régiókra (is!) ugyan azt a firmware csomagot adják ki...] így, ha valaki nem tud várni még ~1-4 napot, akkor opcionális lehetőség, hogy Frija -val letölti, majd ODIN -nal felrakhatja (a HOME_CSC -vel update -ként megy végbe a flash..) .
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz dave987 #7966 üzenetére
Az a helyzet, hogy hosszú évek óta ez a ~jellemző a telenoros régiókódokkal, és más készüléktípusokkal kapcsolatban is helytálló abban az esetben, ha az adott típus esetében a telenoros kód önálló, azaz "single-CSC" mint itt: az MSR. Szóval, talán a két cégcsoport speciális viszonya adhat magyarázatot erre.
-
gerner1
veterán
Simán van ilyen hiba, ha pl az a torony -amihez éppen csatlakozom- nem biztosít VoLTE -t (nem törvényszerű, hogy az, mindig mindenhol van, és aktív is..), és ez miatt a szokásos fallback van. Ez utóbbi pedig, gyakran eredményez ilyen hibát, ha gyenge a térerő, vagy az adott időpontban forgalom elterelés van a szomszédos tornyokra, stb, stb ...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Akkor pedig, neked mindenhol fallback van.
Ugyanakkor, más topikokban (más gyártók, más készülékei..) is jeleznek hasonlókat. Nagyjából ~szept közepe óta picit több van. Korábban akkor volt ~ennyi, amikor a 4G -t építették ki, és rengeteg tornyot érintett az antennák installálása, majd a tornyok kalibrálása / finomhangolása / a 'speckó' beállítása a központaban.
Mostanában pedig, éppen az 5G -t építik ki, tehát ismét az : "antennák installállása, majd a tornyok kalibrálása..." van terítéken, ráadásul pl a telekom éppen folyamatosan kivezeti (megszünteti) a 3G -t.
Szóval, egy többszörösen összetett dologról van szó.
-
gerner1
veterán
Akkor, lehet érdemes tájékozódnod, mert amiket leírtam mind megállnak (nem én találtam ki..). A szolgáltatók pedig, ha éppen úgy gondolják, akkor például megszüntetnek tornyot is (erre is volt már példa) úgy hogy nem közlik az ott élő "érintettekkel", amellyel biztosan rosszabb lesz az adott területen a lefedettség, és minden ami ehhez még járulékosan kapcsolódik...
Némi infó (kezdésnek), hogy milyen "lehetősgeket" is hordoz a fallback: LINK
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Javasoltam a más topikokban tájékozódást , de jól látom, hogy nem tetted meg (sajnos). Én elvégeztem a keresés feladatát [hosszú évek óta jelentkeznek ezek (nem túl gyakran) a problémák, és nem csak Ő és te vagytok az elsők ezzel/ilyesmivel..] és a rendelkezésre álló információkból tudom, hogy a készülék akár ki is fagyhat akkor is, amikor a hívás befejeztével vissza akarna állni a toronyra 4G -re (merthogy a készülék beállítása szerinti legmagasabb szolgáltatás szintet célozza meg ez is...), miután VoLTE nélkül a lezárt hívás 3G vagy 2G -n ment végbe.
De, énfelőlem be is viheti szervizbe ha az megnyugtató számára. Lehet, hogy pont az említett készülékkel "van hiba", de az is lehet, hogy csak a szokásos gy.tár törlést csinálják meg + esetleg szoft.frissítenek ... Esetleg neki is adnak olyan tanácsot (szerviztől), mint ebben a topikban másnak is (az 5G kiépítés & a fallback miatt), hogy átmenetileg milyen beállításokkal használja a készüléket.
Neked, ebben, egyedül abban jó a meglátásod, hogy az egyszerű végfelhasználónak nem kell értenie a készülék & hálózat működésének ilyen mélységeihez. Csupán használná azokat, ami érthető "elvárás".
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Azt megvizsgáltátok már, hogy a 'hiba' konzekvensen, minden híváskor jelentkezik, avagy sem? Valamilyen karbantartó műveletet szoktatok végezni (ha igen, akkor mi az ), valamilyen időközönként ?
- Amennyiben mindig (eddig , ilyen infó nem volt..), akkor a készülék-hiba esélye közelebb van a 100 -hoz a '90-100% esély' tartományban.
- Amennyiben nem, akkor azért csak felmerül a kérdés (a gyakorisági mutatóval), hogy a tapasztalt jelenség az készülékhiba esélyének erősítő, vagy azt gyengítőjeként lehet értékelni (?) ... Tehát, annak mérlegelése, hogy egy -jellemezzük most így- "random" jelenség minek a valószínűségét erősít(het)i (??).Ezekre, ilyesmikre, biztosan van neked is egy válaszod, véleményed, következtetésed.. 👍
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
"Sajnos itt a tény az, hogy az A50 telefon beállításai nem fogják orvosolni a problémát, a többi pedig a szolgáltató és/vagy a telefonszervíz dolga."
- Ez az, amelyhez kevés az infó. Nem véletlen kérdeztem tőle, hogy pl milyen karbantartási műveleteket végeznek, stb..User oldalról, ha random a jelenség (és ha már az "ember" kérdezett), meg lehet tenni (tehát nem kötelező, de van némi 'mozgástér'..) ebben a problémakörben is olyasmiket, amellyel további lehetőségeket tud kizárni, és tesztelni, mivel nem klasszikus értelembe vett készülék fagyásról van szó (maga a készülék müxik...). A problémakört elszenvedők zömének, általában "segített/segít":
- OS gy.tár törlése, majd az appok között a Telefon app gy.tárának a törlése, amelynek értelme a készülék ilyen szempontból történő kizárása az elkészített ellenőrző listáról, azaz pl: "van hová gy.táraznia".
- Ellenőrizni, hogy milyen üzemmódban van használva (pl energiatakarékos üzemmódok, tudnak érdekes szimptómákhoz hozzájárulni...). Tehát, ha mondjuk ilyesmi is megáll (ezt sem tudhatjuk, mert nincs infó), akkor másikat választani az helyett.
- A hálózati beállításokban, átmenetileg, fix 2G -re állítani a készüléket, amellyel kizárható a fallback, és az is, hogy hívás után a magasabb szintű, de -adott esetben- gyenge térerő miatti a 4G -re visszatéréskor ne ragadhasson be az előző hívásnak a bontási session -je.
- Amennyiben olyan az előfizetés, vagy a használati körülmény, hogy van lehetőség (és az aktív is) a VoWiFi -re, akkor azt is érdemes kikapcsolni, átmenetileg.
Ezek után, pár hétig így használni. Jellemzően, egy-egy területen nem tart tovább ~3-5 hétnél, amíg a bázisállomásokon elvégzik amit kell, és a központban is állítanak a hívásfelépülési időlimiten. Ezt követően, némi türelem után, meg lehet próbálni ''visszaállítani a dolgokat'.Szóval, azért van "valami" beállítási lehetőség az A50 -ben is, amit még szerviz előtt az ember megtehet, kipróbálhat,stb,stb. Persze nem kötelező, csak más topikokban (is), már 'áthidalást' adtak a többségnek...
Értelemszerűen, ha a probléma minden hívásnál kivétel nélkül jelen van, és/vagy ezzel együtt teljes (valós) készülék fagyásról van szó ⇒akkor szerviz, mert esélyesebb egy hardver hiba.
Aztán, akadnak egyéb lehetőségek is, de azokhoz szintén nincs infó, így -most- nem lehet "őket" vizsgálni...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
- Karbantartó műveletek közül, mi az, ami megvolt, és mikor ?
- Valamilyen energiatakarékos üzemmód aktív-e, vagy sem ?
- VoWiFi van, vagy nincs ?
- A leírt szimptóma minden hívásnál jelentkezik, vagy sem?
- Milyen szolgáltó SiM -jét használjátok, és mi a készülék aktív-CSC -je ?
- Próbáltátok már másik SiM -mel, esetleg másik szolgáltótéval? ... -azokkal is ez helyzet?
- Másik, távolabbi geo-lokáción is jelentkeznek a leírtak?Illetve, az általad felállított ellenőrzőlista tételeit & az azokkal megfigyelt eredményeket összehasonlítva, milyen azonosságok és eltéréseket tapasztaltál a korábbi hálózati beállítások mellett észlelt, és a 2G -re állítás után tapasztaltak között ?
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Sethdobaloah #8023 üzenetére
Egyértelmű, hogy a készüléked aktív-CSC kódja XEH, így te erre a kódra kapod a frissítést, amikor az OTA szerverek osztják az OXM update -eket (OXM alá tartozik a XEH..). A release is a legújabb (...*A505FNXXU5BTK5*...).
A készüléked pedig, eredetileg Cseh piacon került értékesítésre, mert annak a független kódja az: "XEZ".
-
gerner1
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Napelem
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Analóg fényképezés
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Fogyjunk le!
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...