Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • megyeri

    tag

    Bennem az vetődött fel, hogy a hívás fogadás díját ki határozná meg? Az én szolgáltatóm vagy a hívó fél szolgáltatója? Vagy ez is hatósági döntés lenne? Mert akkor nem vagyunk előrébb...

    Egyébként meg nem értem, miért szünne meg a szolgáltatók közötti elszámolás? Hiszen ha én T-s vagyok, akkor tölem ő fogja beszedni a pénzt és továbbítani a P, V és egyebek felé, nem a konkrét szolgáltató. Gondolom... :F

    A jelenlegi modellben is jól jár a szolgáltató, ha az ügyfele hívást fogad, viszont ez a kisebb szolgáltatónak kedvez, mert ő többet kap (nagyobb a végződtetési díj), de az új modellben a nagyobb szolgáltató jobban jár. Bár valahol azt olvastam, hogy jövőre egységesen 16,8 Ft lesz a végződtetési díj...

    Ha hallgattam volna, bölcsebb maradtam volna?

  • megyeri

    tag

    válasz (An)Dante #21 üzenetére

    Ahaa... Igen kezd letisztulni a dolog... :B Tehát így minden szolgáltató csak a saját ügyfeleiből tudna megélni...

    Csak érdeklődés szintjén:
    1. A hívás fogadás díját egységesen határozná meg az ÉN szolgáltatóm? Hiszen rejtett szám esetén (illetve számhordozás után) nem tudnám, mennyi is az annyi...

    2. Ilyen alapon megtehetné a szolgáltató, hogy egyáltalán nem kér pénzt a hívás fogadásért, és csak a hívásindítási díjakat szedi be az ügyféltől? (ami nyilván olcsóbb lenne, mint most) Ez kb. az lenne, amit az elején Viktor is megkérdezett, hogy kvázi eltörlik a végződtetési díjat.

    Ha hallgattam volna, bölcsebb maradtam volna?

  • megyeri

    tag

    válasz (An)Dante #24 üzenetére

    Bocsáss meg, de a 2. ponton még elgondolkodtam kicsit. Ez idegesítő tulajdonságom... :B

    Az lehet hogy jó kis summa a végződtetési díj bevétel, de mellette ki is kell fizetni a másik két szolgáltatónak is a nekik járó végződtetési díjat. A három szolgáltató mérlege pedig egyenlő kell legyen (azaz T bevétel + P bevétel + V bevétel=T kiadás + P kiadás +V kiadás).

    Ez alapján az egyes szolgáltatók mérlegének eredménye három féle lehet: Negatív, ha többet fizetet a másik két szolgáltatónak, mint amennyit tőlük kapott, Pozitív az előző fordítottja, és Nulla, ha a végződtetési díj bevétel megegyezett a kiadással.

    A legideálisabb esetben mindhárom szolgáltató mérlege Nulla, de ezt szerintem kizárhatjuk... Elvileg olyan kombinációk jöhetnek ki, hogy: Pozitív-Pozitív-Negatív vagy Pozitív-Negatív-Negatív. Vagyis ami biztos, hogy legalább egy szolgáltató szív, és legalább egy szolgáltató nyer az üzleten. Ez olyan, mint a piaci részesedés. Az sem lehet több 100%-nál, és ha az egyik nő, az csak a másik kettő (de legalább az egyik) rovására történhet.

    Nem tudom, milyen időközönként számolnak el a szolgáltatók, de tegyük fel, hogy havonta. Én elképzelhetőnek tartom, hogy a három szolgáltató közül meghatározható egy olyan szolgáltató, aki ha nem is minden hónapban, de éves szinten Negatívan jön ki a dologból, azaz kevesebb bevétele származik éves szinten a végződtetési díjakból, mint az ilyen jogcímen történt kiadása. Ez nem azt jelenti, hogy bukik a dolgon, hiszen ezt a pénzt (sőt még többet) beszedi az ügyféltől, viszont ha tegyük fel eltörölnék a végződtetési díjat, akkor neki a Negatív mérleg helyett Nulla lenne az eredménye, sőt ha kevesebbel (vagy nem is) csökkenti a hálózaton kívüli percdíjakat, akkor még Pozitív hatása is lenne.

    Ebből adódóan, ha van olyan szolgáltató, aki inkább "bukik" a végződtetési díjon, mint nyer, neki jó lehetne az új modell, akár még úgy is, hogy nem számít fel hívásfogadási díjat. Ugyanakkor amíg van végződtetési díj, addig nem engedheti meg azt a luxust, hogy ő kifizeti, de viszont irányba nem kér...

    Nem azt állítom, hogy lenne olyan szolgáltató, aki nem olyan pénzéhes, hogy ingyen lenne a hívás fogadás, de valamelyiknek a jelenlegi 3 közül ez akár még így is megérhetné a mostani megoldás helyett... Ezzel pedig vonzaná az "új" ügyfeleket. A kérdés csak az, melyik lehet a jelenlegi "vesztes" szolgáltató... A V, mert kevés az ügyfél és sokat hívnak hálózaton kívüli számot? Vagy a T, mert sok az ügyfele, így a sok pár perces hálózaton kívüli hívás összeadva tetemes mennyiség? Vagy a P, mert rá mindkét állítás igaz?

    Összegezve a hozzászólásomat: A jelenlegi szolgáltatók között jó eséllyel van legalább egy olyan, akinek az új modellben a díjmentes hívásfogadás sem jelentene "bevétel kiesést" (mert eddig sem volt végső soron bevétele a végződtetési díjakból). Mivel ma leginkább a pénz számít, valószínűleg ezt nem fogják megjátszani, márcsak azért sem, mert ha később mégis bevezetnék a hívásfogadási díjat, akkor népfelkelés lenne... Nos? Nagyon elszálltam? :K

    Ha hallgattam volna, bölcsebb maradtam volna?

Új hozzászólás Aktív témák