- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #246 üzenetére
nem mindenkinek alternatíva ma még az elektromos autó, de ahogy fejlődik idővel az lesz úgy gondolom. például anyósomék mikor évi 5000 km-t mennek új autót sem szabad venniük nem hogy elektromost.
vagy aki hetente jár németbe annak a helyében se vennék még Teslat sem a legnagyobb akkuval .
De nagyon sok olyan ember van mint például én akinek már most jó alternatíva lehet és 5-10 év múlva meg még jobb lesz. -
7Heads Drago
veterán
Mivel? Mert ugye ez nem mindegy...
Az akkor legalább havi 2000 km. Ha magamból indulok ki: van egy 1,5 millát érő dízel autóm hogy juttok el a 12 millás villanyig? Támogatást nem kapok rá és a fiók is üres. Illetve ehhez kell még otthoni töltő is ami plusz költség. Biztos spórolnák az üzemanyagon, de jó eséllyel az amortizáció miatt sokat buknák is. 15 éves autón már pici az amortizáció és jelenleg a szervízzel sincs gond még. (kopp-kopp-kopp) Még egy 5 millás használt is sok nekem jelenleg. Most tervezek autót cserélni, de beérem egy szívó benzinnel gázra átépítve 2,5 M-ből. Talán a következő autóm lehet az lesz. Addigra kifutnak a hitelek.
Örülök neki ha másnak telik rá, nekem jelenleg más a prioritás. Ha valaki zöld akar lenni költözőn ki az erdőbe egy faházba. A panellakás meg a városi lét az nem volt sose zöld.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
addikt
válasz GreenGoblin #249 üzenetére
Én nem vagyok EV-s, egy 2.2-es turbódízelem van. Épp ezért kérem, hogy vezesd le nekem, miért nagyon sok év egy EV megtérülése. Spring listaára 6,5, támogatással 4. A benzines Sandero 3,5-től indul 65 lovas motorral, normálissal mondjuk 4-4,5. Ezekből az árakból induljunk ki szerintem.
De figyelj, senki sem mondja, hogy a 1,5 millás dízeled alternatívája az EV. Jellemzően új autókról beszélünk, EV-ből nincs is 15 éves még.
Ha valaki zöld akar lenni költözőn ki az erdőbe egy faházba. A panellakás meg a városi lét az nem volt sose zöld.
Uuu, ezért ezt így nemár! Pont a városokból lesznek kiszorítva nagyon hamar a belsőégésűek a brutális légszennyezettség miatt. BTW szerintem egyszer ugorj be Amszterdamba, ott már meglépték ezt rég. Sokkal jobb a levegő, mint nálunk.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
szerencsés vagy akkor én a Fábiára (az elektromos előtt volt második autó) 500-600e Ft-ot költöttem és még nincs minden rendben rajta... 15 év 300e km megtette a hatását... Anyósomék használják most még a klímát kell megcsináltatni rajta cirka 100e Ft körül lesz, mert az egyik klíma csövet kell cserélni (70e az új bontott 25) és a klíma kompresszort is cserélni kell (25 bontottan) + munkadíj
-
7Heads Drago
veterán
Így van. Viszont ugye mindenkinek mások a szempontja és mások a priorítások.
A jó az lenne ha ez alternatíva lehetne nekem is.Városi lét:
Mindegy mit léptek Amszterdamban, attól a város még város marad. Örülök neki ha jobb a levegő, de még rohadtul messze van az erdei levegőtől. Elhiszem hogy a panelban élőnek nem tetszik a zaj és a levegő, de ha nem csak sírna hanem tenne is érte valamit akkor élhet zöld környezetben ő is. Mindenki maga dönti el hogy mit csinál és hol él. Persze nyilván könnyebb mutogatni másokra.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Füleske
addikt
A Spring egy jóval kisebb autó (18 centi a tengelytáv különbség), támogatás meg nincs. Viszont én azt sem értem (EV tulajként), hogy minek kellene megtérülnie. Akarsz elektromos autót? Van rá pénzed? Akkor mi a kérdés? Ha nem akarsz és/vagy nincs pénzed rá, akkor megint mi a kérdés?
-
addikt
Szerintem rosszul közelíted meg a dolgot. Az átlag ember nem elektromos/dízel/benzines autót akar, hanem van egy célja, és ahhoz választ eszközt. Kell egy AUTÓ, mert..., és a pont helyére sok minden kerülhet. Utána elkezd matekozni, hogy mennyi pénze van rá, mennyi lesz a fenntartási költség, stb. Az EV-nek van egy felára egy belsőégésűhöz képest, ezt a felárat kell ledolgozni fenntartási költségen. Az a kérdés, hogy ez mennyi idő alatt következik be. A kolléga szerint sokára, szerintem hamar. És most jön az, hogy tegyünk mögé számokat is!
