Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Feketelaszlo #148 üzenetére

    Jaj, ebben csak annyi van hogy nem árt nekik ez az egész. Így nem baj. Ne keress benne több logikát.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • HyP3b0y

    senior tag

    válasz Feketelaszlo #148 üzenetére

    Igen, itt az ajánlott-on van a hangsúly! Az Amazon saját policy-je nem tudom miért jogos példa szerinted. Ezek szerződnek a gyártóval, szerződés köti őket az adott árhoz. Az ár képzésbe pedig csak a gyártó stratégiája számít. De onnantól, hogy a másodkézbe kerül már nincs hatalmad felette. A gyártó sara, hogy rosszul méri fel a keresletet, túl alacsony árat szab meg és ehhez nem gyárt eleget.
    Itt készlethiányról van szó és igen, a nem hivatalos boltok is ennek függvényében tolják fel az áraikat. Csak nézd meg itthon az RTX 3000-es kártyákat mekkora haszonnal árulták az elején amikor nagyon kevés jött belőle. MSRP kétszeresét is képesek voltak elkérni, pedig a vám+adó nem tett ki ennyit. Kínálatuk kicsi volt, mindenki drágán adta, kész. Így is elkelt.
    De hasonló sztori a Porsche Macan pár éve. Gyártó nem tudta pörgeti a szalagot és odáig fajult, hogy a használt piaci ára meghaladta a kereskedések árait.
    Ezek szórakoztató/luxus cikkek nem élelmiszer/gyógyszer, ne keverjük.

    Noukoum: magyarázd már el kinek árt.

    [ Szerkesztve ]

    "ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #148 üzenetére

    "...a gyártó a költségek tekintetében megállapít egy fair ajánlott fogyasztói árat és leszerződik a kereskedőkkel, hogy annyiért adják"

    Ez így mese.
    A saját márkakereskedési hálózatában határozza meg az eladási árat.
    A többi (nagy)kereskedőt kiszolgálja. legfeljebb javaslatot tesz az eladási árra.

    "Ha pl. az Amazonon akarná egy bolt jelentősen többért árulni, ott bizony kivágnák, mint macskát a hidegre, mert a policyjükbe ütközik."

    Ezt linkeld be hiteles forrásból. A gyakorlat nem erre utal. De szükség sincs rá. Ha a többi kereskedő áránál magasabb az ár, nem fog pörögni a készlet.

    Ami valóban egységes áron kerül forgalomba, a terméken jelölik. Ilyenek például az újságok és időszakos kiadványok. Belépőjegyek, és hasonló termékek.

    Amin nincs előre feltüntetve a kötött ár, az szabadáras termék. Ha tetszik, ha nem. A kifli, a tojás, a tej is szabadáras termék A szaláminak sincs kötött ára. Tudsz tévé gyártót mutatni, amelyik feltünteti a készülékeken a nettó eladási árat több valutanemben?
    Ekkor még a szezonárakról nem is beszéltünk. Felénk az üzemanyag ára, azonos töltőállomáson 8-12 eurócentet ingadozik egy napon belül. Nem mindegy mikor megyek tankolni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • HyP3b0y

    senior tag

    válasz Feketelaszlo #154 üzenetére

    Első mondatban leírod, hogy nem probléma a másodpiaci ár növekedése, előfordulhat majd mégis betyárbecsületet vársz el tőlük? Egyáltalán szerinted a piac ismeri ezt a fogalmat? Mióta beszélünk a szabad kereskedelemben empátiáról, emberségességről? Hirtelen megy fel a benzin ára és odamegyek az OMV/Shell kutashoz, hogy figyu tesó, Debrecen messze van innen, de fél éve nem láttam a családom, had tankoljak már 50Ft-tal olcsóbban, mert hát legyél empatikus meg betyárbecsület hiszen 1 hete még annyi volt?!

    Igazából nem értem min vitatkozunk. Egy szórakoztatóipari termék árának kibocsátáskori tranziens kiugrásait akarjátok szabályozni? Miért fontos ez? Eltart nagyon maximum 1-2 hétig majd megjön a nagyobb kínálat és megjönnek a normális árak is.

    "ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #156 üzenetére

    Az első rész egyértelműen egy trükközés ellen szól.
    Az eladó nyit egy kamu webshopot. Elkezdi árulni a termékeit horribilis áron. nyilván forgalma nulla lesz évente, de megvan az alapár.
    Tipikusan az órákkal játszanak. Akcióban 60-90% kedvezménnyel tolják az órákat. A "hatalmas" kedvezmény ellenére 5-10 euróval kerül többe a termék, mint akció nélkül máshol.
    Most néztem a német árakat. Ha valaki 799 eurós áron tenné ki ajánlatba, milyen alapon tennék ki kereskedésből:

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Aktív témák