Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz negro #51 üzenetére

    A szegényebb rétegeknek nem az e-autózás, hanem a buszbérlet meg kerékpár szól. Pláne városi használatra. Tetszik vagy sem, de ez az Európában elfogadott norma, az autógyártók pénzből élnek - s az autós is pénzt tankol (hogy áram vagy benzin formájában és mennyiért az mindegy). Az automobilok a kapitalizmus ékkövei, az e-autózás sem fog szociális segélyezésről szólni.

    (#55) lenox:
    Ebben azért ne legyél biztos - a hagyományos hajtásra olyan mérethatékony infrastruktúrát húzott fel az ipar, hogy attól nehéz olcsóbbat gyártani. Meg ahhoz gyakorlatilag nem kell más, szinte csak acél meg legfeljebb egy nagyon kevés alumínium - a legolcsóbb fémek - itt meg azért vannak drágább dolgok (főleg réz) nagyobb mennyiségben is. Vasúton is egy diesel mozdony kb. 5-600 millió forint, elektromos 1,2-1,5 milliárd forint. Ok, ez most hülye hasonlatnak tűnhet, de ha a költségtényezők mélyére ásnánk ott is hasonló okok miatt drágább az elektromos hajtás, mint közúton.

Új hozzászólás Aktív témák