Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz derive #16 üzenetére

    Az autopilot hardveret meg egyelore a Mobileye csinalja es nem a Bosch, de oket is dobtak es atallnak a hazon beluli fejlesztesre.

    Mobileye csak a kamerás részt csinálja/csinálta, de az is elég megbízhatatlan (kb. mindkét balesetben a hírek alapján nyakig benne volt, hogy a kamera nem jelzett :U ). A többi szenzor (radar/us/stb) meg annyira nem Bosch termék, hogy konkrétan van szerencsém egész közelről ismerni azt a magyar mérnököt, aki a Bosch us rendszer sw-ét átírta, hogy használható legyen autopilothoz. :)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Kasya #29 üzenetére

    Megtévesztő elnevezés vagy leírás használata szinten minden országban tiltott. Még itthon is osztják ezért a büntiket ezerrel. Ahogy ki tudod kerülni, ha oltalmat kérsz rá (gyak. márkanévként használod) és utána apró betűben magyarázod, hogy a "mindent fedő fehér festék"-ed az valójában közel sem fed mindent. Tesla ezt csinálja, s ilyenbe addig nem szoktak belekötni, amíg abból nagy baj nincs, mert a legtöbb hatóság feltételezi, hogy józan paraszti ésszel rendelkeznek a vásárlók. Aztán ha borul a bili (mint autopilot esetében), akkor meg jön a bünti a fogyasztók megtévesztéséért.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Kasya #32 üzenetére

    Nm. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz emvy #34 üzenetére

    Hát ha végre felraknának még két radart, akkor végre elérnék bármely random német prémium autó 10 évvel ezelőtti hw szintjét. :U

    Btw, csak radarra alapozni nagyjából öngyilkosság, ha 0,2% FAR-r, FFR-t tud az már csoda, ráadásul a "Software 8.0 unlocks access to six times as many radar objects with the same hardware with a lot more information per object" is kb. annyit jelent, hogy végre rálátnak egy réteggel lentebb és már ők fognak szűrni a már kevésbé szűrt adatokból. Csak hát aki látott/dolgozott már radar raw képet/képpel, az most fogja a fejét, hogy gépi tanulással és fraud szűréssel nem fognak ezzel sem balesetet megelőzni. Dual radar persze továbbra sincs, mert ugye az pénzbe kerülne...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz emvy #36 üzenetére

    Tesla tud ilyet? :U

    Nagyjából annyi a különbség, hogy FUSI, ISO26262, stb. mond valamit az EU gyártóknak és a japánoknak, Teslát meg nem nagyon érdekli és megenged olyat, amiért mondjuk a Merci-nek vagy a Lexus-nak már milliárd $-okat kéne csengetnie. Mert nem hiszem, hogy egy nem USA gyártónak hagyná az amerikai kormány, hogy embert öljön a nem kiforrott rendszerével. :U

    (Csak egy példa: Tesla-n kívül a többi kocsinál fogni kell a kormányt autopilot módban. Aztán pár haláleset után talán végre ott is kelleni fog...)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz emvy #38 üzenetére

    Khm, ne keverjünk már egy image video-t valós helyzettel. :U

    (Jelenleg a video-n bemutatott dolgot tudja a Tesla napos időben, sávszintű gps adatokkal lefedett úton, egy már bejárt úton, net kapcsolat mellett. Kb. ugyanezt tudja bármelyik másik konkurens is, de jogi szempontok miatt részfeladatokra vannak limitálva. Az meg a jogalkotók maximális felelőtlensége, hogy engednek egy sima egyszenzoros radarral asil d funkciót végrehajtatni. Majd még pár ember meghal, molylepke elütés miatt és észbe kapnak. :U Btw, hasonló körülmények között Toyota már 10 éve ment japánban, Merci pedig pár éve már akkor 5 éve szériában lévő cuccokkal ment forgalomban 100km-t önjáró módon ugyanígy. Nincs ebben semmi extra, azért a hw nagyjából ugyanaz, mert van két nagy gyártó és a sw sem annyira egyedi, az ehhez kellő tudományos alapok már bő 25 éve egyetemi tananyag része.)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz emvy #40 üzenetére

    A hasonlat nem jó, mert szerinted a többi nagy autógyár nem pont ezt teszi legalább ennyi ideje?:) Amire senki nem számított, hogy simán keresztülviszik valahol, hogy engednek beta rendszerrel menni kocsikat. Itt van a Tesla-nak nagy előnye, hogy ezt kiharcolta, illetve olyan környezeti viszonyok között közlekedik a fő piacán, ami egy álom az automata vezetésnek. Azért Detroit környékén bukdácsol ám rendesen az autopilot az esős téli időben, meg az ismeretlen környezet miatt.;)

    Az alapok (machine learning, data mining, sensor fusion, motion flow, stb. tudományos háttere) legalább 25 évesek és ugyanezen az úton jár a többi gyártó is (nincs is más szvsz). De tovább megyek, az összes nagyobb Tier 1-nek fut a saját ilyen projektje és kb. hasonló szinten állnak, illetve sokszor előbbre, mert pl. egy Conti pontosan tudja mik a korlátai a radaroknak és nem véletlenül mennek ezerrel a solid-state lidar irányába, még Tesla éppen most jelenti be hogy elértek a radar használatáig. Aztán pár haláleset múlva majd csavarnak az algoritmuson megint és remélhetőleg már lesz dual sensor :(

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dabadab #42 üzenetére

    Szenzorok felszereltsége külön kérdés, azt gyakorlatilag egy-két generációval ezelőtti autók is tudták, de egy pl. a már három éves S Classban, röpke négy(!) radarral van több, van infracam is, mert közelre ez a legjobb és van rendes stereo cam nem csak biztonság miatt, de magic carpet-hez is. Ehhez képest a Tesla szenzorozottsága egy friss felsőközepes autó szintje. Ami persze nem gond, csak hát látjuk az eredményét (eddig két ismert hallott és még tucatnyi baleset).

    Adatkapcsolat szintjén BMW 5,7 már előző generációkban is van connecteddrive, más kérdés, hogy jogi okok miatt ugye ők nem végeznek full adatgyűjtést. (Btw, Tesla is nagyjából addig az EU-ban, amíg valaki ezért nem perli őket :U.) Merci ugyanez, igaz ott még kicsit korábban. Ha már Merci, jogi akadályok elhárulta után ők és a Toyota már direkt v2v kommunikációt is tudnak szériában (Volvo elvileg hamarosan), itt Tesla még nem lépett, csak kommunikálta, hogy előbb utóbb lesz náluk is.

    Az tény, hogy Teslának van az utakon szériában 50e kocsija, de az adatait nem csak ők használják, illetve pl. gyorsan rákeresve valami 780 millió mérföldről beszélnek, ami nyilván rengeteg, de ennek nagy része nem raw adat, ami kellene a fejlesztéshez. Összehasonlításként, egy sima radarszenzorból mp-enként tudsz egy mega adatot kimenteni, ezt Tesla sem teszi a széria kocsikkal, mert nem tudná feltölteni. Fejlesztési kocsiból viszont náluk is csak annyi autó megy az utakon, mint más gyártóknál.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák