- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- DIGI Mobil
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Modellszámok is megidézik a Samsung Galaxy S24 FE-t
- Digitális detox a Nokiától
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha bekalibrálod a szobára, akkor a tévén is jobb lesz a hangok térbeli hangzása. Ez a lényege a Tempest 3D-nek. Pont ott nyúl bele a rendszerbe, ahol a Dolby Atmos hatástalan.
Ugyanakkor persze pont ezért nehéz ezt sokcsatornás hangrendszerre implementálni, mert két csatornára ideális a működés. De mivel csak két füled van, nem is kell több hangszóró.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dolby Atmos a technológia hiányosságait kezeli sok hangszóróval. A Sony-nak erre nincs szüksége. Sőt, nekik ez káros, ezért sem támogatják még a kettőnél több hangszórót. Csak romlik a térhatás minősége. Lehet, hogy egyszer megoldják 5.1 csatornára, de egyelőre nem prioritás, mert iszonyatos munka lenne. A Dolby Atmos számára ez azért realitás, mert megközelítőleg sem olyan pontos a térhatás, mint ami a Tempest 3D-vel elérhető. A technológia korlátjai megakadályozzák ezt, így viszont a sok hangszórótól jelentős torzításuk sem lesz, hiszen eleve elnagyolt a pontosság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem keverem. A Sony megoldása teljesen más, mint a Dolby Atmos. Generációs különbség van aközött, ahogy a hangot kezeli. És mivel a pontossága egészen nagy, így érezni lehet azt, hogy a sok hangszóró ebbe bezavar. A Dolby Atmos pontossága rendkívül elnagyolt. Ezért azon nem érezni, hogy a sok hangszóró hátrányt jelent.
Ahogy fentebb írtam a Sony is meg tudná ezt oldani sok hangszóróra, de a térhatás minősége csak csökkenne. Ez a pontosság átka.
A pontos térhangzáshoz két dolgot kell tudni. Hol van a két füled, és hol van hozzájuk képest a két hangszóró. Ha ez megvan, akkor minden adott a térhatás eléréshez. Ezért kell kalibrálni a szobára a rendszert. Mindig ugyanoda kell ülnöd, mert oda van pozicionálva a térhatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem emulált térhangzás, hanem pontosan számolt. Ezért van erre a rendszerbe beépítve egy közel fél TFLOPS-os gyorsító. Mert amit számol, azt ennyiből tudja megcsinálni. A Dolby Atmosnak erre azért nincs szüksége, mert az nem így dolgozik, cserébe a térhatás nagyon elnagyolt, így annak hatásosságát több hangszóróval korrigálják.
#48 b. : Itt igazából pont ugyanarról van szó. A füles azért kellemes, mert biztosak benne, hogy a füleden van a két hangszóró. De ha lekalibrálód a szobádat egy ilyen rendszerre, és mindig ugyanott van a tévé, illetve a két füled, akkor gyakorlatilag ugyanez megteremthető. Az egyetlen hátrányt az adja, hogy a füled mindkét hangszórót hallja, de ez is kezelhető. A nagy nehézségeket az adja, ha sok hangszóród van. És úgy már a térhatás csak romlik egy Tempest 3D-féle rendszerrel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
opr
veterán
Hallgattal mar binaural audiot? Siman egy stereo fejhallgatoval, probald ki, zsenialis. Olyan szinten hallod mi hol van, hogy hihetetlen, es itt is csak ket hangszorobol jon a hang. Abszolut nem szukseges ennel tobb a tokeletes terhangzashoz, ha jol van megcsinalva (csak ez utobbi rohadt nehez).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Jahogy ugy erted, hogy kizarolag hangfalrol beszelsz.
Akkor persze, teljesen igazad van, hiszen nem lehet megoldani, hogy szeparalva legyenek a hangforrasok ful szerint, siman minden hangot "szembol" hallasz, mindegy ki mit csinal, pont mert mindket fuled hallani fogja egyszerre, legjobb esetben lesz egy halvany fingod a hang iranyarol, de tobb nem.ui.: Viszont a fejhallgatoval ha jol van keverve a hang, akkor de, barmilyen hangfalrendszernel pontosabb es jobb lesz a terhangzas.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Te jó ég, az milyen fejhallgató volt?
Én "csak" egy b&o h7-el hallgatom, ilyenkor általában vezetékről hajtva, de még így is leteszem a hajam, olyan faszán szólnak ezek a binaural audio cuccok, meg a ps játékok (pl returnal, illetve bár nem tempest, de a tlou2-ben is zseniális, mennyire lehet hallani, mi hol van).
Pedig semmi extra/komoly felszerelés, dac, külön erősítő, ilyesmi nincs mögötte, csak simán pc-s integrált zajkeltő, illetve a dualsense direktben."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már leírtam, hogy a Tempest 3D lényege pontosan az, hogy amit fejhallgatóban visszaad, azt visszaadja sztereó hangszóróból. Ezért kell bemérni a szobát, hogy tudja a rendszer hol a tévé, és tudja, hogy hol a két fül. Innentől kezdve olyan hangot is tud generál, mintha fejhallgatóból hallanád. A probléma ott jön, ha sok hangszóró van. Na arra ezt már nagyon-nagyon nehéz megcsinálni, mert minden extra hangszóró potenciálisan rontja a térhangzást.
Az elnagyolt pontosságú rendszereknél, mint a Dolby Atmos pont fordítva van. Ez nem számol a gépben fél TFLOPS-os hardverrel, így megközelítőleg sem pontos a térhatás, de ezt ellensúlyozza a sok hangszóróval. A Sony pont fordítva csinálja. Nekik van erre egy fél TFLOPS-os célhardverük, így rendkívül pontosan tudják a térhatást biztosítani, és itt már azzal lesz probléma, hogy miképp viszik ki ezt a hangot. Minél több a hangszóró, annál nehezebb ezt a pontosságot biztosítani.
#67 adamssss : A bemérés az nem nagy kunszt. Ennek a sztereó rendszernek az adja a nehézségét, hogy a tévé hangszóróját mindkét fül hallja. Azért tartott majdnem egy évig a fejlesztés, mert erre a problémára reagáltak. És ez nagyon fontos tényező, mert úgy kell keverni a hangot, hogy ezt a problémát bele kell számolni. De ugye a Tempest 3D pont itt erős, mert az a célhardver, ami számol, kb. tízezerszer erősebb bárminél, ami neked mondjuk egy Dolby Atmos-ra hangot tud számolni. És ez a teljesítménykülönbség olyan szimulációs lehetőségeket rejt, aminek a Dolby Atmos a közelében sincs. És itt jön a rákfenéje, hogy olyan pontosságot tud generálni, ami a Dolby Atmos esetében kivitelezhetetlen, mert nincs meg a gépben hozzá a számítási teljesítmény, így viszont ami a Dolby Atmos-nak előny, vagyis a több hangszóró, az a Tempest 3D-nek hátrány, mert már a keverésnél több nagyságrenddel pontosabb.
A Sony dolgozik még az 5.1-es rendszerek támogatásán, de a térhatás sajnos romlik két hangszóróhoz képest. Ezt csak úgy lenne javítható, ha a számítási pontosság a Dolby Atmos szintjére süllyedne, de akkor meg a Tempest 3D lényege veszik el, ami két hangszóróval jobb térhatást generál. Az 5.1-re akkor sem lenne jobb a keverés. Csak a Dolby Atmosnál ezt jobbnak érzed, mert megközelítőleg sem olyan pontos, mint a Tempest 3D, de ha lenne a gépekben erre fél TFLOPS, akkor ugyanazt meg tudnák csinálni, mint a Sony, csak hát nincs erre számítási kapacitásuk, kb. a tízezred része áll rendelkezésre a Tempest 3D képességeinek, amiből meg azt tudják kihozni, amit kihoznak. Az se rossz, csak a Sony a tízezerszer nagyobb számítási kapacitásával egy teljesen más ligát csinált magának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#72042496
törölt tag
"Erre lehet emulalni valódi hangszórók nélkül is, hisz ezt takarja be a DTS:X az Atmossal szemben."
Nem b., a DTS:X a konkurens objektumalapú hangformátum. Te a post-processingre gondolhatsz, ami Dolby oldalon a Dolby Surround Upmixer (DSU), a DTS-nél pedig a DTS Neural: X.
A Tempest máshogy működik, máshogy jó. Az Atmos attól még beszarás egy korrekt rendszeren (nekem 5.0.4 van, mélynyomók majd később), csak ezt a Sony brosúrákban tényleg nem reklámozzák.
-
#72042496
törölt tag
Most itt nem tudom, mire gondolsz, az Atmos és DTS:X alapvetően variációk ugyanarra. A kiosztások támogatásában lehetnek különbségek, erről írnak pl. az AVS X8500H threadjében a Front Wide configuration alatt.
[ Szerkesztve ]
-
GoldhandRent
őstag
vegyünk most MONO kiépítést.
mivel a füled olyan kiépítésű, mint amilyen - voltaképp egy cső - így a "térhangzás" úgy valósul meg, hogy abba a csőbe ugyan az a hang máshogy verődik attól függően honnan szól. Oldalról "egyenesen" megy bele, torzítatlanul. Előről kicsit megtörve, hátulról pedig a fülkagylód full tompít. Gyerekkorodban megtanultad - a torzítás mértékéhez társítottad - hogy honnan ered a hang, hol a hang forrása.
mivel a hanghullám fizikailag, és így matematikailag leírható, így annak minden torzítása is kiszámítható matematikai képletekkel. ehhez kell a nagy számítási kapacitás.
mintahogy az is pontosan kiszámolható, hogy egy bizonyos pontból, legyen az szemből, hogyan tudod azt a hatást elérni, mintha mögötted szólna. ugyan az a helyzet, mintha a füleden csücsülne a hangszóró, annyi különbséggel, hogy a visszhangokat is bele kell kalkulálni az egyenletbe. ezért kér meg a rendszer, hogy mutasd meg neki - egy mikrofon segítségével - hol ülsz/állsz/fekszel.a sok.pont.sokas hangrendszerek faék egyszerűségűek. KÖRÜLBELÜL oda rakja ki a hangforrást, ahol megszólal. nagy számítási kapacitás nélkül nem lesz olyan meggyőző az eredmény, mint a Tempest esetében. talán annyi előnye van, hogy egyszerre előről és hátulról érkező különböző hangokat is meg tud szólaltatni térben. talána tempest nem, de nem tudom.
szerintem sok.pont.sokra sem nehéz az implementáció, de talán az erősítő miatt nem vállalható, nem tudják hogy reagálná le a hangrendszer saját térhangzása.
-
-
GoldhandRent
őstag
értem.
de pont ezt fogja elérni a tempest 2 sima egyszerű hangszóróval (ami fix helyen van, meg te is) matematikai számítások segítségével !
itt ezen van a hangsúlyazért van sok.pont.sok hangrendszer, mert eddig nem volt megfelelő számítási kapacitás annak eléréséhez, hogy 2 (.1 - mert a mély azért kellene, ezt mindenki látja) ugyan azt a hatást érje el, mint a sok.pont.sok
-> mit csinálsz ha 2 lábon nem tudsz megállni ? leereszkedsz 4 kéz-lábra. ~brute force
a sok.pont.sok nem játszik a hangok torzításával, (annyira) egyszerűen az oldalnak és a pozíciónak megfelelő kimenetre küldi az adott jelet.
ezt egy pár hanszoróval úgy tudod elérni, hogy az előről érkező hangot hátsónak torzítod !a füled rohadtul nem tudja, hogy honnan verődnek bele a hanghullámok, fentebb leírtam hogyan alakult ki az érzet.
kamionkürt megvan ? állsz az autópálya fölötti hídon, jön a Jhonny és kürtöl neked.. te 2 féle hangot fogsz hallani, magasat, amíg jön feléd, és mélyet, mikor megy el tőled. Jhonny pedig csak egyet. A hang ugyan az, csak más a két szituáció.
Mintahogy a TV vagy bármi más is tudja imitálni a mozgó kamion kürtjének hangját egy álló hangforrásból, úgy azt is imitálni tudja, hogy az előtted lévő hangszóróból hátulról érkező hangot hallj.
és ehhez még hozzá tudják dobni azokat apróságokat hogy felülről, alulról, vagy random szögből érkezzen a hang (vagyis onnan érezd).de még egy kérdés: a te rendszered, a hátul felül felszerelt hangszórókból el tudja érni azt a hatást, hogy alulról érkezőnek érezd a hangot ?
[ Szerkesztve ]
-
-
hombre[EU]
veterán
az a helyzet,hogy (szerintem) nem sok játék használja fel a tempest engine teljesítményét. ami nekem feltūnt,hogy a Demons Souls az új Resi (szerk.: + returnal) kilógott a többi közül. olyat én eddig még nem hallottam realtime gameplay közben...rátudtam mutatni melyik esōcseppet hallottam, ez a távolság érzet nincs meg a surround rendszernél.
nincs konklúzió, de hiszem,hogy ebben a hardware-ben sokkal több van...aztán meglátjuk ki-mire megy vele,mert általában a legcsóróbb része a stúdióknak az audio részleg[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
GoldhandRent
őstag
hallottam mar jol beallitott sok.pont.sokat, volt is... suket is lehetnek, ugy, hogy eletemben hangot nem hallottam, attol a fizikai torvenyszerusegek leteznek, es ezt semmi nem valtoztatja meg.
az, hogy a valaki nokia csipogoval progalgatja nem lesz mervado, attol a tempest(stereo) nem
szar.
szoftveresen, a hardverrel egyuttmukodve igenis hozhato kozel ugyan az a hanghatas, mint amit a sokpontos rendszer hozni tud.nem mondom, hogy nincs szuk keresztmetszet, mert van, sot sok van jelenleg. pl tobb hang (elorol es hatulrol erkezo egyszerre) kivitelezese nehezkes es talan lehetetlen is sztereon. a tv-k beepitett hangszoroja sem optimalis, sot. de azonos korulmenyek kozott, 2 hangszoro tudja ugyan azt mint sok, HA oldalankent 1 lenyeges hangrol (kiemelendo hang + hatterzaj - pl erdoben vagy, es jobb oldalt mogotted fent a fan mocorog valami) beszelunk
kivaltani a sokpontot a sima tempestes TV sztereo nem fogja, de a legtobb haztartasban igy is sokkal nagyobb lesz a terelmeny, mint nelkule. akinek mar megvan a sokpont, az meg varjon a tovabbiakra, mert az lesz tenyleg a csucsok csucsa
-
-
GoldhandRent
őstag
egyebkent nalam szubjektivebb senki sem lehet. perpill se PS5om se sokpontsokam..
nem akarom igazolni magam hogy megerte a sokzazezer forintert kiepiteni egy hangrendszert, mert egy szazezres konzol egyszeru tv hangszorokbol keptelen elerni azt a hanghatast.
es abu sem vagyok, hogy istenitsek mindent amihez az AMD nek koze vanegyszeru hullamtan az egesz, nem raketatudomany. a fuled nem tudja honnan erkezik a hang, azt az agyad kepzi le! innentol fogva mindegy hogy egy mesterseges hang honnan, milyen iranybol csapodik a fuledbe, ha maga a hang "allaga" mar elore definialt. mar a hangszorot elhagyva bele van kodolva, hogy mikor a fuledhez er azt HISZED moguled szol
a gyakorlatban lehet szar, ha szar a TV, attol meg a tempest sztereo jo, es mukodik...
-
-
hash99
senior tag
Na kipróbáltam a két fronttal stereoban. Elvégeztem a kb 10 másodperces bemérést is. Returnallal teszteltem. Nos a sima stereonál jobb volt éreztem hogy próbálja előállítani a térhangzást. A hangsúly a próbáltán van. Nekem csak 5.1-em van nem atmos de közelébe sincs szval most már tapasztalatból mondhatom hogy nem nem tudja azt mint a sok.egy közel sem és ezt 2db 200w-os 3utas fronttal produkálta ennyit erről.
-
opr
veterán
Szerintem ott rontották el, hogy TV hangszóró. El tudom képzelni, hogy egy normális stereo rendszerrel jobban működik. Nyilván nem úgy, mint egy rendes 5.x.y rendszer, az nyilván baromság, de azt simán el tudom képzelni, hogy jobb, mint a sima stereo keverés. Csak - ahogy fentebb is írtam- a fostalicska, még a híradóval is küszködő TV hangszórók ezt a büdös életben nem fogják tudni kiadni magukból.
Otthon most pont az a helyzet, hogy stereoban van a házimozi, majd kipróbálom. Returnal ilyen téren elvileg elég fasza, valamikor a héten ha eljutok addig, csinálok egy rendes tesztet.
Ui: Amúgy nem is értem, ilyen baromság helyett, hogy TV hangszórón 3d hang, kiadhattak volna egy playstationre brandelt (de gyönyörű magyar kifejezés!) soundbart (ez is). Gennyesre kereshették volna vele magukat, rá lehetett volna az egészet optimalizálni fix hardware-re, plusz bónusznak bent hagyhatták volna ezt a stereo mizériát, olyan rendszeren belüli figyelmeztetéssel, hogy kizárólag azoknak ajánljuk, akiknek van valami érdemleges hangcucc a TV mellett. Vagy PS soundbar, ami kapcsolódik hdmi vagy optikaival a TV-hez, meg usb-n a PS-hez.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin