- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
A szegényebb rétegeknek nem az e-autózás, hanem a buszbérlet meg kerékpár szól. Pláne városi használatra. Tetszik vagy sem, de ez az Európában elfogadott norma, az autógyártók pénzből élnek - s az autós is pénzt tankol (hogy áram vagy benzin formájában és mennyiért az mindegy). Az automobilok a kapitalizmus ékkövei, az e-autózás sem fog szociális segélyezésről szólni.
(#55) lenox:
Ebben azért ne legyél biztos - a hagyományos hajtásra olyan mérethatékony infrastruktúrát húzott fel az ipar, hogy attól nehéz olcsóbbat gyártani. Meg ahhoz gyakorlatilag nem kell más, szinte csak acél meg legfeljebb egy nagyon kevés alumínium - a legolcsóbb fémek - itt meg azért vannak drágább dolgok (főleg réz) nagyobb mennyiségben is. Vasúton is egy diesel mozdony kb. 5-600 millió forint, elektromos 1,2-1,5 milliárd forint. Ok, ez most hülye hasonlatnak tűnhet, de ha a költségtényezők mélyére ásnánk ott is hasonló okok miatt drágább az elektromos hajtás, mint közúton. -
Feketelaszlo
senior tag
Nem tudom egy robbanómotor mennyibe kerül (detonátorokban nem vagyok járatos), de egy alsó kategóriás belsőégésű motort pár éve úgy 6-800 € között lehetett legyártani (ez alatt VW 1.0 vagy Renault-Dacia 1.2-t kell érteni beszerelésre kész, járóképes állapotban). Ezen a jelenleg érvényben levő káros anyagi kibocsátási normák drágíthattak kicsit, de összességében ez sajnos még mindig csak egy ugyanúgy belépőszintű, teljesítmény-azonos 3 fázisú DC villanymotor ára körül van.
S míg a b.é.m. mellé viszonylag olcsó, mechanikus segédberendezéseket lehet társítani, azért a villanyautónál a teljesítményelektronika igencsak elkezdi megdobni az árat. Csak egy példa: mikor kijött a hazai zöld rendszám szabályozás a hazai Toyota képviselet inkább visszavonta a sima Priust a kínálatból, mert a Prius Plug-in így annyival vonzóbb lett, hogy már nem érte volna meg kínálatban tartani, pedig a két modell között több, mint 1,5 millió forint árkülönbség van (amit főleg a töltő okoz, mint gyakorlatilag egyetlen lényeges műszaki különbség). Hibridekkel egyébként ezért is csalóka számolni, hiszen elég széles specifikációkon mozognak a 48 V-os "compliance" hibridektől kezdve a tényleg komoly plug-in megoldásokig, de alapvetően egyik sem éri el egy full-elektromos autó bonyolultságát, s a hibrid-rendszerek felára talán árban a felét sem fedezi egy önálló elektromos hajtásláncnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- 3D nyomtatás
- Villanyszerelés
- Fűnyíró topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Újszerű, megkímélt állapotú, garanciás Fitmate E500 okosóra eladó.
- NVIDIA 4Gb-os Quadro k2200 profi videokártya, directX 12
- Eladó Asztali PC Irodai Munkára!
- 16gb ddr4 PC ram 2400Mz egy modulos, tökéletes vidékre utánvét
- MSI NVIDIA GeForce RTX 3060ti Gaming X OC 8GB GDDR6 256bit videokártya eladó....
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen