Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #6 üzenetére

    Most mar, de az osszes cikk azt irja, hogy a game streaming reszet az custom AMD gpu-k adtak es azzal is indultak.
    Szoval ez igy kicsit ferdites, mert ugye pont az elejen volt az egbe magasztalva legalabbis itt ph-n, a GeforceNow meg persze labdaba sem rug.

    Sot, juniusi cikkekben meg csak arrol szoltak hirek, hogy a streaming hardware Nvidia upgradet kaphat.
    Stadia may be getting an Nvidia GPU upgrade

    "Stadia was powered by custom built AMD GPUs specifically for the game streaming job. Thanks to its open source nature, a modified version of Stadia's Linux Kernel has given an extra clue to these changes. The automated builder has been set to include support for the use of Nvidia GPUs."
    Given the current purpose built nature of Stadia's setup, it's very unlikely Google is tossing out the AMD systems in favour of switching to Nvidia."

    Szoval ha van is Nvidia hardware, ez kb par honapos dolog, de az egesz Stadia AMD-n (gpu) fut.

    "Az indulás három és fél éve volt. Azóta a kezdeti hardvert már nem is gyártják, és bővült is a szolgáltatás, szóval kellettek az alternatív beszállítók. Ma már keverve van minden Intel, AMD és NV vonallal."
    Szerintem ne eroltesd, az Nvidia szal par honapos, de a game streaming ami maga a Stadia az AMD-n futott a kezdetektol mostanaig.
    Par honapja a leallasrol a Google-nal mar dontottek.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #37 üzenetére

    Jo hat itt most errol van szo, az userekrol van szo, akiknek megszunik a game stream.
    Nekik szol a refund uzenet, a megszunes es a hogyantovabb.

    Az Immersive Stream dolog csak kesobb kerult szoba es teljesen irrelevans ebbol a szempontbol, mert a gaming streaming resze AMD hardveren futott a kezdetektol legalabb az elmult par honapig, Immersive Steam ide vagy oda.

    Errol te magad irtal iden marcius vegen, az esetleges Nvidia GPU tamogatasrol pedig iden juliusban.

    Szoval de, a gamingrol van szo, senki nem vitatja azt, hogy az uj Immersive Steam platform alatt ami nem all le mar lehet akar Nvidia GPU is.
    A Stadia alatt viszont AMD volt es van.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #42 üzenetére

    "A gaming részt nem tudja a Google átrakni NVIDIA GPU-ra, mert olyan szoftveres hátteret írtak hozzá, ami csak AMD GPU-kon megy. De ez a Google-nek mindegy"

    Tehat az a fenti allitas hogy Stadia (ami most leall) AMD-n futott helyes es amit te irtal az helytelen. Ennyit eleg lett volna irni.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #47 üzenetére

    "hogy az Immersive Stream for Games"
    Ez ugy helyes, hogy 1 eve meg nem is letezett Immersive Stream, mert csak iden marciusban lett megerositve a Stadia licenszelese 3rd partyknak.
    Fogalmam sincs miert kevered ide ezt es miert terelsz.

    Egy juniusi Google blogbol:
    "Immersive Stream for Games, Google’s cloud gaming technology, powers both our Stadia gaming platform and publishers’ ability to deliver games directly to their players."

    Emberunk es mindenki Stadia gaming platformrol irt fentebb, mivel errol szol a hir es ezt lovi le a Google. Ez fut es futott AMD GPU-n. Az esetleges Nvidia szal mar a licenszelheto reszhez jott kepbe.

    "De ez továbra sem jelenti azt, hogy nem lehet az NVIDIA GPU-kat használni, mert az Immersive Stream for XR esetében"
    Igen, ertjuk, csak senki nem beszel itt a licenszelheto 3rd party platformrol.
    Arrol a Stadiarol van szo, amelyik elindult 2019-ben es most lelovik.
    Ez fut AMD GPU-n a kezdetektol.

    Tehat ez ugy helyes, hogy amit fentebb irtak az igaz, amit utolag allitottal meg nem.
    A Stadiara.

  • Busterftw

    veterán

    válasz johnyblaze #80 üzenetére

    Nem a platformmal es a technikai hatterrel volt gond, hiszen itt epp a kiterjedt es tokeeros Google allt ezzel a legjobban. A szerverek es a kapacitas mar ki volt epitve amugy is.

    A gond az uzleti modellel volt, illetve az egeszet felgozzel csinaltak. A konkurenciaval ellentetben sokkal kevesebb jatekuk volt a platformon, a sajat fejlesztoi csapattal ezt lehetett volna ellensulyozni, exkluziv cimekkel jonni, de ezt is feloszlattak.

    Rossz uzleti modell miatt volt labon love.
    Nem volt versenykepes a konkurenciahoz kepest.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Polllen #89 üzenetére

    Itt igazabol kulonbozo uzleti modellekrol van szo, de mindegyik a game steaming piacon van.
    Az adott piaci szegmensben a felhozatalt kell nezni.
    Tehat az adott lehetosegek kozul mi az, ami versenykepesebb hosszutavon, melyik rugalmasabb. Es ezert bukott a Stadia, mert a konkurenciahoz kepest elonytelen volt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz janeszgol #99 üzenetére

    Ezt mondtam én is.
    Az lehetett volna egy pozitívum ha valaki Stadia-t választ, lehettek volna exkluzív, saját címek amik miatt esetleg megérte volna a Stadia-n maradni hosszútávon.
    De azt is félgőzzel csinálták aztán be is lett szántva.

    Nem tökéletes példa, de a Sony-nak az előző gent a jobb játék felhozatal nyerte meg, a fasza exkluzív húzó címek.
    Ezzel lehetett volna valamit kezdeni.

    De önmagában így a Stadia üzleti modell nem előnyös a konkurenciához képest. Meg is lett az eredménye.

  • Busterftw

    veterán

    válasz johnyblaze #101 üzenetére

    Szerintem meg az userek tobbsege nagyivben tesz az UI/UX-ra, ha valaszthatnak akozul hogy pl az ingyen behuzott 40 Epic jatekot 10 dollarert jatszhatjak PC hianyaban akar mobilon is/a ceges laptop bongeszojeben, vagy meg elofizetesert kulon meg kell venni a jatekot, ami aztan szepen elveszik most. (illetve refund)

    "egyuk fel eladod a ps-ed.akkor? oda az osszes jatekod.vagy mondjuk egy switchnel."
    A jatek az accounton marad, nem a PS-en. Ha visszatersz PS-re, a jatek ott lesz.
    Illetve PlayStation Plus elpofizuval akar PC-n is jatszhatod.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #104 üzenetére

    "A Stadia szolgáltatás magán az Immersive Stream for Games technológián fut."
    Az Immersive Stream/Immersive Stream for Games csak iden lett bevezetve.
    A Stadia azon a hardveren futott amin elindult, amig le nem all. AMD-n.
    A uj Immersive Stream-en belul aztan mar lehett Nvidia GPU ahogy az par honapja emlegettek, ettol meg az eredeti allitashoz nincs koze.

    Az Immersive Stream for Gamers nem mas, mint a B2B valtozata a Stadianak, mas cegeknek.
    "Google is officially unveiling “Immersive Stream for Games,” the service to let companies offer Stadia-powered game streaming directly to their customers." - idei marcius hir.

    Na ehhez hoztak Nvidia GPU-kat. Nem lassan 3 eve futo Stadia-hoz, ahol AMD GPU van.

    "tanulva abból, hogy az Immersive Stream for Games nem volt szabványos, és azzal a Google örökre bezárta magát AMD-re"
    Pontosan, mert AMD GPU-n fut a dolog a kezdetektol. Ez volt az allitas, amit meg te allitottal nem helyes. Az uj Immersive Stream B2B mogott van Nvidia is, mint opcio.

    "A Stadia az a Google saját szolgáltatása volt, amit lelőnek, de ettől a hardver nem szűnik meg."
    Amit ugye nem vitatott senki, csupan azt az allitasod, hogy Stadia gaming stream szolgaltatas alatt nem AMD GPU-van.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #107 üzenetére

    Jah, mondtak ezt az Immersive Stream bejelentese utan, iden Junius 9-en. :U
    De a ketto nem zarja ki egymast, a Stadia AMD GPU-n futott, a par honapos Immersive Stream pedig mar Nvidian is, errol jott iden Junius 24-en hir, hogy NVidia kartyara is felkeszitik a Stadiat.
    "Google Stadia is preparing to support servers with Nvidia GPUs"
    De majd te megmagyarazod, hogy mar indulasa ota nem csak AMD GPU-n ment a Stadia.
    Mert ugye ezt mondtad.

    "Tehát az Immersive Stream for Games az a cloud technológia, amin fut a Stadia."
    Igen, igy lett atnevezce a Stadia B2B, licenszelo resze. Ettol meg a Stadia resze AMD GPU-n futott a kezdetektol. A B2B resze miatt lett beemelve az Nvidia.

    "Olyan nincs, hogy B2B változat."
    Most mar csak olyan van, a Google is ennek hivta. A nem B2B valtozatot epp most kukaztak. Ami AMD GPU-n futott.

    "Csak Immersive Stream for Games van, és aki ezt licenceli ugyanúgy AMD-hez láncolja magát, mert a problémát az okozza, hogy a Google által fejlesztett összes SDK, fejlesztői háttér, programkód AMD specifikus rendszerhívásokat használ Linuxon. Ezért is volt ez probléma, mert nem pusztán Linuxot és Vulkan API-t használt a Stadia technológiája, az Immersive Stream for Games, hanem speciális Linux kernelt, és ahhoz írt nem szabványos kiterjesztéseket. Az egész swap chain egy zárt AMD-s kód"
    Tehat a fenti beszelgetes mehet ugy ahogy van a kukaban, mert Stadia, B2B. Immersive Stream for Gamers ide vagy oda, AMD GPU-n futott a Stadia game stream, ahogy fentebb mondtuk es irtad helytelenul.
    Ennyi eleg lett volna.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #111 üzenetére

    "A Stadia az Immersive Stream for Games technológián futott, az Immersive Stream for Games pedig AMD GPU-kon fut."

    Tehat a Stadia amit most leallitanak AMD-GPU-n futott ahogy fentebb irtak, nem pedig "kevert hardvereken fut".

    "Az NVIDIA az Immersive Stream for XR technológiára jött."
    Tehat a Stadia alatt nem kevert hardver van Nvidia-val, hanem AMD-GPU ment alatta.

    "Az Immersive Stream for Games nem tud NVIDIA GPU-kon futni"
    Tehat a fentiek korrektek es nem ugy van ahogy te allitottad, a Stadia nem fut kevert hardveren, van AMD de nincs Nvidia.

    Nem egyszerubb sajat magad tobbszori megcafolasa utan, hogy a 6-os hsz-ed nem igaz?

    "Ez volt előbb, és utána lett Stadia"
    Jo hat itt meg mindenki azt mond amit akar. A Stadia mellesleg Project Stream-kent futott, nem Immersive Stream-kent, launchra volt hardver, AMD GPU-val, 2019-ben elindult a Stadia, majd iden elindult a B2B licenszelhetosege (es lam erre lett mas nev is), amit eloszor iden hivtak Immersive Stream-nek.
    Szerintem ez tortent, mert igy jottek sorba, persze a Google marketing azt mond utana amit akar. A vita szempontjabol viszont irrelevans, mert a Stadia nem ment kever hardveren (nem Nvidia-n), csak AMD-GPU-n.

    "Az Immersive Stream for Games technológia AMD GPU-kra van építve."
    Igen, a Stadia is ezen futott, tehat a fenti 6-os hsz-ed nem korrekt.
    Futjuk a koroket, eleg lenne annyit irni tevedtel.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Raymond #113 üzenetére

    Igen, a Project Streambol lett a vegleges termek a Stadia.
    Aztan ezt a technologiat tettek licenszelhetovel iden B2B formaban, ami az Immersive Stream lett.

    De a vita szempontjabol teljesen mindegy, mert legyen az Project Steam, Stadia, Immersive Stream for Gamers, a Stadia alatt nem volt kevert hardver, csak AMD GPU.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #116 üzenetére

    A Stadia nem futott kevert megoldason ahogy te allitottad, ennel egyszerubben nem ezt nem tudom leirni. AMD GPU-n futott.
    Aztan hogy te utana mit keversz ide ami csak iden jott, par honapja, az mar a te dolgod.

    De ott van a sajat launch cikked, amiben te magad irsz az AMD only Stadia hardverrol.

Új hozzászólás Aktív témák