Most vedd ki ebből az EV-szektásságot, az érzelmeket, a sötétzöldséget, a benzinvérűséget! Az átlagember nem így gondolkodik, hanem a pénztárcája vezérli.
-
addikt
Te jó ég, mit költöttél te a Fabaiara annyit? mert nekem is ez van(Fabia 1.2 HTP) és ennél kisebb igényű autóval még nem találkoztam. Évi 12 ezer km benne van szerintem, de ezen elektromos ablakemelőn, csapágyon meg kipifugón csak egy bilincset kellett cserélni, mert a gyári volt még rajta és elrozsdált, eddig bírta. Új matador gumiszettet tavaly kapott, 55 ezer forint körül volt rá a 4 gumi, ezzel most évekig ellesz.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
7Heads Drago
veterán
Es miert szamit mennyi kocsi allt kint?
Kérdés hogy miről beszélünk: Egy töltő berendezésről vagy csak egy konnektorról? Volt szó mindkettőről, de olcsón csak saját áramról fogsz. Ha saját áram, akkor ez hogy lesz megoldva és gondolom minden egyes parkolóhoz ki lesz egyszerre alakítva egyszerre és csak az a kérdés te mikortól veszed igénybe és mennyibe fog fájni. Mi fogja védeni a konnektort és a te kábeledet attól hogy elvigyék csak úgy? Nyilván lesz van rá megoldás kérdés hogy megtudjuk-e fizetni.
Kecskeméti viszonylatban tudnák neked mutatni érdekes lakótelepi parkolókat mutatni ami eléggé érdekesen néz ki. Nem lehetetlen a kábelezés , de nem is egyszerű mivel minden aszfaltos és kíváncsi lennék rá milyen csatlakozási pontok lennének kialakítva... Amit nem barmolnak szét és az autók a parkolással nem teszik tönkre.Tapsi: Ha nem raksz mindenhova konnektort akkor hogy oldod meg legyen áramod este tölteni? Mert ugye beállnak a helyedre. Ha nem saját áramról töltöd borul az egész számítás amit felvázoltatok.
Én úgy gondoltam hogy rakni kell mindenhova. És az autó azonosítója alapján a helyi központ érzékeli hogy a te autód az és engedélyezi a töltést az adott aljzaton a fogyasztást meg ráírják a normál számládra.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #259 üzenetére
- kormánymű hibám volt (szórta az olajat és majdnem szervo motor is megadta magát)
- lengéscsillapító csere hátul
- dobfék felújítás
- tárcsafék (fékbetét)
- motortartó bakkal volt valami
- abs jeladó hiba (kábelekkel volt gond szerencsére)
- akku cserenagy része nem különleges hiba, de 15 évesen 300e km-rel már kezd szétesni a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz 7Heads Drago #260 üzenetére
Ha nem saját áramról töltöd borul az egész számítás amit felvázoltatok.
Persze, de ennek az ellenkezőjét senki sem állította. A lakóegységek saccra legalább fele családi ház, vagy meg tudja oldani az otthoni töltést. Senki sem állította, hogy mindenkinél ilyen jó a matek, de a lakosság 50%-a számára valószínűleg megoldható.Ha nem raksz mindenhova konnektort akkor hogy oldod meg legyen áramod este tölteni?
Válasszuk szét a dolgot:Amikor van egy beállód, garázsod, udvarod, akármid, ahol van saját áramod. Ez szerintem triviális, ott állsz, akkor töltesz, amikor akarsz.
És van az a helyzet, amikor közterületen parkolsz, ott kell töltened piaci áron, amiben nyilván lesz amortizáció, haszonkulcs, satöbbi. Ennek az árazását perpill egészen magas, hiszen nem vált igazán tömegessé. Azt, hogy mindig legyen szabad slot elég jól meg lehet oldani már most, akár töltő szigetekkel. Például 5-10 töltési hely egy nagy parkolóban, és addig állhatsz csak ott, amíg fel nem töltött a kocsi. Utána büntető percdíj. És ebben zéró innováció van, a jelenlegi technológiával is lekezelhető. Amint tömeges igény lesz az ilyesmire, ki lesz alakítva. Most még a szomszéd Lidl ingyen töltőjén is alig lóg valaki.
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #262 üzenetére
mondjuk ez nem tudom, hogy jön ide
de pont lehetnek 300e km után ... (mondjuk motortartó bak csere lehet nem kell )
- bár ugye a fékbetét nem kopik úgy
- nem írtam az alap szokásos dolgokat: olajcsere, olajszűrő csere
- ja és a kuplunban 280e km van ami azért lassan meg fogja adni magát... ilyen sincs az elektromosban
- és ugye a pdtdi motorok halála ami használattól függően 150-400e km között bármikor gallyra vághatja a motort (értd 200-400e Ft-os javítási költésget okozhat)
- fabiában nincs kettős tömegű, fap, adblue amik megint szép összegek -
Rolly
veterán
válasz hroberto #264 üzenetére
egy szeretem az ilyen "kedves" embereket akik másokat "hazudósnak" titulálnak ahelyett, hogy tájékozódnának...
kormánymű felújjítás: https://szervokormanyjavitas.hu/kormanymu-felujitas-ar/ 55-85e Ft + szerelés együtt 120e Ft volt nekünk... (500e-ből máris megvan 120e)
- abs jeladóra fizettem szétszedés összerakás javításra 50-60e Ftot
- klíma töltésre 15-20e (pontosat nem tudok)
- klíma cső ára újonnan 70e ... bontóból 25 + szerelés + gáz töltés
- klíma kompresszor újonnan nem néztem bontott 25 + szerelés + gáztöltés
- két lengéscsillapító kb 50e + szerelés
- dobfék felújjítás 30-40 között volt
- abs kocka felújítás + kábel csere 80 körül volt szereléssel
szóval mielőtt tirpák módon lehazudozol valakit előbb legalább picit erőltesd meg magad és googlez párat a fentiekben még pár dolog nincs is benne és így is máris 500e ft felett járunk 1 év alatt ... -
7Heads Drago
veterán
Ezzel az baj hogy a tömegek a városokban élnek ahol sok autó van kis helyen. Én magam is talán találok egy szabad konnektort egyetemi végzetség nélkül is. Az e-autósok közül sokan élnek városban ezek szerint ők le vannak ejtve. Pedig sztem meg pont az lenne a lényeg hogy nekik kellene más olcsóbb alternatívát kínálni ha a terjedést szeretnék generálni. bye-bye
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #267 üzenetére
És szerinted hol lehet olcsón kiépíteni töltőket: a városban, ahol egy halomban vannak az autók vagy tanyákon, ahol három kilométerenként van egy?
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz Fritz Teufel #168 üzenetére
Nagyon vicces ez az elektromos autó őrület...
Nem tudom mi vicces benne, ebben az évezredben kevés olyan jó dolog terjedt el mint a villanyautózás.
Ha tudnák az emberek, hogy miből készül a festék az autó alkatrészire...
Mi lesz a ha tudják?
És amikor megoldottuk az autó kibocsátásának redukálását kiderül, hogy igazából a probléma nem oldódott meg, de legalább tovább romlott a helyzet.
Hazugság, nem romlott. (vagyis nem fog romlani)
Az autók előállítása ugyan úgy kibocsátással és brutális környezeti terheléssel jár majd mint előtte.
Igen, csak nagyon nem mindegy hogy utána mennyit szennyez.
Elvégre az elektromos autókhoz még erősebb bányászati tevékenység szükséges mint előtte. Dél-amerikában továbbra is irtani fogják a parasztok és a multik az erdőket, hogy legyen legelő.
Azért ebben ne legyél annyira biztos.
Az elvesztett zöld felületeket világszerte a kutya sem fogja pótolni.
?
Nem csak a kibocsátást kellene szűkíteni, mert annak ellene hat az őserdők és a zöld felületek fogyatkozása.
?
A gazdaságot is meg kellene reformálni, mert nem lehet folyamatosan növekedésre bazírozni környezetet is védve.
Na csak előjön a szokásos szöveg a zsákból. Akkor reformáld meg, ne a környezetvédelem ellen tegyél.
És így tovább...
Igen várom hogy csinálj valami értelmeset, fotelszakértő.
de legalább nemsokára csak annak lesz autója, aki fenn tudja tartani...
Mint pl. most?
vagyis csak kevés embernek.
Jövőbe látsz? Mit jelent a kevés ember? Ez baj?
A jó hír, hogy egyszerűbb lesz parkolni, mint kb 20-25 éve
Még mindig a jövőbe látsz.Ez egyszerű trollkodás, nem ide való. Nem vagyunk egy értelmi szinten. Ebben biztos vagyok. És van egy olyan érzésem hogy nem én vagyok nagyon fent hanem te nagyon lent.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
-
hroberto
veterán
Ha én tirpák, akkor gondolom te sem sertődsz meg ha én kreténnek titulállak.
Szóval kedves kretén, ami árakat itt összehazudoztál, még mindig nem éri el az 5-600 ezret, úgyhogy találj ki gyorsan még valamit, hogy fillérre meglegyen az összeg!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
7Heads Drago
veterán
Azért ezeket a kérdéseket nem csak a kolléga firtatja. Sokan mások is. Nálam, de még talán nálad is okosabbak. És rohadtul nem egyértelmű az e-autó zöldsége.
És van egy olyan érzésem hogy nem én vagyok nagyon fent hanem te nagyon lent.
Akkor talán nem az ellenkezőjét kellene mégis éreztetni... akár már ebben a hsz-ben is.
Itt a fórumon mindenki fotel szakértő. Attól hogy van egy e-autód gondolom nem leszel doktor ez ügyben.
És ha már a kollégát felszólítod hogy tegyen a környezetvédelemért.... te mit teszel érte? Mert ami itt a fórumon megy az is felesleges energia pazarlás. Gondolom nem viccből vetted az e-autót... vagy mégisÚgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Espla
aktív tag
És a co2 kvóta mennyiben drágíthatja az üzemanyagokat?
-
addikt
Így már értem, hát ez nem kevés, de ezeket vedd úgy, hogy egyszeri alkalom és aztán sokáig menni fog. Az ABS jeladó meg a fékek árát azt sokallom, a többit el tudom annyiért képzelni. Mondjuk az enyémben nincs klíma, úgyhogy arról fogalmam sincs, s ugye ami nincs, az legalább nem tud elromlani.
#158 Decepticon Azt azért nekem is elmesélhetnéd, hogy mi a köze van az autóknak a dél-amerikai esőerdők irtásához meg legelőkhöz
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Rolly
veterán
válasz hroberto #279 üzenetére
bizonyára értesz hozzá úgy látom... az hogy van fabiahoz 10e ft-ért is lengés csillapító (bár ugye hátulra kettő kell) és van 20-30e Ft-ért is akkor ha nem gond én inkább az ismerős autó szerelőre bízom, hogy melyiket ajánlja egyik szerviz se volt irreális külön-külön.
Amúgy merre laksz, mert Pesten például a Peugeot szalon óradíjak jelenleg 20-30e Ft között mozognak. Az én szerelőm dunakeszin meg 8000 Ft-ért dolgozik ami itt nem irreális ... Anyósoméknál van 4-5eért szerelő de az meg ugye 120 km... Annyit meg egy kigyulladó fék lámpával / szervó nélkül / kifolyt lengéscsillapító olajjal nem indulok el... -
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #281 üzenetére
fentebb rosszul írtam mert volt jeladó csere is és volt abs kocka - hidraulika egység - csere (ez utóbbi újonnan 200e-nél többe kerül) amúgy a sok hibához hozzájárulhatott az is, hogy mivel második autó volt nem volt heti rendszeres használatban havonta 1-2 alkalommal mentünk vele, s ezt nem szeretik az autók. Az autót most anyósomék használják mivel elvileg minden is megvan már rajta csinálva
-
8th
addikt
válasz hroberto #279 üzenetére
Oké, de csak az alkatrészárakat nézd. Az utóbbi években rohadtul megdrágult a szakmunka. Nyáron kézifék bowdent cseréltettem + a hátsó fékeket újíttattam fel mert vizsgán már nem biztos, hogy átment volna úgy. A szerelőnek két órája ment rá így lett alkatrésszel együtt 55k a vége természetesen okosba számla nélkül. És ez csak egy sima hátsófék felújítás volt egy öreg opelon amihez amúgy gombokért van alkatrész. Szóval reális amit írt.
-
arnyekxxx
veterán
hanem arról, hogy nem lehet ilyen szerkezeteket kirakni, mert megrongálják őket. Nem azt írtam, hogy nem lehet hanem azt, hogy drága. Egy parkolóóra termel óránként többezer forintot, a megtérülése gyors, egy lassutöltö termel óránként pártiz forintot, kb soha nem hozza be az árát.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz arnyekxxx #286 üzenetére
Nyilván valahol sántít a matek, de sebaj….
szóval nézzünk egy 6kw töltőt, amit az E.ON telepít. Saját áramköltsége 35 forint, feltételezett díj 110ft/kw. Óránként párszáz is lehet az a pártíz, tehát egy év alatt visszajöhet az ára, de legyen kettő, ha karbantartást illetve kihasználtságot is figyelembe veszünk. -
ddekany
veterán
Ennyi amúgy, hogy úgy áll be az áram ára a töltőállomáson, hogy az megérje. Szóval ilyen szempontból nem para. Persze ha minden éjjel szétverik a gyostöltőket a betépett hajléktalanok, akkor olyan magas lenne már ez az ár, hogy a benzin olcsóbb lenne. De már csak nem verik szét annyiszor... Vagy már csak lehet annyit javítani a rendfenntartáson, hogy ez ne legyen jelentős.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz ecaddsell #246 üzenetére
Bár együttérzek az ottaniakkal azt látni kell, hogy ez előnyöket és a hátrányokat szembeállítva vsz. ezen globálisan nyerünk (lehet nem is keveset)
Ez kurva jó. Mond annak akinek fenekestől felforgatták és pokollá tették az életét. Egy gyerekkori barátom érintett a Gödi esetben. Nagyjából egy évtizeddel ezelőtt a nagyszülőktől örökül hagyott fővárosi lakást értékesítve + nem kevés hitelt a nyakukba véve húztak fel ott egy családi házat amit még 10+ évig törleszteni fognak. Mert, hogy szép környezet csend nyugalom meg jó levegő. Akkor még csak a régi "kis" Samsung üzem állt ott amit elválasztott egy jókora erdősáv a település lakott részétől így senkit sem zavart, hogy ott van. Ma meg zaj van por van nem folyik le a szennyvíz, a házak nem elértéktelenedtek hanem konkrétan és ténylegesen eladhatatlanok mert akkora a zajterhelés, hogy nincs az a hülye aki oda akarna költözni. És ott állsz meglőve egy élhetetlen környezetben az eladhatatlan ingatlanoddal amit sokmilliós hitel terhel és semmilyen szinten nem érdekel senkit a problémád. Bárkihez fordulsz lepattintanak. Államilag támogatott beruházás esélyed sincs semmire. Magyarország jobban teljesít...
-
8th
addikt
válasz 7Heads Drago #293 üzenetére
Mármint az újtelepi lakosoknak? Nem.
-
7Heads Drago
veterán
A te matekod se jó: [link]
Az E.ON töltőin a töltési díj (bevezető ár) a következő:
AC töltők Nappal: 99 Ft/kWh + a 120. perctől 4 Ft/perc.
Éjszakai tarifa 20:00-06:00 között 65 Ft/kWh, percdíj nélkül
DC töltők 120 Ft/kWh + a 30. perctől 9 Ft/perc.
Sőt a Mol-nál és az Elmünél is 99 ft/kw a cikk szerint.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dj79
senior tag
válasz 7Heads Drago #296 üzenetére
A lassú töltőknél valóban ennyi, de pl a MOLnál 11 kw van, szóval az általad írt, alacsonyabb díjjal is jobb a helyzet, mint az előző példám.
-
7Heads Drago
veterán
Kecskeméten élek. 3 Töltő van a környéken. Ebből 2 kint a pusztában a pálya mellett, a 3-ik bent a városban de mindenféle lakástól messze van. Ne haragudj de valahogy én nem így képzelem el az ideális töltést. A másik az hogy AC töltőn a legtöbb autó nevetséges sebességgel tölt:
Szóval nem sokat ér hogy 11 kw-os alapból a töltő. Illetve hogy töltsek? Hagyjam ott az autót és fussak haza? Kertes házban nyilván megoldom a töltést, de ha nem erről van szó akkor egy ekkora városban 100.000 lakosra vetítve vicc még akkor is ha kevés az e-autó. Főleg hogy ilyen kw-ok mellett marha sokáig ott kell állnia az autónak.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Ő Kecskeméten és közvetlen közelében 37 töltő van a plugsharen (valójában még ezen kívül lehet pár .
És az elektromost nem úgy kell tölteni ahogy egy benzinest... elmész bevásárolni / moziba dolgozni és közben ott hagyod egy AC töltőn az autót... DC töltőn akkor kell tölteni ha kevés időd van tölteni (pl 30 perc a 10-80 általában az elektromos autókon), illetve továbbra is aki nem tudja megoldani, hogy töltsön otthon annak egyelőre nem való az elektromos majd 10 év múlva ... Ha meg otthon tud tölteni megint más a leányzó fekvése... (pl a mi e208-asunk nem tud télen 300 km-t megtenni 250 körül van amit tud... ezért ha anyósomékhoz megyünk ami 270 km körül van. akkor vagy meg kell állnunk Dunaújvárosban 10 percre tölteni vagy anyóséknál töltünk, mert csak annyi áram kell amivel hazáig eljutunk )
-
dj79
senior tag
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Sajna pont ez az, hogy sokan nem néznek utána a dolgoknak, aztán abból fals következtetések születnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...