- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Mobil flották
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Hieronymus #14 üzenetére
Ezzel nem teljesen értek egyet,kivéve a végével. A súly -lóerő aránynak elhanyagolható része van a végsebességben. Azt az áttétel, vagyis a nyomatékváltó határozza meg.Sarkalatos példa: van egy 300 lóerős, öttonnás traktorom, 700nM forgatónyomatékkal, meg egy Renault Thalia-m. Melyik a gyorsabb? Persze egy könnyebb autó hamarabb eléri a végsebességét, ez igaz, de a végsebesség nagyságát a váltó határozza meg. Ennek nem csak a versenypályán van szerepe: egy autóval sokkal könnyebb az élet, ha kilencvenről markánsabban, lendületesebben gyorsul tovább, ezáltal sokkal könnyebb egy nyolcvan kilométer/órával haladó teherautót megelőzni. Mivel a KRESZ szerint az előzés a legveszélyesebb manőver a közlekedésben, ezért nem mindegy, hogy azt milyen gyorsan tudjuk végrehajtani. A könnyebb autó könnyebben gyorsul, ezért könnyebb is vele a közlekedés. Nem mellesleg kevesebbet is fogyaszt. Szívesen kitárgyalnám azt is, hogy a mostani autók, még az egyszerű városi kisautók közül sem lehet ilyen pehelysúlyút találni, amit meg mégis, abba nem fér el kényelmesen négy felnőtt ember, pláne nincs 500 literes csomagtartója, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy a súly-lóerő arány igen jó.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hieronymus #16 üzenetére
Szerintem mi két külön csatornát nézünk.
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #16 üzenetére
[link] Gyorsulásban és rugalmasságban is veri az up! 1.0 TSI (nem GTI, sima TSI) az e-up!-ot úgy, hogy a benzinesben kézi váltó van és az elektromoshoz képest időt veszítesz minden egyes sebességváltással. az elektromos nagyobb nyomatéka ellenére mindenben jobb a benzines pedig a kis pöcsköszörű kávédaráló motorjával nem kimondottan egy "robbanómotoros versenyautó". Ezt a "gyorsulást" elnézve elég vicces kijelentés, hogy csak versenyautók képesek lépést tartani vele.
Ui. A kommentedet turbós okfejtésed okán lementettem az utókornak (és a TDI fórumnak)
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #22 üzenetére
Te egy konkrét autót írtál példának. Én arra az egy konkrét példára reagáltam. Illetve arra a kijelentésedre miszerint egy vw e-up! menetteljesítményei induláskor egy versenyautóéhoz hasonlíthatóak. Ez nyilvánvalóan nem igaz. Utasként a turbós ladától kezdve az Octavia WRC-n át elég sok mindenbe volt szerencsém betenni a seggem, hidd el nekem egy versenyautó nem úgy indul meg. Nagyon nem.
"Ebben a 0 - 60 sebesség tartományban jobban gyorsulnak az elektromos autók."
Ezt sem merném így kijelenteni. Pl. a BMW i3 S (184hp) 3,3s alatt futja meg a 0-60km/h-t, a hasonló méretű, súlyú és teljesítményű Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG (180hp) 3.4s alatt. (-0.1s az elektromos javára).
A 0-100km/h sprintet 7.0s és 6.8s alatt futják meg (-0.2sec a benzines javára). Látszik, hogy a menetteljesítményeik szinte egyformák. Manapság a 6-7-8-9 akár 10 sebességes duplakuplungos váltók korát éljük amelyek olyan gyorsan dolgoznak, hogy egyáltalán nem is érezni bennük ülve a váltást. Néhány extrém példától eltekintve (pl. 1000+ lovas S Plaid) lassan eltűnik a különbség azonos hajtásmódú és súly/lóerő arányú elektromos és benzines között.[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Videó stream letöltése
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robot fűnyírók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Eladnám vagy elcserélném
- Lenovo Thinkcentre M910S SFF, I5-6500 CPU, W10 PRO Licensz, Számla, Garancia
- Lenovo Thinkcentre M920S SFF, I5-8500 CPU, W10/11 PRO Licensz, Számla, Garancia
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs