- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Pont ezért lenne jó, ha a korábban felvetett témák miatt a tömegközlekedés irányába történnének fejlesztések. Itt a lépcsőházunkban is több családnál is két autó van, előfordul, hogy kéthetente be is indítják az egyiket…. De sajnos olyat is látni a közelben, hogy a pdtdihdicrdízel éjszaka a töltő helyen parkol.
arnyekxxx: ahol töltő lesz, ott valszeg netkábel is, így kamera telepíthető. Aki rongál, arról lesz felvétel, aki illetéktelenül parkol, majd pár bünti után megtanul pár métert sétálni. -
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #198 üzenetére
Kicsit tovább menve, azt is gondolnám, hogy ezek "lassú" töltők lesznek, netán valami kis "okossággal", azaz nem kell 100MW hálózat hozzájuk. Tehát kiépíthető lesz a hálózat.
Vandálbiztosság meg nehezen érthető el. Éltem olyan országban, ahol már 20 éve is alap volt, hogy "lakótelepi" parkolókban van konnektor mindenhol (igaz, csak pár száz watt használata volt engedélyezett). Nem a konnektorokat bántották a vandálok. Mást igen. Nem hiszem, hogy ezen a fórumon fogjuk megtalálni a megoldást, de lesz megoldás -
7Heads Drago
veterán
-
dj79
senior tag
válasz 7Heads Drago #207 üzenetére
Jaj, a matricaellenőrző/véda rendszert is emberek figyelik szerinted?
Térfigyelő a rongálás ellen, utólag visszanézhető. A töltő elfoglalása is összeköthető jogosultság ellenőrzésével, azért ezek már nem olyan nagy dolgok a 21. században… -
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #205 üzenetére
Igen, mar 100 eve is volt varos, hazakkal, utcakkal.
Es miert szamit mennyi kocsi allt kint? A kabeleket a fold ala rakjak, nem a kocsik tetejere. Az utburkolatot is fel szoktak ujitani attol fuggetlenul, hogy hany kocsi all az utcakon. -
Degeczi
nagyúr
válasz arnyekxxx #213 üzenetére
Hja, csuklyában, maszkban, éjjel, így még a nemét sem lehet teljes biztonsággal megállapítani...
Vki említette itt a nyugat-eu tapasztalatokat: Németországban a töltőhibák 15-20%-át okozza szándékos rongálás. Nem mindig látványosan, kamerán feltűnően, pl. egyszerűen darált húst tesznek a csatlakozóra.
-
dj79
senior tag
válasz arnyekxxx #213 üzenetére
Egy off sztori, hogy megértsed, miről is szól a dolog.
Tavaly egy márciusi reggelen lesétáltam az autónkhoz, mely egy harckocsi hangjával kelt életre, ugyanis az éjszaka folyamán kapucnis, maszkos srácok levették róla a katalizátort. Na most nálunk pont nincs kamera, azokat a zűrösebb városrészre összpontosították.
Ennek ellenére 24 órán belül (amikor bementem a feljelentést aláírni) már a rendőrség kezében voltak azon mobiltelefonok cellainfói, amik az elkövetés időpontjában az autó 3 méteres körzetében mozogtak, a közelebbi kamerák felvételei, védainformációk és még sok minden más is. Pár hét alatt kattant a bilincs.Azt gondolom, ha a töltőt telepítő cégek érdekeltté teszik a rendvédelmi szerveket, a rongálást közvagyon elleni bűncselekménynek fogják elkönyvelni, akkor már egyszerűgerzson is kevésbé fogja jó bulinak gondolni a dolgot.
Bocsánat, hogy a kérdésedre (és?) nem egy "csak" szóval válaszoltam, remélem nem eresztettem túl bő lére a dolgot.
Degeczi: számszerűsítve hány töltőhiba van, aminek a 15-20 százalékát okozza szándékos rongálás?
[ Szerkesztve ]
-
SzunaP
csendes tag
Honnan veszed hogy mindenkinek lesz elektromos autója egy lakótelepen??? 50 éve autója se volt...
Igazából tökmindegy... felzabáljuk és telesz*rjuk a Földet ígyis-úgyis, bágyadt próbálkozás minden...
Egy dolog nem lett említve, ami már elterjedt, van infrastruktúrája, környezetkímélőbb mindennél, és olcsóbb mint a benzin, de ugyanúgy gyorsan tölthető, és (már) biztonságos a tárolása. Persze az árat a kereslet határozza meg, és az nem állandó sosem... -
Espla
aktív tag
Az akkumulátorok árának csökkenése
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #212 üzenetére
továbbra sem számolsz két dologgal:
1) hogy idehaza erre van 30 évünk
2) hogy idehaza van 4500e lakás ezek fele legalább olyan hely ahol esélytelen töltőt kialakítani (panelok régi belvárosi ingatlanok ahol nincs rá hely és megoldás), de
- van jelenleg körülbelül 1-1,5 millió ingatlan (ikerház, sorház, családi ház) ahol van áram egyfázisú így ott egy körülbelül 20-30e Ft-os beruházással egy 16A-t tudó töltő csatlakozót (sima schuko) ki lehet építeni
- van ezek között olyan ahol van három fázis így oda három fázisú 5P csatlakozó kiépítése szintén 30e körül van és akkor itt már 3x16A-rel tudnak tölteni (persze tudom akkor a háznak nem marad, de ma is 3x10A-rel töltöttem és a házban is ment minden aminek mennie kellett)
Tehát jelenleg ma van idehaza 1,5 millió opciónális töltőpont és ha valaki vesz egy használt / új elektromost akkor annak nem lesz gond, hogy kell mellé egy csatlakozót is raknia... Máris lehetne 1,5 millió töltőpont és 1,5 millió elektromos autó.Városban pedig továbbra is a carsharing és robot taxi lesz a jövő.
-
Rolly
veterán
-
addikt
válasz GreenGoblin #224 üzenetére
Szerintem vannak élethelyzetek, amikor most is jobban megéri már. Például városba ha veszel egy Springet, otthon töltöd, akkor pár év alatt megtérülhet a felára az üzemanyagon, szervizen.
-
Rolly
veterán
mi még tavaly vettük hasonlóan támogatással az e208-at ha nem lett volna támogatást akkor egy 2 éves i3-ast vettünk volna 8 körül (e208 8,5 volt).
Ha belső égésűt vettünk vettünk volna:
- 7M körül lett volna hasonló felszereltség
- cégautó adó 1 év alatt 132e Ft lett volna
- átírásnál lett volna 60-70e-rel több talán
- üzemanyagon 1 év alatt 400e Ft-ot hozott
- szervizen 20e körül (mert ugye lehúztak az elektromossal)
Az elektromos így 8,5 volt, támogatás nélkül 11 lett volna.
- évi 550e Ft szerintem nem rossz bár tény, ha nincs támogatás nem biztos, hogy visszahozta volna, bár maradvány értéke szerintem magasabb lesz 4 éves korára tehát már úgy is megérheti de úgy még számolósabb lenneBár 4 éves diesel Peugeot-k ára 2,5-3,5 millió mikor újonnan 8 körül voltak (308as) így ha ezt nézem és lesz ennek a használt ára 6m akkor még teljes áron is megérné...
-
dj79
senior tag
válasz GreenGoblin #229 üzenetére
Még a ph fórumán is van olyan, akinek sikerült megvenni így egy dákeszt.
inkább lottóznia kellett volna, ugye, és akkor vehetett volna bármilyen Teslát isRolly: értékvesztést az elektromos esetében még középtávon sem lehet megjósolni, nagyban függ attól, hogy milyen fejlesztések történnek majd az akkuk terén. A másik dolog, hogy megérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor nyilvános töltőn töltve is jobb a matek, mint belső égésűvel.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #231 üzenetére
Tavaly nem volt para a pályázat aki beadta 15-én az nyert (ismerősnek én szóltam, hogy be kéne adnia félután 4-kor adta be és nyert az ő pályázata is - én reggel 9kor adtam be). Idén már szarabb volt és ahogy nő az érdeklődés úgy fog egyre reménytelenebb lenni a pályázat.
(2020 előtt meg konkrétan nem fogyott el a 1,5 milliós Ft támogatási kerete fél év alatt...
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz GreenGoblin #231 üzenetére
Azért, mert valaki alkalmatlan/lusta arra, hogy utána járjon/tegyen valamit, amivel könnyebb lesz az élete, másnak még sikerülhet.
Az autós topikban megtalálható az egyén, pár napon belül veszi át a springet.Rolly: idén mintha meg sem hirdették volna a második részét amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
A jövőről beszélünk, abban az esetben ha elterjedt lesz az e-autó.
Hogy jelenleg olcsóbb az oké. De ha nagy mennyiségű ilyen autó lesz, akkor valószínűleg nem lesz olcsóbb, sőt... Az állam ugyanúgy rá fogja pakolni az adókat, és a villamos energia ára is nyilván meredeken fog emelkedni ha jóval nagyobb lesz rá az igény.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
ecaddsell
aktív tag
Ebből a töltő dologból pont a legfontosabbat hagytad ki, hogy egységesíteni kellene.
1) Minden töltőnél lehessen bármilyen autót tölteni (kötelező szabványos csatlakozó(k))
2) Minden töltőnél lehessen bankkártyával minden hercehurca nélkül fizetni.
3) Ne legyenek irreális árak a töltésnél meg klubbrendszer, hogy neked ennyi az ár, neked meg annyi (bár az áram aktuális piaci árát figyelembe lehet venni, mindjárt nem mindenki munka után akarna tölteni)Jelenleg nem ez a trend és pont ebben nem tett semmit az EU, holott itt kellett volna a leggyorsabban lépni. Nem feltétlen kell otthon/lakóhelynél tölteni, de ha nincs biztosítva az, hogy bárhol lehet könnyen és normális áron tölteni akkor jönnek ezek a kényszermegoldások, hogy oda is töltőt akarnak erőltetni az emberek ahova nem célszerű.
E-helyett mindenféle egyéb eszközökkel erőlteti az EV dolgot az EU (főleg az eladást), teljesen figyelmen kívül hagyva azt, hogy nem feltétlenül mindenkinek ez a legjobb megoldás az sem feltétlen segíti a környezetvédelmet, ha ezt és csak ezt erőltetett menetben akarja megoldani (pont most amikor sok mindenből hiány lett és lesz még egy darabig).
Ha normális töltő hálózat lenne akkor az akku kapacitás sem lenne akkora tényező és lehet az árak is könnyebben tudnának normalizálódni...Miért nem tesz ebben semmit az EU? Ez az egyetlen szabályozási kérdés amivel komolyan foglalkozni kellene (nem minden mással)...
-
dabadab
titán
válasz ecaddsell #235 üzenetére
1) Minden töltőnél lehessen bármilyen autót tölteni (kötelező szabványos csatlakozó(k))
[...]
Jelenleg nem ez a trend és pont ebben nem tett semmit az EU
Meanwhile in the real world:
In January 2013, the IEC 62196 Type 2 connector was selected by the European Commission as official charging plug within the European Union.
[link]DRM is theft
-
Rolly
veterán
én is egy ilyen egyén vagyok mint írtam 2020-ból 1 éve használom az autót és 2-3 tonna CO2-től kíméltem meg ez idő alatt a földet ... még két év és le van dolgozva az autó akku
#235 ecaddsell: tényleg javaslom, hogy olvass utána a témának...
1) A Type2 csatlakozó európai szabvány minden új Európába forgalomba kerülő autón az van (Leafeken és a Mitsubishi Outlanderen korábban chademot raktak ... és Type2 előtt voltak type1-es autók is ...), de ahogy linkelték 2013 óta Type2 a szabvány Európában2) Magyarországon 3-4 app van amit használni kell (+Charge ami elvileg minden töltőt tud indítani). Ezekbe beregisztrálsz és csak telefonról indítani kell a töltést nem para egyáltalán. Többnyire RFID token is igényelhető és még bankkártya sem kell hozzá (vagyis igen egyszer be kell állítani).
De ott van az Audi, VW, Hyundai, Tesla (ez utóbbinél még egyszerűbb) van RFID kártya hozzád rendelve és érinted tölt és mész dolgodra hónap végén meg jön a számla.3) Töltési ár, ha sima AC töltő elég akkor ráállunk és azon töltünk (80 Ft / kWh áron ... szerintem ez nem irreális, mert 65 Ft a töltő üzemeltetőjének az áram).
- ha gyors töltés kell akkor 110-120 Ft körül van egy KWh (2400 Ft / 100 km) ez még mindig olcsóbb mint a régebbi diesel autónk 6 literes fogyasztása)
- ha hiper gyors töltő kell akkor 270 Ft / kWh áron lehet tölteni Ionityn mindenféle "klubtagság nélkül" ha előfizetek évi 100e Ft-ért akkor valami 120 Ft körül van itt is talán a kWh költség... aki sokszor kell ilyen töltő előfizet akinek nem az nem. (A mi autónk max 100 kWh-t tud... így ha Ionityn még sosem kellett töltenem mert a környéken volt egy 75-ös vagy 150-es nem Ionity töltő (Mol, EVdirect) vagy éppen ingyenes volt az IonityDe aki tud otthon tölteni annál - mivel 90-95%-ban otthon tölt 38 Ft-ért - mindegy mennyi az évi 1-2 vagy 10-20 út esetén az útközbeni töltés.
-
saabonline
csendes tag
válasz szabi__memo #29 üzenetére
X kw kivétig lesz egy un háztartási ár, fölötte pedig jövedéki adóval terhelt ár, ami duplája, így se km, se semmilyen spec elszámolásra nem lesz szükség. Ezért fogja megérni a napelemes rendszer, mert ott különbözet alapon tud majd viszonylag jobban kijönni az ember, ez most is nagy plusz megtakarítás amúgy családi háznál ev esetén, főleg, ha sikerül támogatott rendszert kiépíteni, de saját zsebből is gyors megtérülést hozhat. A napelemes rendszerek ára viszont nagyon el fog szállni jövőre, tippem szerint minimum 3x-os lesz, egy gyár építése a legjobb befektetés lehet a közeljövőben állami segítséggel.
-
addikt
Bár nem mindenben értek veled egyet, olvasgatva a kommentjeidet remek meglátásaid vannak.
#143 Rolly Nem tudom neked mi kerül egy 1 alatt ennyibe a dízeles autó fenntartásán, apámnak és öregapámnak is dízel autója van, ráadásul öregapám havonta max 1-szer mozdítja ki a garázsból és nincs semmi baja. Casco tök felesleges, elég az általános biztosítás. Gumicsere megvan otthon, szervízt meg szintén elvégezzük otthon. Az amortizációra szintén rengeteget számolsz, egy 350 ezer forintot érő autón (öregebb 1995-ös Volkswagen Passaton, ilyen van az öregapámnak) meg gyakorolatilag ezzel nem is érdemes számolni.
#181 8th +1 jól beszélsz!
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
dabadab
titán
válasz saabonline #238 üzenetére
Ezért fogja megérni a napelemes rendszer, mert ott különbözet alapon tud majd viszonylag jobban kijönni az ember
A napelemnél a különbözeti elszámolás középtávon meg fog szűnni.
DRM is theft
-
Degeczi
nagyúr
válasz saabonline #238 üzenetére
A különbözet alapú elszámolás kivezetésre kerül, ezért (is) rossz ötlet.
-
8th
addikt
Éljen az elektromos autózás. Akkumulátorgyárak árnyékában
-
dabadab
titán
És ezzel mit akarsz mondani?
Hogy amúgy az autózásnak abszolút semmi környezeti ártalma nincs, csak az akkugyártás? Nyilván nem.
Vagy azt, hogy az akkugyártásnak, mint minden ipari termelésnek, van környezeti ártalma? Hát, ez legalább igaz, de nyilván senkinek sem újdonság.
De hát akkor meg mi lenne a mondanivaló?DRM is theft
-
dj79
senior tag
válasz Hopkins95 #239 üzenetére
A régi és az új autó értékvesztése, karbantartása eléggé alma-körte összehasonlítás.
(főleg mostanában, amikor a dízelek lettek a patás ördögök).Évente egyszer én is elviszem az autót márkaszervizbe, nem is annyira drága, meg így lesz pár évig hibrid garancia rajta. (de az tuti, hogy a következő elektromos lesz)
-
ecaddsell
aktív tag
Korrekt módon összeszedted (én nem biztos, hogy így össze tudtam volna szedni lévén nem vagyok ennyire benne), de, ha őszinte vagy ebből azért látszanak a buktatók is.
Nem vagyok tőle elájulva, hogy a pénzem (meg mindenem) ennyire össze legyen kötve a telóval (ahonnan ki tudja hova jut el minden információ és lényegében választhatok, hogy milyen irány(ok)ba), de már beletörődtem. Remélem ide nem jutnak el a zsarolóvírusok stb.
Kezdődött a parkolással (csak, hogy valamennyire témába vágjon), egy ideje már bankolni sem lehet okosteló nélkül (nem személyesen), most már autózni sem lesz egyszerű nélküle.
De tényleg mi indokolja, hogy ne lehessen csak bankkártyával fizetni? Az USA-ban kb. 15 éve így fizettem (na jó benyáért), kutast se láttam (ha egyáltalán volt)...Az árakból meg ugye látszik, hogy azért nem mindenki egyforma eséllyel indul az EV világába (nem panaszkodni akarok, mert nincs okom rá). Tuti az, ha még 3-5M-át (vagy akár 1 év mulva ki tudja mennyit) be tudsz tolni a családi házhoz a napelemhez (meg esetleg + akkuhoz), de már az is segít ha van 1 normális garázsod ahol tudsz tölteni (társasház teremgarázsa már nem igazán játszik, egyszer volt szükségem 230V-ra ott, nem volt egyszerű).
Ha ez nincs meg akkor ugye már csak kompromisszumok vannak, amiről tisztelet a kivételnek azért hallgatni szokás.
Amilyen roncsokkal szokás itt melózni járni a 110-120 Ft-os ár már nem biztos, hogy elég az EV felár ledolgozására (egyébként az a 65Ft nem is rossz, a németeknél már most többet fizetnek a háztartások az áramért, sőt a 80Ft-nál is többet).
Ahhoz képest ahogy tolják (legalábbis az eladásokat) lehet nem mindenkinek ez a legoptimálisabb megoldás és a CO2 kibocsátás csökkentésére is vannak gyorsabb és lehet hatékonyabb módszerek is (bár lehet azon kisebb a profit)...8th
Bár együttérzek az ottaniakkal azt látni kell, hogy ez előnyöket és a hátrányokat szembeállítva vsz. ezen globálisan nyerünk (lehet nem is keveset) és ha emelkedik az akkuk ára az lehet még jobban a mi malmunkra hajtja a vizet mert benne leszünk a trendben.
Azt látni kell, hogy ez a trend a jövő, de továbbra sem kéne úgy eröltetni ahogy most csinálják.
Hadd döntsem már el nekem mi a legjobb, ne erőltessék rám. -
Füleske
addikt
válasz szabi__memo #8 üzenetére
Én a teleportálásban látom a jövőt, a többi maximum átmeneti állapot.
Amíg a Toyota 150 évre tervez a hidrogén autóval, addig nincs miről beszélni. Illetve akkor én meg 250 évre tervezek a teleportálással. Csődbe viszem a Tesla - t! -
addikt
válasz GreenGoblin #229 üzenetére
Mennyi? Öcsém eltankol 60 ezret egy hónapban munkába járásra. Egy elektromossal ez mennyi lenne? 10 ezer? Otthon tudna tölteni. Plusz a szerviz, egyebek.
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #239 üzenetére
fél évesen vettem a diesel Peugeot 308 GT Line felszereltséggel. 5,7 millió forintért (új ára 8M volt) most ér körülbelül 3,5-4 milliót ez alapján 3,5 év alatt 1,7-2 millió volt az amortizáció - ami mostmár majd kevesebb lesz.
Az autón 5 év teljeskörű garancia van ezért márkaszervízbe visszük egy olajcsere-fékolajcsere-szűrőcsere cirka 100e Ft volt tavaly. + számolok két ablaktörlő lapátot 10-15e Ft.
5,7-es átlag fogyasztást tudok az autóval. így egy év alatt 20e km esetén (prémium üzemanyagot tankolva) 513000 Ft lenne az üzemanyag költség. 17-es alufelnin a kerékcsere is drága mulatság ... 4 gumi 140-160e Ft volt rá. Szóval ezért magasak a költségek (és pest mellett lakunk vidéken ezek egy része valamivel olcsóbb lenne szervíz például)
CASCO meg kell, mert már törtem autót és nem bízok magamban sem és másban sem (3x jöttek belém szerencsére mindig egyértelmű volt a hibás, amikor én mentem bele másba akkor meg az én részemet javította a casco.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...