Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz paprobert #46 üzenetére

    Amugy ezt a reszet En se ertem.
    Siman a DDR5 nem indokolja, akkor sem, ha ubertuning profillal van hajtva.
    Siman a magas orajel potencial nem indokolja, mert lefele is tud skalazodni szepen, illetve meg is teszi.
    Siman a PciE5 szinten nem indokolja elvileg.
    IO lapka csikszelesseggel konkretan csokkennie kene a fogyasztasnak.

    Szoval, nem latok semmi, de semmi okot ra, hogy ez miert van. Remelem majd valaki nalam okosabb kiderivalja, meg azt is, hogy ez amugy hardveres, vagy szoftveres korlat, mert utobbi esetben no para, biztos lesz valami patch, csak tipikus uj ram generacios cumi bingo, de ha hardveres, akkor viszont erdekelne, hogy mi es miert, es hogy platformfuggo, vagy az intelt is erinteni fogja.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Atee94

    csendes tag

    válasz paprobert #260 üzenetére

    Talán eddig az egyetlen game ami next-gen legalábbis kinézetre, a cyberpunk és ott se CPU bottleneck van, kb 40-50 százalékos a kihasználtság csúcsidőben.
    Ez mellett a Mátrix Awakens demo egy kiforratlan még korai szakaszban lévő, mondhatni optimalizálatlan motor(Unreal Engine 5) leendő képességeit mutatja meg, hogy látványban mit fog tudni.Szerintem ott is cpu részről simán kilehetne hozni a fluid 60 fps-t de lehet még többet.

    Edit:Ez mellett még a DirectStorage is hozhat a leendőbeli játékoknál előnyt CPU vonalon, ha tényleg úgy sül el ahogy promózzák az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    "The only thing here built to last is the engine that turns your world to trash" - Slum Planet, 3teeth

  • Atee94

    csendes tag

    válasz paprobert #264 üzenetére

    Azért szerintem a játékosok nagyrésze nem a legújabb CPU-val és GPU kombinációval fog hasítani :) Persze a fejlesztők optimalizálhatnak csak a legújabb hardverekre, csak azután nem kell meglepődni hogy senki nem veszi a játékát.
    A Matrix Awakens Demon kívül még nincs UE5-ös game amivel tudjuk azt igazolni hogy ennyire megnövekedne a játékok CPU igénye(ami nem kizárt).Jövőben még bőven lehet optimalizáció,akár több szálra való portolással, és ha jobban kifizetődő(mint hogy teljesen cseréljek egy platformot), akár a ryzen 7 5800x-et még leválthatom akár ryzen 9 5950x-re is.Ennek feltétele az hogy a next gen játékok legalább 60-70%-a sokkal jobban tudják kezelni akár a 16mag/32 szálas kombót is, ez mellett hozzon annyi fps növekedést, hogy az igényeimet kielégítse.A jövő hozza majd hogy mit lépek.
    Másrészt pedig ha fut 30-60 fps-el is a játék(high refresh nálam az igény,de ha olyan a game, simán betudom áldozni,ha tud hozni annyit játékmenetben,de mondom ez az én igényem), akkor az nálam a bőven játszható kategória ha olyan a játék.Ha meg pörgős játékot terveznek ahol egy pillanatra se fogsz tudni megállni, akkor meg ott úgy optimalizálnak látvány/sebesség terén remélhetőleg(pl Doom széria), hogy ne kelljen bika processzor a 100 fps+-hoz.
    Itt nagyon kérdéses az még hogy az Unreal Engine 5 hogy fog bánni az erőforrásokkal, a játékfejlesztők hogy optimalizálnak, mert láttunk eddig egyetlen egy tech demót, ami pont arra lett kihegyezve, hogy megmutassa a full potenciált, hogy majd erre lesz képes teljes erejében a motor...Másik kérdés az hogy mindig fog-e kelleni az a full látványvilág.
    Az idő majd valamelyikünket igazol, kérdés az, hogy kit... Van rá esély, nem is kicsi, hogy neked lesz igazad ezzel kapcsolatban.Jelenlegi állásban én nem annyira látom hogy pár éven belül használhatatlan kategóriát fog megütni egy ryzen 7 5800x,arra is van esély,nem kicsi, hogy nem fogok full hd-n 100 fps-el pörgetni egy rakás címet,de ez az én saját véleményem.

    [ Szerkesztve ]

    "The only thing here built to last is the engine that turns your world to trash" - Slum Planet, 3teeth

  • Fücsök007

    őstag

    válasz paprobert #700 üzenetére

    Mivel sokat késik az eredeti ütemtervhez képest (most kellett volna a Raptor Lake helyett kijönnie eredetileg!) és már chipletes felépítésű ezért van rá esély. Az IGPU rész ha kész van, akkor mindig a legfejlettebb kerül az adott termékbe, ezért pl. az Arrow Lake minimum Celestial IGPU-t fog kapni 2 év múlva. Ennyi "előny" van legalább a csúszásból, de egyelőre csak azt tudni biztosan, hogy ha ARC is lesz majd a Meteor Lake-ben végül, az már mindeképpen módosított/javított ütemezővel kerül bele.

Új hozzászólás Aktív témák