- DIGI Mobil
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Az akkumulátor AI lehet a Galaxy S25 fegyvere
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
ma Visszautaztunk az időben a ZTE furcsa belépőajánlatával.
-
Újabb Astria sorozatú processzorhűtők a Thermaltake névjegyével
ph Az ikertornyos konstrukción kívül két egyszerűbb modell is van a 18 LED-del ellátott fedőelemet viselő termékcsaládban.
-
Wizard with a Gun - Érkezik a 4 fős kooperatív mód
gp Alig néhány nap múlva már három társunkkal együtt is nekivághatunk a harcoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
arty
veterán
válasz #26681856 #57 üzenetére
inkább tedd fel úgy a kérdést, hogy az amd-sek melyik képmaszatoló eljárástól vannak elájulva a saját kártyáikon
inkább venném ultráról highra az árnyékot a +25%-ért....
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Yutani
nagyúr
Szerinted az ilyen fogatlan prókátorok hatására itt megtérnek az NV-hez a felhasználók?
Szerk: Mondjuk ha itt nem is, ismerősi körben ha a "hozzáértő" istenít egy adott márkát (tökmindegy, melyiket), akkor az ismerősök nagy valószínűséggel azt vesznek majd, mert hát ő ért hozzá. És persze nagy baj nincs egyik márkával sem, csak így mondjuk egy underdog nehezebben terjed (ami történetesen mind CPU, mind VGA fronton az AMD). És ebben benne van a boltosok keze is. Haverom kisert visz, AMD-t csak akkor hoz, ha kifejezetten azt akar a vevő, de egyébként csakazintel és csakazenvé. Aztán IT berkekben is megvan a dogma, volt kollégám csakazintel vallást gyakorolta. De ez messzire vezet, hagyjuk is.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Televan74
nagyúr
Mindenkinek magának kell eldönteni mennyire fontos számára az élsimítás. Nvidia talált egy gyorsabb módszert,az hogy milyen minőségben ez egyéni meglátás kérdése. Nekem most drága ez a technológia, ezért kimarad,meg nem is hiszem hogy fontos lenne 1080p/75fps -hez. RTX szériát követem a kezdetek óta és azt mondom nem is rossz.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
s4hu|SyD^
addikt
Nem akarok nagyobb vitát kelteni, de AMD részről hol vannak ezek a fejlesztések? Bár NV kártyám van meg volt mindig, de attól még nem zárkózom el az AMD-től ha látnék olyat, hogy leraknak valamit az asztalra. Amit én bármilyen tesztben láttam eddig, hogy az AMD ha hozza is azt a teljesítményt akkor is többet eszik és/vagy jobban melegszik. Hiába olcsóbb kicsivel ha egyáltalán olcsóbb.
Alapból nem értem mi ez a köpködés, RTX, DSLL úgy technológiák amiknek még ki kell forrniuk évek alatt. Aki most befektet egy akármilyen 20xx kártyára csak rosszul jár. NV azért sok mindent behozott PhysX, Gameworks stb. Lehet őket fikázni, de legalább csinálják a fejlesztéseket.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
GreatL
őstag
válasz s4hu|SyD^ #108 üzenetére
Nem csak rosszul jár mivel garanciálisak a cuccok és a plusz teljesítmény is megvan, esetleg a régi teljesítmény jön át ugyanazon az áron.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
arty
veterán
válasz s4hu|SyD^ #108 üzenetére
fizix és gameworks azért nem raytrace/dlss kaliber azok csak arra voltak, hogy kiszorítsák az amd-t, fejlesztésnek nevezni erős túlzás... (persze ha kellően rövidlátó vagy, örülhetsz az nvidia exkluzív effekteknek x játékban, de picit gondolj bele ez hova vezethet... nem elég szegmentált így is a pécés játékos környezet?)
cobra652: téged bizonyosan nem lep meg, te akkor is az nv-t véded, ha épp 90%-ról 95%-ra növeli a piaci részesedését valami ultramocsok húzással ...
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
MeszesKPT
őstag
Nagyon nem tetszik, hogy a felbontást is elkezdték piszkálni (ezt hagyják meg a konzoloknak). Mindig is próbáltak a gyártók trükköket alkalmazni, amit a felhasználó elvileg úgysem vesz észre (pl. Delta Color Compression), ezzel amúgy nincsen baj.
Ha egy eljárás annyira jó, akkor úgyis el lehetne adni, hogy milyen kis teljesítményveszteségért cserébe mennyivel jobb képet kapsz. Persze marketing anyagba még mindig sokkal könnyebb belerakni, hogy +x%-kal gyorsabb valami.
Mint pl. az MFAA, ami ugye az adott MSAA-n felül járul hozzá. Ez az egyik kedvenc Nvidia eljárás, amit használok. Sokkal szimpatikusabb lenne a DLSS, ha azt a 4K-n felül lehetne bekapcsolni.
A látottak alapján engem amúgy nem győzött meg az eljárás mostani szintje, mert sokkal jobban zavar az, ahol elvész a minőségből, mint amennyit hozna sebességben.
TL;DR hagyják békén a felbontást.
p.s.: Aki értetlenkedik, hogy 4K-n minek AA egyáltalán, az gondoljon arra, hogy 40" 2160p az pont olyan, mint 20" 1080p.
-
Cathulhu
addikt
Az meg hogy ótvar..Érdekes a netes szakmai oldalak szerint pont hogy nem. 23% teljesítménytöbblet minimális minőségvesztés mellett.
Pedig takony. Nem Abu miatt, nem az AMD miatt, hanem a video miatt. Nem az zavar, hogy a 2km-rel odebb levo hegycsucson kevesebb fucsomo veheto ki, hanem hogy az 1 px szeles, nagy gradiensu vonalak (pl sator kabelek, elektromos vezetekek, keritesracs) vibralnak mint a rosszseb. Innentol kezdve kb hasznalhatatlan. Mindegy mennyire keves eroforras kell neki, ha kikapcsolom, akkor megkevesebb, hatranyba pedig nem kerul az ember.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
Cathulhu
addikt
De ezt hogy orvoslod? Ez tipikusan a kisebb felbontasbol eredo hiba (kevesebb pixel, 1 pixelnel kisebb objektumok egyik pillanatban latszanak, masikban nem, ez okozza a vibralast), ezt csak a felbontas novelesevel tudod csokkenteni.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
félisten
válasz Cathulhu #117 üzenetére
Erre való a háló fejlesztése és optimalizálása.Szerintem nem ennyire egyszerűen működik, valószínűleg meg lehet tanítani rá, hogy ilyen objektumoknál fokozottan növelje a felbontást, mert elméletileg területenként vagy objektumonként tudod változtatni ezt. A kisebb felbontásból eredő hiba alatt azt érted hogy a 2880x1620 ( 75 %) miatt látszana ez ilyen csíkosnak? mert az még mindig egy nagyon magas felbontás.
nekem FHD alatt sem látszik ez tehát kétlem, hogy ez lenne a hiba forrása, Valószínűleg a neuronháló igényelne erre való tréninget és fejlesztést. Már amennyire én értek hozzá, ezt gondolom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Cathulhu
addikt
Kisebb felbontas mint a masik. Ha van egy 4K renderelt keped es van ennek a 75%-an renderelt keped, akkor utobbin ez mindig eroteljesebben fog elojonni, ami leginkabb mozgas kozben zavaro. De most el kell vonatkoztatni a konkret felbontastol, hogy szerinted az most magas vagy sem, mert ez attol fuggetlen, altalanos jelenseg. Ezert hozza ilyen esetekben a legjobb minoseget (meg ugy nagyjabol mindenhol mashol is) a supersampling.
Ahhoz meg nem kell neuralis halo, hogy detektalni tudj olyan teruleteket ahol a geometria nagyobb felbontast igenyelne.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
félisten
válasz Cathulhu #119 üzenetére
hát pont ez a neuronháló lényege, hogy megtanítsd neki hogy ott nagyobb mintavételezés szükséges. A simított részeken a 4 K többszörösét használja. neuronháló mindenképpen kell mert ez adja az alapját a DLSS működésének.Persze értem mire írtad, hogy ehhez nem kellene, de ez elkerülhetetlen része a DLSS nek és ha a háló nem jól van tréningelve akkor rosszabbul is működhet mint egy sima bármilyen élsimítási eljárás.Nem tudom szerintem nem a felskálázásból adódik, ha erre gondolsz, de lehet igazad van, kellene még pár játék ehhez, hogy konkrétan megállapítsuk.
Egyébként közben már ilyen :[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a kis szaros drótok bonyolultabbak ennél. Az a baj velük, hogy rendkívül vékony a geometria, és nem igazán szereti ezt egyetlen élsimítási eljárás sem. Talán a brute force SSAA kivétel, de az sem annyira. Emiatt van az például, hogy a TressFX-ben van egy külön analitikai élsimítás a hajra, mert hasztalan bármilyen más általános élsimítással dolgozni, túl vékony hozzá a geometria, hogy jó eredményt adjon.
Emil Persson még régen közzétett egy Wire AA-t, amit kifejezetten ezekre a vékony geometriákra alakított ki. Ez is egy analitikai megoldás. [link]
A vékony geometria problémáját ilyen célirányos eljárással lehet csak megoldani. Se a TAA, se a DLSS nem fog segíteni rajta (valamennyit igen, de az félmegoldás), de úgy általában egyetlen értékelhető sebességű AA sem. Csak az a megoldás, ha magát a problémát kezeled direkten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
s4hu|SyD^
addikt
Megnéztem már azokat az elhúzogatós képeket. Undorítóan elmosott a TAA. Nem igaz, hogy másnak nem bántja a szemét. Nem nehéz úgy éleket simítani, hogy az egész kép elmosott.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
Brute force SSAA 1.3-1.4 kozotti ertekekkel mar egesz jo minoseget ad, 1.8-2.0 kozott meg foleg. Egyetlen problema, hogy 1080ps kep eseten mar az 1.3mas ertek is gyakorlatilag 1440pnek felel meg, a 2.0 pedig 4Knak. 4Knal meg 2.0val megvan a 8K, amit modernebb cimeknel kb semmi nem bir el jelenleg.
VRben SSAAt szokas hasznalni megoldani azt a problemat, hogy a Rift es a Vive pixeles nativ felbontason es az SSAAval egesz jol el lehet tuntetni a neha egeszen horribilis receket, amik ott a geometriabol es a pixelmeretbol is adodnak.
Tehat a brute force szvsz egesz jol mukodik, egyetlen problema, hogy a mukodesebol adodoan az "ertekelheto sebesseg" kriteriumot tenyleg nem teljesiti sajnos. VRben meg igazabol az 1080TI se volt kompromisszummentes megoldas emiatt par helyzetben. Pl Project Cars 2 eseten a muszerfalon a kijelzok (autokrol beszelunk) jellemzoen olvashatatlanok Rifttel 1.3mas SSAA alat. ami miatt vrben az a desktopon kontraintuitiv helyzet all elo pCars2 alatt, hogy SSAA fel 1.4re, texturak minimum mediumra (lowon rondak es sebessegbeli kulonbseg egy kb 2x4Kt biro videokartya eseten kb nulla), minden mas lowon, aztan ha meg van tartalek a GPUban (1060 / 480-580nal mar nem lesz), akkor ezutan lehet a tobbi beallitast feljebb tolni.
b.: a neural network se mindenhato sajnos.
egyebkent van valahol whitepaper a DLSS mukodeserol algoritmus szinten? kivancsi lennek, hogy pontosan mi a mukodesi elve.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
válasz proci985 #124 üzenetére
Hát nekem a legjobban ez a cikk tetszett [link]a témában nagyon szépen leírja és példával hozza az előnyeit és a hátrányait is és az általam is említett rosszul működő hálóra is hoz példát De gondolom fejlesztők férnek hozzá a valós működési leíráshoz és használathoz , sőt a neronhálót nvidia tréningeli, nem is ők ,ha jól tudom. El kell nekik küldeniük.
ebből páran le tudják szűrni mi is a problémám azokkal a cikkekkel amik csak a negatívumairól( gamersnexus) beszélnek és hoznak példát .
"When DLSS Works Wonderfully"When DLSS Shows its Limits
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
-
távcsőves
senior tag
Nem azt mondtam használhatatlan az RTX sorozat, és a konkrétan a tied is. A probléma ott van, hogy az új eljárás sebesség előnye, khmmm, véleményes. Tessék 100% képpont melett összehasonlítani. Ez tipikusan az új nem feltétlen jobb példája, de valahogy mégiscsak bekellett annak állítani. Hogy az eredeti képpontszám 75%-án futt az eljárás? Hát, izzé, it's, just, works! Jensen mondta, szóval biztos..
(Elnézést a késői válaszért, akartam rá reagálni már akkor, de elmaradt valahogy mégis.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest