- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
janeszgol
félisten
Mivel a kresz oldal is azt írta amit, így biztosan nem mondtál hülyeséget.
Egy rendőr vagy bíró véleményére is kíváncsi lennék.Meg ugye az a baj, hogy sokan forgalmi rendőrt játszanak. Menjél, menjél. Van aki nem is legyint hozzá, hanem csak mondja, mormogja. Tehát olykor nehéz eldönteni azt, a padkán állva ki akar átkelni.
[ Szerkesztve ]
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
tomcat78
őstag
válasz janeszgol #51 üzenetére
Bírósági ügy lett belőle. A rendőr a helyszínen elmarasztalta a srácot egy csekk kíséretében ( személyi sérülés alapvetően nem történt, azon túl, hogy gyakorlatilag, ahogy meg álltam a fejét beverte a csomagtérfedélbe, és vérzett az orra). De a T édesapja ezt nehezen kezelte, így feljelentettek. Mert szerinte is meg kellett volna állnom a zebra elött, mert ők ott álltak mellette....
Amit írsz is azt támasztja alá, hogy közös a felelősség, egymásra kell figyelni és vigyázni. Nem mindig elég, ha csak az egyik fél van észnél."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Semmi köze a témához, csak előbújt belőlem a nyelvtannáci, amiért gondolom majd leszívesebben egy rozsdás kaszát állítanál a lapockámba.
Na mindegy, szóval ha az igekötő (be, ki, le, fel, meg, át, el, rá, szét, ide, oda, össze, vissza) a szó előtt ál, mindig egybeírjuk, pl.: megáll, beszól, leüt, széttrancsíroz.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
kisfurko
senior tag
Az eszedbe jutott-e egyszer is ilyen helyzetekben, hogy csak a gyalogos húzhatja a rövidebbet, te vezeted a böhömnehéz járművet, azaz neked kéne vigyáznod rájuk? Tök mindegy, kinek van igaza, neked sok bajod nem eshet, a gyalogos meg belehal, örökre nyomorék lesz stb.
Neked csak annyi a dolgod, hogy úgy közelítsed meg az átkelőhelyeket, hogy adott esetben meg tudjál állni. Ha bokor, autó, mittoménmi takar, akkor alapból lelassítasz, számítasz az előugró gyalogosra. Szintén, ha kisgyerek játszik a járdán, lassítasz. Ha busz megáll a buszöbölben, lassítasz, nehogy elédugorjon mögüle valaki, akár szabad neki, akár nem. Országúton lassítasz a bringásnál, gyalogosnál, hátha valami butaságot csinál.
1000-ből ha egyszer van értelme, de akkor akár életet is menthet. Neked csak annyiba kerül, hogy leveszed a lábad a gázpedálról, esetleg fékezel is. Ha feleslegesen állsz meg, akkor se történik semmi. Ez olyan nagy áldozat? -
hunluki
senior tag
Látom elvadult a zebrás téma.
Igen, gyalogosnak mindig biztosítani kell zebrán az elsőbbséget, de ettől függetlenül az agyamba a füles és pörög a *randomszennyközösségiapp* sem működőképes. Nem egyszer volt már hogy én megálltam de mellettem lévő inkább a gázpedált választotta a fék helyett és ha gyalogosunk két lépéssel előrébb van akkor nem csak az insta pörgött volna hanem ő is a levegőben kettőt-hármat.Onnantól meg hiába az elsőbbség, sokra nem megy vele hogy neki volt igaza ha onnantól kezdve egész életében tolószékben ül.
De a zebra egy dolog, láttam már többször olyat hogy ugyanilyen se lát se hall gyalogos átkóválygott a bringasávra pl margit hídon ahol majdnem elvitték, de ugyanígy zebrás piros lámpánál is sokan elindulnak mert külvilág nulla.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nem, de a gyalogosnak meg annyi a dolga, hogy alaposan, legalább kétszer-háromszor körbenéz, mielőtt lelép az úttestre, ha meg nem látja be, próbál úgy helyezkedni, hogy legalább valamennyit lásson belőle (akár sétál 20 métert). Legalábbis ha jót akar magának és nem az égiekre szeretné bízni az életét, és ezt célszerű 2 perces korától kezdve, vassal belenevelni a gyerekbe is. Hogy jányom/fiam, túl sok az Isten barma, ne függjé' tőlük, ha erre van akár hangyányi esélyed is.
Néhányszor már én is mentem elbambulva, esetleg fülhallgatóval, de az átkelésnél mindig felnézek, és ha nem látom át tisztán a forgalmi helyzetet, a fülest is kihúzom és mindig tudatosan vonaglok előre. Még részegen is (na nem mintha ez olyan gyakori volna).
Inkább nézzenek hülyének állandóan a zebránál, nem zebrálnál vagy a vasúti átkelőnél (hogy még akkor is körbesasol mégegyszer, mikor full kihalt a táj), minthogy egyetlen egyszer, de akkor protoplazmakupacként végezzem az árokban/töltésen. Ennyiben azért remélem, kiegyezhetünk.
tl;dr: Használja mindenki azt a gúvadt bociszemét, meg a szélben lengő lapátfülét, és akkor nem kell jogi vitákba bonyolódni vagy temetést intézni.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
dabadab
titán
válasz Synthwave #58 üzenetére
Az ilyen vitákkal egyébként az a gond, hogy az ember odébbmegy pár kilométert (mondjuk Bécsig, mert az nagyváros és közel is van) és hirtelen nagyon jól látszik, hogy amit itt sokan megpróbálnak előadni, hogy "máshogy nem lehet", azt valójában lehet sokkal jobban is és ami nálunk van, az tényleg balkáni mentalitás.
DRM is theft
-
zoli62
addikt
Így lesz a géphasználatból közlekedés.
-
Necroman_Mk2
őstag
Bár a cikkben felvetett riogatásnak van alpja (bár mintha ugyenezek a dumák mentek volna a tévé, majd az asztali számítógépek elterjedésekor is), szerintem a járvány hatása erre minimális, azaz nem növekedett meg a függőség számottevően. Oké, az online oktatás miatt a képernyő nézése igen, de az gyakorlatilag munka, és nem szórakozás.
Abban viszont egyetértek vele, hogy időnként nem árt időnként elszakadni a monitortól. Én se tudok home office munka után egyből a privát gépemen netezni vagy játszani, kell pár óra pihenő a szememnek. Persze nem feledjük, hogy a kötelező és/vagy nagyon ajánlott karantén mellett erősen beszűkültek a szabadidős tevékenységek lehetősgei, de szerintem a járvány elmúltával vagy a nyájimunitás elérése után ismét fellendülnek ezek a programok is."iskolaidő után kapcsolják le teljesen a Wi-Fi-t és az internetelérés egyéb formáit"
Hát, ha éppenséggel a szülő is ki akarja ez idő alatt használni a net adta lehetőségeket pl. filmnézés, hrolvasás, akkor ez nehéz lesz. Bár értem a javaslat célját.#44 tomcat78 No offense, de szerintem aki a sebességhatárokat betartja, az látja a zebrához közeledő gyalogoskat, de minimum a táblát észreveszi. Azaz nem lehetetlen a megállás vagy a lassítás - persze lehetnek olyan átkelő helyek, ahol nehezebb a kilátás, vagy egy barom autós szabálytalanul a zebra elé parkolt. És ahogy fentebb említették, Nyugat-Európában, de pl. Lengyelországban is keményen büntetnek egy meg nem adott elsőbségen.
Persze ettől még a gyalogos érdeke is, hogy figyeljen magára és a környezetére, mert nem ér meg ez egy súlyosabb sérülést neki sem."Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
tomcat78
őstag
Az adott szituban eleve úgy közelítettem meg. Bár gondoltam ez világos, ha a szerencsétlen hülye a csomifedelet fejelte le a már gyakorlatilag álló autón. Mikor koppant az ajtón ez annyit jelent, hogy cirka 1 méteren belül állt a kocsi. Szerinted mégis mit kellett volna tegyek? Álljak meg, szálljak ki a kocsiból és szépen kérjem meg, hogy méltóztasson eldönteni mégis mit szeretne tenni? Esetleg ugorjak el egy kávéért, gyújtsak rá, és tereljem a forgalmat, amíg ökelme méltóztatik át menni, miután kellően megbeszélt valami az életénél is fontosabb dolgot? Legyen lelkiismeret furdalásom, mert valaki egyszerűen életképtelen, bamba, balfék egy adott szituációban? Mert a szavaidból azt érzem, hogy szerinted én hibáztam. Léptek már ki elém busz mögül, az emlegetett sövény mögül és még sorolhatnám. Senkire még csak a frászt sem nagyon hoztam. Igyekszem figyelni, de mint a mellékelt példa mutatja, ez néha kevés. Lehet, hogy ez fájni fog: de örüljön, hogy egy vérző orr, meg valamennyi pénz árán megúszta az esetet. És egy cseppnyi bűntudatom sincs miatta.... Sőt, megelőzve a kérdést: Ha komolyabb baja lett volna sem lenne. Mivel a szándék megvolt, hogy át engedjem, ha menni akar, akarnak. Azzal nem tudok mit kezdeni, ha valaki neki megy egy kocsinak gyalogosként. Akár zebra, akár nem. Hülyeség ellen nincs orvosság.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
kisfurko
senior tag
Nem voltam ott, ezért megítélni se tudom, se akarom a helyzetet.
Én csak a korábbi véleményed ellen szóltam, hibásan extrapoláltam.
Régen divat volt gyalogoscsalogatónak hívni azokat, akik a nyugati normák szerint közelítettek a zebrához, ezen mindig kiakadok, micsoda morális pusztítást okozott az. -
nuke7
veterán
de, nyilván - de ha mondjuk együtt vártok egy eseményre amiért odamentetek (vártok valakit / valamit) esetleg a társaságból valakivel együtt vagy, akkor nem hagyod ott őket a pic*ába
#31 Nilnarunion : ezzel nem tudom, hogy mit szerettél volna mondani, én pl. hízni nem tudok de én heti 2-3x mozgok csak, inkább valsz. jól kajálok
#46Polllen: hja! lockdown alatt más tartalmat fogyasztanak mint ha nem lenne lockdown?
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
arnyekxxx
veterán
válasz Necroman_Mk2 #62 üzenetére
No offense, de szerintem aki a sebességhatárokat betartja, az látja a zebrához közeledő gyalogoskat,
Jó esetben. Nálunk pl van olyan gyalogosátkelőhely ami olyan szépen be van növényezve, hogy nagyon nem látni ha gyalogos közelit, csak ha ott van a zebránál akkor veszed észre. -
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #66 üzenetére
Neked is csak javasolni tudom az értő olvasást. Meg nuke7 kollégának is. Sokat segít, hidd el. Nem szégyen az, ha valamivel nincs tisztában az ember. De ha sikerült végig olvasni, az összes hsz-t a témában talán már világos, hogy miért írtam.
Remélem ha van is gyereked, nem tanítod olyan f@szságra, hogy bátran ugráljon kocsik elé, minden körülnézés nélkül, mert Te úgy gondolod, hogy neki akkor is elsőbbsége van, ha a kocsi elé lép ki közvetlen, vagy épp neki megy oldalról.
És vígasztallak benneteket, de rengeteget vezetek, baleset mentesen. De gondolom ez most ebben a formában komoly traumaként ér..."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Tudnál példát mondani olyan tartalomra, ami 1 óra alatt nem káros, de 2 alatt meg igen...?"
Némely PH! topik.SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
genlog
junior tag
Nem tudom feltűnt-e, hogy Nyugat-Európával példálóztam, és nem a magyar törvényekről írtam, de mindezt nagyvonalúan engedjük el, akkor sincs igazad, mert az autós a vétkes, ha satuznia kell egy zebránálm kivéve azokat az extrém eseteket, amit te általánosnak vélsz, pedig én még soha nem találkoztam velük, valaki a semmiből kiugrik a zebra közepére.
Miattam gyalogosan már sokszor volt satufék a zebra előtt, mert kilépek az autó elé (és el előle, ha kell), de nem a semmiből jöttem, hanem egyenesen haladtam az átkelő felé, majd azon keresztül. A veszélytelenség meggyőződéséről annyit, hogy féktávolságon kivül voltam mindig.
Egyszer volt koccanás is... Na találd, ki kit büntettek meg? (Nem engem.)
Amikor vezetek, a zebra felé haladva fokozatosan lassulok, volt, hogy megelőztek így, zebrán... kb. lelőném az illetőt. -
tomcat78
őstag
Hol írtam én általánosságot??? Valószínűleg neked sem sétált még senki, mikor autóval elhaladtál. De a szavaiddal élve engedjük el nagyvonalúan azt az apróságot, hogy én az itthoni KRESZ-ről beszéltem, és kezdtem firtatni a szülők felelősségét a rengeteg figyelmetlen, zenét hallgató, telefonját bújó idiótáról. Erre Te mondod nekem, hogy nincs igazam? Drága egyetlen, tanult, világlátott barátom! Ezennel szeretnélek megkérni, hogy mutass rá nekem arra az ÍROTT szabályra a KRESZ-ben ami azt taglalja, hogy nekem meg KELL állnom, ha valaki a járdán közelít a zebrához. Nem tudom végig olvastad e a többit, és a véleményemet adott esetben az írott szabályokat illetően. Nem fogom megint leírni.
De, ha sikerül a végére jutnod, netán rá keresel a jelenleg hatályos jogszabályokra a témát illetően, akkor kénytelen leszel belátni, hogy DE, igazam van. Ugyanis egyetlen írott szabály sem tér ki sem ráutaló magatartásra, sem semmi egyébre( zebra mellett álló, várakozó, dumáló, olvasó, stb). Viszont kitér az úttestre való lelépés szabályaira a gyalogosokra vonatkozóan. Féktávolságon kívül lelépsz? Bravó, elsőbbséged van, nincs ezzel gond. És itt csatolnék vissza arra az apróságra, hogy ami elindította ezt a vihart egy biliben( nem mellesleg kiderült, hogy ámbár én vagyok a hülye és renitens, mégis sokaknak lövésük nincs a KRESZ vonatkozó szabályairól), az az volt, hogy szabályosan jár e el egy gyalogos, ha a körülmények mérlegelése nélkül lelép egy zebrára, vagy bárhol az úttestre.
Nem az autósok felelősségét vitattam, hanem azt a tényt közöltem, hogy a gyalogosokra IS vonatkoznak szabályok.
A zebrán előzők meg egy külön állatfaj.... Legalább valamiben egyet is értünk."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ha vissza olvasol én sem írtam olyat, hogy ez így feltétlen jó. Igazából csak azt nem értem, miért fáj mindenkinek, ha le merem írni azt az egyszerű tényt, hogy a közlekedés társasjáték. És mivel a szülők( elvileg) vizsgáztak, nem igazán értem hogy a f@szba nem verik a gyerek fejébe, hogy nézz körül.... Biztosan velem van a baj, amikor egy nyilvánvaló problémáról beszélek. Lehet ezt csavarni a végtelenségig, de a tény attól még az marad írott és íratlan szabályok szerint is, hogy figyelni kéne egymásra. Mindegy mivel veszel részt a közlekedésben. Gyalogosként is vannak szabályok, pont úgy mint járművel.
Engem gyerekként még a szüleim arra tanítottak, hogy mindig nézzek körül, ha át kell mennem az úton. Nem nagy dolog, nem tudom, hogy ugyanez valami légből kapott agymenés alapján miért nincs így most is. Lehet, hogy a f@szbúk meg az insta nem tanít meg tiszteletben tartani a szabályokat?"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
genlog
junior tag
Két "iskola" áll egymással szemben. Az egyik a nyugat-európai: A gyalogosnak feltétlen elsőbbsége van, csukott szemmel is átmehet, az autós felel.
A másik a közép- és kelet-európai: A gyalogos gyenge, sérülékeny, ezért vigyázzon ő, ha nem jön semmi, átmehet. Ez utóbbi attitűd odáig fajul, hogy a Suzukis is vigyázzon, mert jön a Q7-es meg a kamion.Szerintem és a statisztikák szerint az első a jobb.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
hunluki
senior tag
+sok. Határozottan szigorítani kéne a kreszt és a sok pénzbünti mellé fix időre jogsielvételt plusz durva esetben letöltendőt, kevésbé durváért kötelező közmunkát vagy bármi mást aminek valóban visszatartó ereje van. Így a sok pénzes gyökér kifizeti és folytatja tovább, semmi visszatartó ereje nincs.
-
genlog
junior tag
Svédország, Norvégia, Svájc, Japán... kissé lemaradva Dánia, Hollandia, Nagy-Britannia... Ha betartod a minimális szabályokat, nem is kell szétnézned, mert TUTI, biztonságban vagy.
Talán ez a hátulütője, hogy az embert leszoktatja az éberségről, a saját biztonsági döntésekről.Franciaországban és Olaszországban viszont őrület van. Autós, gyalogos megy össze-vissza fittyet hányva a lámpákra, egyéb jelzésekre, mégis toleránsan, viszonylag kevés balesettel.
Keletebbre, meg inkább az erő, a tekintély dominál. ha nagy "verdával" vagy, ha valami hivatali ember vagy, ha ki vagy gyúrva több lehetőséged van a közlekedésben is, mintha nem.
Tomcat78 figyelmezetése is erre utal, a gyenge gyalogos ne ugráljon, amíg az autós meg nem engedi neki.[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Jól hangzik ez a túlidealizált "bezzeg a nyugat." Ott nincsenek balesetek. Sem bűnözés, sem betegségek. Mindenki végelgyengülésben múlik ki.
Ott sem tudnak vezetni, ne aggódj. Sőt, az autós vs. autós sokszor meg egyenesen rosszabb, mint itthon. Ilyen apróságok, mint index vagy visszapillantó tükör elég sok járműről "hiányoznak", csak arányaiban nézve kevesebben halnak bele közúti balesetekbe. Mondjuk ehhez hozzájárul az is, hogy a "dokkmunkásnak" is simán futja 8 légzsákos Audira vagy gyalogos légzsákkal szerelt Volvóra, amit aztán nem a Szentlélek tart egyben.
Németországról van szó amúgy.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nuke7
veterán
-
dabadab
titán
válasz Synthwave #88 üzenetére
Egy évtizeden át gyakorlatilag Bécsben éltem, aztán meg Eisenstadtban meg Németországban is járok eleget, szóval nem hallomás alapján mondom azt, amit, hanem saját tapasztalat.
Mondjuk az továbbra sem derült ki, hogy mi abban a túlzás, ha az autósok betartják azokat a szabályokat, amiket a magyar KRESZ is előír és nem gázolják el a gyalogosokat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
hunluki
senior tag
Valóban, de szerintem a 99% nagyon hurráoptimizmus. Én inkább olyan 80%-ot mondanék tapasztalataim alapján napi 2x35km ingával a lábamba. Inkább a trend ami bajos, az elmúlt pár évben egyre durvább a helyzet, egyre több a kihaénnem sofőr akitől reflexből venném el a jogsit.
Személy szerint én kb mindent bekameráznék és úgy osztogatnám a büntiket és ahogy írtam nem csak pénzt mert bizonyos keret felett az maximum kellemetlenség mint visszatartó erő.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Én is éltem kint (Geislingen; Stuttgart/Ulm vonzáskörzete), tapasztalatból írtam azt, amit.
Ahogy az sem derült ki, hogy mi a túlzás abban, hogy a gyalogosok meg használják a szemeiket és a füleiket (netán a józan, paraszti eszüket), ha már nekik is van olyanjuk.
Jegyzem gyalogos vagyok.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
tomcat78
őstag
Csak jelzem, hogy az itthoni szabályozás is elegendő ahhoz, hogy ne történjenek balesetek. HA azokat mindenki betartja. A büntetési tételek mértékén lehet vitatkozni, hogy mi a megfelelő, kevés, vagy épp túlzó. Ez a része a nagy nyugathoz viszonyítva erősen szubjektív. Tény, hogy a nagyobb büntetésnek nagyobb visszatartó ereje kéne legyen. Mégis vannak balesetek mindenhol. Miért? Mert mindenhol vannak emberek, akik nem foglalkoznak a szabályokkal. És nem autó függő.... Audim van, abból sem A3, ráadásnak nagy, benzines motorral. Érdekes módon mégsem kaptam csekket pl gyorshajtásért. Pedig az rs Oktáviát bármikor sarokba teszem vele.... Az összes csekk, amit kaptam évi 40-50 ezer km átlaggal ( nem vagyok hivatásos sofőr, sem taxis), az egy behajtani tilos táblánál volt, amit benéztem, meg egy várakozni tilosnál, míg ki pakoltunk a kocsiból áruszállítós helyen, hogy tudjunk melózni És mindezt egy szép, nagy a6-ossal. Ja, és egyszer egyszer forgalomba dobtam el kocsit jobb első durrdefekt miatt. Azért a sztereotípiák alapján vezetni, ítélkezni sem kell. Találkoztam már paraszt Suzukissal is, meg előzékeny Bmw-sel is.
Itt ahogy nézem sokaknak azzal van baja, hogy a gyalogosnak is figyelni kéne. Nem értem a problémát.... De komolyan. Miért olyan baszott nagy teher adott esetben felnézni a telefonból? Szóba került pl a jelzés dolog. Ha valaki körül néz, akkor az autós tudja, hogy a delikvens mit is szeretne. De mégis, aki kocsiban ül, honnan tudja, hogy a zebra mellett ácsorgó 2-3 ember mondjuk mikor akar át menni, amikor már mondjuk 100méterről hamarabb láthatóan semmit nem csinálnak, mint pofáznak. Vagy épp valaki ott ír posztot, majd gondol egyet és megindul... Holott lehetősége lett volna. Vagy az idióta kismama, aki a babakocsira támaszkodva pötyög fél percet, majd gondol egyet és neki indul.... És a hasonlókat a végtelenségig lehetne sorolni. A kedvencem, mikor valaki 20 métert lusta odébb sétálni egy zebrához. Sokakban, akik gyalogolnak él az a tévhit, hogy ha nincs zebra, bárhol átmehetnek az úton lakott területen belül. Holott ez sem igaz. Mi alapján várja el a társadalom gyalogos része, hogy kiemelt figyelmet kapjanak, cserébe semmit nem hajlandók megtenni abból a minimálisból sem, ami rájuk vonatkozik? Pedig figyelmesnek lenni nem nagy dolog. Nem az ilyenek fognak úgy vezetni, hogy nekem mindent lehet?"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A magyar KRESZ azt is elő írja, hogy a gyalogosnak is meg kell győződnie az átkelés veszélytelenségéről. Az meg nem a telefont baszogatok közben szinonímája.
Nem az a túlzás, hogy az autósnak be kell tartani a szabályokat, hanem az, hogy a gyalogosok azt sem tudják, hogy vannak szabályok."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
dabadab
titán
Nem az a túlzás, hogy az autósnak be kell tartani a szabályokat, hanem az, hogy a gyalogosok azt sem tudják, hogy vannak szabályok.
Tekintve, hogy az autózáshoz kell jogosítvány, ahhoz meg KRESZ vizsga, a gyalogláshoz meg nem, ezért ez nem olyan nagyon meglepő.
Az a meglepő, hogy az autósok (a fenti vizsgakötelezettség ellenére) sincsenek tisztában a KRESZ-szel.DRM is theft
-
tomcat78
őstag
Akkor, hogy tényleg az elejét taglaljuk: Szerinted azok a gyerekek, akiknek a szülei vezetnek, miért csak a jogaikkal vannak tisztában egy zebrára levetítve? Holott a jogok kötelezettségekkel is járnak. Amit a szülők felelőssége lenne bele nevelni a gyerekekbe. Vagy az oktatási rendszerben kéne nyomatékosítani, hogy illene figyelni egymásra, ha ki tesszük a lábunkat az utcára.
Nem a zebrán átkelő gyalogossal meg annak az elsőbbségével van bajom! A ti nyugati olvasatotok szerint nekem úgy jön le, hogy teszem a zebra mellett beszélgető embereket meg kéne kérdezzem mit is szeretnének. Védjük a gyalogosokat, mert ők a sérülékenyek. Nem gond, tök normális dolog. De nem előjog gyalogosnak lenni!
Már megbocsáss, de a szabályok ismeretét, illetve nem ismeretét kritizálni pont tőled olvasni kicsit érdekes... Mert ha jól emlékszem Te voltál az egyik első, aki a fejemet akarta, csak mert az amúgy leírt szabályokra hivatkoztam...
Lehet, hogy kint igazad is lett volna, de itthon nincs."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- ACER PredatoR Triton 16" 3.2k 165hz Intel Core Ultra9 32GB DDR5 2TB NVIDIA RTX4070 8GB
- AKCIÓ!!! A tökéletes GF! MSI GF63 Thin 11UD i7-11800H 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Ti Gar:2024.08
- PS4 Pro 1 TB
- BOSCH WAN24168BY Series 4 Elöltöltős mosógép (pár napos ,5 év biztosított MediaMarkt garancia!)
- KERESEK Asus Maximus XIII HERO alaplapot