Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz negro #51 üzenetére

    A szegényebb rétegeknek nem az e-autózás, hanem a buszbérlet meg kerékpár szól. Pláne városi használatra. Tetszik vagy sem, de ez az Európában elfogadott norma, az autógyártók pénzből élnek - s az autós is pénzt tankol (hogy áram vagy benzin formájában és mennyiért az mindegy). Az automobilok a kapitalizmus ékkövei, az e-autózás sem fog szociális segélyezésről szólni.

    (#55) lenox:
    Ebben azért ne legyél biztos - a hagyományos hajtásra olyan mérethatékony infrastruktúrát húzott fel az ipar, hogy attól nehéz olcsóbbat gyártani. Meg ahhoz gyakorlatilag nem kell más, szinte csak acél meg legfeljebb egy nagyon kevés alumínium - a legolcsóbb fémek - itt meg azért vannak drágább dolgok (főleg réz) nagyobb mennyiségben is. Vasúton is egy diesel mozdony kb. 5-600 millió forint, elektromos 1,2-1,5 milliárd forint. Ok, ez most hülye hasonlatnak tűnhet, de ha a költségtényezők mélyére ásnánk ott is hasonló okok miatt drágább az elektromos hajtás, mint közúton.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz lenox #64 üzenetére

    Nem tudom egy robbanómotor mennyibe kerül (detonátorokban nem vagyok járatos), de egy alsó kategóriás belsőégésű motort pár éve úgy 6-800 € között lehetett legyártani (ez alatt VW 1.0 vagy Renault-Dacia 1.2-t kell érteni beszerelésre kész, járóképes állapotban). Ezen a jelenleg érvényben levő káros anyagi kibocsátási normák drágíthattak kicsit, de összességében ez sajnos még mindig csak egy ugyanúgy belépőszintű, teljesítmény-azonos 3 fázisú DC villanymotor ára körül van.
    S míg a b.é.m. mellé viszonylag olcsó, mechanikus segédberendezéseket lehet társítani, azért a villanyautónál a teljesítményelektronika igencsak elkezdi megdobni az árat. Csak egy példa: mikor kijött a hazai zöld rendszám szabályozás a hazai Toyota képviselet inkább visszavonta a sima Priust a kínálatból, mert a Prius Plug-in így annyival vonzóbb lett, hogy már nem érte volna meg kínálatban tartani, pedig a két modell között több, mint 1,5 millió forint árkülönbség van (amit főleg a töltő okoz, mint gyakorlatilag egyetlen lényeges műszaki különbség). Hibridekkel egyébként ezért is csalóka számolni, hiszen elég széles specifikációkon mozognak a 48 V-os "compliance" hibridektől kezdve a tényleg komoly plug-in megoldásokig, de alapvetően egyik sem éri el egy full-elektromos autó bonyolultságát, s a hibrid-rendszerek felára talán árban a felét sem fedezi egy önálló elektromos hajtásláncnak.

Új hozzászólás Aktív témák